{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ;( min hvalp 5 mdr spiste 3 stk kage
  • Sofie K
    Sofie K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #2   27. sep 2013 Jeg ville tage hurtigst muligt til lægen med ham, så han kan få det kastet op!


  • #3   27. sep 2013 Den dødelige dosis ligger på 250-500 mg theobromin/kg hund.
    Så kan du selv tjekke hvor meget der er i den kage du har bagt.

    Der er ca. 20 mg/g i kakaopulver.


  • #4   27. sep 2013 Han får nok lidt tynd mave.. Og ellers tror jeg ikke du skal være bekymret.

    Min ene hund stjal engang en stor portion chokolademousse pyntet med flødeskum og revet chokolade (det var en portion til 18 mennesker og den åd det hele)

    Det eneste der skete ved det, var at den havde virkelig rallyrøv dagen efter....


  • #5   27. sep 2013 Mon.. Jeg havde været bekymret hvis det var et stort stykke mørk chokolade.
    men med alle de øvrige ingredienser der er i kage, så kan det ikke være så galt at der sker andet end lidt mylderbæ ..


  • #6   27. sep 2013 Jeg ville ikke gøre noget som helst, var det en plade mørk chokolade så ville jeg kontakte dyrlægen, men for et par stk. Kage, nej!

  • #7   27. sep 2013 Jeg ville absolut ikke være nervøs for som Einstein skriver så skal der en del til, og skulle du have brugt kakao nok til at det bliver farligt så vil det kræve kakaoen er fordelt kun på de 3 stykker hunden har spist.

    (link fjernet)


  • #8   27. sep 2013 Hvis du alligevel er nervøs, kan du eventuelt lokke lidt aktivt kul i hunden. Det hjælper mod giftstofferne.
    Lidt overristet toast kan også gøre tricket, hvis du ikke lige kan få fat i aktiv kul. Og er tit nemmere at få i dyret (dog ikke ligeså effektivt).


  • #10   27. sep 2013 altså han er stadig frisk så mon ikke bare det giver lidt tynd mave?

  • #11   27. sep 2013 Ulla: Jo, det bruges mod chokoladeforgiftning til hunde... Det er jo ikke kagen der er det giftige, men theobrominen i kakaoen i den, og den hjælper kullet imod... :o) Det står også på det link, Ryan har lagt ind... :o)
    Personligt har jeg det i min førstehjælpkasse. Men netop fordi ikke alle har det + ikke alle lige er i nærheden af et apotek, så kom tippet med toast med.


  • #14   27. sep 2013 Hold godt øje!
    Lady spiste en mundfuld chokoladekage engang..der gik et par timer og alt vat stadig fint..
    Vi gik i seng, og da jeg stod op var det til lort og opkast overalt og en meget meget syg hund.
    Vi kunne desværre ikke gøre noget eftersom der var gået så lang tid, andet end at putte med hende, hun blev rask og fit for fight et par dage senere.

    Så hold godt øje, det var ik ret meget lady fik, men hun blev vældig syg, så ha evt hinden inde ved dig i nat, så du kan høre den


  • #15   27. sep 2013 Bare hold øje med din hund, så burde du kunne fange det tidligt, hvis han ender med at blive syg af det ^^
    Men ja, tynd mave er nok meget sandsynligt :3


Kommentér på:
;( min hvalp 5 mdr spiste 3 stk kage

Annonce