{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Hvalp 3 mdr - hvornår {{forumTopicSubject}}

Hej,
Vores hvalp er nu 3 mdr. Vi har trænet alene hjemme så meget som muligt, og hun er alene 4,5 time om formiddagen, hvor der så kommer én og lufter og leger med hende i 30-45 minutter, og går så. Derefter er hun så selv hjemme igen et par timer. Det går umiddelbart fint når hun er alene. Vi har prøvet at optage hende på video, og der giver hun lidt lyd fra sig engang imellem, i form af piv, men hun hyler ikke i flere minutter.

Mit spørgsmål går på, hvor længe man, efter jer andres erfaring, normalt skal blive ved med at have sådan en “dog-sitter” der kommer og lufter..? Altså hvor gammel skal hun være? Vi har ikke mulighed for at blive ved med at have en person, der kommer og lufter hende i hverdagene.


Kommentarer på:  Hvalp 3 mdr - hvornår
  • #1   18. jan 2020 Det er jo op til dig selv, normalt ville jeg aldrig lade en hvalp under 6 mdr alene i mere end 4-5 timer, men der er rigtig mange som bare gør det, du skal være opmærksom på at vender hvalpen sig først til at tisse inde, så kan det være rigtig svært at få det vænnet af igen:)

  • #2   18. jan 2020 Bodil - tak for svar!
    Det er egentlig heller ikke fordi jeg har lyst til at lade hende være alene i så mange timer, men vi har begge et arbejde som skal passes jo. Og andre med hunde må vel også have et arbejde, hvor hunden ikke kan komme med. Hun er også kun alene 4-5 timer inden der kommer en og lufter hende, og så et par timer indtil vi er hjemme igen. Så 5-6 timer samlet alt i alt.
    Hun er god til at tisse udendørs, og bliver lukket ud mange gange i løbet af en dag/aften. Men har selvfølgelig stadig uheld indendørs, hvis vi ikke er opmærksomme. Der plejer at være et eller to uheld på gulvet, når vi kommer hjem. Men ellers foregår det udenfor.


  • #3   18. jan 2020 Hvis der nu er “uheld” inde så er hvalpen alene så længe at den ikke kan holde sig, dvs i vil næsten helt sikkert få bøvl med renligheden:) dvs der er problemet allerede, så er det jo bare op til din egen samvittighed hvad du gør:) hvalpen vil formodentlig hverken pibe mere eller mindre lige nu selv om du fjerner personen som kommer;)
    Hvis du er heldig bliver dit eneste problem så at hvalpen vil være meget længe om at blive renlig,


  • #4   18. jan 2020 Jeg ville aldrig vælge en løsning med en hundelufter midt på dagen til en hvalp, med den viden jeg har i dag.
    Det er nemlig det at blive forladt, der er svært, og det oplever jeres hvalp så to gange hver dag.
    Først når hvalpen har styr på rutinen, og er helt tryg ved at være alene, ville jeg vælge den løsning.
    Indtil da ville jeg benytte forskudte arbejdstider eller finde en person, der kunne komme og være ved hvalpen til I er hjemme igen, så den kun oplever det at blive forladt én gang.


  • #5   18. jan 2020 Malene - okay.. altså synes hun er god til at være alene hjemme, og på de video optagelser vi har lavet af hende tidligere har hun ikke virket utryg. Tænkte bare det var rart for hende at komme ud og få lidt og lidt selskab, men kan da godt se at hvis det kun handler om det at blive forladt, så skal hun selvfølgelig ikke udsættes for det to gange, hvis det er unødvendigt.
    Vi har desværre aldrig forskudte arbejdstider. Så hvis hun kun skulle forlades én gang om dagen, så ville hun skulle være alene 7 timer 4 dage om ugen, og 5 timer én dag om ugen. Det synes jeg bare er længe. Ved ikke om vi kan finde en der kan være ved hende fra fx kl. 11-12 tiden og så indtil vi kommer hjem. Hvor længe ville det være nødvendigt at have den løsning tænker du???


Kommentér på:
Hvalp 3 mdr - hvornår

Annonce