{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Flåt/Tæge {{forumTopicSubject}}

Tirsdag aften da jeg sagde godnat til hundene mærkede jeg en stor tæge / flåt på siden af Freyas hals.. Jeg ville så fjerne den igår imorges, men der var den faldet af og i stedet har Freya fået en stor "knude" på størrelse med et jordbær under huden der hvor tægen / flåten sad - hun virker ikke til at være påvirket af det..

skal jeg være urolig eller kan jeg godt lige se tiden an?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flåt/Tæge
  • #1   2. jul 2009 Jeg ville give dyrlægen et ring. Syntes det virker volsomt.

  • #2   2. jul 2009 Jeg ville lige se tiden lidt an,... Hvis den har siddet så længe at den falder af selv, kan huden jo være irriteret... Men se til løbende, det skal gerne gå væk, eller blive bedre i løbet af dagen...

  • #3   2. jul 2009 Selvom jeg var lidt urolig for det - tror jeg lige jeg holder øje med det i løbet af dagen også ringer jeg til dyrlægen i morgen tidlig for en sikkerhedsskyld hvis det ikke er blevet bedre..

    Som du siger Nanna så har den sikker siddet et stykke tid uden vi har opdaget det, så vi giver lige huden mulighed for at falde til ro..

    Tak for de huritge svar..


  • #4   2. jul 2009 Normalt når flåten selv falder af. så bliver der ingen bule, da den selv slipper.

    Men der imod, hvis hunden har kløet sig på det sted hvor flåten sidder, så kan hunden godt rive den af, og så kan der komme en bule.

    Jeg gør normalt ingenting, ud over at jeg lige renser med en gang klorhexodin, en gang eller to.


  • #5   2. jul 2009 Okay.. Godt nok så vil jeg bare lige rense det engang.. Hun har sikkert kløet omkring flåten efter at jeg var ved at pille i den den aften.. Jeg ser lige tiden an.. Det lyder til at være rimelige normal for nogle af jer andre smiley

  • #6   2. jul 2009 Oscar har haft RIGTIG mange tæger i hans levetid. Jeg har kæmpet med det stort set hver sommer. Jeg har pillet mange af, men jeg har også fundet et par stykker langs panelerne som selv er hoppet af.
    Jeg synes ofte der er en lille hævning og et lille sår der hvor tægen har siddet, men det forsvinder hurtigt igen.
    MEN du beskriver en bule på størrelse med et jordbær!? Det synes jeg godt nok lyder voldsomt. Jeg ville ringe til dyrlægen....


Kommentér på:
Flåt/Tæge

Annonce