749 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Binyrebarkhormon dosering. Binyrebarkhormon dosering.

Nones er jo på binyre pga hans tarmlidelse. Han er heldigvis symptom fri nu, og godt nede i dosis.
Dosis hedder nu 5 mg.

Nones skal forsætte med behandlingen i et par måneder endnu i følge dyrlægen, men jeg må trappe ned, så længe hans krop ikke reagere. Mine piller er 20 mg og kan deles i 4 , så jeg kan ikke rigtig komme længere ned end de 5 mg.

Er det andre som har kørt over en længere periode, som har givet hver anden dag evt ? Og også ved så lav en dosis.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Binyrebarkhormon dosering.
  • #1   2. dec 2019 Er det prednisolon?
    Hvis det er så Ja vi har givet lidt forskellige doser hen ad vejen de sidste 7 år. Mod allergi. Både daglig dosis og hver anden dag. Hver 3. Har også været forsøgt (dog uden at være nok her). Seponering har også været forsøgt. Vi har været nede på 2.5 mg hver anden dag og op til 10 mg. Daglig.
    Det findes vist også i 5 mg med delekærv - prednicortone. Måske har den faktisk krydskærv - der kommer jeg lige i tvivl.

Men du skal vende det konkret med din dyrlæge og få go inden!

• #2   2. dec 2019 Min gamle dreng fik kun hver anden dag, og det var på mindste dosis. Han fik dog stadig bivirkninger..

• #4   3. dec 2019 Medrol har ikke helt samme effekt som prednisolon

• #5   3. dec 2019 Det er prednicortone ja.

Jeg må lige prøve at ringe ud til ham. Nones har stadig lidt bivirkninger af 5 mg hverdag. Det ville være dejligt hvis han evt kunne nøjes med hver anden dag.

• #7   3. dec 2019 Altså jeg har jo fået grønt lys til at trappe ned, og tænkte nemlig om hver anden dag, kunne være en mulighed. Jeg må hellere lige spørge dyrlægen. Men tænker da også at det er måden på det. Men om virkningen er den samme, ved jeg jo ikke. Men stoffet er vel så langt tid om at forlade kroppen, at det næsten fordeler sig selv, bare i mindre dosis.

• #9   3. dec 2019 Jeg må lige prøve at høre Morten. Glæder mig til vi forhåbenligt kan slippe af med det !

• #10   3. dec 2019 Min gamle Carlson fik prednisolon de sidste år af sit liv. Han fik 2.5 mg dagligt. Det var 5 mg tabletter med delekærv.

• #11   3. dec 2019 Var de 2.5 mg den dosis i lå ud med ? Eller den laveste i endte på ? Dyrlægen syntes jo ikke 5 mg er meget, tværtimod. Men jeg kan jo se, at andre har kunne køre på noget mindre.

• #12   3. dec 2019 Lige et tillægs spørgsmål. Har i suppleret med vitaminer og kalk i forbindelse med en længere behandling ?

Kommentér på:
Binyrebarkhormon dosering.

Annonce