{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.611 visninger | Oprettet:

Gå videre {{forumTopicSubject}}

Når I går tur med Jeres hunde og I kommer forbi fx en have hvor der står en hund og gør - lader I så Jeres hund stå og "genere/provokere" hunden inde i haven, eller kalder I Jeres hund til Jer med det samme og går videre.

Og hvis i bliver stående/ikke kalder Jeres hund til Jer - hvorfor ikke !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå videre
  • #1   5. mar 2015 Mine bliver bestemt guidet videre! De skal ikke stå, og glo smiley

  • #5   5. mar 2015 Vi går videre!! smiley

  • #6   5. mar 2015 Selvfølgelig stopper jeg da ikke op og bliver stående - det er da heller ikke særlig rart for min egen hund smiley

  • #7   5. mar 2015 Her går vi også videre og bruger det til at træne at være ligeglad.

    Et enkelt sted i byen kan jeg dog godt blive stående lidt, men her skal også krydses vej og der er altså regel om at hunden skal ned og sidde inden vi krydser en vej smiley


  • #8   5. mar 2015 Går videre Mine tænder også fuldstendig af, hvis vi går forbi en gøende hund

  • #10   5. mar 2015 Jeg går videre.. Og eftersom Zantos altid er i snor når vi går, så følger han med.
    Er det hunde jeg kender så snakker jeg kort til dem så de bliver klar over hvem det er de skælder ud på.
    Det kunne aldrig falde mig ind at stoppe op... Hverken med eller uden hund.
    Selvfølgelig kan der være faktorer som en vej der skal krydses der tvinger mig til at stoppe op.


  • #13   5. mar 2015 Ej Patte, hvem pokker lader sin gø-hund rende rundt og larme ved et lyskryds?
    Hvis folk vil have hundene gående i haven, så lær dem i det mindste at holde kæft.

    Jeg kan godt finde på at stoppe op, ganske kort (fx med en enkelt plads/sit), for lige at bruge situationen som træning. Det kunne måske få folk til at kalde deres larmende hunde ind.. Eller selv bruge situationen som træning.
    Jeg kan nemt finde på at gå forbi to gange, dvs hen og vende om, og så tilbage, for igen at træne egne hunde i at ignorere. Det skal slædehunde være eksperter i, og det er de ikke fra naturens side.

    Jeg kunne ikke finde på at stille mig foran en gøhund bare for at genere. Det klarer hundene helt af sig selv. De må jo være helt understimulerede/kulrede med al den stress og larm i egen krop.


  • #17   5. mar 2015 Mine gør, når der går en hund forbi

  • #21   5. mar 2015 Jeg gør som Malene - bruger det som træning. Mine hunde skal kunne gå forbi gøende hunde og ignorere det, og jeg bliver da nærmest glad, når jeg får mulighed for at forstærke dem i, at gøre det rigtige.

    Vi har så også ét sted, hvor vi skal vente på grønt lys over en stor vej - hvor der bor en meget meget vred hund inde bag hækken. Mine hunde elsker at stoppe der, for de ved, at det nærmest regner med godbidder smiley


  • #26   5. mar 2015 Vi går raskt videre

    Men oplever desværre mange der ikke gør ved vores have, både med og uden hund, mange går oven i købet hen til hegnet og prøver at røre hundene smiley


  • #27   5. mar 2015 Mine lærer at hunde i haver der gøer passere man uden at gøre noget. Vi stopper aldrig op, da jeg synes det vil være synd for hunden i haven.
    Nu er det jo ikke alle hunde, der gøer af forbipasserende, der er understimulerede og mangler aktivtet. Min Dobermann er konkurrencelydighedshund og jeg træner meget med hende. Alligevel gøer hun glad og gerne smiley Racen har jo en baggrund, der gør at den er vagtsom og meget 'vokal' (noget man lige skal huske at tænke over når man falder for racen fx indebære doberleg ofte massere af VOV smiley ) Hun gøer, hvis der går nogen forbi med eller uden hund. Cykler og knallerter er det SÅÅÅÅÅ SJÅÅÅÅV leg at piske gøende efter på den anden side af hækken. Og nej, det er ikke noget hun bare får lov at gøre uhæmmet; hun bliver kaldt af når hun gøer. Heldigvis bor vi for enden af en blind vej, så der kommer ikke så mange forbi smiley
    Min Irske Terrier siger kun noget hvis Perle en sjælden gang får 'trukket ham med' ellers siger han aldrig vov af forbipasserende og han får nu ikke mere aktivitet og træning end doberen smiley


