2.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Maja guldborg Maja guldborg

Vi har idag været ved kiropraktor Camilla gregersen.

Melanie døjer med stress og i den forbindelse er vi blevet tilbudt et forløb hvor Camilla og Maja samarbejder, for at løse hundenes stressproblem.

Det er et ret dyrt forløb, så vil lige forhøre mig inden jeg takker ja.

Er der nogen der kender til Majas arbejde?

http://www.majaguldborg.dk/index.php?id=87

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maja guldborg
  • #1   27. nov 2019 Hun er dygtig ja, men også dyr.

• #2   27. nov 2019 Jeg har tidligere brugt Camilla, som nævnte Maja.
    Jeg valgte at give det et forsøg. Det er det bedste, jeg har gjort for min hund.
    Jeg kører derover hver 6 uge. Har 402 km. hver vej.
    Camilla bruger jeg ikke længere.

• #4   28. nov 2019 Er der nogen af jer der vil uddybe? smiley

Jeg er rigtig glad for Camilla, og tænker Baby kommer til at gå ved hende, resten af hans liv.

• #5   28. nov 2019 Hvad vil du vide? smiley

• #6   28. nov 2019 Hvad gør hun, som er så godt? Hun må kunne noget "ekstra"? smiley

• #7   28. nov 2019 Hun arbejder neurologisk også - og ikke kun med kiropraktikken. Giver hundene forskellige påvirkninger af lugt, bevægelse, lys mv. for at tjekke de neurologiske funktioner, og giver også en del øvelser med hjem, for at bevare/forbedre virkningen af behandlingerne.

Både Lanka, Aqui og Lufkaz har været igennem forløb hos hende.

• #8   28. nov 2019 Melanie døjer rigtig meget med stress, og Camilla syntes nemlig hendes adfærd tyder på, at der er noget neurologisk galt. Derfor er vi blevet tilbudt forløbet.

Jeg er der, hvor Melanie næsten ikke er til at have med at gøre i hverdagen. Hun kan ikke stimuleres, uden at blive stresset - ikke engang gang almindelige søgeøvelser. Selv de daglige gåture får hende helt op i det røde felt.
    Hun bider, knurre, napper mine gæster, og er efter mine andre hunde.
    Der er forsøgt med adfærdsterapi, uden virkning.

Jeg er ved at være der, hvor jeg overvejer hvor meget mere hun skal igennem, og derfor er jeg nødt til at mærke efter, om det her forløb er noget jeg vil. Det er rigtig mange penge at smide i det, hvis ikke det virker.

• #9   28. nov 2019 Hvordan reagerer hun, når hun ellers skal håndteres af fremmede? For hvis hun stresser vildt op over det, så tror jeg ikke, at hun vil kunne slappe nok af, til at kunne være modtagelige for behandling?

Og ja - det ER dyrt!!

• #10   28. nov 2019 Melanie var til sin første kiropraktik behandling igår, og det gik over alt forventning. Jeg havde forventet at hun ville bide fra sig, og orme rundt på bordet. Men hun havde en helt særlig connection med Camilla som jeg aldrig har oplevet før.

Melanie bliver sjældent håndteret af fremmede, fordi jeg ikke stoler på hende.
    Hun får mundkurv på ved dyrlægen.

• #11   28. nov 2019 Maja er virkelig sød, og har også en god connection med hundene. Lanka var også rimeligt mistroisk overfor fremmede, men hun blev glad for at komme der, og trak selv ind, og ville op på puden smiley

• #12   28. nov 2019 Jeg tror jeg ringer og får en snak med Maja. Det skal også være fair for Melanie!

• #13   28. nov 2019 Min hund, som ellers ryster og er bange hos dyrlæger, elsker at komme ved Maja.
    Hun er ligeledes let til stress, hvilket Camilla faktisk forsøgte at arbejde med.
    Igennem vores forløb hos Maja, så er hun blevet mere nærværende, kontrolleret og opmærksom på den gode måde.

• #14   28. nov 2019 Jeg ved ikke om hun kan noget ekstra.
    Men hun løste de problemer Zenta havde på 3 behandlinger.
    Men ja, vi kommer også hos Charlotte Frigast og Maja ER dyr.

• #16   28. nov 2019 Jeg kan godt høre vi i hvert fald skal til den intro. Så må vi tage den derfra!
    Tak. Jeg håber det kan hjælpe hende... Havde aldrig overvejet, at Melanies problem kunne være neurologisk...

• #18   28. nov 2019 Det forløb jeg er blevet tilbudt, kommer til at koste omkring 7000, alt efter hvor mange behandlinger og hvor mange gange Maja skal kigge på hende.

