Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svinekød?
  • #1   3. jul 2007 jeg vil sige de godt må få lidt.

• #2   3. jul 2007 De må gerne få det, men mange hunde får dårlig mave af det. Så det kommer jo an på hvad din hund kan tåle.

• #3   3. jul 2007 Bare det ikke er råt. Sygdommen Morbus Auiezky flourerer blandt slagtesvin, da denne ikke skader mennesker men slår hunde og katte ihjel i løbet af 48 timer.

• #4   3. jul 2007 Mine får fast en gang om ugen, enkelte gange 2.

Der kan være problemer med svin.

Nogle hunde får utrolig hård mave af det. Enkelte ligefrem forstoppelse.

Nogle hunde danner overskud af urinsyre, hvilket kan give røde, kløende poter.

Så svin er udemærket at give, men ikke i uanede mængder.

• #5   3. jul 2007 mia > link tak - vil gerne vide, hvor mange hunde der er døde og hvorvidt, sygdommen er udbredt ;O)

• #6   3. jul 2007 Morbus Auiezky

Den dag man kan udtale dette navn rigtigt i stedet for at bruge ældre betegnelser, pseudorabies eller falsk hundegalskab, er en stor dag i en dyrlægestuderendes liv! Det er en svinesygdom, som medfører en dødeligt
    forløbende sygdom hos pattegrise og smågrise, men som fedesvin og voksne er immune overfor. Slagtesvin fra smittede besætninger indgår i fødekæden på ganske normal vis, idet virus ikke kan give sygdom hos mennesker og ikke har betydning for kødets kvalitet, samtidig med at virus ødelægges ved kogning eller stegning. Små gnavere, kreaturer, hunde og katte dør i løbet af mindre end to døgn med voldsomme kløesymptomer og kramper, hvis de bliver smittet ved at spise råt svinekød.

Derfor er det ikke tilrådeligt at give råt svinekød i form af fars eller lignende til sine husdyr, og det er forbudt at anvende svinekød i færdigfoder eller kødblandinger til hund og kat. Der må kun anvendes kød fra kreaturer, fjerkræ og fisk.

Der er her i landet gjort et stort arbejde for at udrydde sygdommen, og den er i dag under kontrol.

Taget herfra : (link fjernet)

• #7   3. jul 2007 Tak janie F :o)
    Du sparede mig for arbejdet...*ss*

• #8   3. jul 2007 1000000000000 tak ;O)

• #9   3. jul 2007 Da jeg selv har passet den gris mine hunde skal have, på den besætning hvor jeg arbejder, kan jeg være sikker på at de ikke har Auiezky. Vi har højeste sundhedsstatus og dyrene bliver blodprøvet 1 gang om mdr. Så jeg tør godt give dem det råt. Desuden har den sygdom været på tilbage tog i en del år.

Kommentér på:
Svinekød?

Annonce