{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.447 visninger | Oprettet:

Adoption er det for tidligt? {{forumTopicSubject}}

Øj, jeg er faldet pladask for en hund på et Internat.

En jeg rigtig gerne vil møde.

Nu kommer mine tanker så.
Ellie er en ret aktiv hvalp på 7 måneder. Snart 8. Hun har ret meget energi som engang i mellem går ud over nolle.

Bør vi vente til hun er voksen før der kommer en ny hund ind?

Tiden og økonomien er der, spørgsmålet er bare om det er for tidligt ift at Ellie ikke er ældre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adoption er det for tidligt?
  • #1   16. dec 2019 Hvor gammel er Nolle?
    Hvor gammel er internathunden? Og hvilke udfordringer har den?


  • #3   16. dec 2019 Og hvad har den i bagagen? smiley

  • #4   16. dec 2019 Personligt ville jeg vente, tænker ikke den nye hund måske er vildt glad for en aktiv hvalp i dit nye hjem smiley

  • #5   16. dec 2019 Den er ikke på nettet endnu så ved ikke andet end, at det er en italiensk mynde, som hedder Charlie.
    Der er selvfølgelig en masse ting som skal spille, før det kan komme på tale. Og jeg aner ikke om han er det vi kunne søge.
    Hvis vi skal have en 3 hund. Skal det netop være en hund som kan være begge "steder" nolle kan lide at lege brydelege i kurven, stille og roligt og en sjælden gang spurter. Ellie vil gerne fanges eller lege fanger. Men hun er blevet for stor til at nolle vil lege med hende. Det sker sjældent efterhånden. Så en tredje mellem mand kunne være godt også når man træner med den ene, så er der ikke en som er alene hjemme.

    Jeg er godt klar over at størrelsen på en italiensk mynde, jo ikke er stor, og at det muligvis også kan være et problem med Ellie.


    Nolle er 7 år. Kan med hunde på samme størrelse ikke så glad for fremmede store hunde.

    Jeg vedhæfter billede af annoncen jeg så:)


    profilbillede
  • #6   16. dec 2019 Ville nok mest være bekymret over hans størrelse, kontra Ellie.
    Både nu, men også når hun bliver større. Sådan en legesyg teenage golden, er der knald på.


  • #7   16. dec 2019 Men det fjæs der smiley

  • #8   16. dec 2019 Jeg ville synes det er for tidligt størelsesforskellen taget i mente også. Sådan en 25 kg Golden unghund - klask - italiensk mynde - knæk.
    Du vil altid skulle være obs og på når hundene er fri sammen indtil der er styr og ro på din Golden. Og det synes jeg vil være synd for jer alle.


  • #9   16. dec 2019 Kan ikke se problemet i en voksen hund til din flok.

  • #10   16. dec 2019 Hov der er din egen der er 7 år? Troede det var den nye.

  • #11   16. dec 2019 Nolle er 7år og Ellie er 7/8 måneder og Charlie ser voksen ud

  • #13   16. dec 2019 Jeg læste lige på instagram at han skulle komme op på hjemmesiden i morgen smiley


    Personligt ville jeg nok vente med en ny, specielt hvis det er en så lille og spinkel hund som italiensk mynde, til din golden er voksen og mere rolig. De kan være nogle vilde bulderbasser i den alder, og det ville jeg personligt ikke turde med en så lille og spinkel hund, voksen eller ej. smiley


  • #15   17. dec 2019 Tænker også, spring ud i det. Det er slet ikke sikkert du kommer i betragtning til hunden alligevel.

  • #17   17. dec 2019 Du kan altid starte med at tage afsted og kigge. Først når du har mødt hunden kan du få en fornemmelse af, om du tror det vil kunne gå.
    Jeg ville nok selv mene at enten skal det være nu, inden Ellie er udvokset og stadig er ung nok til nemt at kunne blive sat på plads af en voksen hund, eller også skal du vente til hun er lidt ældre og faldet lidt mere til ro både fysisk og mentalt.
    Men kun du kender din egen hund godt nok til at vide hvor stor en bullerbasse hun er i forhold til andre hunde, og hvor megen kraft der ligger bag hende når hun leger.


  • #18   17. dec 2019 Nu er det jo ikke sjældent, at man hører om italienske mynder, der har brækket et ben, enten i leg eller fordi de selv er kommet til skade. Men så jeg tænker ikke, at det er en god ide, at sætte en vild (og tung) unghunde golden sammen med en sådan.

