{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Seniorfoder til 8-årig hund af mindre race? {{forumTopicSubject}}

Jeg var til det årlige tjek med Tucker i dag og her påpegede dyrlægen at Tucker jo er ved at være "en ældre hund" med sine små 7½år og han ville anbefale at jeg inde for det næste år starter ham på seniorfoder - noget med at nyrene hos ældre hunde kunne have brug for noget ekstra støtte?

Jeg har slet ikke overvejet den tanke endnu, for mig er han jo ung - han er jo en mindre race der kan få en ganske fin alder og derfor jo dårligt nok burde være halvvejs i livet endnu.

Hvornår har i skiftet - hvis i overhovedet har gjort det - og hvorfor?
Jeg aner sådan set intet om seniorfoder og har lidt tænkt at jeg tager det til den tid hvor hunden er ved at være oppe i årene.. og det er han vel ikke nu?


Kommentarer på:  Seniorfoder til 8-årig hund af mindre race?
  • #1   3. dec 2019 Jeg skifter aldrig til seniorfoder. Har prøvet det på to tidligere hunde. Jeg kunne slet og ret ikke holde huld på dem. De fik alm. voksenfoder og blev 13 og 14 år. Kropsligt fejlede de ikke noget da de blev aflivet. Den ene udviklede lydangst og den anden tabte hørelsen og blev utryg. Hende jeg har nu er 8,5 og kommer heller ikke til at få seniorfoder.

  • #2   3. dec 2019 Det har jeg godt nok heller ikke skænket en tanke overhovedet. Min Lucky bliver 7 år d. 21 december. Jeg tænker nu bare at han får lov til at blive på almindeligt voksenfoder, for det fungere han rigtig godt på smiley Jeg synes bestemt heller ikke at Lucky er gammel, eller på vej til at blive det.

  • #4   3. dec 2019 Jeg synes nok at jeg på et tidspunkt havde set en tråd om emnet, det må jeg lige kigge nærmere på.

    Som sagt synes jeg jo slet ikke Tucker er i nærheden af at skulle have det, der er intet gammelt over ham og han trives fint på alm. foder, men det fik da lige tankerne lidt igang når dyrlægen nævner det.


  • #5   3. dec 2019 Jeg har lige måtte aflive Mille pga. en tumor i hjernen, som blev 14,5 år, hun fik ikke seniorfoder og hun havde ingen problemer med fysikken, organer eller andet i den dur, hun kunne sagtens være blevet 2 år ældre havde det ik været for den fandens hjernetumor.

  • #6   3. dec 2019 Begge mine er 10 år - og bliver ikke fodret med senior.
    De er stadig temmelig aktive, og får over den vejledende mængde af foder for at holde huld, så tør slet ikke tænke på hvor meget de skal ha hvis de skal skiftes smiley

    Sheena får så flexadin til led, clomicalm til ryg og jævnligt cartrophenindsprøjtninger - men det er af andre årsager end kun alder smiley


  • #7   3. dec 2019 Min hund på 10 er for nogle måneder siden kørt over på seniorfoder.

  • #8   3. dec 2019 Tror ikke så meget på det der seniorfoder.
    Mine hunde får det ikke og bliver tydeligvis ret gamle alligevel.
    Laika 13,5 år og Zenta er knapt 13.


  • #9   3. dec 2019 Vi bruger ikke seniorfoder. Prøvede det på vores første og det trivedes han bestemt ikke på. Han blev tynd, stivbenet og halvvrissen.

  • #11   4. dec 2019 Ozzy er 10 og Mailo bliver 12 til Januar, og de får heller ikke seniorfoder. Nu skal Mailo så også have specialdiæt pga nyresten og tidligere urinvejssten, så der er let ikke den mulighed, men uanset hvad ville de ikke være kommet på seniorfoder smiley

  • #12   4. dec 2019 Mine gamle hunde får seniorfoder - jeg starter ud når de er omkring de 9 - pt har jeg 2, en der bliver 10 til januar og en på godt 11½
    Oveni deres seniorfoder får de kosttilskud til seniorer.
    Mine gamle tøser trives fantastisk på det, og er slanke og i god form - aktive og glade. Pelsen er flot på dem begge. Jeg er fan af fgoder der e tilpasset den gamle hund og dens behov smiley


  • #13   4. dec 2019 Vores gamle tøser på 11,5 år og 10,5 år er blevet fodret med barf altid. I det seneste år er der kommet lidt flere grøntsager i maden og de får Arthrofos Forte som eneste tilskud; det er seniorfoder hos os smiley Forten hjælper med at holde vægten nede og så hjælper den også på knogler og led.. De blev begge steriliseret for cirka 5 uger siden, så nu venter vi på om der skal ændres i kosten når hormonerne falder på plads..

  • #14   5. dec 2019 Hvad med at få tjekket om hunden har brug for at man ændre dens fodring inden man skifter den til senior. Fx få tjekket dens lever og nyrertal. Jeg har aldrig brugt at fodre med seniorfoder. Jeg prøvede at skifte min gamle Daffy over på en seniordiæt (det skulle jo være så godt), da hun var en 10-11 år. Jeg havde samme oplevelse som flere andre; min hunds pels blev mat og træls. Hun fik skæl. Og så blev hun simpelthen så energiforladt og smålasket. Hun kom tilbage på Acana med en masse fisk og fik fin pels og hud igen. Energien kom tilbage og kondien op igen. Hun blev 13 år i fin stil og måtte aflives fordi hun ret pludseligt blev meget dement og bange for alt og alle.
    Jeg vil kun skifte til seniorfoder hvis der virkeligt er et behov hos min hund.


Kommentér på:
Seniorfoder til 8-årig hund af mindre race?

Annonce