  • #28   5. mar 2015 Jeg synes det er provokerende, hvis man bruger en gøende hund i en have til at træne sine egne. Den slags træning bør man udøve andre steder/på en anden måde.
    Mit spørgsmål blev afledt af, at min hund gik i haven og hygger sig. Det er ikke altid han gør af dem så går forbi et ret bredt mellemstykke friareal over til bagbo-husene - vi snakker i hvert fald 15 meter bred.
    De fleste går i midten med deres hunde når de passere, og det er han ligeglad med - kommer måske med et par enkelte vuf and thats it. Men så er der nogle som har deres hunde gående løs og der løber de hunde jo ind imellem ud til siderne for at snuse og tisse what ever. Og ja, så kommer de for tæt på vores hunds "teritorie". Andre skal bare gå lige op af hækkene og bliver gerne stående hvis de går forbi en hund der gør.
    Mange kalder deres hunde til sig straks, hvis han giver lyd og det betragter jeg som respektfuldt. Men der er bare nogle som er bedøvende ligeglad og bare går videre 20-30-40 meter videre fra deres hund, som så bare står og glor ind i haven eller spiller kong gulerod udenfor hegnet. Ejer gør INTET.
    Det finder jeg dybt provokerende og jeg forstår slet at folk kan have sådan en opførsel eller ligeglad holdning.

    For at gøre en ting klart - straks vi høre at vores hund begynder at gø, flyver vi som en trold ud af en kasse og kalder/henter ham ind. Vi gider ikke selv, at han gør, men han er bare en race der har større tendens til at gø end nogle andre racer, så helt at pille det ud af ham, tror jeg ikke vi får gjort, selv om han er blevet langt bedre. Han gør aldrig af nogle hunde som bor skråt overfor friarealet, som ellers står og gør det meste af især formiddagen - HVER formiddag smiley
    Og vores hund er IKKE understimuleret !


  • #30   5. mar 2015 Min hund generer ingen... Jeg er ret "ligeglad" de få gange jeg passerer haver (bor midt i kbh) Min hverken kigger eller gør andet end at trisse afsted. Kan virkelig ikke se det som mit problem, hvis hunden flegner ud på den anden side af hegnet. Jeg bruger situationen til kontaktøvelse med min hund, men igen så er han ligeglad med andre hunde.

    Går selvfølgelig videre...

    Træls at ens hund galper i haven... men så længe andre holder deres hunde på den rigtige side af hegnet, og hundene ikke skaber sig, så må man jo træne sin hund til ikke at gø i haven.


  • #31   5. mar 2015 Går videre selvfølgelig, det andet er da for dumt

  • #32   5. mar 2015 Helt ærligt..... Så gør jeg lige som det passer mig. Jeg synes det er så irriterende, at folk bare lader deres hunde stå og gø.
    Hvorfor? Tja jeg synes det er mere provokerende, at folk bare lader deres hund stå og gø.
    Min hund gør intet for at provokere andre hunde.


  • #34   5. mar 2015 Jeg siger ikke, at folk ikke træner deres hunde... men jeg ville være så træt af gøende hund.

  • #35   5. mar 2015 Tvivler på hunden tager skade af ikke at gø... mindes ikke hvornår jeg har hørt min gø.

  • #36   5. mar 2015 Min hund må fortælle mig hvornår der kommer nogen, og det er den eneste situation hvor gøen er tilladt herhjemme. Og det bliver stoppet efter max 30 sek.
    Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke selv kan se, hvor irriterende det er for omgivelserne.
    Situationen er en anden, hvis ejeren prøver at få hunden i haven til at stoppe.


  • #38   5. mar 2015 Jeg går ALTID ud og stopper mine (den ene er chihuahua og må nok indse at han altid vil gø) kun med undtagelse af hvis jeg sidder på toilettet eller er halv nøgen (men så kalder jeg dog)

    Men her er det slet ikke ualmindeligt at folk går ind over græsset fra vejen til vores hegn, for at snakke med dem, både med og uden hund
    Også selv om jeg kalder eller er på vej ud efter dem
    Det synes jeg er mega provokerende


  • #41   5. mar 2015 Jeg kan nu ikke se hvorfor så mange mener at kun én part bør vise hensyn, uanset hvem man så mener det er der skal.