  • #19   17. dec 2019 Tak, jeg afventer lige og se hans annonce, hvis den kommer op i dag. Det kan jo være han ikke kan sammen med andre hunde smiley

    Jeg lytter til jer alle.

    Ellie kopierer ret godt andres energi "niveau". Så hvis hunden ikke er til vild jagt så ligger hun stille og roligt og lader hunden komme hen til hende.

    Men er energien høj er hendes jo også. Så alt kommer jo an på så meget. Hvor meget gejler de hinanden op, kommer vi overhovedet i betragtning, hvad har hunden i bagagen.

    En ting er sikkert. Der kommer ikke en ekstra hund ind, hvis det ikke kunne fungere smiley


  • #20   17. dec 2019 Nogle gange kan man tænke sig til problemer, der aldrig kommer til at eksistere, så jeg ville kontakte dem og høre af, hvad de forventer af det nye hjem.

  • #22   17. dec 2019 Han er også helt vildt lækker smiley

  • #23   17. dec 2019 Min Thea har venner i alle størrelse.
    Hendes bedste ven da hun var lille, var en grand danois.
    Derudover leger hun med shar pei og labrador.

    Thea skal lige lære nye hunde at kende, før hun vil lege med dem. Men derefter så giver hun den altså også gas!
    -derudover ser Charlie stor ud i forhold til standarden.

    Italienske mynder er noget helt særligt, jeg har aldrig oplevet en race som dem smiley så hvis du får en iggy, så enten elsker man den eller hader dem!
    Thea er så nem, så nem.

    Når det så er sagt, så tror jeg desværre jeg ved hvor hunden stammer fra. Og hvis jeg har ret, så er det absolut ikke en hund der kommer til at matche dine ønsker...


  • #24   17. dec 2019 Jeg ville nu også være forsigtig med en ung golden sammen med en lille bitte mynde.

    Ud over det, så tænker jeg at det måske er lidt forhastet? Du er blevet forelsket ud fra ét billede? Og verdens mest intetsigende tekst? Uden oplysninger om sind, temperament, sundhed, forhold til andre hunde, alder, eventuelle problematikker osv?





  • #25   17. dec 2019 Tak for dit svar. Min drøm har i Mange år været en italiensk eller en saluki smiley jeg har altid været betaget af farten, udseendet og deres måde at være på.
    Min kæreste er dog ikke helt til mynder. Men den holdning kan jo altid ændres.

    Til A.
    Igen tror jeg måske det kommer af min betagelse af racen. Jeg kunne jo sagtens vente nogle år også finde en opdrætter. Igen, er der ingen der siger at han er hunden for os eller flokken .

    Ja, billedet tiltalte mig og racen gør. Derfor er jeg ikke helt blåøjet og tænker det er lige hunden for os. Jeg har jo brug for at vide mere om hunden inden jeg ved om det kan komme på tale.



  • #26   17. dec 2019 Det er da ikke forbudt at blive forelsket i et billede?

    Der er jo intet afgjort, og det er ikke sikkert, at der er et match.

    Når jeg køber en ny hund/kat, forelsker jeg mig også i et billede. Så spørger jeg nærmere ind, og først der afgøres det, om det er noget, jeg skal spørge mere ind til og se på.

    Billeder er heldigvis ikke farlige. smiley


  • #27   17. dec 2019 Hvis man skaffer sig en livlig bulderbasse, som de fleste retrievere er, så må det være fordi, man kan lide sådan en type hund. Jeg synes måske ikke, det er helt fair at sige, at så må den bare lære at indordne sig og lege anderledes end, hvad der er naturligt for den.

    Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, for det aner jeg jo ikke, jeg kender ingen af hundene, men jeg studser noget over et par bemærkninger gående på: "bare spring ud i det, Ellie skal nok lære at rette ind".
    Men meget kommer jo an på, om det skal være en hund, de to du har i forvejen, skal have glæde af, eller er det en hund for dig, og så må du få det til at fungere bedst muligt.

    Så nej, jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg ikke synes, det lyder ideelt. Og tænker jeg lidt lige som A her, hvad præcis er det, du har forelsket dig i ?

    PS: jeg havde ikke set dit sidste svar, da jeg skrev.


