{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Småspisende. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil bare høre om der er andre, der har en hun der er kræsen og som er små(t)spisende. Min fie( ligger på grænsen dværg/mellem puddel) vejer 5,4 kg (1 år og 6 mdr)og dyrlægen siger hun er fin. Vi har prøvet alle mulige foder typer, og både vådmad og tørmad. Men hun tager en mundfuld af det og så gider hun ikke spise mere. Hun har haft en periode hvor hun spiste suppe nudler, kogt med en suppetern+ kyllingbryst+ olie og vitaminer, og det var i samråd med dyrlægen. Dyrlægen siger hun har et sart tarmsystem og der ikke er noget galt med hende , hun er fin som hun er, men det bekymrer mig at hun ikke spiser.. Har prøvet at sætte maden ned til hende, og tage det fra hende hvis hun ikke spiser.. Hun er helt tosset med kattenes tørmad, men det må hun jo ikke spise. Nogen ide til hvad vi kan fodre med, så hun bare får lidt mad i sig.. Hun drikker fint nok..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Småspisende.
  • #2   3. jul 2007 Min mor's nu desværre afdøde puddel Fie var også "småspisende" eller dvs. hun spiste godtnok, men i meget små portioner ad gangen - vi gjorde det, at Fie altid havde en skål fuld af tørkost, for så gik hun og smånippede af sit foder flere gange om dagen, og hun var altså en sund og rask hund - (hun døde af alderdom)

• #3   3. jul 2007 Vores Fie er også småspiser-men da hun har nyresvigt-må hun kun få noget speciel foder nu....Men hvis jeg var dig: så vil jeg gi´ hende rugbrød med leverpostej-det feder jo...Og prøv,at bløde hendes tørfoder op-med lidt lunkent vand,da det får duften godt frem i foderet...

• #4   3. jul 2007 nogen hunde spiser bare ikke så meget, og små hunde har små maver og spiser små potioner, så er hunden ellers frisk, så for den det som den har behov for

Mit hof mærke er royal canin,

• #5   4. jul 2007 vores tyson spiser heller ikke så meget,men når han har spist lidt mærker jeg lige på hans mave kan kan mærke den er fyldt, og så kan jeg godt forstå han ikke spiser mere, tror det er fordi vi er van til at se draco spise og han spiser jo liiidt mere end tyson gør.... små hunde små maver,hvad står der på pakken at den størrelse hund skal have om dagen ?? prøv at give den,den mængde som står på pakken,og så kan du se hvor meget den har spist i løbet af dagen... jeg tvinger aldrig mine til at spise,er de ikke sultne tjaa så for de bare noget senere eller dagen efter..

• #6   4. jul 2007 Tak for reaktionerne smiley
    Jeg har også prøvet at bløde hendes tørfoder op, og man kunne ligefrem se hun tænkte hvorfor skal jeg spise det.. Jeg har smurt en leverpostejsmad til hende, og der sker det samme, 2 -4 bidder så har det ellers ingen interesse. Jeg tabte en klat millionbøf, på køkkengulvet, igår aftes, og fie spiste det med stor velbehag, og jeg gav hende en smule i hendes skål, ca 2-3 spsk fuld, og det røg ned på højkant. Men hvis det er alm mad der skal til, hvad skal jeg så mere komme i, for jeg ved dyrlægen siger sørg for olie og vitaminer. Jeg laver altid mad med flydende margarine ,og Fie får også mange gange kogte gulerødder, det kam hun godt li, men er det nok altså f.eks alm mad+grønsager+vitaminer?. Tænker på man høre ofte om folk der har hunde, der har fået proteinforgiftning, fordi hunden har spist alm pølser eller har fået "menneske"mad.. Men fie virker glad og tilfreds og er en rigtig charmetrold.

• #7   4. jul 2007 vi har lige været ude på en hunde pension i sulsted,og ham fyren som tog i mod os viste aaalt om foder og mad til hunde(udd. som foder konsulent) og vi fik af vide at det foder vi gav vores hunde skulle vi overveje at stoppe med og finde et produkt hvor der var mere kød i fx. et der et hvor der er 70% kød og resten er vitaminer og grønsager... så nu over vejer vi selv at skifte foder.. vi fik af vide vi ikke skulle give vores leverpostej, da der er meget fedt der i,han gav mange gode råd.. synes det er rart med noget viden fra en som virkelig ved noget om hvad han snakker om,så tror sgu vores hunde skal passes der smiley

Kommentér på:
Småspisende.

Annonce