{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.577 visninger | Oprettet:

Min nye hvalp {{forumTopicSubject}}

Så har jeg været på hvalpebesøg smiley

Hvor er det bare nogle lækre hvalpe - alle 10 smiley

Det er for tidligt at sige, hvilken hvalp der flytter hjem til mig efter nytår, men da de jo alle er skønne, så går det nok smiley

Emmily (min gamle malteser) kan ikke holde op med at logre, hun synes vist at duften af hvalp er helt fantastisk. Jeg har så ikke fortalt hende, at bæstet skal blive boende, når hun først er flyttet ind smiley

Så kommer der lige lidt billeder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min nye hvalp
  • #1   2. dec 2023

    profilbillede
  • #2   2. dec 2023

    profilbillede
  • #3   2. dec 2023 Tillykke smiley Hvor bliver det altså bare spændende smiley

  • #4   2. dec 2023 Hvalpene er klar til at flytte i starten af det nye år, og der er 2 hanner tilbage.

  • #5   2. dec 2023 Tak Anne, jeg glæder mig.

  • #6   2. dec 2023 Lige en vaps mere smiley

    profilbillede
  • #7   2. dec 2023 Uf, misundelse er en grim ting. smiley
    På trods af misundelse ønsker jeg dig tillykke med den lille ny og håber at i får mange dejlige år sammen smiley


  • #8   2. dec 2023 Aj, så kært kan intet da være smiley smiley

    Så må tiden godt få lidt fart på smiley


  • #9   2. dec 2023 Tak Anni.
    De hvalpe er bare så lækre smiley


  • #10   2. dec 2023 Ja Martine, hvalpene er så fantastiske smiley

    Det er da træls at skulle vente, men dejligt for hvalpene, at de først flytter hjemmefra efter jul og nytår smiley


  • #11   2. dec 2023 smiley

  • #12   2. dec 2023 Stort tillykke smiley Åårhhh hvor er de da bare top nuttede smiley

  • #13   2. dec 2023 hvor er de skønne ... er fuld af beundring over du kan overskue en hvalp med al den energi, det er virkelig min bekymring jeg savner vildt en hund og kom den rigtige omplacerings voksne nu så tror jeg at jeg slog til ...

  • #14   2. dec 2023 Vent bare et halvt år, så sidder jeg sikkert og piver over min umulige hvalp smiley

  • #15   2. dec 2023 Hold nu op, hvor er de yndige smiley

    Kæmpe tillykke Lise-Lotte, du har nogle lange uger foran dig smiley

    Jeg kan for øvrigt godt lide at få hvalp på den her tid af året, det kan være lidt bøvlet med kulden og en lille hvalp, til gengæld er det forår og sommer, når hvalpen begynder at kræve mere smiley


  • #16   3. dec 2023 Tak Kirsten smiley
    Jeg glæder mig rigtig meget, men det er nu alligevel dejligt, at hvalpen først flytter hjem til mig efter nytår smiley


  • #17   3. dec 2023 Kæmpe tillykke med hinanden smiley
    Hvad er det for en race?


  • #18   3. dec 2023 Tak Malene smiley

    Det er en portugisisk vandhund smiley


  • #19   3. dec 2023 Tak Mette og Hanne smiley

    De hvalpe er bare så kære smiley


  • #20   3. dec 2023 Så søde smiley hvordan ser mor ud?

  • #21   3. dec 2023 Nuttekær!! smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #22   3. dec 2023 Jamen altså hvor er de KÆRE smiley

  • #23   3. dec 2023 Isabelle, de hvalpe er bare sååå søde og nuser smiley

  • #24   3. dec 2023 Mangler også billeder af mor og far

  • #25   3. dec 2023 På Facebook ligger der bla billeder i gruppen:
    Portugisisk vandhund Danmark
    (hvis man ikke kan se billederne, kan man bare søge om at blive medlem).
    https://www.facebook.com/groups/303870199947244/permalink/2018810618453185/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v


  • #26   3. dec 2023 Vildt at den størrelse hund kan få så mange hvalpe. smiley Der er jo puppies all over the place .

