882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Dækker ens hundeforsikring ... Dækker ens hundeforsikring ...

en hysterisk hunde ejer ? forstået på den måde, at min hund slap ud af sit halsbånd (ja, fy skamme mig, jeg ved det, men det var et uheld) og så så han den puddelhund, der flere gange har bidt ham, sidde med dens nuværende ejer - tidl ejer var en ældre herre, der døde for et par måneder siden og så har sønnen overtaget hunden, selvom han ikke er vild med hunde - Men min hund farer hen og ny ejer bliver forskrækket, tager klapstolen og vifter vildt med den så selv jeg blev forskrækket - jeg fik fat i min hanhund og lidt efter kom ny ejer med sin søster (man har vel tilkalde hjælp!) for at fortælle, at de ville køre til dyrlæge med puddelen, for den lå og var så stille - og samtidig spurgte de om jeg havde en hundeforsikring "Naturligvis, det har vel alle" - Jeg var noget overrasket for så slemt var det hele ikke, og 1 time senere kom søsteren med en regning og for at fortælle, at pudlen ikke var bleven bidt, blot forskrækket (det var vi jo alle) og den havde fået en beroligende tablet ! Jeg har kontaktet forsikringsselskabet for at få tilsendt en skadesanmeldelse - men vil de betale for dette ? Alternativt betaler jeg selv - personligt synes jeg det er at skyde gråspurve med kanonkugler - ved snart ikke hvor hysterisk man kan blive som hunde ejer - eller er det bare mig .................

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker ens hundeforsikring ...
  • #1   27. jun 2007 Tvivler på at de dækker.... Men glæder mig da til at høre svaret fra dem((=;

• #2   27. jun 2007 hold op hvor kan folk være hysteriske

• #3   27. jun 2007 Pia P :

Ved ikke om forsikringen dækker.. Det kommer jo nok an på hvilket selskab det er og hvad der står i din police..

Men hvis der intet er sket med den er puddel, udover den er blevet forskrækket, ja så synes jeg da det er syg humor hvis du skal betale..

Folk har altså en mani med at være lidt for hysteriske..

Igår var Milles snor hoppet af halsbåndet (aner ikke hvordan, men det skete)

Hun fik øje på en stor schæfer og løb hen til den. Jeg kaldte på hende og hun kom op til mig, da ejeren af schæferen kommer op til mig undskylder jeg pænt.
    Hun kigger på mig, vender øjne og siger :
    Ja det er jo ikke sjovt når man ikke kender hunden, og måske skulle du have en snor på den..

Mit svar: Havde jeg også men den røg af og jeg har jo pænt undskyldt, og der er INTET sket med nogle af dem, så er der vel ingen grund til ikke at tage imod min undskyldning.

- Sofie
    - Sofie

• #4   27. jun 2007 især taget i betragtning, at jeg aldrig har sagt noget, når pudlen gik sin søndagstur alene og uden snor, da dens tidl ejere levede og nogle gange kom i cambolage med min hanhund, der var i snor, og bed ham eller pudlen et par gange stod ved min hoveddør og ville ind (havde taget fejl af hvor den boede !) og knurrede ad mig, så jeg ikke kunne komme ind og måtte hente ejeren - men nu er der en anden ejer (sønnen) og han har altid været ret hysterisk også før faderen (den tidligere ejer døde) -

- utrolig så kort og selektiv en hukommelse nogle mennesker har

• #5   27. jun 2007 Hmmm tror oss jeg vil kræve erstatning når naboens pudel gør af min hund når hun er inde i haven... Hun får jo stress af det lille sippede kræ...

Ej helt ærligt den er sq for langt ude... Din hund har jo ikk som sådan gjort den fortræd...

Hvis det var mig ville jeg ikk betale en krone...

• #6   27. jun 2007 Thomas H - mener det er en ganske almindelig hundeansvarsforsikring - vi får se hvad den dækker - personligt synes jeg også det er en underlig opførsel - men igen, godt det blev bevist, at pudlen IKKE var bleven bidt - det lægger jeg nu stor vægt på uanset ..........

- og du undskylder og den bliver ikke modtaget ? underlige folk ...................

• #7   27. jun 2007 Jo, den dækker, i hvert fald på min police.

• #8   27. jun 2007 Vibeke N - jeg har heller ikke lyst til det, men her hvor jeg bor har folk så utrolig travlt med mine hunde og hvem, der kommer og går her - så det var lige vand på deres mølle i går, at min hanhund slap ud af sit halsbånd (og ærgerligt for mig) - men godt min hanhund ikke bed hul - det kunne heller ikke ligne ham - han havde vist kun bokset pudlen een på låget !

• #9   27. jun 2007 Gitte M * Gårdhunde forever *
    godt nok - så får han sine penge - regningen var ikke større end 475 kroner

• #10   27. jun 2007 Pia P>> Åhhh det lyder som den lille pis flække jeg lige er flyttet fra... Der var min rotte en dræberhund... (Hun slap på et tidspunkt oss ud af hendes halsbånd da der kom en cyklende forbi og hun løb ud og smed sig ned for at opfordre til leg, og så fik jeg ellers besked på at få styr på min bidske hund og holde hende bag en sikker indhegning så hun ikk åd andre forbipasserende... Skal lige siges hun rørte hende ikk engang...)
    Men ok kan godt forstå dig...

• #11   27. jun 2007 Jeg havde bedt ham selv betale da det var ham der stod og viftede med klap stolen, og ergo må det da være ham der har gjort hans hund bange/forskrækket.

• #12   27. jun 2007 ***Dennie*** Med 2 mega seje hunde K
    han gjorde også min hund bange - men sådan tænker denne person ikke ............ håber forsikringen betaler

• #13   27. jun 2007 To live is to love a westie
    jeg ved det er mit ansvar - men jeg har aldrig tidligere brokket mig når pudlen løb løs og røg i hovedet på min hanhund og bed ham - men da jeg betragter mig som en ansvarlig hunde ejer bliver dyrlæge regningen betalt på den ene eller anden måde ............ altså enten af hundeansvarsforsikringen eller mig selv - men så skal den puddel aldrig nogen sinde være løs fremover !

• #14   28. jun 2007 Pia P :

Ja folk er rigtig mærkelige..
    Hun kunne sgu da bare ta´ge imod den undskyldning og så komme videre i sit liv.

Har tit set hendes hun gå uden snor. Den går ganskevist ikke hen til andre hunde, men stadig.

Og som sasgt var der jo ikke sket noget med nogle af dem.. Mille var bare henne og sige hej, hun hoppede ikke en gang op af den eller noget..

- Sofie

Kommentér på:
Dækker ens hundeforsikring ...

Annonce