  • #28   17. dec 2019 Ærligt, Ellie var kærestens valg smiley
    Jeg synes ikke det var en dårlig idé. Da jeg hurtigt spottede at, hvis hendes temperament er til det, kunne blive en god læsehund. Ihvertfald på frivillig basis. Men det er bare ikke min drømme race. Derudover vil jeg jo ikke stoppe med at gøre ting for Ellie som hun synes er fedt. Hendes to bedste venner er nogle golden retrievers som vi mødes med en gang om ugen i hundeskov, hvor de kaster sig i vandpytter og søer. Der ud over er der hendes hundesvømning og alm træning.
    Det jeg søger er jo mere balance herhjemme.
    En som godt gider ræse i haven, en som godt gider lege med nolle uden Ellie. En som kan med begge hunde.
    Jeg siger ikke Charlie er den hund. Men jeg kan jo drømme, da min egen drøm er en italiensk mynde eller en saluki smiley viser det sig at Charlie ikke er the one, så venter vi nogle år. Også skriver vi os nok op til en saluki /italiensk mynde hos en opdrætter.


  • #29   17. dec 2019 Selvfølgelig kan man blive forelsket i et billede. Men generelt tænker jeg ikke at det er den bedste beslutningsproces; altså, jeg tænker at den bedste proces er at tage beslutningen om endnu et dyr, og så derfra forelske sig, finde et match og så få den hjem.

    At forelske sig først, kan bare være farligt....

    Det gode ved situationen er dog, at I nu kan begynde for alvor at tænke over det med en hund mere. Om det er noget alle vil trives med, om det skal være den ene eller anden race/type osv. Og så er vejen lidt kortere fremover, hvis den rette hund dukker op.

    Men jeg tror faktisk ikke at man kommer først i køen, selv ikke hos Dyreværnet, når man kigger på en lille spinke hund, og i forvejen har en bulderbasseunghund smiley


  • #30   17. dec 2019 Det er jo også det, ingen siger de overhovedet vil tage os i betragtning også er den skod jo slået smiley


  • #31   17. dec 2019 Jeg forelsker mig altså OFTE i et billede. Men derfra og til at hunden/katten bliver en del af famiien, er der altså pænt langt. Jeg ser nok 100 nye katte om dagen, skulle bare halvdelen flytte ind, må jeg vist have mig et palads. smiley

  • #32   17. dec 2019 nej... ikke poste ham! jeg er dybt forelsket i den grey hound... tror i udlejer opdager ham hvis jeg smugler ham ind? hehe

  • #33   17. dec 2019 Hl
    Er mynder ikke mere kat end hund smiley


  • #34   17. dec 2019 Jeg ville ikke have nerver til at have en italiener sammen med en ung golden. Jeg tør ikke engang lade mine whipper lege med italienere, af frygt for at de skal skade den.
    Jeg er måske pylret, efter at have oplevet et par gange, hvor let en italiener brækker ben.


  • #36   17. dec 2019 B-B, det er jo så de kompromisser man må finde ud af, når man er flere, der skal være enige med hensyn til valg af hund.
    Og det hjælper jo da i hvert fald meget, hvis Ellie har andre muligheder for at få afreageret og leget igennem på golden maner.

    Jeg tror nok stadig ikke jeg ville turde, men det lykkes jo for mange at få små sarte og store hunde til at fungere sammen uden uheld af nogen art. Men risikoen er der jo, og specielt når den store er hvalp.


  • #37   17. dec 2019 Ork, der er mange, der synes, at jeg er tosset at sætte så mange katteracer sammen og mener, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg elsker at bevise det modsatte. Stædig er man vel. smiley

    Jeg ser mange, der har stor og lille hund sammen uden problemer, og risikoer er der alle steder i livet. Hvis man ikke tager en risiko engang imellem, har man ikke levet. smiley


  • #38   17. dec 2019 At sammenligne det med katte er da ikke ret meget bevendt.

    Jeg synes det er vigtigt at tage med i overvejelserne at det er en retriever...

    De har altså bare en helt speciel måde at lege på. De kaster sig jo med deres fulde vægt ind i/hen over andre hunde, og hvis ikke de fra helt små har lært det anderledes, så turde jeg ikke.

    Min chi får ikke lov at lege med retrievere, for de er bare voldsomme når de leger, og hendes 2 kilo og ekstremt tynde ben, gør at den chance tager jeg ikke.

    Hun leger derimod så ganske udmærket med min datters OEB der vejer 34 kilo, men de er vokset op sammen og vi har fra starten "dirigeret" hvordan de må lege sammen.

