{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.119 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør den det ... {{forumTopicSubject}}

Min hanhund ar fået en underlig ide.

Vi bor i et ret stort hus, der er 1. sal på. Min kæreste har sit kontor på 1. sal og for at komme derhen, skal man passere vores ene stue, der også ligger på første sal.

Mao - det er ikke et sted man passerer - det er kun et sted man går hen, hvis man er min kæreste, eller nogen af hans kunder, der skal til møde.

Min hund er begyndt at gå derop, når han er alene inde - og så skider han på gulvet smiley

Det har intet at gøre med om han er luftet eller ikke - og under alle omstændigheder giver det ikke mening at han "skynder" sig derop, hvis det var at han ikke kunne holde sig.

Men .. hvorfor gør han det?
Anyone?

Det er ikke et stort problem (undtagen måske for kæresten smiley ) - for det er jo bare at smide hunden i hundegård når jeg kører på job - men det undrer mig hvorfor han gør det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør den det ...
  • #1   28. jan 2020 Øhhhhh ingen ide, (den vil skide på ham og Hans kunder)

  • #2   28. jan 2020 En form for seperationsangst?

  • #3   28. jan 2020 - som kun kommer til udtryk, når jeg glemmer at sætte noget for trappen til 1. sal når jeg kører på arbejde?
    Doubt it smiley


  • #4   28. jan 2020 Fordi hunden skal, og det er det sted der er længst væk fra hvor den selv normalt opholder sig?

    Jeg tog to gange vores første hund i at vandre til øverste etage hjemme hos mine forældre, hvor vi normalt aldrig kom op, for at sætte sig og tisse på tæppet.
    Hunde søger jo gerne længst væk fra eget opholds/sovested for at gøre sig rene.
    Jeg tænker nemt de kan betragte en anden etage ligesom en have, altså et sted man lukkes ud, når de ikke selv kommer der normalt.


  • #5   28. jan 2020 Jeg har en der gør det samme....
    Melanie er den mest renlige hund, jeg har mødt.

    Men når hun bliver passet ved min moster, og min moster ikke lukker døren ned til kælderen, går Melanie derned og skider. Og det er ligemeget, om der er nogen hjemme eller ej... Det er det ENESTE sted jeg har oplevet hende urenlig...

    Så jeg følger lige med smiley for at høre om nogen har et bud på, hvorfor smiley


  • #6   28. jan 2020 Ghini gør det samme her i huset. Hundene har ikke fri adgang til første sal, men hvis nogen har glemt at lukke lågen, går hun direkte op af trapperne og skider i det største rum.

    Efter ungerne er flyttet hjemmefra bruges 1.sal primært til gæster og opbevaring, men hun gjorde nøjagtigt det samme, da den mellemste boede hjemme og havde værelse deroppe. Det er underordnet om vi lige er kommet fra gåtur, hun skal nok klemme en lille lort ud, eller om det er nogle timer siden hun har været ude.

    Ghini skider normalt aldrig på matriklen, kun på gåture, så jeg undrer mig virkelig også smiley


  • #7   28. jan 2020 #4

    Hunden skal ikke - den er luftet hver gang og den har ALDRIG - as in never - skidt på gulvet indendørs, undtagen når den kan gå ovenpå.

    Når han går i hundegård og kan gå både inde og ude, skider han aldrig - han gjorde det ikke i de 10 dage hvor kærsten var i Liverpool - da han kom hjem igen, gjorde hunden det igen.




  • #8   28. jan 2020 #6

    Præcis - det giver INGEN mening .. og det er noget, der VIRKELIG er klemt og maset ud .. det er ikke fordi han skal. Det er noget andet, det handler om smiley

    Sjovt at høre, at jeres også gør det.


  • #9   28. jan 2020 Jeg er også helt sikker på, at det ikke er fordi hun er trængende, hun har været renlig siden hun flyttede ind 9 uger gammel og er utrolig sippet.
    Hun vil ikke ligge på tæpper, hvis en af de andre tæver har blødt lidt på det under løbetid og snuser altid en liggeplads grundigt igennem, inden hun lægger sig. Så det er ikke renlighed det drejer sig om.


