895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

HUND FUNDET! Ejer mangler... HUND FUNDET! Ejer mangler...

Nu håber jeg at I alle sidder ved jeres computer og kan hjælpe mig!

For ca 45 min siden kom en lille tysk pige gående med en ruhåret lille hund der ligner lidt "kvik-hunden" fra Matador. Den var kommet til deres dør og naboerne mente at det var vores - men nej.

Hunden har ingen navneskilt på, beskeden fra politiet var "kan i ikke lukke den ud i sommerhusområdet igen?" Det ene internat har lukket og det andet er til katte!!!

Hvad gør jeg???

Hunden er fundet i Martofte på Fynshoved...

Er det nogen der kender noget til den lille filur - der er vanvittig bange for tordenen?

HJÆLP

Hilsen Helle

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HUND FUNDET! Ejer mangler...
  • #1   10. jul 2007 sagde de bare at du skulle lukke den ud igen...... åh nej
    har du ikke mulighed for selv at have den til ejer kommer ??
    jeg ville sætte sedler op, ringe på døre, evt kontakt dyrlæge måske er den chippet......

• #3   10. jul 2007 politiet kan ikke sige internatet har lukket for dyreambulancen har nøgle til det..

• #4   10. jul 2007 Når bjerget ikke kommer, må man selv gå til bjerget.

Her kommer de heller ikke af fri vilje, men så aflevere jeg dem såmænd bare ved skranken på politistationen.

De skal da ved gud ikke slippe for lidt arbejde ;o)

• #5   10. jul 2007 har du ikke mulighed for at tage billed af den og så efterlyse ejer her på HG måske kender nogen en der kender .....

• #6   10. jul 2007 Det kan de da ikke bare sige...

• #7   10. jul 2007 Det var ikke politiet der sagde at der var lukket. Vi ringede selv til internaterne...

Jeg kan ikke beholde ham her - vi har selv to terrier, den ene en HAN!
    Jeg har ingen anelse om hvor jeg skulle starte med at lede efter en ejer. Derfor ringede vi til politiet.
    De ville ikke engang få falck til at komme for det skal politiet betale!!!!!!!! Det var meldingen vi fik fra betjenten.

Kan heller ikke tage hunden med ud i snor nu, han er ved at dø af skræk over bulder og brag smiley

Er også lidt bange for om de kan finde på at aflive hunden "for at slippe for arbejdet!"

• #8   10. jul 2007 hvis man aflevere en hund hos politiet opbevare de den i tre dage, og hvis der ikke er fundet nogen ejer afliver de den...

• #9   10. jul 2007 Prøv at tage den med på stationen og aflevere den der.

• #10   10. jul 2007 Hvis du afleverer den på politistationen, så sørger de for at den kommer på et internat - og det er uanset om internatet er lukket eller ej, de har et specielt nummer de ringer til og så kommer nogen fra internatet og åbner.

På internatet kan de tjekke den for chip osv, og har den det, så kan de finder ejeren på den måde.

• #12   10. jul 2007 Heidi F:
    Hvor er det super!! mit nummer er 20275577 hvis nu I skulle høre noget...

han har hverken skilt på eller er øretatoveret desværre smiley

Hilsen Helle

• #13   10. jul 2007 Ring selv til Falck, så henter de hunden! (eller... det bør de gøre)

• #14   10. jul 2007 Helle - har du mulighed for at køre forbi et dyrehospital eller lignende? Der kan de tjekke om han er chippet. Det har jeg selv gjort en del gange når jeg har fundet hunde uden halsbånd, og der har de glædeligt tjekket for mig.

• #15   10. jul 2007 Miss Fich - Falck er fløjtende ligeglade så længe hunden ikke er skadet, desværre. Har selv haft ringet til dem førhen og de ville ikke hjælpe, så derfor måtte jeg selv enten få den tjekket hos en dyrlæge eller køre den hen til politiet.

• #16   10. jul 2007 har ringet til dyrlægen, han var vældig sød men bliver jo nødt til at sende en regning og jeg vil ikke betale smiley

ringer til politiet igen men de svarer ikke i hverken odense eller nyborg - er så frustreret!

• #17   10. jul 2007 Øh, vil dyrlægen tage noget for lige at tjekke hunden for en chip?? For det har jeg aldrig været ude for.

Politiet er ligeglade...jeg har stået med en hund i MINUS grader og snestorm, og de bad mig om at binde den til en lygtepæl og så ville de komme forbi i løbet af natten og hente den.
    Jeg endte med selv at køre hunden ud til dem.
    Så du skal ikke regne med at der er meget hjælp at hente fra dem.

• #18   10. jul 2007 ja, dyrlægen skal jo køre ind på klinikken for at se om der er en chip, ög jeg kan sagtens forstå ham når han vil have en regning sendt ud...

Er det normalt at de ikke tager telefonen ved politiet??
    Hverken Nyborg eller Odense svarer.... ARGH!!!!!!!!!!!!!!!

Hvem har nummeret til Ekstra Bladet? (bare et surt opstød)

• #19   10. jul 2007 IHH!
    Vi har også fundet en hund idag..
    lille tæve, gravhund Sort/brun <b>UDEN NAVNESKILT!!!!!</b>

• #20   10. jul 2007 seriøst hvorfor er det lige at der ikke findes nogen hunde med navneskilt....? mine har altid på, jeg tør da ikke andet....

• #21   10. jul 2007 jeg håber i finder ud af noget med den lille stakkel

• #22   10. jul 2007 Helle - nåh okay, ja så er det fair nok - troede det var et dyrehospital hvor der er nogle hele tiden.

Lyder mærkeligt at de ikke tager tlf, der skal dælme da sidde nogen og svare, tænk nu hvis der var sket noget alvorligt :o(

• #23   10. jul 2007 jeg har prøvet ikke at kunne komme igennen til bellahøj politistation en halv dag.. de tog den først efter 18 ved ik om de har sovet til middag ind til da

• #24   10. jul 2007 Nu har jeg fået fat på en rar mand fra DB og han ville ringe til Falck

Har helt ondt i maven over at der nogen der savner den lille fyr og især ondt i maven over, at hvis ejeren ikke er fundet om tre dage, så bliver han aflivet smiley

Tænk hvis det var min egen hund der var løbet hjemmefra og ikke fandt hjem igen.
    Han har godt nok både navneskilt og chip i nakken....

• #25   10. jul 2007 Jeg synes at jeg har hørt i en tråd herinde at politiet har pligt til at hente hunden...

Står det ikke i nogen paragrafer et sted ? Nogen der har forstand på det ??

Det kunne være rigtigt fedt at sige når politiet er idioter: Ved du hvad mester, ifølge paragraf det og det , skal hunten afhentes pronto !

• #26   10. jul 2007 Hunden er genforenet med sine tyske ejere...

Det havde givet pote (!) at jeg var gået en tur og spurgt alle jeg mødte om det var deres hund og ellers kunne de hente den på min adresse...

Lykkelig slutning på en trisi historie...

Hilsen Helle

• #27   10. jul 2007 Ej hvor dejligt Helle...

Godt at der findes tålmodige mennesker som dig!!!

• #28   10. jul 2007 Stine P: Tak :o)

Håber alle jer der har været med på tråden har skilt og chip på jeres dejlige hunde smiley

Hilsen Helle

Kommentér på:
HUND FUNDET! Ejer mangler...

Annonce