929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fælde årstider? Fælde årstider?

Vidste ikk lige hvad jeg skulle kalde emnet..

Igår blev Mille børstet da jeg opdagede hun fældede.. Da jeg så kom i gang fældede hun MEGA meget - tre totalt sammenmaste håndfulde fransk bulldog pels (er virkelig meget for så lille en hund - har haft flere franske før så jeg kender ca mængden).. Hun må vitterligt være ved at skifte hele pelsen tænker jeg.. Og jeg kunne være blevet ved i det uendelige!

Men ja, så kom jeg til at tænke over om det ikk er et meget mystisk tidspunkt at skifte SÅ meget pels på? :s Altså enten er hun en del forsinket med at skifte sommerpels til vinter eller også er det måske for tidligt at smide vinterpelsen.. Må hellere lige nævne at hun går med dækken da hun er en frossenpind..

Oplever I at der er direkte årstider for fældning egentlig? Eller er det bare naturligt nok at de skifter pels i stor stil i forskellige individuelle "cyklusser"?

Er ihvertfald lidt forundret... Heldigvis er hun på ingen måde blevet skaldet at se på eller lignende, men hun har aldrig før smidt Så meget pels på en gang! Og det gav mig lidt tanker omkring årstider og fældning hænger sammen eller om det ikke nødvendigvis gør det...

Hvad er jeres erfaringer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælde årstider?
  • #1   17. jan 2020 jeg har også 1 der fælder en del og en der fælder lidt nu her (det bliver helt sikkert værre over de næste par dage) jeg tror det er det milde vejr. mine får jo ikke sådan rigtig vinter pels, men der har jo ikke været grund til vinter pels så nu skifter de til sommer pels. min teori ihvertfald

• #2   17. jan 2020 Næh, Dorit smider også virkelig meget pels lige nu. Jeg er ikke alarmeret. Bella smed sin pels for en måneds tid siden, men det er meget normalt herhjemme, at de ikke fælder samtidig.

Ingen af dem går med dækken, andet end når de ligger i bilen før/efter træning.

• #3   18. jan 2020 Det kommer alligevel bag på mig, men dejligt at det virker til at være et "normalt" tidspunkt at hun fælder så meget på.. Men ja, har også tænkt på om det mon er det meget milde vejr vi har smiley

• #4   18. jan 2020 Asti fælder også som en tosset lige nu, utroligt at hun har mere pels.
    Men det er helt normalt, hun begynder altid at fælde her i januar.

• #5   18. jan 2020 Fedt at vide Mille ikk er den eneste smiley Blev bare Virkelig overrasket over mængden også kom jeg til at tænke på mht tidspunktet..

• #7   18. jan 2020 I min race fælder tæverne så de står i ny pels til løbetid. Dvs det er cyklusbestemt.
    Fjerner man deres kønshormoner, bliver fældningsmønsteret ødelagt og de skifter ikke længere naturligt ulden på én gang, men fælder i stedet en større del af året, eller opbygger så meget uld, at de ikke kan få den skiftet ordentligt.

• #8   18. jan 2020 Sam går i fæld enten august/september og igen i januar/februar, han er ikke starte endnu, så denne gang starter det nok i februar smiley
    Det er helt normalt. Sam er korthåret og uden underuld ligesom din franske, til trods for det, fælder han rigtig meget, man skulle ikke tro der ville være mere pels tilbage på ham smiley

• #9   18. jan 2020 Malene: Det samme her, Asti begynder at fælde en god måned inden hun går i løb

• #10   18. jan 2020 Mine fælder også en måneds tid før løbetid, men ikke værre, end at hovedparten af hårene kan fjernes med et hårdt opvredet vaskeskind smiley

Ghini er steriliseret i forbindelse med kejsersnit, hvor livmoderen ikke så pæn ud og hun er blevet meget tyndpelset efter det indgreb. Som om hun aldrig har fået de hår tilbage på bugen, som hun havde smidt op til fødslen.

• #11   18. jan 2020 Begge vores er i fæld nu - men Bels' styres helt af hormoner. 2 måneder før løb smider hun det hele, uanset årstid.
    Cof's har jeg opgivet at finde system i.

• #13   18. jan 2020 Sys det er lidt spændende at høre at fælde perioder kan hænge sammen med løbetid smiley Jeg bliver ihvertfald en del klogere smiley

• #14   18. jan 2020 Ellie fælder også nu. Og hvis i skriver det passer med løbetid, så er hun ca. 10 måneder når hun går i løb smiley

Kommentér på:
Fælde årstider?

Annonce