{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.525 visninger | Oprettet:

Hvorfor gå når du kan blive trukket? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en drøm om at have min, nu himmelhund, Fifi med på skiferie i Norge, og stå på ski sammen med hende...Min tanke gik på det komplet modsatte af denne video - Nemlig at hun kunne trække mig smiley

www.facebook.com/visitsenja/videos/2045454155781003

Synes det er komisk hvor mange der råber "dyremishandling"... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gå når du kan blive trukket?
  • #1   17. aug 2018 Kan du slet ikke se at noget er helt galt, siden du finder det komisk?
    Prøv at bemærke at hunden forsøger at standse efter et minuts tid. Den sætter poterne i sneen, og det ligner den kravler. Den hund enten gider ikke løbe eller kan ikke løbe. Den skal da under alle omstændigheder ikke trækkes afsted!
    Adfærden er ikke normal. Der er mere galt end stædighed der. Enten er der noget fysisk i vejen, ellers har ejer simpelthen ikke lært den hvad den skal, før vedkommende tog skiene på.
    For mig at se går hunden ikke normalt, da den til sidst rejser sig. Der er noget med dens ene forben. Den sætter det ikke korrekt.


  • #2   17. aug 2018 Stakkels hund, den har det jo tydeligvis ikke fedt med situationen smiley jeg så ikke videoen til ende, for jeg kunne simpelthen ikke holde ud at se på det

  • #4   17. aug 2018 Hunden forsøger jo flere gange at stoppe og komme på benene?

    Jeg melder mig til koret. Stakkels hund.


  • #5   17. aug 2018 Det er sgu synd og så halter den

    Aslan vil gerne trække børn af lille vægt. Jeg tror personligt at det er medfødt evne. han har aldrig lært det men trækker barnevogne... med hjælp fra mig for jeg har ikke forstand på hvor meget ham må trække. men det ved han ikke jeg gør så han er utrolig stolt smiley


  • #6   17. aug 2018 Jeg kan godt se det sjove i det, men jeg er heller ikke så følsom, og det har ingen af mine hunde været. Gad vide om den slags er smitsomt menneske og hund i mellem smiley

  • #7   17. aug 2018 Det er det Søren. Det er gammel viden at ejer påvirker sin hund

    Jeg synes dog kritikken er reel her men okay du ved sikkert mere om træksport end Malene. Det kan jeg godt se....


  • #8   17. aug 2018 Skønt at høre, for hvis jeg endte op med en sart hund, så endte jeg nemlig ikke op med den. Omplaceret til anden ejer eller bare helt "omplaceret".

  • #9   17. aug 2018 synes du den hund her er sart?

  • #10   17. aug 2018 Underligt, jeg kan kun se en hund der har det maks sjovt. De kører jo meget langsomt indtil den har rejst sig, det ligner de står stille lige i starten, og så begynder, så jeg fik tanken at det var et slags startritual for hunden:)

    Der hvor den ligger på maven prøver den da slet ikke at komme op, den "svømmer" afsted med forpoter bøjet og bagpoterne hjælper lidt til med at komme frem.

    Og jeg kan ikke se den halter da den rejser sig, jeg ser en hund der hopper lidt fjollet rundt og måske går en smule pas kortvarigt inden den slår over i galop.


  • #11   17. aug 2018 Det ved jeg ikke ud fra en kort video, men den lider i det klip ikke den store overlast

  • #15   17. aug 2018 Jeg kan ikke se halten overhovedet.
    Jeg synes måske lige personen der trækker skulle være en smule mere opmærksom og stoppe op og lade hunden komme på benene - det ser ud til at den prøver at komme op på et tidspunkt smiley
    Jeg ser dog ingen mishandling men tænker nærmest at dette er blevet et ritual for hunden - for mig ser den glad og veltilpas ud...


  • #16   17. aug 2018 Sorry, jeg ser en hund der nyder at blive trukket gennem sneen - mine ville gøre præcis det samme. En slags rul med fart på. Den hapser endda i sneen, et tydeligt tegn på ballade. Og da den rejser sig, hopper den glad afsted, efter kort pasgang.

    Og jeg er helt sikkert MEGET sart med hunde, men åbenbart ikke i dette tilfælde smiley


  • #17   17. aug 2018 En glad fjollerøv. Ville den ikke sætte halen mellem benene hvis det var noget den var så træt af, eller er det ikke noget den race gør?

  • #18   17. aug 2018 Der er ikke noget at sige til, at vi hundefolk kan blive uvenner haha smiley

    Tænk at garvede hundefolk kan se så forskelligt på sådan en video.

