{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Vaccination {{forumTopicSubject}}

Nu spørger jeg jer istedet for at ringe til dyrlægen.
Peanut skal vaccineres i morgen, den årlige samt rabies og kennelhoste, men som nogle af jer ved var han dårlig i går , og da talte jeg med dyrlægen men glemte at spørge om vaccinationen.

Han sank lidt anstrengt nogle gang og det virkede som om han enten skulle kaste op eller havde ondt halsen. Dyrlægen mente uden at have set ham at han nok var forkølet eller havde slugt en hårboldt, og i løbet af dagen igår fik han det meget bedre, derfor tog vi ikke til dyrlægen. Han spiste, drak, og legede, derudover så havde han meget tynd mave og det gav jag ham lidt Canikur for.
Men nu til spørgsmålet, kan jeg vaccinerer ham i morgen og hvad sker der hvis jeg overskrider datoen for vaccination, det er den 16 nov, med heste skal man vaccinerer forfra men grund vaccinen ellers må man ikke konkurrere. Hvilke konsekvenser er der med hunde, udover at der skal gå 3 uger fra rabies vacc til han må komme udenfor Danmark ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination
  • #1   15. nov 2012 Jeg ville ikke vaccinere en syg hund. Nogle hunde reagerer på vaccinen, og der er ingen grund til at risikere en reaktion.
    Jeg tror ikke umiddelbart at der sker noget ved at overskride tiden med en uge eller lign.


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #2   15. nov 2012 Jeg ville ikke vac. der sker intet ved at du overskrider vac datoen smiley

  • #3   15. nov 2012 Der sker ikke spor ved at vente med vaccinen. Hvis din dyrlæge ved at hunden er forkølet bør han tjekke det INDEN han vaccinerer. Men gør de ikke også det normalt? Altså tager temperatur og lytter lunger og hjerte og sådan noget? Det plejer min i hvert fald at gøre.

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #4   15. nov 2012 Er det næse kennelhoste vac han skal have ? så ville jeg slet ikke give den samtidig med alm vac .

  • #5   15. nov 2012 Du rejser ikke til Sverige, vel?

  • #6   15. nov 2012 Tak for svar.
    Margit jo det plejer han, men der er jo ingen grund til at tage derhen hvis han ikke kan vaccinere, derfor mit spørgsmål smiley
    Charlotte, ja det er det, hvorfor ikke gøre det samtidigt, det gjorde jeg da han var 16 uger ?
    Mette , jo det kan ikke udelukkes at jeg tager derover med ham men ikke i den nærmeste fremtid og så spiller det vel ingen rolle eller?


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #7   15. nov 2012 Fordi jeg har hørt så mange dårlige erfaringer med at give alm vac, rabisvac, og næse vac samtidig . Dem jeg kender som bruger næse vac, de gir den altid for sig selv forår eller efterår . Normalt er der i den alm vac også beskyttelse mod kennelhoste , derfor venter de med næsevac .

  • #8   15. nov 2012 Jordnødden.. det kan du jo have ret i smiley

  • #9   15. nov 2012 ok, Charlotte, det vil jeg overveje for der er jo ingen grund til at udsætte ham for unødige komplikationer. Tak.
    Jeg venter med den almindelige til næste uge og så får han kennelhosten måneden efter er det nok tid imellem?


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #10   15. nov 2012 Ja det vil jeg mene smiley havde du ham med i Herning ?

  • #11   15. nov 2012 Nej,jeg var doven smiley det kræver tålmodighed at have ham med, vi træner at han ikke behøver hilse på alle hunde han møder, og selvom det havde været god træning så orkede jeg ikke og ville gerne have fred til at shoppe og kigge på andre hunde. Jeg overvejer at tage ham med til middelfart ( hvis man må) for der er ikke så mage hunde smiley

  • #12   15. nov 2012 Jeg har delt mine vacciner op. Nogle får de hvert år, nogle hvert 2. år og nogle hvert 3. år.

    Jeg giver nasal kennelhostevaccine hvert år sammen med leptospirose og en mere, som jeg ikke lige kan huske......*G*


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #13   15. nov 2012 Okay, Herning er oftes stedet hvor man blir smitte med kennelhoste nemlig smiley Middelfart er småt skal du tænke på, og vi står tæt , men jeg mener man må tage gæstehund med .

  • #14   15. nov 2012 Mette, ok, men det giver vel ikke problemer ved rejse til Sverige at jeg venter en uge ? de kræver vel bare at rabis vaccinen er mere end 3 uger gammel eller har jeg misforstået det ?

  • #15   15. nov 2012 Jordnødden,,,giv dyrlægen et kald så du er på den sikre side

  • #16   15. nov 2012 Der sker ikke noget ved at vente med at vaccinere, jeg har selv været i praktik hos en dyrlæge.. Hvor jeg fik at vide, så længe ens hund ikke var i nærheden af andre hunde, det kunne jo ske den havde kennelhoste.. Men kennelhosten kan også sidde i tøjet i 5 dage.. Det var bare lige noget ang. det da du skrev den også skulle have en kennelhoste sprøjte..

  • #18   15. nov 2012 Tak for svar allesammen.
    Der er intet at mærke på ham idag, men jeg venter til jeg med sikkerhed ved han er helt frisk smiley


  • #19   15. nov 2012 Mine bliver vaccineret med kennelhoste, rabies og alm. vaccine samme dag.
    Dog gives rabies jo kun hvert 3. år, men de får ihvertfald kennelhoste og alm. vaccine samtidig.
    Har ikke haft problemer med det.. smiley
    Men ville nok ikke give en småsyg hund 3xvaccine, da man kunne frygte for en reaktion og så er det ikke ønskeligt at kroppen ikke er på toppen i forvejen. Tænker jeg ihvertfald.. smiley


Kommentér på:
Vaccination

Annonce