924 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kim J
Kim J
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678

Hvordan fungerer det i praksis (Dyrlæge) Hvordan fungerer det i praksis (Dyrlæge)

Hvordan fungerer det i praksis, hvis en anden skal betale dyrlægeregningen via deres forsikring?

Man kan jo ikke vente på at forsikringen giver OK, så man kommer selvfølgelig selv til at lægge ud, men hvad sker der senere?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fungerer det i praksis (Dyrlæge)
  • #1   22. dec 2019 Du melder det bare til din forsikring, og så finder forsikringselskaberne selv ud af det.

Du hører normalt ikke noget.

• #2   22. dec 2019 Hvis det er modpartens hundeansvarsforsikring som skal betale, så skal man selv finde ud af det med modparten og dennes forsikring der hjælper ens egen forsikring desværre ik.
    Jeg har lige været det hele igennem, da en hund angreb Asti, så hun skulle syes og have taget røgten. Min egen sygeforsikring skulle dog dække først.

Man ligger selv ud til at starte med

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #3   23. dec 2019 jeg lagde ikke ud. selskaberne ordnede det internt. mit selskab betalte Hugos regning og opkrævede pengene hos ejeren af den hund der overfaldt ham

det farligt rod dog for dem...ejeren stak nemlig af pga ulovlig hund.. men så ordnede foreningen for forsikrede hunde det med mit selskab

jeg betalte aldrig en krone.

ser ud til at der er forskel alt efter selskab. jeg havde tryg den gang... det er mange år siden... måske er praksis lagt om?

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#4   23. dec 2019 Tak for svar!

Der er åbenbart forskellige oplevelser af proceduren, men det jeg er mest interesseret i, er hvad man skal sikre sig at modparten gør i sagen? Han skal vel også kontakte sit forsikringsselskab og vedkende sig ansvaret for regningen?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #5   23. dec 2019 Ja du Skal have hans oplysninger herunder navn på hans selskab og gerne police nr

• #6   23. dec 2019 Med mindre man kan få på klods ved sin dyrlæge, skal man selv lægge ud.

Du skal have oplysningerne om skadevolders forsikringsselskab, og enten et policenummer eller ejers cpr nummer.

Hvis din hund har en sygeforsikring, skal den dække. En tingsforsikring dækker forud for ansvarsforsikring. Og så skal din sygeforsikring have oplysninger om skadevolders ansvarsforsikring, i fald de vil gøre regres. Skadevolders forsikring skal uanset dække selvrisiko og variabel egenandel på sygeforsikringen, så du ikke selv skal betale noget.

Hvis du ikke har sygeforsikring, skal du eller ejer selv kontakte ejers ansvarsforsikring, og melde skaden. Hvis I ikke er enige om hændelsesforløbet, må forsikringen vurdere historien.

Hvis forsikringen vil kræve pengene retur af ejer, er det ikke noget du hører om - det er mellem forsikringen og ejer.

Du kan risikere selv at skulle betale en del af regningen, hvis forsikringsselskabet vurderer, at du har en grad af egen skyld, eller accept af risiko - fx hvis det sker i en hundeskov.

Jeg håber Luffe er ok smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#7   23. dec 2019 Tak for svarene.

Anne; Vi slap med skrækken, men det fik mig til at tænke på at det var en god ide at være på forkant HVIS det næste gang (som forhåbentlig aldrig kommer) han bliver overfaldet, ikke går så heldigt. I dette tilfælde var det "kun" den anden hund, en labrador, der fik skrammer, og ejeren er helt med på hvor skylden ligger, så der bliver ingen problemer den anden vej. Tak for de gode tanker smiley

• #8   23. dec 2019 Godt der ikke skete mere smiley

Glædelig jul til jer!

• #9   23. dec 2019 Jeg troede ikke du havde Luffe mere? Sorry for OT, blev bare forvirret nu.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#10   24. dec 2019 #8
    Tak, og i lige måde!

Du har nok læst et indlæg om vores første Luffe (også en hovawart, som vores nuværende Luffe er opkaldt efter. Han led en krank skæbne (blev kun knap 3 år før han måtte aflives p.g.a. svære medfødte defekter), og står som en advarsel til alle om at se sig grundigt for, inden man køber hund. Han var en af Haslev-hundene.

Den Luffe vi har nu, er snart 7 år gammel, kommer fra Sverige, og har heldigvis et jernhelbred.

• #11   24. dec 2019 Ah det giver mening!
    Jeg læste nemlig i en tråd, husker ikke hvilken, at Luffe var aflivet i en ung alder, så blev lige lidt forvirret nu smiley smiley

Kommentér på:
Hvordan fungerer det i praksis (Dyrlæge)

Annonce