{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Vaccination {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysgerrig efter at høre hvor ofte I får jeres hund vaccineret?
Vi plejer at vaccinere mod leptospirose og kennelhoste en gang om året, men sidder og overvejer om det er nødvendigt.

Nu har der jo været en masse debat om hvor ofte det er nødvendigt, at vaccinere for parvo mm.
Vi plejer at gøre det hver andet år, men kan se man nu anbefaler hvert 3. år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination
  • #1   22. okt 2019 Kernevaccinen har kørt med 3. års interval i nogle år nu. Leptospirose og kennelhoste (hvis man giver den) skal gives årligt. Om man finder kennelhoste nødvendig, er en smagssag. Ikke at give mod leptospirose er i mine øjne hul i hovedet...

    Der er efterhånden konstateret leptospirose over hele landet, og med de mange oversvømmelser der er, så er det meget letsindigt ikke at vaccinere.


  • #2   22. okt 2019 A- Måske jeg husker forkert. Mener bare dyrlægen sagde hver 2 år.


  • #3   22. okt 2019 Normalt har jeg vaccineret hver 3. år. Men tror jeg vil til at bruge TITER test, så jeg ikke får vaccineret for meget.

  • #4   22. okt 2019 Krøllet- Så I giver kun kernevaccinen?

  • #5   22. okt 2019 Ja. Da jeg udstillede brugte jeg også kennel hoste vaccinen. smiley

  • #7   22. okt 2019 Synes skisme det er svært.
    Har altid bare givet mod kennelhoste og leptospirose for at være på den sikre side.
    Vi færdes meget i vand og skov, og er jævnlig sammen med mange andre hunde.


  • #8   22. okt 2019 Vi vacc hvert 3. år. Her får de også mod rabies samt leptospirose (også evt kennelhoste hvis de skal i pens).
    Hvalpe helst som 12 og 16 ugers. Nogle gange er det dog nødvendigt ved 8. ugers alderen, afhængigt af hvor i verden hvalpen skal flytte til.


  • #9   22. okt 2019 Kernevaccinen får mine hvert andet år. Rabies hvert 3.die år. Leptospirose får de hver 11. måned. Kennelhosten får de så ved samme lejlighed.
    Jeg er ganske udmærket klar over at Leptospirosevaccinen kun dækker 4 stammer ud af mange stammer. Men det er trods alt de 4 mest almindelige og så er der da om ikke andet en vis sansynlighed for at de ikke får en af de 4, så helt som at tisse i buskerne for at holde varmen synes jeg ikke det er.
    Perle havde leptospirose som ung og kan jeg minimere risikoen for at opleve det en gang til så gør jeg det. Min hund var virkelig virkelig syg og tæt på at dø. Hun fik nyresvigt og det har hun men af resten af sit liv (nedsat nyrefunktion). Det tog 8 mdr før hun var rask igen. Det er værd at bemærke at det hurtigt blev opdaget hvad hun var syg af og behandlingen blev hurtigt sat iværk. Alligevel var hun jo altså tæt på at dø. Det er en sygdom der kan smitte til os og frekvensen stiger støt hos både dyr og mennesker i disse år så den skal tages ret alvorligt.


  • #10   24. okt 2019 Mine får kernevaccinen hvert 3. år og leptospirose hvert år.

  • #11   25. okt 2019 Mine dyr får efter det dyrlægen anbefaler. De er obs. på hele tiden at følge udviklingen, og ændre retningslinjerne i den forbindelse.

  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   29. nov 2019 Jeg har tegnet en sundhedsplan (VetPlan) for min labrador. Det er nemlig forskelligt fra hund til hund, hvor ofte og for hvad den bør vacineres. Med en VetPlan, der sammensættes af din lokale dyrlæge, kan du sikre dig, at din hund får lige netop de undersøgelser og vaccinationer, som den har brug for. Du kan evt. se mere på www.vetplan.dk , som er dem jeg har tegnet en sundhedsplan igennem.

  • #14   29. nov 2019 Hvert 3. År og ved særlige lejligheder feks ved drægtighed så får alle vokse fyldt depoterne op. Den store basispakke og rabis. Det er primært af hensyn til forsikring og arrangementer. Vores hunde har sjældent fanget f.eks. Kennelhoste - tror asger har haft det en gang i sit liv.. og de andre gik fri. Alternativt har de bare ingen symptomer.

Kommentér på:
Vaccination

Annonce