  • #27   8. dec 2023 De er bare mega søde og en super dejlig race. Stor tillykke smiley

  • #28   29. dec 2023 På onsdag flytter min nye hvalp ind hos Emmily og mig smiley

  • #29   29. dec 2023 Åh, hvor bliver det godt til dig smiley Jeg glæder mig til at se billeder og høre om alle de narrestreger, den lille bandit kan finde på smiley

    Hvad skal hun hedde?


  • #30   29. dec 2023 Hvilken race

  • #31   29. dec 2023 Birgit, prøv engang at tjekke tidligere i tråden smiley

  • #32   29. dec 2023 Mit barnebarn siger, at hun skal hedde Emmily, ligesom min malteser smiley

    Jeg er mere til Sia, men skal lige se hende igen, inden jeg beslutter mig
    Egentlig skulle jeg have været på hvalpebesøg i dag, men måtte aflyse, da jeg stadig hoster meget.

    Anne, jeg er sikker på, at der nok skal komme nogle gode historier smiley

    Det er en portugisisk vandhund.



  • #33   29. dec 2023 Sia er et smukt navn smiley

    Når du sidder og kigger på hvalpen, som har raseret i timevis, og du overvejer hvad du kan lade den splitte ad, bare den snart bliver træt og går omkuld, så LOV mig at skrive det herinde smiley

    Men hvor bliver det dejligt for dig med noget adspredelse og et lille “projekt” smiley


  • #34   29. dec 2023 Jeg skal nok skrive, både om ulykker og fremskridt smiley

    Jeg har samlet et lille lager af tomme toiletruller smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 170
    #35   29. dec 2023 Hvor er den kær smiley
    Tillykke med din kommende hvalp smiley


  • #37   29. dec 2023 Tak, jeg glæder mig helt vildt smiley

  • #38   29. dec 2023 Tillykke med hende smiley

  • #39   30. dec 2023 Tak Martine.

  • #41   30. dec 2023 Held og Lykke med hende smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #42   30. dec 2023 Jeg glæder mig meget til historier og billeder smiley
    "Sia" er et lækkert navn. Jeg havde det oppe og vende - sammen med Sigga, Selma og et par andre. Da min søn og jeg kørte hjem fra opdrætter med den lille hvalp, kom det HELT rigtige navn flyvende: Hun skal da hedde VILMA!" smiley smiley


  • #43   31. dec 2023 Har været på hvalpebesøg igen i dag smiley

    Der er godt nok længe til onsdag smiley

    Egentlig er Sia gammel nok til at flytte hjemmefra i morgen, men da jeg har en tid på OUH onsdag formiddag, og har fået flyttet min mammografi tid til onsdag lige over middag, har jeg aftalt med opdrætter, at Sia først flytter hjem til mig onsdag eftermiddag.
    Jeg ville simpelthen ikke byde Sia, at hun skulle passes allerede efter 2 dage hos mig.

    I dag har jeg vasket dækkener i to små størrelser. Så håber jeg, at vi kan klare os med dem her i foråret. Så må Sia få et lækkert voksendækken til efteråret smiley

    Lille transportkasse er vasket og klar.

    Jeg fandt også et halsbånd, en snor og et hundetegn.

    Der er indkøbt stort bur og et boldebassin smiley

    Foder er der også styr på, så egentlig er jeg vist ved at være klar smiley


  • #44   31. dec 2023 Køkkenrulle!! Masser af køkkenrulle!!!! smiley

  • #45   31. dec 2023

    profilbillede
  • #46   31. dec 2023 Anne, hvad skal jeg bruge Køkkenrulle til smiley

    Tak NITTIB, det rækker vist til hvalpetiden smiley


  • #47   31. dec 2023 Det gode er jo at man bliver sådan lidt “nå nå” over for hvalpetis på gulvet. Det skulle være så sundt at få flyttet sine grænser af og til smiley

    Jeg havde en spraymoppe i forvejen, og den var jeg rigtig glad for i hvalpetiden. Og så en spray med desinficerende sæbe.