    Min søns New foundlænder kan hun lege med, og naboens hvide hyrdehund er der heller ikke problemer med, fordi de har kendt hinanden altid og har lært hvordan man leger med hinanden under hensyntagen til hendes liden størrelse.



  • #40   17. dec 2019 Ellie leger primært fangelege, men det er tydeligt at hun leger på en helt anden måde med hendes golden venner smiley skiftevis i vandet også spæneture. Når hun leger fanger med en lille Jack russel, så sætter hun farten ned. Nolle gider ikke jagte hende og brydelege er heller ikke sjovt mere.
    Men hun bor jo sammen med nolle.
    Kan prøve at ligge en video op hvor de leger i gangen. Vi var lige flyttet ind så gangen var ganske rodet smiley

    Da hun for første gang mødtes min kærestes brors. Hund en lille hvid bomuldshund på Ca 3-4kg var hun lidt voldsom, altså hun ville gerne jage ham. Hun fandt så ud af det ikke helt virkede så for at han gad at komme tæt på lagde hun sig ned og lå stille.
    Men lige når hu. Møder hunde er hun et vilddyr.


  • #44   17. dec 2019 Hvis i kan være over dem og holde dem adskilt når de er slev, tror jeg såmænd også på det kan lade sig gøre.

    Men man skal tænke på om man vil byde retrieveren altid at skulle lægge en dæmper på sig selv.

    Min knægt har en Golden som fint kan være her. Og de kan også godt lege lidt, min chi og ham.

    Men oftest lukker vi chien (og de to gamle der ikke gider at lege med NOGEN) fra, så kan min bullerbasse og ham få lov at brydes og spæne og lege vildt.

    Og jeg synes det ville være synd hvis han skulle bo sammen med en "skrøbelig" hund og begrænses hele tiden, og han er endda voksen.

    Jeg synes det største problem er alderen, for jeres golden er jo så ung endnu og har sikkert en masse legeenergi endnu


  • #49   17. dec 2019 Helt ærligt, en ung retriever ville jeg aldrig slippe sammen med små spinkle hunde, det kan så hurtigt gå gruelig galt.
    Katte er altså ikke små og skrøbelige på samme måde som en spinkel hund:) desuden er det ikke ret tit at hunde leger med katte på samme måde som de leger med andre hunde.
    En bullerbassehund bør lege med robuste hunde som ikke risikerer at brække lemmer hvis hunden et lille øjeblik “glemmer” at være forsigtig.


  • #50   17. dec 2019 Nu kom der så dyreværnets beskrivelse af Charlie smiley Tænker at Ellie bliver for stor en mundfuld.

    "Vi kommer til at kræve, at hans kommende familie har kendskab til mynder og vi kommer til at vægte rigtig højt, at man har en sød, rolig tæve i forvejen, da Charlie tidligere er blevet overfaldet voldsomt af en hund og kan have det lidt svært i sit møde med andre hunde, hvis han ikke har en god støtte i en velafbalanceret hunde-veninde ved sin side. I mødet med hunde kan kender og er tryg ved, er han overordentligt kærlig, sød og meget kyssende."

    Ellie er fandens sød, men ikke ekstrem rolig. Hun kan sagtens være det. Men ikke feks. i mødet med andre hunde.
    https://www.hundegalleri.dk/video/tricks-og-lege/46364-els_og_nols
    Her leger hun og Nolle smiley

    Kan ikke få videoen hvor hun leger med goldens. smiley Må blive en anden god gang. Men her leger hun med Nolle. Sådan som de to leger. Sådan er legen også i haven. Hun tager spurten.

    Kan dog se vægtmæssigt er Charlie omkring Nolles vægt. Nolle er lidt til den tykke side.


  • #51   17. dec 2019 Katte søger op i højden, det gør små skrøbelige hunde ikke

  • #56   17. dec 2019 Masser af hunde kan da lege sammen med andre typer og andre størrelser hunde, men når man så ser dem lege med jævnbyrdige hunde med samme legemønster, så er det altså bare noget andet. Så bliver der leget igennem.

    Mine hunde kan da også lege med små hunde, men det ser godt nok noget anderledes ud, når de leger sammen. Flere af mine har været rigtig glade for små hunde, min ene bror havde f.eks. en cavalier, som de havde det godt med, men legen med små hunde tilfredsstiller dem ikke på samme måde som legen med hinanden.

