{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Hunde uden chip og navneskilt {{forumTopicSubject}}

I lørdags d. 23. nov var vi på vej fra Brønderslev til Oksbøl, på motorvejen ved Horsens, render der en hund ude i nødsporet, vi kører ind og holder for at kalde hunden til os, det lykkedes gudskelov. Den brune labrador havde halsbånd og loppehalsbånd på og den har haft navneskilt, ringen sad i, men da vi af leverede den på politigården , var den ikke chipset smiley og en betjent sagde, ja den bliver nok aflivet, fuck jeg blev gal, vi måtte ikke tage den med os, den er stadig ikke fremlyst eller eftersøgt. Hvorfor f... chipser folk ikke deres dyr er det normalt, at man bare har hunde og så er man lige glade med dem ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde uden chip og navneskilt
  • #2   28. nov 2019 Betjenten har ikke vidst bedre. Hunde der indleveres til politiet afleveres på internat og AFHÆNDES derfra. Det betyder ikke aflives med mindre den er syg , men adopteres.

  • #3   28. nov 2019 Nu har jeg både fået skæld ud af en politimand over at min hund ikke var chippet (den var øretatoveret istedet) OG har to gange oplevet, at mine hundes chips er forsvundet, eller ihvertfald ikke længere har kunnet aflæses ved tjek hos dyrlægen. Så jeg ville også slå koldt vand i blodet. Det er ikke sikkert, at ejer har gjort noget galt.

    Jeg er så ret sikker på, at politiet heller ikke "bare" afliver. Om ikke andet, så skal hunden ihvertfald fremlyses først, og de fleste ejere kontakter jo både politi, dyrlæger og internater, hvis hunden bliver væk smiley


  • #4   28. nov 2019 Nu har jeg siddet i veterinæren til f.eks NM hvor alle hunde skal dyrlægetjekkes. Det kan være meget svært at finde sådan en skide chip. smiley
    Sidst havde vi tre forskellige scannere og ejerne vidste nogenlunde hvor chippen skulle sidde, men enkelte hunde tog det alligevel lang tid på.
    Så måske er diverse politifolk bare for urutinerede i at scanne.

    Hunden bliver ikke bare aflivet, men overdraget til internat hvor den fremlyses hvis ikke ejer efterlyser den inden.

    Super flot at I indfangede hunden!!! smiley


  • #5   28. nov 2019 Chippen kan være faldet ud..

    Nogle lande der øre tatovere eller lysketatovere de hundene


  • #8   29. nov 2019 Det der chokerede min datter mest, var at vi skulle vente på rastepladsen, indtil dansk auto hjælp ville komme og hente hunden ( to timer) da vi skulle til 75 års fødselsdag, kunne vi ikke dette, næste løsning var at tage hunden med til Oksbøl eller indlevere den til politiet. da vi ringede til 1812 ville de kun hente hvis hunden var skadet ? hun var ikke skadet, men is kold og rystede af kulde. Vi fik oplyst alle steder fra at, hvis der ikke var chip så ville hunden blive aflivet smiley derfor ville vi, tage hunden med os og så kunne evt. ejer hente hunden, hos os i Nordjylland. Hunden en tæve var omkring 8 år.

  • #9   29. nov 2019 Kan du ikke prøve at ringe og høre hvordan det går med sagen? Om ejer har henvendt sig eller om hunden er fremlyst eller aflivet.
    For det lyder da som en mærkelig procedure blot aflive hvis de ikke kan finde chip.


  • #10   29. nov 2019 Tina: Det er normal fremgangsmåde, at enten venter man op til 8 timer på, at de får sendt en transport, hvis ikke man selv kan køre, ellers beder de en, slippe hunden løs igen.
    Jeg insisterer på, at de laver en fremlysning, da det oftest er sådan ejeren finder hunden igen, ellers er det ofte heller ikke noget, de gider gøre.
    I det sekund man fx. putter halsbånd eller snor på hunden, tager den i ens varetægt, er den hittegods ...


Kommentér på:
Hunde uden chip og navneskilt

Annonce