    Vi er nogle stykker som har lavet en “hvalpepose” med seler, halsbånd, snore, tyggelegetøj, hvalpe-Kong’er m.m., som udlånes til vennekredsen, når nogen får hvalp. Og så bliver alle rådet til at købe kaffetræ, som lige kan ligge sammen med foder eller nogle godbidder i et par dage. Fif hermed givet videre - gem alle de ting som andre kan få glæde af, og byg jeres egen “hvalpepose”. Det er lækkert at have en bunke halsbånd og seler, som de jo vokser ud af på 4 dage,


  • #48   3. jan Glædelig hvalpedag smiley

  • #49   3. jan Tak Anne.
    Har lige hentet en forsyning af køkkenruller smiley
    Nu sidder jeg og venter på, at Sias opdrætter ringer og siger, at jeg kan komme og hente bæstet smiley

    Har lige fået et par tilbud fra Agria på sygeforsikring, skal så lige beslutte mig for, hvilket af dem jeg napper smiley


  • #50   3. jan har du kigget op Dyrekassen mht forsikring ?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #51   3. jan Hav en skøn hvalpedag smiley

    Hvalpe er da renlige, når de flytter fra en god opdrætter smiley


  • #52   3. jan Jeg har valgt at fortsætte Sias sygeforsikring hos Agria. Jeg kan jo altid skifte senere, hvis jeg synes : smiley

    Jeg kom hjem med Sia lidt i kl. 5. Hun larmede det første stykke vej, men faldt så til ro i transportkassen.

    Da vi kom hjem gik vi en lille tissetur, derefter gik vi ind og fik hilst på Emmily (der blev ikke noget første møde på neutral grund i det vejr).

    Sia ville gerne snakke med Emmily, men Emmily mente, at Sia var for meget smiley

    Sia virker meget glad, nysgerrig og kontaktsøgende smiley

    Så fik Emmily fred og ro i transportkassen, mens Sia fik lidt at spise. Derefter stod den på leg med et knudereb.
    Ifølge testen, vil Sia ikke apportere, men den test har Sia vist ikke læst smiley

    Så gik vi en tur i haven (i snor), hvor Sia afleverede både stort og småt.
    Emmily mente ikke at hun skulle noget i det vejr smiley

    Nu har jeg så siddet og drukket te, læst diverse papirer og bestilt sygeforsikring på Sia, mens Emmily har snorket i transportkassen og Sia har snorket i buret smiley

    Tænker de snart vågner, så de kan blive aktiveret lidt inden vi skal i seng smiley





  • #53   3. jan Stort tillykke og god fornøjelse med krøltoppen smiley

  • #54   3. jan lyder så dejligt ... hvad med billede smiley

  • #56   3. jan Tak smiley

    Hvordan tager man billeder af en hvalp, som tror, at den skal sidde i ens øre?


    profilbillede
  • #57   3. jan ha ha , det hedder så en selfie med ørering ..

  • #58   3. jan Åh, hvor er hun bedårende smiley

  • #59   3. jan Ja, hun er skøn smiley

    Lige nu prøver hun på at ruske en hundekurv til atomer smiley



  • #60   3. jan Tillykke med hende - hun ser dejlig ud smiley

  • #61   3. jan Haha, det bliver en lang aften inden du kommer i seng smiley

  • #62   3. jan hun ser fantastisk sød ud, håber du er ladet godt op smiley

  • #63   3. jan Hvor ser hun dejlig ud smiley

  • #64   4. jan Natten er gået fint.
    Vi lavede en prøvenat, og jeg gik i seng ca kl 22, så lå jeg og læste et par timer, i fuldstændig ro smiley
    Derefter luftede jeg hundene, og vi sad og nussede lidt, inden vi alle tre gik i seng smiley

    Klokken lidt over 6, mente Sia, at jeg godt kunne lette mig, så vi var lige ude og kigge på sneen og få tisset smiley

    Indtil videre har vi ikke haft uheld, men dagen er jo også først lige startet smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #65   4. jan Hvor er hun skøn - OG dygtig smiley

  • #66   4. jan Hun er da dygtig ..

  • #67   4. jan Så har Sia løbet rundt i sneen, og gjort sig ren smiley

    Hønsene har også fået mad og vand, Sia kiggede lidt på de der mystiske kræ med fjer på. Men det var med en fin nysgerrighed smiley


  • #68   4. jan Sia er faktisk ret dygtig. Da hun havde tisset den ene gang, ville hun ikke med ind, det var simpelthen fordi hun også skulle pølle smiley

  • #69   4. jan Tillykke med Sia. Hun er jo en charmetrold at se på, og lyder som en dejlig hvalp. smiley

  • #70   4. jan Så har Sia boet her i lidt mere end et døgn smiley

    Hun er bare så dygtig til at komme ud, når hun skal noget.

