{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.242 visninger | Oprettet:

Billig hundefoder vs. "mærke"foder {{forumTopicSubject}}

Vil gerne høre om jeres forskellige erfaringer omkring hundefoder...

Jeg ahr efterhånden prøvet alt lige fra Bastian i Bilka til Royal Canin fra dyrlægen...

Jeg kan ikke mærke forskel på mine hunde om de får det ene eller det andet...
De skider og fælder lige meget, pelsen er lige blank og energien er i top...

Så hvorfor ikke fodrer med Bastian frem for fx Happy Dog, Royal Canin mv....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig hundefoder vs. "mærke"foder
  • #1   28. jun 2007 Jeg kan ikke fodre med brugsens billigste på mine hunde, det giver for stort udslag i foderstand, pels, ånde, afføring osv

    Jeg vil ikke fodre med det da jeg mener mine hunde skal fodres med noget bedre end animalske biprodukter, korn og i den stil.

    Jeg vil vide hvad de spiser og jeg vil ikke proppe dem med unødvendige farvestoffer osv.

    Kender flere der fodre med det billige 3-5kg for 40-50kr og deres hund trives på det, det gør mine bare ikke.


  • #2   28. jun 2007 Jeg ville ikke fodre med billigt foder, da jeg mener der må mangle noget.. Og nu kan min hund så ikke tåle det, men har aldrig fodret med det billige og har heller ikke tænkt mig at prøve.

  • #3   28. jun 2007 Mine kan trives på det billige i korte perioder - som når man er løbet tør før tiden - og må gå i supermarkedet og købe til weekenden over -

    Men generelt trives de ikke - derudover skider de ENORMT af det foder...

    Thor og Idun holder ikke vægten på det - og efter kort tid ses det tydeligt at de ik er fodret optimalt -

    Futte kan ikke gå på det - da han har gigt og får special foder - men han får jævnligt råt kød - dåsefoder af det billige - en kanin - et rygbrød etc - for at holde ham fra ens egne ben - han er UMULIG at mætte - og på specialfodret alene er han langt fra mæt - derfor supplere vi op med alt muligt andet - men helst råt kød...

    Helt generelt har jeg gennem årene måtte konstatere at det billige foder bare ikke er godt nok...

    Sådan en som Anna ku sagtens køre på det - hun er en lille kraftbolle - en totalt skraldespand, - og du ku fodre hende med gamle fisk om det sku være - hun er ligeglad - kan det sluges er det mad...


  • #4   28. jun 2007 Jeg har osse prøvet lidt forskelligt , men det som er bedst til mine hunde (to af dem har lang pels ) er Regal , det køber jeg i Jebjerg hos Jensen Doggie.. Det er det med laks jeg køber mest af..*S* Deres prutter lugter ikke så voldsomt mere og deres ånde er okay! Samt de fælder ikke så meget heller , især ikke Bailey.

  • #5   28. jun 2007 Jeg har sammenholdt nogle af de forskellige varedeklarationer(staves??) og synes ikke der er så stor forskel, at man kan sige at det dyre indeholder langt flere og bedre ting...
    Men jeg er nok heller ikke ørn til at tyde dem...

    Men hvilket foder vælger I så, og hvorfor det frem for et andet mærke??


  • #6   28. jun 2007 Men det skal lige siges at Anna ikke acceptere at blive fodret af med billigt - hvis de andre får andet -
    Hun sætter sig og glor olmt på dig - indtil du finder ud af den rette sammenhæng -

    Hende kan man ik lige rende om hjørner med -


  • #7   28. jun 2007 Vi har altid brugt Pro Plan & Hennes -
    -
    Men er fornylig gået over til Royal canin - da de laver et SUPER priodukt - GD23 - som vores Holmere bliver smukke af - pelsen er superb - og de holder vægten -

    Det specialfoder Futte får er også Royal Canin -

    Når vi har hvalpe bruger vi helst Pro Plan - Men har overvejet at prøve Royal Canins -


  • #8   28. jun 2007 Jeg bruger også et mærkefoder til mine hunde, de skal ikke spise knuste fjer eller andet affald, og det er der i det billige foder.
    Mange hunde får allergi af foder med knuste fjer i


  • #9   28. jun 2007 Så sent som idag stod jeg i superbrugsen og læste varedeklarationen.

    Der var korn, animalske og vegitabilske biprodukter og en masse numre i.

    Noget så uspecifiseret vil jeg ikke byde et levende væsen, hverken mig selv, mine børn eller hunde.


  • #10   28. jun 2007 Jeg bruger Skyttens hundefoder, det passer perfekt til min Border, og fandt faktisk frem til det, fordi min mor fik det anbefalet til hendes schæfer, som er allergisk. www.skyttens.com, og de levere lige til døren.

  • #11   28. jun 2007 Jeg har efterhånden været indenfor levnedsmiddelbranchen i mange år. Denne hænger nært sammen med Petfood industrien..

    Der er delte meninger om diverse hundemadsprodukter, specielt "afslører" diverse tests at de billige produkter kan være lige så gode som de dyre..

    MEN... uanset hvordan man end vender og drejer det, er man godt naiv hvis man tror man kan få et kvalitetsfoder til ingen penge. Kvalitet og pris hænger i den grad sammen.. Der er vel heller ingen der regner med at få et lækkert gastronomisk produkt når man køber en dåse flåede tomater til kr. 1,95 eller 2 kg pasta i netto til en rund femmer ...

    Bare min menig *sss*



  • #12   28. jun 2007 Begge mine hunde får Royal Canin fra dyrelægen og det gør jeg af den årsag at jeg synes de skal have noget af det bedste man kan få og så kan de også godt li det.... Jeg vil gerne have kvalitet og det skal mine hunde også....

  • #13   28. jun 2007 Der er lavet en undersøgelse der viser at der ikke er ernæringsmæssigt forkel på "supermarket foder" og "kvalitets foder", men der kan være forskel i om det gør afføringen kompakt, havd den tilfører pelsen o.sv.
    Har din hun en meget mat pels kan du vælge at komme lidt lakseolie (kan købes i f.eks. zoocity) i maden.

    Vi bruger Sportsman's Pride ( www.sportman.dk) til Mille..

    Der er rigtig meget forskelligt at vælge imellem, og Mille er super glad for det, samtidig er der alt det hun har brug for i, så hun er dejlig sund.

    Det er kvalitets foder, men stadig til billige penge.
    2 fluer med et smæk :0))


  • #14   28. jun 2007 Vi mennesker vil også kunne overleve på hundefoder men det er ikke optimalt og vi ville hurtigt være i mangel på div vitaminer osv som vi har brug for at kunne fungere optimalt, det samme gælder for hunde.

    De kan sagtens overleve på et foder der består af korn, knuste kyllingefødder og fjer, og i den stil, men det er langt fra optimalt.

    Nogle vil deres hund det absolut bedste, nogle ved ikke bedre, nogle er ligeglade. Vi har alle hund på forskellige præmisser.

    JEG ville bare ikke byde mine hunde affald og korn. Det gør nemlig intet for dem.


  • #15   28. jun 2007 Men så forstår jeg ikke undersøgelserne, hvor de forskellige produkter bliver sammenholdt? - Og hvor de hver især dækker hundens behov, både mht vitaminer, mineraler mv....??


  • #16   28. jun 2007 Jeg fik vores tjekket hos dyrlægen og det er da ikke det dyreste foder. Hunde ser brand godt ud.

    Gider ikke betale for at det hedder et navn.


  • #17   28. jun 2007 Hvis jkeg løber tør en weekend, så får hunden ingen mad denne weekend... da den sagens kan klare sig uden.

    Jeg bruger kun præmium foder, da jeg ved at det er et kvalitets produkt - som overholde ISO 9000 reg.

    Det vil sige at fodret er undersøgt og opfylder de strenge krav der stilles for at bruge navnet "præmium"



  • #19   28. jun 2007 Babett - hvilket foder bruger du?

    Alexandra B - Hvilket "mærke" bruger du?

    Mine ser også rigitg fine, dyrlægen roser dem, og de lever Bastian og rester af vores mad...


  • #20   28. jun 2007 Malene S - hvorfor undrer det dig at de fodre med pedigree...??

  • #21   28. jun 2007 Mia S

    Jeg brugfer ARION.

    Jeg bruget ca. 280-310 gr. om dagen, og det er selv om Babett er en elitehund og bliver brugt meget.


  • #23   28. jun 2007 Nåh ok... Ja, det kan der jo være noget om..



  • #24   28. jun 2007 Hvor køber du ARION og hvilken pris ligger det i?



  • #25   28. jun 2007 Jeg bruger noget der hedder dyrlægens fra føtex. Ude på dyrekliniken siger de at de er godt og jeg bliver rost for mine hunde.

  • #26   28. jun 2007 Det brugte jeg da mine var hvalpe... Men sækkende er for små, vil helst købe i min. 15 kg. sække ;o)

  • #27   28. jun 2007 tja....vi har været hele møllen igennem...af hva der er af mærker indenfor tørfoder....suk suk....
    Specefic-eukanuba-RoyalCanin-RC Great Dane-olivers-Hills-,,,,,mm.
    men det er Hills vi er vendt tilbage til...
    Harley er en forfærdelig kræsenpind...som jeg har omtalt flere gange herinde..*SS*
    så i samarbejde med dyrelægen...er det der vi blir...lige foreløbig...så det er vel meget individuelt fra hund til hund...jeg ville ALDRIG gå på noget kompromis og købe netto´s det bedste!! men det jo som man har det...*SS*


  • #28   28. jun 2007 * Miss Fich * :

    Den undersøgelse jeg har set går netop ud på at der skal være de vitaminer hunden har brug for osv.
    Så tror altså ikke det er helt elendigt.. Vi bruger det godt nok ikke til Mille, men kan ikke se hvorfor man skal være uvidende eller ligeglad med sin hund og det næring den får ?

    - Sofie


  • #29   28. jun 2007 Luna får Royal canin Hypoallergenic som er et specielt foder for foderintoleranca og/eller foderallergi

  • #30   28. jun 2007 * hvis man giver den supermarkedsfoder

  • #31   28. jun 2007 Mia S

    Hvorfor jeg bruger Arion er fordi det er et kvalitets produkt...

    Jeg gir 200 kr. for 15 kg. (Køber det ikke i forretningenr eller andre steder... køber igennem politiet...)


  • #32   28. jun 2007 Mia

    Man kan få det i 15 kg. A-z har det altid i store sække, mens det kun er engang i mellem føtex har det.

    A-z er jo med i en kæmpe kæde, så derfor kan de jo også købe kæmpe ind og på den måde køre tilbud.


  • #33   28. jun 2007 Babett;
    ..har det på nøjagtig samme måde...
    jeg gir 580:- for 12 kg....og Harley indtar ca 850 g dagligt...så ka i selv regne ud hvor længe en pose holder!!
    Men det nu ikke så meget det...det jo et valg jeg har taget...lisom jeg osse har taget et valg...at det heller ikke er ligegyldigt hva jeg..og min familie putter i munden...


  • #34   28. jun 2007 Ok - i den politiafdeling hvor min far er, bruger de Happy Dog... Det har jeg også fodret med, men igen uden forskel...

  • #35   28. jun 2007 Mia S

    Der er jo forskel på stationerne, nogen kører med det ene og andre køører med det andet.. men det er hele tiden et kvalitetsforder og med mærket ISO 9000


  • #36   28. jun 2007 Mia S

    Forskel på de forskellige foder produkter er temmelig stor..

    Billige produkter som man kan bla. købe i brugsen og andre steder, indholder slet ikke den samme kvalitet.. og hunden optager ikke så meget af det, det meste ryger med ud som affald.

    Derimod et kvalitetsforder, optager hunden ca. 80-90 % af fodret og det vil sige at de ikke har ret meget affalde..

    Det er også noget man skal se på,,,nemlig hvad kommer der ud bagved hunden.. et det store kager så optager hunden ikke fodret så meget, kommer der lidt så optager hunden meget af fodret..

    Babett skider 1-2 gange om dagen og det er ikke mere en hvad der kan ligge i en barnehånd.


  • #37   28. jun 2007 Det er præcis det jeg har kigget efter.... - Og Simba skider også 1-2 gange dagligt, samme størrelse uanset foderet...
    Har han fået lidt for meget menneskemad, kan det dog blive en anelse tyndt!! Men ellers har det samme konsistens.
    Han får så både salat, ris, pasta, kartofler, sovs,majs, agurk, tomat, råt + tilberedt kød.... Udover foderet, men kun hvis der er rester..


  • #38   28. jun 2007 Mogens får Fitmin. Det har hjulpet på hans figur. Han skider stadig 2 x dagligt, men hans pels er blevet meget pænere.

  • #39   28. jun 2007 Mener pedigree pall og Royal Canin laves samme sted Pedigree er bare skodudgaven...

    Kan varmt anbefale Sportsmans..


  • #40   28. jun 2007 Winther : :
    Hvilken en af poserne bruger I ?

    Vi køber nemlig også Sportsman..

    - Sofie


  • #41   28. jun 2007 Eller Sportsman's Pride.. :0)

  • #42   28. jun 2007 Thomas H.

    Jeg bruger den røde. Kanon foder, min hund er flot selv under fældning.
    Min hund er konkurrencehund med høj træningsniveau.


  • #43   28. jun 2007 Den fodertest der er lavet kan ikke rigtig bruges, hvis man har en hund over de 20 kg og den skal gå på trapper..

    Testen er lavet ud fra en "gennemsnits"hund..


  • #44   28. jun 2007 Kan man få et link til den test der bliver talt om?

  • #45   28. jun 2007 Her er den jeg tænker på:

    http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550&1183047682


  • #46   28. jun 2007 Winther : :

    Det går vi også..
    Synes det er noget kanont foder, og Mille er helt vild med det..
    Hendes kropsbygning og pels er blevet super pæn efter vi startede på det..

    - Sofie


Kommentér på:
Billig hundefoder vs. "mærke"foder

Annonce