    Det er vel meget normalt at man generalt prøver at udvise mest muligt hensyn til sine omgivelser.

    Så hvis en hund galper, så få kræet ind.
    Og hvis den hund man passere galper, så lad være at provokere til mere


  • #44   5. mar 2015 Men Patte
    Det er jo lige præcis det jeg siger BEGGE parter
    Men strengt taget ved man jo ikke hvorfor hunden ikke bliver kaldt ind i lige den situation.
    Som sagt kalder jeg altid mine hunde ind, når jeg kan, p.t er jeg sygemeldt fordi jeg kaster op 6-7 gange om dagen og jeg kan sgu ikke lige få dem ind når jeg ligger med hovedet i tønden.
    Så kunne det være meget rart at folk bare passerede, for jeg gør virkelig hvad jeg kan for at stoppe dem, NÅR jeg kan


  • #47   5. mar 2015 vi har en labradorkennel her i "byen" og de bruger VORES små gøende pelstotter som opdragelses opjekter, det er helt iorden med os!
    vi bor jo virkelig langt ude på landet så det sker sjældent nogen går forvi her med hunde.


  • #48   5. mar 2015 Forstår simpelthen ikke, at man ikke gider gøre en indsats for at ens hund ikke er belastende/irriterende for omgivelserne.

    Jeg har aldrig klaget over en hund før, men hold op hvor kan det ødelægge en god sommerdag i haven, når der står hunde og gjalper løs.

    Men jeg tror du har ret Ditte. Det er et spørgsmål om gensidig respekt.


  • #49   5. mar 2015 Jeg er en af de onde, der bruger det som træning. Bliver ikk stående længe og går ikk helt op i hovedet på hunden, men øver da lidt kontaktøvelser undervejs.
    Mine egne gør gerne ved hegnet af forbipasserende, jeg kalder dem dog altid ind når de gør det. Jeg gider personligt ikk at hører på det, men hvad andre folk synes er jo deres valg. Mine hunde er ikke understimuleret, de er alarmhunde - så de gør i princippet bare deres job.
    Louise - En lab er jo ogs noget helt andet end fx en dværg pinscher. Jeg vil aldrig kunne lukke munden fuldstændig på min. Hun må gø når hun leger, når der kommer gæster og når vi træner agility - ellers stopper jeg hende i det, men hun blir nødt til at have lov at gø i nogle situationer, ellers ville det være umuligt smiley


  • #51   5. mar 2015 Caroline- Jeg var rent faktisk nysgerrig for at høre hvordan du retfærdiggøre, at din hund må stå og gø ude i haven.
    Eftersom du er på et åbent forum, så må du regne med, at folk reagerer og responderer på det du skriver.

    Forstår simpelthen ikke at man ikke kan sætte sig ind i, hvor belastende det er for andre, herunder forbigående.


  • #54   5. mar 2015 Mika gør stort set aldrig....folk kan gå forbi haven og vores hoveddør uden hun reagerer...hun kigger hen på mig ind imellem når nogle går forbi, så tror hun regner med at jeg har styr på situationen og hun ikke behøver gøre noget. Om natten kan hun godt lide at ligge i gangen, der kan hun godt gø hvis nogle går forbi hoveddøren, der føler hun åbenbart hun skal passe mere på når jeg sover smiley Hvis vi går forbi en have hvor en hund gøer, går vi bare roligt videre, Mika er ligeglad.

  • #59   5. mar 2015 Her vader folk bare ind til hegnet selv om der er et par meter fra vejen til hegnet smiley

    Må indrømme at jeg ville blive rigtig irriteret på evt naboer hvis de havde hunde de bare lod stå og gø også selv om jeg selv har hunde


  • #60   5. mar 2015 Som skrevet før, gør mine når der går en hund forbi her
    Jeg prøver at stoppe dem ,Linka makker ret efter et par bjæf ,men ikke Misja ,hun tænder fuldstendig af ,og hende kan jeg ikke sådan lige stoppe
    Nu bor jeg ved siden af en, som er dagplejemor,Jeg har en aftale med hende om at mine hunde ikke er i haven fra kl 12,30 til 15,30 ,Det er jo træls for hende, hvis mine hunde beg. at gø, og så hendes unger ikke kan sove Så det er ok ,meeeeen det er sku også til tider træls ,at det patu er den tid, hver dag jeg skal gå tur med mine hunde


