Hvordan fungerer det i praksis (Dyrlæge) Hvordan fungerer det i praksis (Dyrlæge)
Hvordan fungerer det i praksis, hvis en anden skal betale dyrlægeregningen via deres forsikring?
Man kan jo ikke vente på at forsikringen giver OK, så man kommer selvfølgelig selv til at lægge ud, men hvad sker der senere?
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Du hører normalt ikke noget.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
Jeg har lige været det hele igennem, da en hund angreb Asti, så hun skulle syes og have taget røgten. Min egen sygeforsikring skulle dog dække først.
Man ligger selv ud til at starte med
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
det farligt rod dog for dem...ejeren stak nemlig af pga ulovlig hund.. men så ordnede foreningen for forsikrede hunde det med mit selskab
jeg betalte aldrig en krone.
ser ud til at der er forskel alt efter selskab. jeg havde tryg den gang... det er mange år siden... måske er praksis lagt om?
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
Der er åbenbart forskellige oplevelser af proceduren, men det jeg er mest interesseret i, er hvad man skal sikre sig at modparten gør i sagen? Han skal vel også kontakte sit forsikringsselskab og vedkende sig ansvaret for regningen?
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.711
Du skal have oplysningerne om skadevolders forsikringsselskab, og enten et policenummer eller ejers cpr nummer.
Hvis din hund har en sygeforsikring, skal den dække. En tingsforsikring dækker forud for ansvarsforsikring. Og så skal din sygeforsikring have oplysninger om skadevolders ansvarsforsikring, i fald de vil gøre regres. Skadevolders forsikring skal uanset dække selvrisiko og variabel egenandel på sygeforsikringen, så du ikke selv skal betale noget.
Hvis du ikke har sygeforsikring, skal du eller ejer selv kontakte ejers ansvarsforsikring, og melde skaden. Hvis I ikke er enige om hændelsesforløbet, må forsikringen vurdere historien.
Hvis forsikringen vil kræve pengene retur af ejer, er det ikke noget du hører om - det er mellem forsikringen og ejer.
Du kan risikere selv at skulle betale en del af regningen, hvis forsikringsselskabet vurderer, at du har en grad af egen skyld, eller accept af risiko - fx hvis det sker i en hundeskov.
Jeg håber Luffe er ok
jul 2018
Anne; Vi slap med skrækken, men det fik mig til at tænke på at det var en god ide at være på forkant HVIS det næste gang (som forhåbentlig aldrig kommer) han bliver overfaldet, ikke går så heldigt. I dette tilfælde var det "kun" den anden hund, en labrador, der fik skrammer, og ejeren er helt med på hvor skylden ligger, så der bliver ingen problemer den anden vej. Tak for de gode tanker
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.711
Glædelig jul til jer!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.003
jul 2018
Tak, og i lige måde!
Du har nok læst et indlæg om vores første Luffe (også en hovawart, som vores nuværende Luffe er opkaldt efter. Han led en krank skæbne (blev kun knap 3 år før han måtte aflives p.g.a. svære medfødte defekter), og står som en advarsel til alle om at se sig grundigt for, inden man køber hund. Han var en af Haslev-hundene.
Den Luffe vi har nu, er snart 7 år gammel, kommer fra Sverige, og har heldigvis et jernhelbred.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.003
Jeg læste nemlig i en tråd, husker ikke hvilken, at Luffe var aflivet i en ung alder, så blev lige lidt forvirret nu
Hvordan fungerer det i praksis (Dyrlæge)