    Vi har startet at træne alenehjemme, det foregår på den måde, at når Sia er mæt og har været i haven, så får hun timeout i buret, mens jeg forlader rummet.
    Det falder hende åbenbart meget naturligt, at man lige napper en lur i fred og ro smiley
    Der kommer højest et hurtigt piv, når jeg går, men så snart døren er lukket, så er der ro smiley

    Jeg tror faktisk, at jeg har været meget heldig med hende, men det kan være at piben får en anden lyd om et par dage/uger smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #71   4. jan Hun har også været heldig med dig, Lise-Lotte smiley

  • #72   5. jan Tak Isabel, det håber jeg så også at Sia synes smiley

    Endnu en dag er gået. Sia sov fra kl 23-6.20, uden at sige et pip.
    Stadig ingen uheld inde smiley

    I dag har Sia dog drillet Emmily en del. Sia vil så gerne lege med Emmily, men Emmily synes, at Sia er lidt vild. De ligger dog også i samme kurv noget af tiden.
    Men når Sia er for vild, tager vi en timeout, hvor en af dem ryger i bur, eller jeg tager Sia med i haven, så hun kan løbe lidt i cirkler smiley

    Sia har også hjulpet med vasketøjet i dag, dvs Sia hev vasketøjet ned lige så hurtigt som jeg hængte det op smiley

    Sia har også haft dækken på I dag, det gik fint.

    Vi træner stadig alenehjemme, det tager Sia i stiv pote smiley

    Jeg skal lige have købt et overvågningskamera, så jeg kan se/høre hendes reaktion, men umiddelbart lader det til, at hun bare lægger sig til at sove, når jeg går.

    Vi havde besøg af Sias opdrætter i dag, det var hyggeligt smiley


  • #73   5. jan Stor tilykke med Sia, hun lyder skøn smiley

  • #74   5. jan hvor lyder det dejligt ... vi stod op kl 9.30 smiley ... Oda og jeg kunne godt blive enige om det var for koldt ...

  • #75   6. jan Her gik jeg og troede, at Sia var mægtig modig smiley
    Hun blev så lige pillet ned i morges, da hønsene skulle fodres.
    Mens jeg gav hønsene vand, så Sia sit snit til at lave et rejehop lige ind til hønsene. Det resulterede i 17 høns, der flagrede i alle retninger, og en Sia, der piskende hen til bryggersdøren smiley
    Vi måtte så lige tage en ordentlig nussetur, og jeg er spændt på, hvornår Sia synes, at hun skal kigge til hønsene igen smiley

    Hønsene tager det meget roligt, men de er jo generelt også meget frække smiley


  • #76   6. jan Ha ha , hun skal nu nok prøve igen når hun luge får luret hvordan

  • #77   6. jan Fjerkræ er PISSE farlige smiley Hilsen Ellie

  • #78   7. jan Så har Sia og jeg været til hvalpetræning smiley

    Sia synes, at hvalpetræning er sjovt, særlig når man efterfølgende kan lege med to af de andre hvalpe fra kuldet smiley



  • #79   7. jan @ Lise-Lotte jeg bøjer mig i beundring over din energi ... kan du ikke sende lidt min vej ...

  • #80   7. jan Tak Hanne, jeg vil gerne prøve at sende energi og god karma i din retning smiley

    Jeg prøver jo bare at gøre det bedst muligt smiley

    Må dog sige, at jeg er imponeret over den lille hundeprut smiley
    Jeg hentede hende onsdag eftermiddag, hun har ikke haft et eneste uheld inde, hun kan efterlades i det store bur uden problemer, når jeg forlader rummet og lukker døren, så kan der komme et enkelt piv, men derefter er der totalt ro på.
    Jeg går så typisk ind i et andet rum og sidder stille og læser. Alternativt går jeg udenfor.

