{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Kom nu videre!! {{forumTopicSubject}}

Nøj hvor er det bare træls!
Jeg købte mine dejlige hunde Zeus og Freja i starten af år 2008, med henblik på at avle på dem, hvis det hele viste sig at gå godt...
Hun solgte mig hundene som avls-par til 25.000 kr. hvilket jeg gik med til.. Jeg havde ikke så meget forstand på hunde og tavler dengang, men hun lovede højt og helligt at hun ville hjælpe mig og støtte mig i 'alt.
Allerførst besluttede jeg mig for at købe min tæve Freja for 15.000 kr. fordi jeg ikke helt vidste om jeg kunne klare 2 store hunde, da jeg ikke kendte racen.
Jeg købte så Freja og bagefter finder jeg så ud af at hendes stamtavle hedder DHL. Jeg går ind på hg og læser en del om DHL og at der ikke er mange Grand Danois’er der. Så lidt efter lidt føler jeg mig tvunget til at købe Zeus hvis jeg skulle have nogen former for mulighed omkring avl og opdræt. Jeg går ud og lægger de resterende 10.000 kr. for ham og tager ham med hjem.
Hun lovede mig højt og helligt at der ikke kom indavl i deres hvalpe… Da jeg så endelig har fået samlet deres begge tavler kan jeg se at der kommer 6,25 % indavl i dem. Det er heldigvis ikke så meget og lovligt, ’men hvorfor lyve om det? Selvom det kun var 1 %, så skal man da ikke lyve. Så sagde hun også at DHL var større end DKK på verdensplan, hvilket jo heller ikke helt passer.
Alt i alt følte jeg mig godt snydt og jeg havde jo ikke gjort hende noget..

Da jeg så fik sat mine vidunder skønne hvalpe til salg, blev jeg kontaktet af en som hed Emma H herinde, via min salgsannonce.. Hun lavede stavefejl i sine spørgsmål, som om hun var en lille pige.. Jeg sendte hende så en mail, med svarerne og hun lagde hele mailen i min salgsannonce – hvor der så blev lavet et indlæg om hvor dårlig en hundeejer jeg var, udfra mine svar til hende..

Så gik jeg lige en tur ind på brugere her på hg og det er faktisk ufatteligt hvor mange Emma H’er der er uden nogen profil?? Jeg har hørt, at personen jeg snakker om (ved ikke om jeg må nævne navn), er blevet smidt ud af hg før og derfor bliver hun nød til at lave falske profiler.
Jeg skrev så til en hg admin, at det altså var hende der sad bag. Det kunne man også se på de indlæg og besvarelser, hvor hun ihærdigt laver reklame for sit gamle pension. Men admin følte ikke at der var nok begrundelse for at fryse og hun kunne ikke rigtig huske hvorfor hun i tidernes morgen var blevet smidt ud. Er der nogen der kan det?

Men min pointe er… Hun bliver ved og ved med at dukke op og chikanere mig. Og nu er hun begyndt til mine hvalpekøbere også.. Hvor er det træls og aveligt at de skal stå imellem det her?!
Kan ikke forstå hvorfor hun bliver ved og ved?
Hundene har det godt her og hvis jeg var sådan en dårlig ejer og rådgiver, hvorfor så sælge mig hundene i første ende?
Er mest ked af at en af mine købere skal døjes med hende nu.
Hun skriver at jeg ikke har en dyt forstand på foder og hun råder til at skifte foder (jeg bruger Royal Canin og hun bruger et produkt, hvor hovedingrediensen er korn. Men det er jo ikke alle der ved det, da der ikke står på hendes pakke hvor meget der er i af hvad)..
Og hun skriver at jeg ikke har en dyt forstand på det jeg snakker om, da det er mit første kuld..