    Jeg har haft katte og store hunde sammen i mange år, og anser ikke det for noget problem. Hvalpene skal selvfølgelig lære, at kattene ikke er legetøj, men det er aldrig på et niveau, hvor jeg frygter, at kattene kommer til skade. De leger jo så heller ikke sammen på den måde, som hundene gør. Kattene er bestemt heller ikke lige så sarte som italienske mynder.

    Min bekymring i denne situation, som jo så nu ikke bliver til noget, ville være både at uheldet var ude, men også at Ellie ikke kunne lege og løbe frit i sit eget hjem og have uden at skulle dæmpe sig.


  • #57   17. dec 2019 Der er altså en himmelvid forskel på en lille tyndlemmet mynde og en robust dansk svensk gårdhund smiley og der er stor forskel på måden at lege på mellem en retriver og en hyrdehund smiley jeg er egentlig lidt forbavset over at du ikke selv kan se det.

  • #59   17. dec 2019 Katte leger slet ikke på samme måde som hunde.

  • #66   17. dec 2019 med den beskrivelse ville jeg ikke gøre det

  • #67   17. dec 2019 Nej smiley Det er også blevet min endelige beslutning.
    Ellie vil blive en for stor mundfuld. Kan han ikke lide andre hanner, siden det skal være en tæve. Vi venter nogle år, og skriver os op til en opdrætter. Det bliver nok Salukien. For at få lidt størrelse på.
    Med salukien, vil vi også have nogle andre hobbyer til den, ligesom ellie har hendes.
    Nolle har jeg endnu ikke fundet det som "tænder" ham. smiley Ellie er et stort badedyr, så det var ikke svært at vælge hundesvømning.


  • #70   17. dec 2019 Kenzie, 7.5 kg er MEGET stort for en italiener....

  • #72   17. dec 2019 Thea vejer 4.3 kg.

  • #74   17. dec 2019 Det er almindelig størrelse. Standarden er Max 5 kg.

  • #82   17. dec 2019 Nu handler det jo egentlig ikke om at hundene nødvendigvis skal lege sammen.
    Det kan være et simpelt uheld.
    Her trådte/hoppede unghunden ( på legende unghundemaner) to skridt baglæns. Hun kiggede sig ikke bagud. Og der stod Asger og tissede op af et græsstrå i haven. Der var ingen interaktion mellem dem. Det var bare pisse uheldigt. Og det var kun en hjertevarm dyrlæge fra at koste Asger livet. (Jeg kan se du ikke er afklaret med beslutningen - så skal han altså ikke aflives i dag.. og tak for det.)
    De 26000kr var dyre lærepenge.
    I dag ville en unghund i stor race aldrig være løs i haven med de små hunde. Heller ikke for at tisse af.

    Derfor kan man godt have forskellige racer sammen også af forskellig størrelser. Det kræver bare lige den tand mere af ejeren. Og at uheldet ikke kigger en over skulderen. Så ja jeg synes virkelig det er noget man skal overveje inden man hopper ud i.


  • #88   17. dec 2019 Pia enig, jeg ville aldrig løbe den risiko, så kan man sige at jeg er pylret eller overbeskyttende, men hellere det end at mine hunde kommer alvorligt tilskade fordi jeg ikke tog de forholdsregler.

    Selvfølgelig kan de komme til skade ved alt muligt, det kan alle hunde. Men der er bare ingen grund til at risikere noget som man selv har indflydelse på.


  • #92   17. dec 2019 #81 sofia, du har helt ret.. I hvert fald i forhold til italieneren smiley

    Enten sover den, eller så laver den ballade...
    Thea forbavser mig hver dag smiley - Og jeg elsker det!


  • #101   17. dec 2019 Kenzie jeg tror faktisk jeg er ret enig med dig.

    Jeg ville ikke bare sådan liiiige lade Thea lege med store, fremmede hunde... Men med hunde jeg kender og ved hvordan reagere, ser jeg intet problem.

    Kæresten drømmer om en lidt større hund, når jeg ikke længere har 3 stk.
    - Og det kommer Thea altså ikke til at stå i vejen for smiley


  • #103   17. dec 2019 Vi går flere gange om ugen i en stor flok med hunde vi kender. Vi har mellem 7 og 9 hunde med. Og de 3 af dem er altså nogle ret store nogle. - Det går så fint, og de store hunde tager meget hensyn til Thea.
    Vi har også en hund med der er mindre end Thea, og der er heller aldrig problemer.


  • #111   17. dec 2019 Det er sgu en skør diskussion, I har gang i.