    Når det så er sagt, kommer vi ud rigtig mange gange hver dag, og Sia nyder at piske rundt i min store have smiley


  • #81   10. jan Sia er en bandit. Nu har hun to gange præsteret at vælte en fuld vandskål. Men så fik vi da vasket gulvet smiley

    Sia kan nu for det meste lade Emmily være i fred, dvs nogle gange overvældes Sia af en total begejstring, og så synes hun da lige, at Emmily skal være med i legen smiley
    Emmily tager det ret roligt, men hun får så også alene-tisse-ture i haven, så hun ikke har en overbegejstret Sia hængende i halen smiley

    Mit venstre underben har mange blå/gule mærker. Jeg har godt nok let ved at få blå mærker, men sådan en portugiser gør også noget for sagen.

    Vi er ved at have overstået kapitlet med at bide i mine fingre/hænder, men nogle gange bliver Sia helt overgearet, og så glemmer hun, at det ikke er ok smiley

    Gode råd til at få Sia til at stoppe med at bide i mine bukseben - og hoppe op og bide i mit tøj (og den kropsdel, der befinder sig under tøjet)???
    Det er blevet bedre, men vi har et stykke vej endnu smiley

    Når Sia bider i mine fingre/min hånd, trykker jeg med en finger bagerst på hendes tunge. Det virker de fleste gange.

    Når Sia bider i mit tøj, bliver jeg stående, og får hende til at slippe, ved at åbne hendes mund (nogle gange virker det bedst ved at holde hende for næsen).
    Vi går først videre, når Sia er stoppet med at bide.

    Men bortset fra bideriet, så er Sia en meget dygtig hvalp smiley

    Alenehjemme funker bare, og det er ret vigtigt for mig, da jeg så har mulighed for at hente børnebørn, der er blevet kede af det/ syge.

    Da børnebørnene (15 måneder og knap 3 år) gerne skulle få en god oplevelse med Sia, håber jeg på at få styr på bideriet ret hurtigt.
    Begge børnebørn elsker Emmily, for hun sidder helt stille og nyder at blive kælet med smiley


  • #82   10. jan hun lyder jo helt normal smiley

    og ja det der med børnebørn, om det er dem der er for begejstrede eller det er hunden så er det en opgave ... her er det jo Philip og Walter på hhv 2 og 4 der SÅ gerne vil ..


  • #83   10. jan Bide i bukseben, jeg stopper bare, står musestille og alle de hvalpe jeg har haft har sluppet af sig selv når de sjove bukseben “er døde”, nogen hvalpe er fortsat i buksebenet så snart jeg bevæger mig igen, dem har jeg løftet op og båret et par skridt, og så sat dem ned hver gang, bide hænder m.m gør jeg egentlig ikke noget ved, min erfaring er at det stopper af sig selv hvis hånden bliver passiv hver gang smiley hvis man ser på hvad de voksne hunde i flokken gør, kan man lære en masse om hvad der virker, der skal virkelig meget til, før en voksen hund bliver sur, gør den det endelig, er det med meget lyd, ikke bid/smertepåvirkning smiley

  • #84   10. jan Tak Bodil.
    Jeg bruger også primært at være passiv, når Sia stjerner ud smiley
    Det må også være svært at komme fra opdrætter, hvor de var 10 hvalpe, og så hjem til mig smiley


  • #85   10. jan #83

    Det er vidst meget godt det ikke var maller, du kastede din kærlighed på smiley smiley

    Dejligt at dele din glæde over din nye hvalp, Lise Lotte smiley


  • #86   10. jan Det er jeg sikker på Martine smiley de værste jeg har haft er Groendael, men de var ikke slemmere en det var til at holde ud;) jeg tænker ikke at en portugiser er værere, men jeg ved det ikke, jeg har aldrig haft en.
    Lige nu har jeg mellempuddel
    Maller og nok også schæfere af brugstypen vil nok have brug for noget mere smiley


  • #87   10. jan Schæferhunde er intet i forhold til maller lige der smiley

    Min aussie var nem og sød - spændende at se hvad min aussie- terrier vil gøre når den tid kommer smiley


  • #88   10. jan Det er ca 40 (fyrre) år siden jeg havde en schæfer sidst smiley

    Portugiseren har ry for at være ret "mouthy", den skal have alt i munden, helst tygge lidt på det, og måske også ruske det lidt smiley

    Men Sia har jo kun boet her en uge, og jeg synes jo allerede, at hun begynder at forstå, at hverken Emmily eller jeg er tyggelegetøj smiley

    Når jeg nu har været forvænt med en gammel rolig malteser, så er der selvfølgelig lidt mere gang i sådan en bandit-hundehvalp ??


