1.761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

bider når man tager hans tyggeben ? bider når man tager hans tyggeben ?

........her for to minutter siden sad jeg og snakkede med ham .. pludselig så bider han bare alt hva han ka i min finger , og jeg skriger bare AAAAV !!!! og jeg pleger ellers aldrig at ''råbe'' af ham ... men F**K jeg blev sgu bange der !! han plejer ALDRIG !!!!!!!! og gøre sådan noget , hvis man har lyst så kan man gå hen og stikke hoved ned i hans madskål og begynde og spise det når han spiser .. eller sætte sig oven på ham , han finder sig simpelthen i alt når han spiser!! man plejer os at kunne tage han s tyggeben fra ham helt uden problemer ! han har aldrig gjort noget før .. min mor siger hvis han gør det en gang til så bliver han aflivet ,,....så jeg er bare mega ked af det ...

er der nogen der ved hvorfor han lige pludselig gjorde det ?

lige nu ligger han bare og skammer sig rigtig meget ...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bider når man tager hans tyggeben ?
  • #2   18. jun 2007 Kan ikke se nogen grund til at tage hans tyggeben fra ham, men ja det lyder godt nok lidt voldsomt.

• #3   18. jun 2007 Hmm hvor gammel er han?, har du drillet ham? måske du ikke skal tag hans ting, tog du mine og jeg ikke kunne sige noget ville jeg nok osse bide fra mig..

• #4   18. jun 2007 Jamen.......Nu spøger jeg nok dumt.......Men havde han noget der var hans, (tyggeben, mad) mens du kælede med ham, eller bed han uden grund???

• #5   18. jun 2007 Jeg ville sgu også blive tosset hvis nogle tog mit tyggegummi ud af munden på mig:-D

• #6   18. jun 2007 Anja: *GGGG*

• #7   18. jun 2007 Anita. man skal kunne tage mad og kødben fra sine hunde. det handler i bund og grund og lederskab og folkfører. jeg kan til en hver tid sætte hånden ned i madskålen og tage det fra mine hunde. Ligeledes med ben. Jeg tager det ind i mellem og lader som om jeg spiser lidt af det før jeg giver dem det retur. Min dreng skal også gerne kunne kravle rundt og rører ved hundene når de spiser og evt. sætte hånden i deres madskål når han en gang bliver så stor

• #8   18. jun 2007 Ikke for at nedgøre nogen, men pigen der skriver dette indlæg er 13 år gammel, så jeg synes at det er nogen lidt hårde kommentare i kommer med.

• #9   18. jun 2007 kamilla. hvad mener du?

• #10   18. jun 2007 Linda A: Ikke dig det er de andre kommentare jeg synes er lidt spydige.

• #11   18. jun 2007 Sofie... Er du sikker på han ikke troede din finger var et tyggeben - eller bed han med vilje ??

Men jeg synes i skal lade hunden være når den spiser, man skal kunne tage maden fra hunden ja, men jeg synes også i skal respektere at han vil have fred når han spiser og ikke forstyrre ham hvis du forstår??

• #13   18. jun 2007 Mange hunde forsvarer deres mad og det er jo også helt naturligt...

prøv hvis du skal tage det - at bytte til noget bedre - give en lækker godbid som tak fro at han frivilligt lader dig tage det...

men generelt så lad være med at tage mad fra ham - det er der jo som udgangspunkt ingen grund til

• #14   18. jun 2007 Altså- hvis han er fra 2006, som det står i profilen, så er han kun en teenager endnu. De kan godt være lidt stride, og det er godt nok lidt hurtigt af din mor-synes jeg , at sige aflivning med det samme. Men prøv at respektere ham når han ligger og slapper af. Det kan også være et "kærligt" niv.
    Sandsynligvis tænker han på dig som en legekammerat, og behandler dig som enhver anden teeage-hund. Han skal bare lære at du er et menneske og en der skal behandles forsigtigt.

• #15   18. jun 2007 Kamille kan man ikke "tåle" mosten så heller holde mund uanset alder.. Og synes bestemt ikke der er nogle der er grove...

• #16   18. jun 2007 Har du siddet og snakket med ham imens?

Det har evt. givet ham irrition og han har i stedet for at gø bidet ¨fat om din finger for at fortælle at han ikke synes om det du gør lige nu. Det kan evt. være årsagen. Men at aflive ham begrund af det synes jeg er for skarpt, man skal jo lige give ham en chance. Men så pas hellere på næste gang.

hvad gjorde du da du skreg?
    prøvede du at rive fingeren til ham???