    Nu har jeg set den flere gange, og jeg kan bare på ingen måde se en hund der hygger sig.
    Men derfra og så til mishandling, der er langt.
    Jeg ser ikke en hund der lider. Men en hund der forsøger at rejse sig, men ejer trækker og trækker.
    Jeg kan heller ikke se den halter smiley

    Det er så vigtigt at kende sin egen hund smiley


  • #19   17. aug 2018 Der hvor den trækkes på maven og skubber med bagbenene, der ser jeg bare en glad fjollerøv, der nyder at få kløet maven af sne smiley

  • #20   17. aug 2018 Kan heller ikke se halten.

    Jeg synes også det ligner, at den fjoller... Specielt eftersom den ser glad og frejdig ud, da den først har rejst sig igen.

    Jeg synes normalt jeg er sart med hunde smiley Men Jesse elsker altså også den leg dér, når vi har sne. Jeg gider så bare ikke trække hende særlig langt, fordi hun er monster tung og jeg har dårlig ryg.


  • #21   17. aug 2018 Begge mine kegler også rundt i sneen, og synes det er feeeeeedt hvis jeg gider at trække eller skubbe dem rundt. Men med hhv 36 og 15 kg, bliver det sådan lidt tungt for mig i længden smiley

    Bella elsker også at rulle sig på bakker, så hun glider ned af bakken, samtidig med hun ruller smiley Når hun når bunden af bakken, ræser hun op og starter forfra smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #22   17. aug 2018 jeg kan heller ikke se noget forkert.

  • #23   17. aug 2018 "Mishandlingen" ville jeg kun kunne få øje på, hvis det istedet for en langsomt kørende skiløber, var en terrængående med pigdæk monteret bil der trak Fido smiley

    Vores hunde er altså ikke lavet af glas smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #26   17. aug 2018 Lens: har du overhovedet set videoen??

  • #27   17. aug 2018 Jeg ser også en hund der hygger sig - det kunne have været Tucker det der smiley
    Ja, én gang prøver den at komme op hvor trækkeren nok lige skulle være stoppet, men hunden kommer fra det med det samme og fjoller så videre. Jeg ser heller ikke halten.


  • #31   17. aug 2018 "Skønheden ligger i øjet der ser".

    Mon det samme også gør sig gældende med mishandlingen? smiley


  • #32   17. aug 2018 Tja, så er jeg også dyreplager, for Gaddafi elsker at jeg trækker ham rundt på græsplænen eller marken.
    Når vi leger fiskestang og han har fanget "byttet", så smider han sig på ryggen og forventer at jeg trækker ham rundt, hvilket jeg selvfølgelig gør.


  • #33   17. aug 2018 Sjov og ballade. Minder mig lidt om den snak forleden om billeder. Video er åbenbart lige så svært. smiley

  • #34   17. aug 2018 Faktisk lidt interessant det der med, hvad folk ser.

    Sad og lyttede til denne her den anden dag, og selvom det omhandler væddeløbsheste, så tænker jeg, at det her er lidt i det samme regi:
    https://www.youtube.com/watch?v=sSE3cJHk1ZM


  • #35   17. aug 2018 Jeg ser en hund der hygger sig i sneen med sine mennesker.
    Det er klart en leg for hunden og da den ikke gider længere, ja så rejser den sig ubesværet op og render op foran.
    Ser ikke at den halter men at den fjoller og ryster sig da den kommer på benene.


  • #36   17. aug 2018 Åh så dyremishandler Balder sig selv, han ligger og ruller ned af skråninger og bakker. Og han hygger sig. Altså når han ikke lige vælger at lege hest og springer op og ned af skrænter og over grøfter. smiley

  • #37   17. aug 2018 AT spørger: Lens: har du overhovedet set videoen??

    Det er jeg også ret nysgerrig på, for Lens' kommentarer går på at HUNDEN trækker noget, ikke at hunden hænger efter mennesket. Ellers er kommentarerne til noget helt andet end emnet?