  • #89   13. jan I dag har jeg haft besøg af min svigerdatter, søn og børnebørnene.
    De kom selvfølgelig, da Sia flippede helt ud, og hun var bare så sød i morges smiley
    Lidt ærgerligt, men der kommer jo heldigvis et tidspunkt, hvor Sia opfører sig pænt smiley

    Nu har vi været i haven, hvor Sia har pisket rundt og snuset hele haven tom for dufte smiley
    Så nu er der ro lidt.

    Er der nogen logisk forklaring på, hvorfor en hundehvalp skal styrte igennem al beplantning med 120 km/timen?

    Næste spændende oplevelse bliver, når isen på mit bassin (Sias skøjtebane) smelter. Det bliver spændende at se, hvor meget vandhund der er i hende smiley


  • #90   13. jan tror du ikke hun flippede ud af glæde og den nye underholdning .. hun lyder som en sund helt normal hvalp med gang i ... er der fisk i bassinet ? ellers bliver det vel fra skøjtebane til badebassin smiley

  • #91   13. jan Sias flip begyndte allerede inden de kom smiley

    Hun ville rigtig gerne hilse på, men hun var jo som en krydsning mellem en tornado og en tsunami smiley

    Jamen jeg tænker også at hun er en helt normal hvalp på knap 10 uger smiley

    Bideriet i ankler og hænder er også blevet meget mindre, så det kommer stille og roligt.


  • #92   13. jan Der er ikke fisk i mit bassin lige nu, men det bør der vel komme, når nu jeg har fået en lystfisker-hund smiley

  • #93   13. jan Hvalpe er ALTID røvhuller, når der kommer gæster. Og når de bliver unghunde, er de røvhuller på speed smiley

    Hun lyder HELT perfekt smiley Men…… FLERE BILLEDER!!!!!!


  • #94   13. jan Billeder, det er nærmest umuligt, enten har hun næsen helt oppe i telefonen, eller også styrter hun rundt smiley

  • #95   13. jan Du må investere i et kamera og et sportsobjektiv smiley

  • #96   14. jan Så har Sia og jeg igen været til hvalpetræning smiley

    Sia fik kørt sig selv helt vildt op, og kunne ikke finde ud af andet end at vikle sig totalt ind i snoren smiley

    Hun kunne intet, når jeg prøvede, men så snart det var træneren eller Sias opdrætter, så kunne hun nærmest det hele smiley
    Det eneste Sia kunne var indkald, det er hun bare rigtig god til smiley

    Efter træning var vi et par stykker, som slap hundene i en indhegning, det var til gengæld noget Sia kunne bruge. Hun blev mulet af en rotteblanding, fik leget med to af sine søskende, og fik leget med en lille, hundevant pige smiley

    Da vi kom hjem, troede jeg, at jeg havde en træt hund, men vi skulle i haven og lege. Kræet har for øvrigt opført sig eksemplarisk efter vi kom hjem smiley

    Sias opdrætter og jeg har aftalt, at vi mødes et kvarter før næste træning, og så kan Sia og søsteren få lov til at krudte af inden træning, så må vi se, om det virker smiley



  • #97   14. jan Lise Lotte, indkald er jo også noget af det vigtigste. smiley

  • #98   14. jan Ha Anni, det var jeg også nødt til at sige til mig selv smiley

  • #99   14. jan Mit tilbud om at tage hende det første halve år står stadig ved magt. smiley
    Du siger bare til, så henter jeg hende. smiley


  • #100   14. jan Den er god med dig Anni smiley

    Sia opfører sig jo for det meste eksemplarisk. Hendes flip kommer en eller to gange om dagen, men det bliver bedre dag for dag : smiley


  • #101   15. jan I dag har Sia været med på besøg hos børnebørnene smiley

    Jeg havde taget hendes store bur med, da vi skulle være der i mange timer.

    Besøget startede med at Sia og jeg gik en tur nede ved åen, hvor jeg plejer at møde mange søde hunde. Vi mødte så kun en enkelt, og den ville gerne lege.
    Sia imponerede mig endnu engang med sit fine indkald, som lige blev prøvet, da der kom nogle andre på stien.

