{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Dyrlæge / kiropraktor / massør {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Tikki kom til skade med ben/ryg den 30. december 2006, og jeg har været ved dyrlæge med hende 2 gange, hvor hun den sidste gang fik smertestillende i 10 dage og besked på at træne hende op fysisk - det hjalp også, men ikke nok, og nu synes jeg det bliver værre igen :o(

Så nu går jeg og overvejer hvad jeg skal gøre - men ved ikke rigtigt hvad der er bedst, og vil derfor høre om I har nogle erfaringer eller gode råd.

Sådan som jeg ser det er der 3 muligheder, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal satse på først:

<b>Dyrlægen</b>: Få taget røntgen (fik hun i foråret 2006), og det viste kalkaflejringer mellem to ryghvirvler efter en skade - hverken ryg, hofter eller knæ viste derudover det mindste tegn på slidgigt eller andre problemer. De to dyrlæger jeg var været ved her i år efter skaden i december har umiddelbart frikendt hofter og knæ ud fra bævægelser og ved at rykke i hendes led. Et røngtgenbillede kunne vise om det stadigvæk er aflejringerne i ryggen der driller, hvilket formentlig kan afhjælpes ved guldakupunktur.

<b>Kiropraktor</b>: Få en dyrekiropraktor til at mærke hende igennem og se om det skulle være led eller muskler der er låst. Fik hende mærket fuldkommen igennem i 2005, og blev sendt hjem med besked om at hun nok var den sundeste hund de nogensinde havde set i den alder og med det aktivitetsniveau. Min bekymring ved kiropraktoren er dog, at man så vidt jeg ved ikke må låse led op hvis musklerne er spændt, hvilket de jo typisk vil være fordi hunden ikke er tryg ved situationen - på den anden side har jeg hørt utrolig mange gode historie.

<b>Massør</br>: Få givet hende en ordentlig gang massage og se om det er pga. skaden at hun pga. vane og ømme muskler bliver ved med at belaste kroppen skævt.


... Hvad ville I gøre hvis det var jer ???

/Carina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge / kiropraktor / massør
  • #1   26. jun 2007 Jeg tror jeg ville vælge kiropraktoren. Eller måske endda tage røngtenbillederne først (men det kan man måske også hos en kiropraktor?)



  • #2   26. jun 2007 Lille hund >

    Har jeg overvejet, men på den anden side - hvis hun belaster kroppen skævt så kan det måske forværre det.

    Vil gerne først finde ud af hvorfor hun bliver ved med at døje sådan med ryggen, og så derefter behandle det :o)

    /Carina


  • #3   26. jun 2007 Har du fået tjekket hendes ryghvivler ?

    Fie har jo en der af og til sætter sig og det kan man som regel se i hendes gang med det samme


  • #4   26. jun 2007 Jeanette >

    Ellers kan dyrlægen nok tage røntgen :o) - på den anden side synes jeg ikke man skal tage røntgen med mindre det er nødvendigt.

    /Carina


  • #5   26. jun 2007 René >

    Hvor får du det tjekket - det kunne meget vel være det samme Tikki fejler.

    /Carina


  • #6   26. jun 2007 Carina

    Jeg brugte i starten Charlotte Frigast, hun er blandt andet tilknyttet kbh. dyrehospital og hun er super, kan varmt anbefale hende.

    Når ryggen skal sættes på plads bruger jeg min egen dyrlæge som også er uddannet kiropraktor.

    Problemet med Fie´s ryg er så kommet fordi hun i lang tid gik "forkert" på det ene bagben, på grund af anden skade


  • #7   26. jun 2007 René >

    OK - det lyder til at du også hælder til kiropraktoren :o).

    /Carina


  • #8   26. jun 2007 Carina.. jeg ville som det første få taget et røngten.. der kan været sket en del,i den ryg siden sidste billed.. Derefter ville jeg alt afhæning af det billed,vælge en kiropratiker smiley

    Samt du skal huske på at svøm/ waterwalk blir brugt meget på ryghunde smiley


  • #9   26. jun 2007 Jeg ville også vælge kiropraktoren og jeg ville hende René også har brugt - hun er for iøvrigt også udd. dyrelæge + hun kan give mange forskl. former for behandlinger smiley

    Jeg håber du finder lige det, din hund har brug for smiley


  • #10   26. jun 2007 Carina: nej det kan jeg godt forstå:-)

    Men så ville jeg vælge kiropraktoren:-)


  • #11   26. jun 2007 Pia Ravn fra Kolding Hunde Adfærds Center bruger og anbefaler hvis en kiopraktor på Sjælland. Hun tager rundt og behandler hunde og heste i hele verden.
    Hun skulle være fantastisk.
    Jeg kan ikke huske hendes navn og tlf. nr. men prøv at ringe til Pia Ravn, der kan du få det.


  • #13   26. jun 2007 Har hørt en del godt om Jette og Scott i Sæby - nogen der kender dem ???

    - Det var Scott jeg var oppe hos for 2 år siden, og han mærkede Tikki igennem på kryds og tværs (på det tidspunkt havde hun aldrig haltet, så det var mere et forebyggende tjek) ... og sendte os hjem med besked på at han intet kunne mærke der var galt, og han derfor ikke syntes jeg skulle komme igen med mindre hun fik problemer - så derfor har jeg tillid til at det ikke bare er en penge-maskine de har gang i :o).

    Dyrlægens røntgen sidste år viste jo så at han havde ret i øvrigt - INTET at komme efter med undtagelse af skaden i ryggen, der er opstået senere.

    /Carina


Kommentér på:
Dyrlæge / kiropraktor / massør

Annonce