    Altså, ingen kan da bestemme om man må købe en lille hund, når man har en stor unghund. Så slå jer løs. Men lidt som den med intakte tæver på 8 år med rod i løbetiden, jamen, gør hvad du synes. Men kom ikke og piv, hvis det går galt smiley


  • #112   17. dec 2019 smiley
    Vi er lige kommet hjem fra svømning. Ellie er træt med træt på smiley

    Ellie er selvfølgelig en unghund, og med krudt i bagdelen. Tilgengæld bliver hun bedre og bedre hver dag til at læse andre hunde eller forstå deres "Nu stopper du" signaler.

    Vi venter til hun er voksen med at få en ny, men det bliver inden aaaalt for længe(ellie er nok 1-2år gammel), da nolle ikke skal være oldgammel når der kommer en ny hvalp i huset. smiley

    Der var bare lige et skønt myndefjæs som gav mig en midlertidig forelskelse smiley


  • #113   17. dec 2019 Heldigvis har jeg også 2 skønne ansigter herhjemme smiley

    profilbillede
  • #114   17. dec 2019 "Man KAN jo lade være med at have dem løs sammen i haven "

    Hvis det er på det niveau, man har lyst at have hunde, så kan det meste vel lade sig gøre. Jeg ville godt nok syntes, at det var trist, når jeg hygger mig i haven med mine hunde, at den ene skulle være enten lukket væk eller i snor, for at den ene ikke skulle risikere at komme til skade.

    Og når man overvejer en hund mere hund, drejer det sig vel heller ikke bare om, hvad man kan overleve, men hvad der ville være en velfungerende flok og en fornøjelse at have. Bevares, man kan godt have hunde, der ikke kan fungere sammen, men det kræver noget andet, end de fleste nok er indstillet på. Jeg har prøvet at have hunde, der ikke kunne gå sammen, og det vil jeg i hvert fald ikke anbefale til folk, der gerne vil have et par familie hunde.


  • #115   17. dec 2019 Jeg må hellere fortælle mine forældre at det er skørt, når de lader min Grosser lege med deres Malteser på 1,8 kilo.

    smiley


  • #116   17. dec 2019 Hvis din grosser kan lege forsigtigt, er det vel ikke skørt. Men nu er din grosser vel heller ikke ligefrem en vildbasse hvalp.

  • #118   17. dec 2019 Kæft, det er dumt, det her smiley

    Det minder mest om “min fars madpakke er større end din fars madpakke” smiley


  • #120   17. dec 2019 Men det er jo fjollet at den kører i samme rille konstant. Jeg tænker at TS har fået nogle inputs (som hun jo også skriver), men så kommer der lige en “min hest leger med mine forældres rotte” smiley

    At jeg så synes at TS er ualmindelig fornuftig i sit valg - at vente og finde en lidt mere robust mynde - er da opløftende. For mig, altså smiley


  • #122   17. dec 2019 Touché smiley smiley

  • Malene L
    Malene L Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #123   25. dec 2019 Man kan spekulere for meget - hunde er jo ekstremt sociale dyr og langt de fleste af dem er super gode til at læse hinandens signaler så hvis dit hjerte føler det er rigtigt så skal du nok få det til at fungere. Selvfølgelig skal man ikke bare lukke dem sammen og sige de skal nok finde ud af det - det er jeg slet ikke tilhænger af. Men hvis de bliver introduceret til hinanden stille og roligt og får tid til at lære hinandens kommunikation at kende skal det nok gå. Jeg tog selv i begyndelsen af dette år en rask beslutning og hentede en seniorhund fra et Italiensk internat (jaja jeg ved godt der er nogen der får kaffen galt i halsen - sorry folks) som selskab til min traumatiserede schæfer Sam som også er dernede fra - det var noget af et sats men jeg var fast besluttet på at det skulle fungere, selvom de på mange måder er et lidt umage par. Det er gået så godt og jeg har aldrig fortrudt, men havde jeg tænkt for meget over det havde jeg nok ikke turdet smiley Jeg tror det allervigtigste er at du føler det er rigtigt og har tiden til det - der er jo masser af mennesker der har hunde i hobetal sammen også selvom de er både unge, gamle, sære og syge - dine er alle normale hunde, så jeg tror ikke det er noget problem.
    Charlie ser iøvrigt super dejlig ud smiley en rigtig lille elskling smiley


Kommentér på:
Adoption er det for tidligt?

Annonce