{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Hvordan/hvor kigger man efter????????? {{forumTopicSubject}}

Jeg ønsker mig en hunde mere!!! Har 3 forskellige racer jeg kigger på : Fransk Bulldog, York shire terrier eller Pomerianer! Racen er ikke helt besluttet endnu, men jeg vil gerne have en med Dkk stamtavle!!

Har hørt om diverse skavanker ved alle 3 racer, og så er mit spørgsmål, når man kigger efter hvalpe og besøger diverse opdrættere, hvad er det så man skal kigge efter??? Hvordan finder man ud af om netop den gren som hvalpen stammer fra ikke har de diverse skavanker som nogle af disse racer lider af???

Jeg tænker på f.eks. : Fransk bulldog = vejrtrækningsproblemer.

Pomerianer = løse knæskaller

Hvordan kan man se at netop dette kuld hvalpe ikke lider at en skavank????

Hvordan sikrer man sig bedst muligt???

Den der med at der er en garanti, så man bare kan levere hvalpen tilbage, det er ikke den jeg tænker på, for hvem kan levere en hvalp som man holder af tilbage bare fordi den er syg!!

Hvordan kan man undersøge alt dette inden man vælger en hvalp og har fået den hjem???????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan/hvor kigger man efter?????????
  • #1   1. jul 2007 Ud på udstillingerne, og find div. racer, spørg ejerne ind til deres hunde, om de er raske, hvem de kan anbefale af opdrættere osv....Herefter finder du de aktuelle opdrættere, tjekker deres hunde på hundeweb, og så herefter kan du kontakte nogle opdrættere...

• #2   1. jul 2007 Det det hundeweb, hvad kan man se der??? Og er det bare www.hundeweb.dk????????

• #3   1. jul 2007 Kan man se div. sygdomme hos div. opdrættere der???

• #4   1. jul 2007 Du kan finde óplysninger om hunden enten via navn eller via stambogsnr

• #5   1. jul 2007 Du kan ikke finde oplysninger om sygdomme, jo de ting der skal tjekkes for at få hunden avlsgodkendt. De andre sygdomme må du " ud og snuse op " på udstillingerne, hvor du kan spørge hos de forskellige ejere

• #6   1. jul 2007 Stambogsnr. får man vel først når man har købt hunden??

Jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs for at vælge et forkert sted at købe hund!! Syntes at der har været så mange advarsler herinde, at jeg snart ikke ved hvad man skal være opmærksom på!!

Jeg ved kun at indtil videre er der disse 3 racer som valget står imellem, samt at der skal være Dkk stamtavle, derefter føler jeg mig lidt lost. Har dog aftalt med en veninde som selv avler i Dkk, at hun skal med mig ug og kigge på hvalpe når vi kommer så vidt, men det er ikke de racer som hun opdrætter, så selv hun er i tvivl om hvad man skal være opmærksom på!!!!

• #7   1. jul 2007 Nej du skal søge på stambogsnr på forældrene til din kommende hvalp....Lav en tråd eller søg ind i de forskellige grupper og spørg der hvad du skal være obs på, og om de kan anbefale nogle opdrættere..

• #8   1. jul 2007 Nu har jeg ikke fundet en opdrætter eller noget endnu, da en hvalp mere ligger ud i fremtiden. Jeg vil bare gerne være lidt på forkant/forrud med om der er nogle ting man kan undersøge på forhånd.

• #9   1. jul 2007 Et sidste spørgsmål : Er en dkk oprætter altid ærlig omkring fejl og mangler og diverse sygdomme????

Hvad form for hjælp kan man forvente hvis man køber med dkk stamtavle, og det viser sig at den hvalp man har købt er syg eller har skavanker???

Jeg tænker ikke på at man kan levere hvalpen tilbage, men på om man kan forvente nogen hjælp ved en syg hvalp som man vælger at beholde??

• #13   1. jul 2007 plus når det er helt nyt for dig er det en god ide at melde dig ind i den tilhørende klub og ring rundt til de forskellige opdrættere og hør om de forskellige hunde... hvis du er heldig finder du en opdrætter der ved meget om de forskellige linier, hvad der er godt og hvad der er dårligt... det er osse et spørgsmål om tidlid..

• #14   1. jul 2007 Ritte: Ja, det er normalt at skrive at hunden er solgt som familiehund. Opdrætter kan ikke garantere, at hunden senere bliver CH eller lignende, skulle opdrætter garantere for det, så ville prisen også være en anden.

Teddymor. Du kan ikke på forhånd se, om der er problemer i kuldet(og kan man det, skal det nævnes i købsaftalen). Men køber du en DKK hund, så er du sikker på, at hundene følger de avlsristriktioner, der er inden for racen, hvor ved nogle af de andre avlsforbund, er der ikke de samme restriktioner. Det giver dig ikke en garanti for at du køber en sund hund, men en garanti, at der er gjort noget for at ikke at avle på de racedisponerede sygdomme. Dertil vil du som de andre skriver have 2 års reklamationsret, på fejl, der skyldes noget arveligt.

Held og Lykke med vapsen, når det kommer så langt:-)

• #15   1. jul 2007 Ritte <<<< Det bliver nufferne altid, trods de bliver udstillet...Ingen kan love at en 8 ugers hvalp ender med at blive champ...

Kommentér på:
Hvordan/hvor kigger man efter?????????

Annonce