1.102 visninger
|
Oprettet:
Hunden der blev trukket i sneen (2) {{forumTopicSubject}}
For 1½ år siden postede jeg en video herinde med en hund der blev trukket i sneen, efter sin ejer det stod på ski. Der var mange delte meninger om hvorvidt hunden havde en fest eller om den led overlast, og flere mente at en hund ikke ville gøre sådan af egen fri vilje.
Idag fandt jeg så lige denne GIF: https://giphy.com/gifs/ZdyFZCXxrpsefUmvmb
Jovist ser det ud som om den snubler til at starte med, men dernæst ligner det den - på helt egen hånd - har en fest nedaf bakken
Her er den gamle tråd:
https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/847041-hvorfor_gaa_naar_du_kan_blive_trukket
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.418
sep 2017
Følgere: 560 Emner: 167 Svar: 11.335
Jeg nød i øvrigt at få et gensyn med hunden på ski, og kan STADIG ikke se mishandlingen i det (den er fjernet fra fb, men findes på youtube). Jeg håber da at HL og Malene vil uddybe deres forargelse fra dengang - de forsvandt ud af tråden, da stemningen skiftede fra mishandling til fjollehund der havde det sjovt
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.908
Den golden på bakken vælger selv.
Hunden bag skiene bliver trukket afsted. Den forsøger at stå imod, altså stoppe, men ejer fortsætter.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Jeg tror måske det er lidt som Malene siger, at i videoen med hunden i sneen, er der en ejer der trækker hunden, så det kan være svært at vurdere hvad der præcis sker, hvor hunden på bakken er alene og derfor kan stoppe hvis den ikke gider.
Jeg tror aldrig jeg har set en hund gøre sådan før, altså udover på videoer, det ser ret komisk ud
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
https://www.youtube.com/watch?v=AqGoS5PUk8Q
Malene, jeg ved ikke om jeg er blind, men på intet tidspunkt ser jeg den kæmpe imod. Den forsøger at vende sig om på maven, men det er jo ikke fordi den stritter imod eller virker bange eller utilpas. Den rejser sig ubesværet når de kører forbi de "modkørende", og i slutningen hopper den rundt og leger.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Medmindre den hund er motorisk spastisk så kæmper den altså ikke i mod.
Hvis min Grosser ikke gider noget, så sætter han poterne i jorden og står fast. Smide sig på ryggen er leg.
Leger i andre aldrig trækleg med jeres hunden på græsplænen? Der smider min sig da også på ryggen ind i mellem, og så trækker jeg afsted med ham.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Dermed ikke sagt at hunde der gør det, ikke gør det fordi de har det sjovt, for det har de da nok når de gør det, der er bare forskel på hunde
sep 2017
Jeg er virkelig imponeret over at man kan se mishandling og en halt hund i den video
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.731
Den kæmper da på ingen måde imod, men lader sig afslappet trække med. Jeg kan heller ikke se halthed.
sep 2017
Malene skrev noget i den gamle tråd og at hunden forsøger at stritte imod og komme på benene. Jeg har virkelig forsøgt at se det med de briller, men jeg KAN ikke se det. Og jeg ville også rigtig gerne, hvis der kom nogle flere ledetråde til mishandling og halthed.
Hunden der blev trukket i sneen (2)