  • #63   5. mar 2015 Caroline Folk må altså finde sig i, at hunde gør engang imellem ,som du skriver er det vel naturligt, at de gør engang imellem Jeg kan ikke gøre mere ved mine ,når de gør ,de gør da også nogen gange ,hvis de høre andre hunde gør ,men det er vel naturligt Det der irritere mig mest ,er når jeg er på tur ,og møder andre hunde ,så tænder de bare af begge to ,det er jeg flov ved ,for dem jeg møder ,deres hund gør ikke Så det er mig, der ikke har lært mine hunde, at holde mund ,når vi møder andre hunde Jeg tror også det kan være fordi ,de er opvokset på landet ,hvor de kun mødte andre hunde ,som kom hos os ,som venne hunde

  • #64   5. mar 2015 Min bliver altid lidt forstemt, når der står en hund i en have, når han går forbi, så vi går bare. Men hvis jeg går på en sti, og min vil stå og snuse i en plet på modsat side, så trækker jeg ham altså ikke væk derfra, hvis der står en hund og galper. Det må altså være ejernes ansvar at afbryde. Men Han får ikke lov til at tage kontakt til den anden hund, hvis det en sjælden gang falder i hans interesse.

  • #65   5. mar 2015 Vi går lidt væk, og stopper så op og kigger på gø-hunden. Men det er for at lære Thor at de ikke kommer og æder ham. På sigt er det meningen at han skal lære at gå forbi uden at reagere, men pt. bliver han frygtelig forskrækket.

    Det virker muligvis provokerende på gø-hunden, men så må folk altså lære deres hund ikke at gø hysterisk at alt hvad der bevæger sig.


  • #66   5. mar 2015 Vi går bare normalt forbi. Einstein er ligeglad med hunde i haver. Så har hun brug for at snuse til noget, trækker jeg hende ikke videre. Så længe det ikke er hegnet, hun har brug for at snuse til smiley

    Men hun er så kold overfor hunde der skaber sig i haver smiley


  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #67   5. mar 2015 Pixie får en "fremad" kommando hvis der er en hund der står og skaber sig i en have.. det fungere som oftest.. der er ingen grund til at hun skal stå der og gejle den anden hund og sig selv op.

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #68   5. mar 2015 Vi går bare videre i normalt tempo. Mine hunde får dog ikke lov at stoppe for at snuse eller tisse, før vi er uden for "gø-afstand".

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #73   6. mar 2015 Folk skal ikke blande sig i hvad min hund gør i egen have. At forlange at en vagt hund ikke skal give lyd,når der kommer mennesker/hunde i nærheden af sin grund,giver ingen mening. Så længe vi ikke snakker om lang vedvarende larm, der går ud over naboer er det helt fint for mig.

    At der er folk der så vil stille sig op og træne foran haven,fordi at de har retten til det,er ganske enkelt ubegavet


  • #74   6. mar 2015 Mine må gø i leg og de må gø når der kommer gæster/bil/post/skraldebil og hvis de hører noget mistænkeligt. Og så må de gø når jeg kommer hjem, det er bare ikke altid de gider det.

    Men rende og gø, bare for at gø? Eller skabe sig tosset når folk går forbi? Nej. De må gerne gøre opmærksom, men så er det også slut.
    Jeg kalder dem ind hvis de skaber sig i haven. Jeg går selv videre når vi går fordi folks haver og mine hunde skal ikke stå og glo.

    Stiller folk sig op og genere mine hunde som er i haven så vil jeg bede dem smutte videre.


  • #79   6. mar 2015 Ikke at det har noget med sagen at gøre, men vores græsplæne bliver slået 2-3 gange om ugen og det tager 1½ time hver gang.

    I min verden er der himmelvid forskel på at en hund gør i de 20 sek det tager at passere haven og på vedvarende gøen " bare fordi den kan"
    Der er også forskel på om det er kl 13 eller kl 23....

    Kodeordet må være gensidigt hensyn
    Feks starter vi ikke havetraktoren når naboen har tændt op i grillen


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #81   6. mar 2015 Maiken. Har du læst hvad jeg skriver?. Så længe det ikke er vedvarende larm der går ud over naboerne. Hvis du vælger at stå og træne dine hunde eller andet som kan gøres et andet sted,er du jo direkte skyld i at til at det går hen og bliver vedvarende. Det som du selv er imod.

  • #82   6. mar 2015 Jeg prøver på at lokke ham videre smiley

    Robin er MEGET kontaktsøgende overfor andre hunde, han vil sååååååå gerne lege.. Så det med at kunne gå forbi en anden hund uden at lege træner vi meget på..