Lige et sur opstød fra mig af…


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom nu videre!!
  • #1   21. nov 2008 Vil da lige smide et link her, hvor hun laver reklame for sin pension.. så det er jo bevist hvem der er hvem
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=180391


  • #2   21. nov 2008 Hej Janni.
    Jeg syntes selv at det går rigtig godt med dig og Bacchus, du går meget op i at gøre det rigtige for dine hunde ved jeg med sikkerhed. At hun så kommer og bliver ved med at chikanere dig, kan jeg kun undskylde for.
    Jeg er meget glad for at du ikke skifter foder, mange herinde kan garanteret holde med mig i hvad RC står for (0:
    Men jeg er igen meget ked af at du skal opleve det her.
    Mange hilsner fra Kelly's opdræt


  • #3   21. nov 2008 Hej Betina (0:
    Tak for din støtte, syntes også godt snart hun må komme videre..
    Men regner ikke med at det bliver forløbigt desværre.
    Syntes nu bare det er så aveligt at mine købere skal igennem alle de negative mails fra hende, når de har købt en dejlig hvalp fra os.
    Kram


  • #4   21. nov 2008 Janni: Hun har jo sendt en mail hvor hun skriver at hun fortryder at hun har solgt mig hendes hunde, fordi jeg behandler dem dårligt (0:
    Men det er jo korrekt, mishandler mine hunde for vildt ! LOL


  • #5   21. nov 2008 Uanset hvad skal en rigtig opdrætter ALDRIG lyve, det er nok grund til aldrig at købe sådan et sted.
    Alle det køber hund eller vil opdrætte starter jo et sted og selv en erfaren opdrætter ved ikke alt..... selvom de tit tror det.
    Det vigtigeste er, at man søger imformation og bruger sine dyrlæger til råds, når man er i tvivl om noget.
    Jeg vil altid følge dyrelægens råd frem for opdrætter, da dyrlægen jo er uddannet til at varetage opgave omkring hundens ve og vel.

    Synes de er meget synd at der findes sådanne opdrætter, der lover mere end de holder. For når man er ny i faget, er der mange ting man kunne lærer af andre, men synes allere det starter skidt, hvis det er med løgne Så vil jeg nok holde mig til andre faglige personer.

    Held og lykke til dig.



  • #6   22. nov 2008 Karina - Jeg forstår heller ikke hvad det er der er hendes problem? Jalouxi måske? Personligt syntes jeg at de hunde jeg har købt af hende, er super gode hunde til avl, intet tvivl om at hendes hunde er gode.. Måske er det der det trykker lidt.. At hun fortryder hun har solgt dem og derfor gør alt for at gøre det træls for mig? Jeg kan ihvertfald ikke se nogen logik i det overhoved, hverken det ene eller andet hjælper. Jo måske en ting - hvis hendes ønske var at sætte mit p.. i kog, ja så er det lykkedes hende desværre )0:

    ( Det skal lige nævnes at jeg overhoved ikke har noget imod Dhl, jeg er glad for at være der (0: Jeg havde muligheden for at flytte til dkk, men blev i dhl. Jeg tror jeg henter et par grand danois'er hjem fra tyskland el. U.S.A engang, for at øge bestanden - hvis der altså er nogen vovser som falder i mit smag (0; )

    Gitte P - Du har helt ret i det du skriver. Jeg kunne heller aldrig drømme om at rådgive mine købere, med noget som jeg ikke er 100% sikker på. Ellers har jeg altid tilbudt at undersøge det. Og ja, erfaring skal starte et sted, jeg kom bare lidt uheldigt igang. Heldigvis har jeg fået utrolig meget støtte her på hg, tror slet ikke jeg vil have kunnet klare det, hvis det ikke havde været for det her forum (0; Har mødt så mange mennesker der vil hjælpe- de har bare sagt at jeg skulle ringe.. Jeg er helt fremmede for dem? Der er mange store mennesker her på hg (0:

    Men alt i alt, vil jeg også gerne anbefale folk at tjekke baggrund inden de springer i et vigtigt køb.. Uanset hvor 'godt' det end lyder.
    Nu vil jeg heller ikke lægge det ud som om det kun har været dårligt. På en måde er jeg da glad for at have købt mine hunde.. det er heldigvis slet ikke dem der er noget i vejen med.
    De er SUPER hunde (0:

    Kram


  • #7   22. nov 2008 Kellys: Ja det er herligt at der findes så mange dejlige og herlige mennesker der vil hjælpe, gir selv altid de hjælp jeg kan, man har også selv modtaget mange gode råd, noget jeg bestemt også altid har været meget taknemlig over. Synes da lige man kan sige tak for de fleste er så hjælpsomme....ss

    Men er glad for trods start, at du har fået dig nogle dejlige hunde....
    ;o)


Kommentér på:
Kom nu videre!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce