5.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Amy h
Amy h
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20

Øjne flakker!!!!! Øjne flakker!!!!!

Jeg søger efter nogle der evt. har oplevet det samme. Min hund har balance problemer og hendes øjne flakker i tide og utide, vi har været ved dyrlæge utallige gange og hendes blod er fint men de midstænker epilipsi. Men alle steder jeg søger står der under epilipsi at de har kramper og det har hun ikke rigtigt, hendes øjne køre rundt og bag partiet haler dinglende efter. Jeg håber sådan at der er nogen derude som måske selv har eller har hørt om nogen der har haft samme symptomer, for jeg kan ingen svar finde på nettet om lige det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjne flakker!!!!!
  • #1   30. jun 2007 det behøver ikke være så slemt at de får kramper - de kan også bare blive fraværende

• #2   30. jun 2007 Og de har også tjekket om den har en hjerneblødning?

• #3   30. jun 2007 Trine er det den lille der er vagthunden hjemme hos jer :-))

• #4   30. jun 2007 epelipsi er ikke kun kramper (som mange andre os har sagt smiley ) man kan også have andre sværhedsgrader af det hvor der sker andre ting når man har anfald

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#5   30. jun 2007 Altså det næste er hjerne-scaning, men pt. for hun piller for epilipsi, synes ik det virker. men jeg tænker det kan være noget med nervesystemet evt. balancen. God ide' med andre dr. dyr for det ku jo være de havde haft en ligende situriation, ligesom jeg "håber" nogle her ude har haft så man kan få noget featback om det, for det er ret svært at se på og ik vide noget om hvad det dog kan være.

• #6   30. jun 2007 Min Zille, havde under gåtur omkring middagstid ædt af en fugl. Måske en musvåge, hun kom med 3 fjer i munden. Kl. 05.30 næste morgen (søndag!), kastede hun op, kunne ikke stå på benene, øjnene flakkede, underlige ticks i panden. Afsted til egen dyrlæge. Vi snakkede om blodprop i hjernen, forgiftning, vi blev set på som idioter. Hun fik en indsprøjtning og så hjem. Hun fik det bedre, men stadig flakken i øjnene (ligesom når vi kører i tog og kigger ud af vinduet :o)) Tirsdag afsted til ny dyrlæge, hun tog blodprøve. Forhøjede lever/nyretal, som tydede på forgiftning. Specialfoder i 3 uger. Behøver jeg at sige at jeg har skiftet dyrlæge?

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#7   30. jun 2007 mht. andre faktore end kramper så ja men det der vækker min tvivl er at hun kan gøre det i en time og igen en halv efter igen. Altså rimelig tit at få "anfald"

• #8   30. jun 2007 Inger-Merete: man skulle tro at den fulg havde været anskudt med blyhagl, siden hunden blev forgiftet

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#9   30. jun 2007 Faktisk havde hun en stor tæge inden alt det her begyndte og har spurgt om den han have noget med det a gøre. Men det kan den ik siger de for så ville hun have feber, men underligt det lige begyndte der. Plus vi ikke er sikre på at vi fik hovedet med. Hmm

• #10   30. jun 2007 Ved det ikke, Dyrlægen kunne ikke registrere hvilken gift det var.
    Tror måske at, eftersom det var en musvåge, at den havde snuppet et par forgiftede mus (bor i nærheden af gårde) og selv var død deraf.
    Jeg har dog aldrig været så bange i mit liv. Troede ikke jeg fik Zille med hjem i live.
    Heldigvis har hun ingen mén af det. Har fået taget ny blodprøve og alt er normalt :o)
    Men spørg lige om hun får lov at løbe løs på den mark. NOT

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#11   30. jun 2007 ncl?

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#12   30. jun 2007 nogen der ved hvad det NCL er?

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#13   30. jun 2007 okay lyder interesant, hun har fået en gen test der skulle til UK. den var fin. men det er nok ik det samme som du beskriver. Det er iøvrigt en Amstaff.

• #14   30. jun 2007 Jeg har haft en hund der fik hjernebødninger 3 gange med nogel års mellerum.
    Dens øjne flakkede og den teede sig som du har beskrevet. Så efter 3-4 dage besluttede jeg den skulle aflives - men ved ankost hos dyrlægen forsvandt symptomerne! Dette skete nøjagtig på samme måde ved de 2 efterfølgende.
    Det skal siges hunden var over 12 ved første anfald - blev aflivet næsten som 16 årig pga mavedrejning.

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#15   30. jun 2007 Jo lige præcis..... Hvor har du dog den viden fra?

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#16   30. jun 2007 Okay, hvordan finder man ud af at det er en hjerne blødning? og gik symptomerne væk efter noget tid?

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#17   30. jun 2007 Det må jeg nok sige, det er rart der er nogle der går op i deres helbred og ikke bare penge..... Det syntes jeg nemlig der ses tit ved ihvertfald min race.....

• #18   30. jun 2007 rebecca H

Dyrlægen var meget sikker på det var tilfældet.

Og både ja og nej - han udviklede artrofi i det ene bagben som forværredes med tiden. Bla ville han ikke ud at svømme mere så jeg går udfra han også havde føleforstyrrelser

• Amy h
    Amy h Tilmeldt:
    jun 2007

#19   30. jun 2007 Ja det er godt nok svært at sige og vi har kontakt med dr. dyr pga. hun får epilipsi piller, for hvis det ikke hjælper er det scaningen. Men lad os håbe de har tjek på hvad de laver, smil.

Kommentér på:
Øjne flakker!!!!!

Annonce