{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

ændre navn på hvalp? {{forumTopicSubject}}

Ja det er egentlig et meget ænkelt spørgsmål. Jeg skal snart have mig en hvalp, som opdretteren allerede har navngivet.'

Synes i at man bør give den et nyt navn når man selv får den ? eller skal man beholde det den har fra opdrætteren ? ved ikke om det har nogen betydning...

Ikke at det har den store betydning for mit vedkommende, for opdretten har givet den navnet Balder, og det synes jeg er fint....Det var nu bare mere principet i det ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændre navn på hvalp?
  • #1   25. jun 2007 Det er det jo mange, der gør...
    Jeg syns det er helt fint at skifte til et navn,
    som man selv har valgt.


  • #2   25. jun 2007 synes også det er helt fint, kald den det du synes, den er jo ikke så gammel, så den kan nemt vænne sig til et nyt navn smiley

  • #3   25. jun 2007 Kald hunden det du synes den skal hedde.
    De steder hvor hundens navn skal skrives står der tit både stambogsnavn og kaldenavn.....Så det er ret almindeligt at stambogsnavnet og det navn man bruger i daglig tale ikke er det samme


  • #4   25. jun 2007 Min nye hund hedder enten Henriette eller Harriet (hos opdrætteren var det H-år, og han skulle finde på noget). Men når hun kommer hjem til os, kalder vi hende Naya smiley

  • #6   25. jun 2007 Min GD hed Sokrates på stamtavlen, men vi kaldte ham bare Balta :o)
    Det kan du sagtens gøre. Det er jo din hund.


  • #7   25. jun 2007 Har ikke tænkt på andre navne endnu, men der er også lige et par uger mere at tænke i ^^

    men kom da med bud ;D

    i kan da lige få et link til hvalpen ;D (link fjernet)


  • #8   25. jun 2007 Effie hedder Effie på hendes stamtavle, og det kan jeg lide.

    Jeg kunne der imod ikke forlige mig med Carlos's, så det blev ændret da jeg fik ham.

    Han hed Gnavpot ;o)


  • #9   25. jun 2007 Du kan sagtens skifte navn.. Navnet som opdætter har brugt har formentlig ikke været særlig brugt..
    De fleste bruger ikke stamtavlenavnet, men bruger et mere alm. brugt navn.. Vi har også selv fundet navn til vores hvalp som vi får hjem i august, selvom den højst sandsynligt har et andet stamtavlenavn..
    Men nu ved opdrætter hvad vi vil kalde den, så hun kalder den muligvis også ved det navn.. smiley


  • #10   25. jun 2007 Janie: Haha.. Synes nu heller ikke at gnavpot er det mest passende navn til ham.. hehe..

  • #11   25. jun 2007 <b>ynes i at man bør give den et nyt navn når man selv får den ? </b>

    De hvalpe jeg har fået har overhovedet ikke været klar over at de havde et navn, så det er fuldkommen ligegyldigt - så bare find et navn du godt kan lide...

    Mine hunde:
    Buster - blev kaldt Buster
    Futte - blev kaldt Chang
    Pippi - bliver kaldt Tikki
    Cody - blev kaldt Cody
    Capone - bliver kaldt Capone

    Og der har ingen forskel været i hvor hurtigt de har lært deres navn uanset om de har beholdt deres kaldenavn.

    /Carina


Kommentér på:
ændre navn på hvalp?

Annonce