• #17   18. jun 2007 enig med NICOLA, byt med en godbid, man tager ikke bare noget uden at give noget igen

• #18   18. jun 2007 alle: det var fordi nogle gange tager han mine ting for at drille mig .. så syns jeg pludselig han var så stille , og jeg ku ikk forstå hva det var han havde i munden .. så åbnede jeg bare hans mund lige så stille og så bed han mig .....
    Stachi´ . :
    han er 1½ år ....

fru B : ja for han knurrede os af mig ..

• #19   18. jun 2007 mellisa K: jeg fik et chok og rev min hånd til mig , og skældte ham lidt ud og gik .....

• #20   18. jun 2007 Hårde / spydige ,Ikke grove

• #21   18. jun 2007 kamilla T : hva mener du ?

• #22   18. jun 2007 jamen jeg forstår ikk de folk som rent famtisk syntes at det er ''okay'' at hunden bider en når man sætter sig ved siden af den og snakker med den , og vil se hva den nu har i munden ? hva er der iorden ved det ?
    man skal da kunne tage alt fra sin hund ? (næsten) .......

• #23   18. jun 2007 ja man skal vænne sin hund til at man godt må tage den ben og mad .
    men man skal ikke overdrive det . for så er der jo ikke noget at sige til at hunden regere. alle har en grænse selv dyr .
    og et barn kan meget nemt have gjort det flere gange i løbet af dagen eller timer. og så har hunden fået nok .
    ikke at det undskylder hunden at den bed .
    men mange gange bliver uskyldige hunde aflivet pga børn. der er lidt voldsomme ved hunden . og ligmed et er grænsen nået for hunden og så går det desvære galt at den bider . også bliver den aflivet .
    forældrene må lære deres børn at omgås familliens hund / hunde .

• #24   18. jun 2007 De skal bare ikke markere sine grænser med bid... De er i deres fulde ret til at knurre og sætter grænsen på denne måde. Men ligefrem at snappe ud og bide "sin ejer" eller "ejers datter"...

• #25   18. jun 2007 Almindelige årsager:

De 2 almindeligste årsager er at hunden er blevet provokeret ved madskålen eller mens den gnavede i et kødben, Eller at den er blevet straffet for at vogte og knurre.

Når en hund spiser, skal den have lov til at være i fred. Tænk på, hvor irriterende der ville være, hvis der ustandselig kom nogen og skubbede og ville snakke eller lege når du sad og spiste.

For ulve og vilde hunde er det helt naturligt at vogte over maden - ellers er der en anden der spiser den ! En knurren misfortolkes ikke her - den respekteres ! Hunden får lov til at spise i fred. Men vi mennesker misfortolker den uvenlige knurren - vi tror det er en aggresiv handling. Det er det ikke !!!! At en hund knurrer ved madskålen er ikke tegn på manglende respekt for den, der nærmer sig. det er fortroligheden og tilliden der mangler. Hunden stoler ikke på den person der nærmer sig, mens den spiser, og derfor knurrer den af usikkerhed og angst for at nogen skal tage maden. Straf ikke hunden til at få mere tillid til en person. Tværtimod. Problemet bliver kun værre !!

Endnu en årsag til, at hunden vogter mad og andet spiseligt, er en ekstrem appetit. Hunden sluger alt spiseligt og sidder altid og ser sultent på madskålen. Dette kan skyldes en sygdom, og man bør derfor konsulere sin dyrlæge. Endvidere kan de skyldes kedsomhed - understimulation.

Træning:

Træningen går ud på at lære din hund at stole på folk, også når den spiser. Den skal vide at den får lov til at spise i fred. Sørg for at alle personer i familien og i hundens omgangskreds respektere, at hunden skal have fred og ro, når den spiser. Ingen må forstyrrer hunden mens den spiser!

Knurrer hunden - så bliv ikke vred, for det hjælper ikke. Lad som om du ikke har hørt noget. Prøv evt. at gabe et par gange. Det er en almindelig aggresionsdæmpende adfærd, som hundene selv benytter i lign. situationer, Det hjælper faktisk ind imellem (Prøv!) Man bliver ikke en dårligere leder, fordi man ikke reagerer på at hunden knurrer. Det er menneskelig prestigetankegang at tro det !

Men du tænker måske, man må da for søren kunne tage ting fra hunden...... Ja selvfølgelig. Men det opnår man ikke ved at tage for hårdt fat og tvinge sin vilje igennem. Det gør kun hunden mere bange og utryg.

Den enkleste metode er at lave en byttehandel med hunden. Du får det stykke legetøj den har, og den får en lækkerbidsken !Når den har spist godbidden, får den straks sit legetøj igen. Snart har hunden lært, at legetøjet ikke forsvinder, fordi du tager det et øjeblik. Og efterhånden når du har trænet godt, kan den sikkert også aflevere et dejligt kødben og stole på den får det igen ...

sakset fra grosserguiden.dk

Kommentér på:
bider når man tager hans tyggeben ?

Annonce