{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utøj i godbidder
  • #1   19. nov 2019 Smid dem væk og nej ingen grund til bekymring, hunden tager ikke skade smiley

  • #2   19. nov 2019 Personligt ville jeg nok være obs på om der kommer noget ud i afføringen over tid og vurdere om det skal undersøges hvis det er.. Men det er også blot for at gå med livrem og seler.. især hvis man ikk ved hvad det er for nogle dyr..

  • #3   19. nov 2019 Det der er mel- eller lagermider. De gør ingen skade, og kan selvfølgelig ikke testes i afføringen.

    Jeg går ud fra at låget (og bøtten) ikke så sådan ud, da du gav hunden godbidden? For indholdet plejer at være dækket af “støv”, som jo er mider. Men igen, det er ikke farligt, bare klamt.


  • #4   19. nov 2019 Tror kun det er os mennesker der syntes det er klamt smiley vovse har fået lidt ekstra crunch i sine godbidder smiley

  • #6   19. nov 2019 Hvad kommer sådanne af? Det har jeg aldrig i over ti år med hunde oplevet.

  • #7   19. nov 2019 De lever i alt med mel, korn eller bælgfrugter, og er der såmænd når du bruger det. Men nogle gange formerer de sig voldsomt, og det er når der er en bestemt fugtighed og temperatur.

    Jeg har haft det 3 gange på 13 år. 1 gang i foder, 1 gang i en bøtte godbidder som stod i en vindueskarm og 1 gang i en pose godbidder i en skuffe.


  • #8   19. nov 2019 Jeg har oplevet det i en pakke havregryn engang (opdagede det ved at det så ud somom grynene gik da jeg hældte dem op smiley ): Smed grynene ud, vaskede bøtten de var grundigt af, vaskede det skab bøtten stod i af og checkede de andre madvare i pågældende skab.

  • #9   19. nov 2019 Det har jeg også oplevet. Ude på mit arbejde. Vi fik en kollie glutenfri godbidder, med det der i.
    Da jeg snakkede med leverandøren, mente vedkommende at det blot var fnuller.
    Undskyld mig, men det der fnuller, er lige kravlet ud af den cirkel, jeg har tegnet på posen smiley

    Vi har heldigvis ikke haft problemer siden... men ad!


  • #10   19. nov 2019 Det kan godt være det ikk er nødvendigt (nu ved i så også hvad det er).. Men hvis min hund spiste ulex af en eller anden art som jeg ikk ved hvad er, så ville jeg uden tvivl holde øje med afføringen just in case..

  • #12   19. nov 2019 Jeg ville da holde øje med om det kunne blive til orm eller andet lignende.. De kan jo altså få "parasitter" (eller hvad man nu skal kalde det) af forskellig art hvoraf nogle ses i afføringen plus jeg ville holde øje med hvordan afføringen var i konsistens efter sådan en omgang i et stykke tid.. For mig er det almindeligt at gøre hvis hunden æder feks af et dødt dyr eller andet ulækkert for at være sikker på at det ikk er noget der skal gøres noget ved..

  • #13   19. nov 2019 Pernille, så skal du jo sådan set holde øje med afføringen hver dag. For din hund kan blive smittet med parasitter på et splitsekund - hvis den spiser et græsstrå, leger med en pind, hapser en mus, ruller sig (hvor der er mus eller muselort), drikker af en vandpyt osv.