    Sias bur stod klar, da vi kom tilbage fra turen, og da Theo (knap 3 år) så Sia, råbte han, farmor jeg har et bur til Sia, med legetøj og kurv i.

    Både Theo og Viktor hyggede sig med at give Sia godbidder. Det blev til rigtig mange godbidder, men det er jo ikke noget problem, da jeg for det meste bruger forskelligt hvalpefoder som godbidder, så det udgjorde bare et af hendes måltider.

    Theo var lidt utilfreds med at Sia skulle med mig hjem, men jeg lovede ham, at Sia gerne ville komme på besøg en anden gang.

    Nu sidder jeg og nyder en kop te, hundene er luftet og fodret, og ligger nu og snorker smiley



  • #102   16. jan smiley .. det er med hvalpe som med børn, de er så søde når de sover smiley

  • #103   17. jan Status på Sia efter 14 dage hos mig:

    Alenehjemme ??

    Renlig ??

    Indkald ??

    Gå pænt i snor ??

    Sia har nu aflivet et stk. Harald Skrald presenning, en tom sæk fra hundemad, en gammel hjemmesko med ret hård sål og et større antal papruller fra køkkenruller og toiletpapir smiley

    Sia elsker kaninører, helst med pels på smiley

    Glæder mig til, at Sias selektive hørelse viger for fornuft smiley
    Det bliver også dejligt, når hun på et tidspunkt beslutter sig for at deltage aktivt i hvalpetræningen smiley
    Jeg glæder mig også til, at Sia dropper at bruge mine hænder og mit tøj som tyggelegetøj (det er dog noget, der bliver bedre dag for dag).

    Generelt må jeg sige, at Sia er en herlig vildbasse, som dog det meste af tiden er en fantastisk glad, dejlig, ivrig og samarbejdsvillig hvalp smiley


    Ok, jeg kan se, at mit "tjektegn" bliver ændret til "??"


  • #104   21. jan Er lige kommet hjem fra hvalpetræning. Ved ikke helt, om det er Sia eller mig, der er mest træt smiley

    I dag kunne Sia faktisk koncentrere sig nogenlunde om træningen. Der var ikke noget med at gø og "skrige", hun kunne bare sidde lige så fint og kigge på de andre hunde.

    Måske hjalp det, at vi mødtes med opdrætteren, Sias mor og søster 1/2 time før træning, og der fik hundene gasset godt af.
    Vi prøver at gøre det samme igen næste gang.

    Alt i alt er min lille krydsning mellem en tsunami, en tornado og en krokodille ved at forvandle sig til en nogenlunde sød hundehvalp smiley


  • #105   22. jan Så fik jeg lige taget billeder af snapskildpadden smiley

    profilbillede
  • #106   22. jan

    profilbillede
  • #107   22. jan

    profilbillede
  • #108   22. jan smiley

  • #109   22. jan Kær smiley

  • #110   22. jan hun er da noget så lækker ... jeg tænker hvor længe de der potter med planter står der smiley

  • #111   22. jan Ej, hvor er hun sød smiley

    Hvor mange “hvilken doodle er den” spørgsmål har du fået? smiley


  • #112   22. jan Utroligt nok har ingen stillet doodlespørgsmålet endnu. Dvs helt mærkeligt er det nok ikke, for der hvor vi går til træning, træner opdrætteren også, og udover Sias mor har opdrætteren også Sias søster. Desuden træner en af brødrene også der, så portugisisk vandhund er næsten en helt almindelig race til træning smiley

    Her hvor jeg bor, har vi kun smalle veje uden fortov, så jeg tager Sia med ud et sted, hvor der bor mange hunde, og hvor hundene mødes til fri leg på nogle store naturområder. Der er bla. to voksne portugisere blandt disse hunde, så her er racen heller ikke ukendt. Men doodlespørgsmålet skal nok komme smiley

    Ja, Sia er en sød og lækker hundehvalp sådan ca 90% af tiden, resten af tiden er hun en snapskildpadde/krokodille/tsunami/tornado-doodle


  • #113   22. jan Det er også den bedste slags doodle smiley

  • #114   25. jan Sia har været hos dyrlægen i dag. Hun skulle vaccineres.