  • #41   17. aug 2018 Iflg de første kommentar til denne video, troede jeg også at hunden trak en på ski.
    Så jeg blev noget overrasket da jeg så den smiley

    Beklager, jeg kan kun se en hund der har det sjovt, jeg kan slet ikke se nogen halten eller mishandling.
    Sød og sjov vovse der har det Max hygsomt smiley


  • #42   17. aug 2018 Hold da op, det kom faktisk ret meget bag på mig, men det blev en spændende debat smiley

    Selv ser jeg en hund der har det max skægt, og nyder at få gnubbet ryggen og maven hen ad sneen. Jeg ser på ingen måde et kropssprog der råber på hjælp eller er ukomfortabel. Og at den halter kan jeg slet ikke se. Ser til gengæld en hund der går pasgang i skridt, og traver fint. Den rejser sig ubesværet op da folkene kommer forbi, og hopper og leger til sidst. Og da den endelig rejser sig, ser jeg en hund der sagtens kan finde ud af at gå i snor smiley

    Finder det ret interessant så forskelligt folk ser videoen, men jeg tænker også at det måske har noget at gøre med hvilke hunde man har/har haft. Jeg kunne sagtens have forestillet mig vores gamle tæve gøre lignende i hendes yngre dage - Jeg grubbede hende henad gulvtæppet, og hun elskede det, for det var godt krads for hendes ryg. Vores nye tæve ville dog med sikkerhed ikke bryde sig om det...


  • #43   17. aug 2018 En tråd, som denne her, giver ganske mange oplysninger. Ikke mange overraskelser dog. smiley

  • #45   17. aug 2018 Sjovt hvor forskellige folk er.

    Jeg ser også kun en hund der hygger sig og har det sjovt. Den kommer nemt på benene og løber foran til sidst smiley


  • #46   17. aug 2018 Jeg ser altså heller ikke en hund der prøver at stoppe eller dyre plageri. Blot en hund der fjoller og hygger sig.
    Jeg kan dog godt se at gangen er lidt spøjs. Men ser ingen humpen, og ellers skal jeg ikke kunne analysere yderligere.

    https://www.dagbladet.no/nyheter/bentes-skitur-med-hunden-blir-sett-av-hundretusener---helt-utrolig/69578917


  • #47   17. aug 2018 Jeg ser nu også bare en hund der hygger sig, Ozzy kunne 200 procent finde på det samme.

  • #48   17. aug 2018 Det der kunne så meget være Pepsi smiley
    Jeg ser altså også kun en hund der har en fest smiley Kan heller ikke se at den hverken halter eller bliver mishandlet smiley

    Men interesant at se, hvor forskellige vi er smiley


  • #51   17. aug 2018 Hold kæft hvor er den hund bare herlig smiley
    Jeg ser ingen mishandling, men en hund der har en fest i sneen smiley


  • #52   18. aug 2018 Den kommer på benene ligeså snart der er nogle fremmede der ser den.

    Værdigheden intakt! smiley


  • #54   18. aug 2018 Sne, sand - what ever.. smiley

  • #55   18. aug 2018 Hvad med alle de katte og hunde der glider nedad trapper?
    Kunne være interessant at høre hvad folk tænker om det? Det ser jo voldsomt ubehageligt ud, men mange af de videoer jeg har set, ser dyrene umiddelbart ud til at hygge sig med det.

    Et par eksempler:
    Hund:
    www.youtube.com/watch?v=IcqXB-cZtg8
    Kat:
    www.youtube.com/watch?v=0lLyA8ZBxjM


  • #56   18. aug 2018 Men fordi "jeres" hunde aldrig ville gøre det betyder det altså ikke at det en syg hund eller en mishandlet hund? Hunde er jo forskellige ligesom mennesker?

  • #57   18. aug 2018 Ville være spændende at høre om Malene stadig tænker dårligt om videoen?

  • #59   18. aug 2018 Jeg ser også en hund, som nyder at gnubbe sig rundt i sneen. Havde det været mig, var jeg nok stoppet op og havde ventet på, at hunden blev færdig, men mon ikke de kender deres hund godt nok til at vurdere, om der sker noget. Manden går jo også bagved og filmer, så han kan jo se, hvis der pludselig sker hunden noget.

    #50 Atlas skal også altid smide sig og rulle rundt i græsset, når vi vender snuden hjemad på turene.


  • #61   18. aug 2018 Det handler jo i den grad også om hundens kropssprog.
    Havde vi set en hund med alle 4 ben i jorden, strittende imod og med halen imellem ben, jamen så havde min mening været en anden. Og den kan jo sagtens komme op, for i det sekund den vil dette, ja så rejser den sig op.
    Og hvis den nu er på vej hjem efter en tur i sneen, så kunne jeg sagtens forestille mig at det er det den ikke gider, altså hjem.
    Mine hunde gider sku heller ikke ind fra haven når de hygger sig max eller op i bilen efter en tur. De skal liiiiiiige se om de kan trække den lidt og om jeg virkelig mente at det sjove er slut.


  • #62   18. aug 2018 Allerførst så jeg en hund, der sprællede for at komme op, uden at kunne finde ordentligt fodfæste, og en ignorant ejer som bare pløjede afsted. Ikke rart at se.

