Sclerose Sclerose
Er der nogle herinde med sygdommen multipel sclerose?
Min morfar havde den værste form, og endte total lam i kørestol.
Døde til sidst af en infektion der åd ham op indefra, pga sygdommen gjorde han ik havde noget immunforsvar til sidst.
Min mor har det, har mellem grad, med attack, og min moster har den helt milde grad.
Så jeg frygter meget denne sygdom.
Frygter at jeg selv får den eller min søn, da nogle dele i sygdommen kan være arveligt.
Jeg prøver at være up to date med oplysninger, da jeg jo har det tæt inde på livet.
Min mor opdagede for et par år siden, at mine øjne af og til flakker ubevidst og kun få sek.
Nogle gange kan jeg mærke/se når det sker.
Det sker yderst sjældent, men min mor blev dengAng bekymret da hun så det, da det er et af de ting man kan have fra sygdommen.
Jeg ved det ikke er en dødelig sygdom, men som sagt har jeg set den værste side af den, og sys den er forfærdelig.
Så derfor ku jeg godt tænke mig om der er andre der har den, eller er pårørende?
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 221
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
jeg ville også få taget en test om muligt..
mange tanker herfra!
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
Få det tjekket så du kan få det Be-/afkræftet...dette vil os give dig mere ro med vished.
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.982
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Min bedstemor var voldsomt besværet før hun døde, og jeg mistænker at hun døjede med det samme..
Hvis du er i tvivl, synes jeg som minimum du bør tage til lægen. Om ikke andet, så for at få en snak om dine bekymringer og muligheder
sep 2009
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Hun skal holde sig selv i gang fysisk og psykisk hver dag.
Hun prøver at leve hver dag til det fuldeste da et attack kan ændre alt for hende.
Det er ikke en sygdom man dør af, men en sygdom man dør med. Så det handler om at lære at leve med den.
Det er svært at diagnosticere. Men snak med din læge om det. Hvis det kan lade sig gøre at få ro i sjælen så er det det værd.
sep 2009
Jeg er bare en person, der tænker enormt meget over ting og går med det onde i hovedet. Ikke smart, det ved jeg.
Sys bare det virker dumt at snakke med en læge om det...jeg er jo ikke syg.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 409
sep 2009
Sys det er svært at skulle snakke med en læge om sådanne problemer.
Også psykiske...fx depression.
Jeg har stadig noget i hovedet, det er så en sorg, som kun en har læst. Da jeg har skrevet alt ned.
Jeg kan ikke snakke om det, for andre skal ikke føle den sorg jeg har følt, heller ik de der står nærmest, selvom jeg virkelig har brug for hun kender alle mine tanker og følelser om det, så kan jeg ikke, da jeg ved det også vil gøre hende ked.
Det er 5-6 år siden, men det går jeg også med endnu..
Som sagt jeg ruger/tænker meget, men har svært ved at snakke med andre.
Skrive går bedre.
Sclerose