    Opdrætter har vist glemt at fortælle Sia, at hun er en portugisisk vandhund, en race, som normalt ikke opsøger fremmede, og som kan være skeptisk i mødet med nye indtryk.
    Sia havde ikke problemer med at vade ind hos dyrlægen, hun hilste også med stor glæde på alle mennesker og dyr, som vi mødte.

    Eneste problem var, at dyrlægen kørte bordet ned, og smed laksekronch på bordet, min særdeles velopdragne hund satte sig afventende, for når man skal have godbidder, så skal man sidde stille og roligt og vente smiley

    Sia vejer nu 8 kg, gad vide, om der er noget irsk ulvehund i hende smiley



  • #115   26. jan I dag er der købt hundemad. Sia er på Vom og Essential.
    Der røg også lidt godbidder med i kurven, skiver af tørrede andebryst og kyllingebryst, frosne lammestykker og et kæmpe kødben, som slagteren delte i to stykker.
    Så lige nu ligger Sia og hygger sig med et halvt kødben smiley

    Sia var noget utilfreds, da hun skulle ud og tisse, for Emmily så lige sit snit til at snige sig ind i Sias bur, hvor kødbenet ligger smiley
    Men så fik Emmily også smagt lidt på kødbenet, og Sia var vældig tilfreds med at få bur og ben tilbage efter tisseturen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #116   26. jan En del hunde har ikke læst grundigt på deres racebeskrivelse. Mine hunde ANER heller ikke, at eurasiere er forbeholdne overfor fremmede smiley smiley

  • #117   26. jan Orkanen Oda har glemt beskrivelse hjemmefra, opdrætter sagde hun ikke brød sig om at få våde poter aka regnvejr, det har hun så glemt så måtte en tur i skoven trods vejret ..

  • #118   7. feb I dag havde jeg planlagt besøg på plejehjemmet, hvor min mand boede de sidste 9 måneder.

    Der blev lavet fastelavnsboller, og Sia var totalt snapskildpadde, men jeg havde jo lovet, at jeg ville tage hende med, så ind i bilen med fastelavnsbollerne og Sia.

    På vejen kørte jeg forbi Plantorama, da jeg havde set, at de havde nogle mundkurv, og sådan som Sia var kørt op, tænkte jeg at hun måtte have sådan en på under besøget på plejehjemmet.

    Vi ankom til Plantorama, Sia kiggede på mig, som om hun tænkte, skal vi derind, der er vist mange sjove mennesker derinde.
    Som sædvanlig blev jeg imponeret over Sias måde at tage nye ting på.
    Sia gik gennem døre, der åbner af sig selv, hilste på mennesker og alverdens dyr, heriblandt en ara, som var meget interesseret i Sia.
    Sia mente vist, at den mindede lidt om vores høns, så ingen grund til at hidse sig op.

    Nå, men de havde så ikke mundkurve, så planen blev ændret til, at jeg tog Sias transportbur med ind på plejehjemmet.

    Vel ankommet til plejehjemmet blev der hilst på personale og beboere. Sia opførte sig eksemplarisk smiley
    Da Sia var færdig med at hilse på, gik hun selv ind i transportburet, og lagde sig stille og roligt smiley

    Vi andre drak kaffe og spiste fastelavnsboller, det var vældig hyggeligt.

    Sia må gerne komme på besøg igen, og hun må også gerne tage kage med smiley


  • #119   8. feb Åh hvor er det typisk, det med at hvalpene bare opfører sig totalt engleagtigt, når man tager dem med rundt, så alle tror, at de bare er sådan hele tiden smiley

  • #120   8. feb Sia hilste på rigtig mange mennesker i går, og hun opførte sig helt fantastisk smiley

    Der var kørestole og rollatorer, dørriste, døre, der selv åbnede - på forskellige måder, mystiske dufte af mange forskellige dyr smiley

    Faktisk var jeg lige ved at køre forbi dyrlægen, for at få tjekket chippen, da jeg overvejede, om min Sia var blevet forbyttet smiley


  • #121   8. feb kender det også selv fra Oda som jo ikke er hvalp .. så er det man overvejer om de prøver at bytte en ud med nogle andre ... som om de signalerer til alle andre " se mig er jeg ikke lækker, må jeg bo ved dig" smiley

Kommentér på:
Min nye hvalp

Annonce