• #20   28. nov 2019 Så meget ved jeg slet ikke endnu smiley

• #21   28. nov 2019 Lars:
    Priserne afhænger af behandlingen, men jeg betaler pr. gang, da vi går der fast og ikke er i et decideret forløb.

• #22   28. nov 2019 De 7000 er nok også bare et bud på prisen.

Maja skal hele vejen fra Sjælland til Nordjylland. Jeg ved ikke hvor mange der kommer til at deltage i forløbet og hvor mange behandlinger Melanie skal have hos henholdsvis Maja og Camilla.

• #23   28. nov 2019 Uh, vildt hvis Maja kommer til Nordjylland.
    Jeg har længe forsøgt at overtale hende til permanent at flytte herover ??
    Jeg har snart kørt derover i 2 år for behandling.

• #24   28. nov 2019 Jeg må ærligt indrømme, at hvis ikke det var fordi hun kom til Nordjylland, ville jeg slet ikke overveje denne behandling...

• #25   28. nov 2019 Jeg må da også indrømme, at turene hver 6. uge indimellem trækker tænder ud, men Maja har simpelthen gjort SÅ meget for min hund.
    Jeg tør ikke lade andre behandle hende og tro mig - vi har været forbi mange.

• #26   28. nov 2019 Jeg ville ønske jeg kunne give Melanie den mulighed. Men jeg kan ikke have hende med i toget, og hun bliver stresset af lange køreture i bil. Så det er kun fordi Camilla og Maja samarbejder i det her forløb.

Hvis det havde været en af mine andre hunde, hoppede jeg bare i toget og tog afsted smiley

• #27   28. nov 2019 Men Maja er, så vidt jeg har forstået, den eneste i landet der behandler neurologiske problemer på denne måde, ikke?

• #28   28. nov 2019 Jo, det mener jeg.
    Hun er i hvert fald den første, som har kædet min hunds symptomer sammen med neurologi.

• #29   28. nov 2019 Hvad fejler din hund, og hvordan foregår jeres behandling? smiley

• #30   28. nov 2019 Pursie fik for 2 år siden en akut diskusprolaps og blev lam. Hun blev opereret ved Anicura Aarhus og efterfølgende indlagt 5 dage. Dernæst stod den på genoptræning mm. Hun havde inden hoppet en smule med venstre bagben (gadedrengehop). Hun er tjekket er utal af gange for Patella.
    Efter hendes genoptræning begyndte hun at gå pasgang og trække endnu mere på benet. Aarhus mente, at det blot var en bivirkning efter lammelsen. Samtidig blev hun mere stresset, hvilket hun altid har haft let til.
    Camilla behandlede hende op til hendes disk og et par gange efterfølgende. Hun foreslog at konsultere Maja.
    Maja kunne hurtigt konstatere, at der var noget galt med Pursies nervebaner i hjernen. Derudover var hun i totalt autospænd i alle muskler og havde været det længe, hvilket kan være årsag til den disk. Venstre bagben skyldtes nerveskade.
    Maja brugte de første par måneder på at genoprette balancen i hjernen samt løsne hende op. Dernæst har vi arbejdet med den nerveskade. Gradvist er hendes stress aftaget som en bonus.
    Problemet ved Pursie er, at hun har bragende adhd og derfor får lavet dumme vrid mm, som sætter sig til låsninger uden regelmæssige behandlinger. Pga. operationen i ryggen og en smule arvæv, så er det svært at træne hendes ryg 100%, men hendes muskulatur er blevet markant forbedret. Et par gang dagligt laver jeg øvelser for at understøtte Majas behandlinger og for at bibeholde smidighed, fleksibilitet og stabilitet i ryggen.

• #31   28. nov 2019 Hold da op et forløb! Min anden hund Baby har en diskusprolaps, som desværre ikke kan opereres. Han er grunden til, at vi startede hos Camilla. Han er heldigvis frisk, rolig og stabil i hovedet.

Det lyder spændende, det Maja kan! Havde som sagt aldrig forestillet mig, at Melanies problem kunne være neurologisk.
    Hun er jo en gadehund, så har bare givet det skylden...

• #33   30. jan 2020 Jeg er spændt på en opdatering mht. forløb smiley
    Er du kommet nærmere afklaring?

• #34   30. jan 2020 Jeg skal ud til Camilla inden så længe, og snakke endeligt med hende. Så der er ikke nogen afklaring endnu smiley

Kommentér på:
Maja guldborg

Annonce