    Så kiggede jeg lige endnu engang - og kunne pludselig godt se en anden tolkning af situationen: for dén med at rulle og klø sig som havde den fået en hjerneblødning kender jeg indgående til. Og kunne det passe ind på denne situation, blot mens den blev trukket?

    Spændende med så forskellige læsninger af situationen. Og at ens egen tolkning kan ændre sig. Det bør der også være plads til.


  • #63   18. aug 2018 Jeg satte mig lige til at se den på computeren hvor jeg bedre kan se det. Og jeg har det som funke. Første gang jeg så videoen på mobilen så jeg en hund der ikke så ud til at nyde det, og en ejer der bare fortsatte selvom hunden ikke var med.

    Efter at have læst jeres kommentarer og set videoen igen på en større skærm, kan jeg godt se at den ser ud til at gøre det med vilje. Jeg ville dog stadig ikke selv trække afsted med den på den måde, jeg kan ikke forestille mig at det er særlig godt, når man tænker på hvor store skader folk altid råber op om når hunden trækker i en forkert sele. Så hellere stoppe og lade den tosse rundt, lege osv. Eller gøre det når vi kom tilbage til hytten eller hvor de nu er.


  • #64   19. aug 2018 . Jeg ville dog stadig ikke selv trække afsted med den på den måde, jeg kan ikke forestille mig at det er særlig godt, når man tænker på hvor store skader folk altid råber op om når hunden trækker i en forkert sele. Så hellere stoppe og lade den tosse rundt, lege osv. Eller gøre det når vi kom tilbage til hytten eller hvor de nu er.

    Stakkels vores hunde idag - om det så er måden de leger på, er vi langt klogere og skal nok fortælle dem hvad der er sjovt smiley smiley

    Hunden har en fest - hunden morer sig - har du overvejet, at den måske ikke synes det er ligeså sjovt at "tosse rundt", som det er for den at blive trukket ?



  • #65   19. aug 2018 Jeg synes heller ikke det er noget problem. Hunden er af en vis størrelse, farten er meget lav og hunden må være relativ robust fysisk med den mængde motion.
    Jeg kan kun se det som et hyggeligt lille festligt ritual uden nogen fare på færde.


  • #66   19. aug 2018 Når vinden vender, så bøjer man bare den anden vej. Det er fanme humor og/eller mangel på rygrad smiley

  • #68   19. aug 2018 Hvis du nu læser hvad jeg skriver, så skriver jeg at grunden til at jeg ikke ville gøre det, er fordi jeg ville være bange for om det kunne skade hunden. Jeg har ikke en hund der gør det, hvis jeg havde ville jeg nok undersøge grundigt om det har hold i sig. Jeg har kun små hunde, så jeg ved ikke hvor meget en stor hund kan holde til at blive slæbt.
    Hunde må gerne lege og have det sjovt som de synes, men man skal da stadig passe lidt på dem, så de ikke kommer tilskade eller?
    Da Lucky var hvalp syntes han store hunde var rigtig sjove, skulle jeg bare have ladet ham rende rundt med schæfere og diverse fordi han mente det var en sjov leg, selvom det kunne koste både brækkede ben og ved de helt store tunge hunde livet hvis de lige fik ramt ham uheldigt.

    Søren det har intet med vinden at gøre, men at man kan se langt mere på en større skærm end en lille, og at jeg derudover faktisk ikke har oplevet en hund der smed sig på den måde for sjov. Efter at have hørt om det, og faktisk set filmen færdig (første gang så jeg ikke at den rejser sig og løber videre selv) kan jeg godt se at den måske faktisk nyder det. Jeg skriver måske fordi jeg ikke kender hunden og ikke var der. Og jeg ved ikke om den nød det hele tiden, men noget af tiden kan jeg da godt se at det ser ud til at det er en leg for den.


  • #69   19. aug 2018 My only
    "Stakkels hund, den har det jo tydeligvis ikke fedt med situationen jeg så ikke videoen til ende, for jeg kunne simpelthen ikke holde ud at se på det"

    Det er mao en helt klar holdning til noget, du ikke kan se tydeligt.
    I rest my case smiley


  • #71   19. aug 2018 Jeg kunne godt se det tydeligt, og jeg står ved at jeg igennem det første stykke ikke så en hund der har det sjovt. Men når man ser hele videoen færdig og læser at nogle hunde faktisk gør det der for sjov, kan jeg da godt se at det nok er tilfældet her.