    Ej, jeg synes det lyder voldsomt overbeskyttende. Pyha, jeg kunne altså ikke holde ud at have hund, hvis jeg var SÅ bekymret for alt smiley


  • #14   19. nov 2019 Altså jeg sys ærligt talt man bør holde øje med konsistens og farve helt naturligt som man selv bør gøre.. Mange glemmer at det faktisk er rigtigt vigtigt hvad der kommer ud! Og altså jeg sys der er kæmpe forskel på at holde generelt øje samt hvis de direkte æder et dødt dyr med feks orm i eller blot at være ligeglad og tænke nå nej, det sker der sikkert ikk noget ved - det opdager man jo så bare ik hvis man ikk kigger.. For mig er det uansvarligt ikk at holde øje med hvad der kommer ud som en naturlig ting.. Det betyder da overhovedet ikk at jeg går totalt i selvsving og tænker ud i ekstremer mht græsstrå osv som du prøver at få det til at fremstå.. Hvis jeg selv åd noget dårligt/klamt ville jeg da også holde øje.. Ja vores fordøjelse er ikke ens men hunde kan altså også godt få orm og andre ting som kan ses i afføringen og dårlig mave/farve mv kan jo altså give et fingerpreg om mange ting som man bør tage seriøst.. Parasitter, fungere dårligt på sit foder, bugspytkirtel problemer, orm mv.. Det er da enormt vigtigt idet hunden ikk kan fortælle dig om det!

  • #15   19. nov 2019 Men ormene kommer jo ikke lige næste dag. Bændelorm tager 3-4 uger, før de begynder at komme ud, måske længere. Det samme med spolorm. Hjerte- og lungeorm tager lang tid, og kan ikke ses i afføringen. Dværgbeændelormen kan heller ikke ses, men kan gøre mennesker meget syge.

    Jeg må erkende at jeg kun kigger på mine hundes lort, når jeg skal samle det op, eller hvis de har været syge, og jeg lige skal se om det går fremad. Og så lader jeg dyrlægen om at tjekke for parasitter et par gange om året - han kan nemlig se alt det, vi ikke selv kan se smiley


  • #16   19. nov 2019 Jeg tester også for ting jeg ikk kan se en-to gange årligt efter vi har haft giardia.. Men derfor holder jeg stadig øje dagligt med afføringen og det er også nemt da jeg selvfølgelig samler op 100% efter min hund..

  • #18   19. nov 2019 Det er ikk at se spøgelser.. Det er at holde øje med at de har det godt.. Det er jo ikk som om jeg går rundt og er et nervevrag omkring det.. Men okay når læger anbefaler at man holder øje med egen afføring er det så måske også at se spøgelser? - Hvis ikke, så forstår jeg vitterligt ikk hvorfor det er anderledes fordi det er en hund!

    Og lad vær med at sætte den slags "label" på mig når I slet ikk ved hvordan jeg er/ser tingene.. Jeg ser hverken spøgelser eller er totalt hys omkring det.. Jeg observere det blot når jeg samler op for at sikre mig at det fungere som det skal..Der er altså enorm forskel! Men det er selvfølgelig også meget nemmere at putte ord i munden på mig og få mig til at fremstå hysterisk fordi jeg har en anden holdning til emnet


  • #19   19. nov 2019 Pernille, det ER at se spøgelser, hvis man vil teste afføringen, fordi der har været mider i nogle godbidder.

    Jeg tror ikke at nogen “får dig til at fremstå”. Det ER bare sådan du fremstår. Det er muligt at du ikke er sådan i virkeligheden, men det er altså sådan du fremstår herinde smiley


  • #20   19. nov 2019 Nej, jeg skriver ikk at jeg vil teste hvis de har ædt noget ulækkert jeg ville blot observere afføringen og teste 1-2årigt som det iøvrigt anbefales..

    Det ville være at se spøgelser hvis jeg forventede at finde noget og/eller konstant gik rundt og troede min hund ville få parasitter eller orm mv.
    Men det er IKKE det jeg gør.. Jeg observere dagligt fordi mange ting kan komme til udtryk der som tidligere skrevet..


  • #22   21. nov 2019 Jeg opdagede dem først i mine havregryn efter halvdelen af posen var spist for en del år siden efterhånden. Jeg overlevede men føj det er klamt når det går op for en, at der har været protein i ens havregrød. smiley

Kommentér på:
Utøj i godbidder

Annonce