  • #83   6. mar 2015 Jeg vil tilføje at jeg altså ikke bevist opsøger de steder.. Men den ene vov-hund er lige ved krydset til en sti ned til stranden hvor jeg lige nu træner meget med man ikke behøver lege hver gang.. Men jeg går ikke frem og tilbage flere gange

  • #84   6. mar 2015 Det kommer an på hvem jeg har med.
    Nogle skal lige korrigeres på plads væk fra haven og holdes i kort Line før vi kan passere. Nogle kan jeg bare sig gå videre til..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #86   6. mar 2015 Maiken. Jeg syntes ikke at du kan sammenligne de ting. De andre ting du nævner sker i offentlig rum. Skal jeg så også blive gal over at gå forbi en have hvor børn leger og larmer lidt,naboens gæster til grillfest,osv. Kan godt forstå at der er så mange der kommer op at toppes,såfremt man ikke har højere til loftet i forhold til hvad folk laver på egen grund.

    Kan hører jeg er heldig med hvor jeg bor. Her kan børn larme,hunde gø og naboen være højlydt når de har gæster. Alt sammen fordi vi tager hensyn til hinanden.


  • #87   6. mar 2015 Jeg har, uden held, prøvet at få Vaks til at holde op med at gø i haven. Etter snart 8 år, så må jeg nok erkende, at det ikke kommer til at lykkes. Jeg tager ham ind, når han begynder at gø, men det hjælper altså heller ikke, at folk stopper op foran ens have.

  • #91   7. mar 2015 En af årsagerne til at jeg vil flytte på landet, er at jeg gerne vil være fri for andres hunde. For jeg er faktisk enig i at hundeejere tit er et egoistisk folkefærd.

  • #92   7. mar 2015 Anne Julie Jeg forstår dig godt .Jeg kan mærke meget forskel, på land og by smiley

  • #94   7. mar 2015 Crazy rat lady? smiley

  • #95   7. mar 2015 Isabelle: Svenskere. Man kan sige meget om dem, men de er ret gode til at bo tæt. De er gode til at udvise hensyn og opdrage hunde og børn, til det samme. smiley

  • #98   7. mar 2015 Indica: Vil du købe min lejlighed i Malmø? smiley

  • #100   7. mar 2015 Hehe, det lyder godt. Vi skal bare lige have fundet noget andet og bo i, og så skal lejligheden males. Den bære præg af at der har boet 3 hunde der siden 06.... smiley

    Du må sige til hvis det bliver aktuelt. smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #101   7. mar 2015 Maiken. Du ser problemer hvor der ikke er nogle. Mine naboer har selv hunde og de kan også godt larme af den ene eller den anden grund. Jeg og min naboer har det helt fint med at hunden giver lyd,når der går en anden hund forbi. Den eneste der kan have et problem er den der går forbi og det er jeg ligeglad med, for min hund er i en lukket have.

    En hund er for mig ikke en der altid skal være stille,aldrig må løbe for hurtig og altid skal gøre som der bliver sagt. At andre ønsker at have hund på den måde er fint,men de skal ikke forvente at det er en måde alle skal have hund på.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #105   7. mar 2015 Isabelle. Nemelig. Jeg gider ikke selv at hører på at en hund står og larmer i længere tid så det kommer min aldrig til. Hvis jeg skal ud at kalde på min hund pga at der går en forbi,er de kommet videre inden hunden kommer ind. Giver ingen mening.

    Maiken. Du opfinder selv problemet. Min have er tre meter fra fortorvet. Alligevel oplever jeg ofte at folk der giver deres hund snor,så de kan komme hen til min hund som er på den anden side af hækken. Fint for mig at min hund fortæller dem at de skal skride.

    Jeg skriver ikke at folk der ikke kommer forbi min have i en fart er ubegavet. Jeg skriver at folk er ubegavet,såfremt de stiller sig op og begynder at træne foran en hund der gøer.


  • #110   8. mar 2015 Enig Caroline ,Tåbelige mennesker smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #112   8. mar 2015 Og hvem har sagt de mener det? Du mener at andre hunde skal være som dine. Hvorfor. Hvis man har stille børn og har det fint med det, så er det altså ikke naboens problem, at du ikke kan klare at hans børn larmer lidt når de leger. Det er dit.

Kommentér på:
Gå videre

Annonce