    Derudover har man vel ret til at lærer og lytte til andre og på den måde skabe en ny holdning, ellers ville verden sgu sidde fast. Jeg står altid ved det jeg skriver, det gør jeg også nu, men derfor er jeg stadig blevet klogere og kan godt se nu at den video kan tolkes på flere måder.


  • #72   19. aug 2018 Haha Isabelle det må du/i meget undskylde, en anden gang skal jeg nok holde mig til min første antagelse og holdning smiley smiley

  • #73   19. aug 2018 Isabelle
    Sikke en gang sludder at komme med, og inderst inde ved du det godt. Læs lige første afsnit af #63. Det kaldes ikke at ændre mening, men endeligt at kunne se tingene tydeligt, hvilket så er ensbetydende med, at første udtalelser er kommet uden at kunne det - altså se tingene klart.


  • #75   19. aug 2018 Søren jeg kunne godt se klippet tydeligt nok til at jeg mente jeg kunne vurdere, men i den vurdering havde jeg jo altså stadig kun den viden jeg havde. Det er nemmere at se de små detaljer på en større skærm ja, men det der gjorde at jeg har ændret mening, handler i størstegrad om det jeg har læst efterfølgende og at jeg så hele klippet til ende, for det er faktisk stadig først til sidst da den rejser sig og løber videre, at jeg ser en hund der bare har det sjovt. Det andet hvor den bliver slæbt kan jeg stadig se på begge måder.

  • #76   19. aug 2018 Ja, det har ingen betydning, hvad jeg mener om folks rygrad. Indlæggene taler helt for sig selv.

  • #77   19. aug 2018 Det er lidt som om, at hvis det er en hundeejer der beder om hjælp må man gerne sige "okay, ej jeg kan godt se at jeg tog fejl her, jeg ændrer udgangspunkt" - men så snart det er i en debat, så skal man satme holde på sin holdning fra start til slut og forsvare med næb og klør og hvad der ellers er

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #78   19. aug 2018 tænk at man skal nedgøres for at erkende at man har taget fejl...

  • #79   19. aug 2018 Lige præcis AT, man undres nogen gange.

  • #80   19. aug 2018 Hvis man så skrev, at man havde taget fejl. Nej, i stedet kommer forklaringen med, at man ikke kunne se det ordentligt første gang. Så skulle man måske ikke have udtalt sig så skråsikkert.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #81   19. aug 2018 Søren: nu er der ikke kun en korrekt måde at formulere sig på..
    at du måske ville nøjes med at skrive -jeg har taget fejl. så er det ikke ensbetydende med at andre skriver det samme.

    faktum er, at det er direkte tåbeligt at nedgøre en anden, fordi at denne tør erkende at hun havde set forkert i første omgang.


  • #82   19. aug 2018 Jeg prøvede egentligt bare at komme med en forklaring på hvorfor jeg ændrede mening, ikke en forklaring/undskyldning for hvorfor jeg tog fejl.

    Men jeg vil ikke ødelægge en ellers god tråd med en diskussion om hvorvidt jeg må tage fejl eller ej. Så vi lukker den her, så tråden kan komme tilbage på sporet smiley


  • #83   19. aug 2018 AT - Det sker ofte herinde da?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #84   19. aug 2018 Anya: hvilket?

  • #85   19. aug 2018 Det er sgu svært at vurdere sådan et klip uden at tolke.
    jeg bliver ikke alarmeret og når jeg har ser videoen til ende konkluderer jeg at hunden har en hyggelig tur.

    Men jeg anerkender at den er svær at læse mens den bliver trukket.
    Jeg kommer dog til at smile lidt af den - så maven siger all good selvom hovedet ikke nødvendigvis kan tolke signalerne.

    Jeg ser intet halten.
    Til slut er der en glad hund, der tosser og søger kontakt, hvilket samlet giver et positivt billede af hundens oplevelser, synes jeg.


  • #86   19. aug 2018 Altså vi er kun mennesker, så selvfølgelig skal man da have lov til at ændre mening, uanset hvor skråsikker man har været. Jeg har da også sommetider stået hårdt fast på nogle ting, hvorefter jeg så har fået det vendt og drejet og set udfra andres synspunkter, at jeg pludselig kan se det fra en lidt anden vinkel, og dermed ændre min mening. Er det ikke det en debat bl.a. også er til for? smiley Og at sige at man først har set den på telefonen, er altså reel nok, for det tror jeg de fleste gør - Og af selvsamme årsag ser jeg alt fra computeren, for jeg hader de små skærme smiley



Kommentér på:
Hvorfor gå når du kan blive trukket?

Annonce