  • #10   28. jan 2020 Hvis man ikke vidste bedre lyder det næsten som dominans smiley

  • #11   28. jan 2020 Det virker helt tosset.
    Melanie gør det absolut heller ikke, fordi hun trænger.
    Men godt at høre jeg ikke er den eneste, med sådan et åndssvagt dyr smiley

    Det kunne nemlig næsten lyde som dominans. Meeeen..... Mon dog smiley tror ikke Melanie overtager verden, ved at skide i min mosters kælder. smiley


  • #12   28. jan 2020 Jeg tænker markering?

    Vores han markerer både med stort og småt (udendørs)


  • #13   28. jan 2020 Men burde det så ikke være alle steder i huset?

  • #15   28. jan 2020 Jeg kan ikke lade være med at tænke, at der ikke er nogen dybere grund.

    Fordi den kan?
    Når det er så simpelt at forhindre (fjerne adgang), så ville jeg bare gøre det.


  • #16   28. jan 2020 #15

    Han er i hundegård, men engang imellem glemmer jeg at sætte ham ud - du ved, jeg har travlt og lader ham bare være inde.
    Jeg har ikke tænkt mig at "gør noget ved det" - jeg var bare nysgerrig over hvad I ville skrive om det.

    Og "fordi den kan" ? Nope - det kunne den også, da han var i Liverpool - der gjorde den det ikke smiley


  • #17   28. jan 2020 Hvis jeg skulle finde en grund, ville jeg tænke at det måske er fordi det lugter anderledes end der hvor hunden ellers opholder sig og derfor er en form for markering, hvorfor den så ikke tisser eller lign har jeg ingen ide om. Og de steder hvor hundene gør det hos andre end derhjemme har jeg heller ingen ide om, for der dufter der jo nok ikke af hunden i resten af huset.

    Så måske der slet ikke er nogen dybere grund.


  • #18   28. jan 2020 Hunden vil da bare have , at kæresten bosætter sig i Liverpool for altid. smiley smiley
    Den kan jo sige det på andre måder. smiley


  • #19   28. jan 2020 Hvorfor gør min hanhund det så min manden dyne??? Han pisser også på hans dyne. Har Aldrig gjort det i min. Inden han sked i dynen så jeg ham skide i haven en time før og normal mave... (kæresten ønsker at flytte smiley haha)

  • #20   28. jan 2020 Uuh det lyder træls med urenlighed i dynerne!

    Er vovsen tjekket for blærebetændelse?

    Jeg kan slet ikke have det! Det ville jeg bliver sindssyg af...


  • #21   28. jan 2020 Ansofie, usikkerhed måske? Jeg har hørt om det ved usikkerhed før, om det er korrekt ved jeg ikke, for jeg har ikke selv oplevet det.

  • #22   28. jan 2020 Hvordan kan det være usikkerhed, når det kun er mandens dyne hunden tisser i?

    Og føj i øvrigt - her er det heldigvis kun gulvet, det går ud over smiley


  • #23   28. jan 2020 Jeg havde engang en hunkat der havde det med at kravle ind i min kærestes jakkeærme og tage en lur, når luren var færdig tissede hun derinde..

    ud over det var hun renlig smiley Og det var KUN hans jakke skønt vi boede sammen med 2 andre mænd og en kvinde mere smiley


  • #24   28. jan 2020 Ferguson (katten) var absolut ikke usikker og elskede min kæreste, hun sov også tit på hans mave (dog uden tis :D)

  • #25   28. jan 2020 Det har jo noget med lugt at gøre. Manden og ansofie lugter/dufter jo ikke ens.
    Som sagt jeg har ikke selv oplevet det, men jeg har tit hørt det som årsag for den slags problemer.


  • #26   28. jan 2020 Hmm .. formentlig fra folk, som ikke aner hvorfor og skriger "smerter eller usikkerhed" .. man bliver så træt smiley

  • #27   28. jan 2020 Ved min kat tror jeg ganske enkelt det var en dårlig vane.. smiley

  • #30   28. jan 2020 - der kom smerterne smiley

    Tak for alle jeres input - det er meget sjovt at læse, især om jer med andre hunde, der er ligeså underlige smiley


  • #31   28. jan 2020 Vane og markering. Da din mand tager til Liverpool bliver vanen brudt af hans fravær og genoptaget, da han kommer tilbage.

    Måske..


  • #32   28. jan 2020 Helt uden viden om det, tænker jeg det må handle om mandens lugt/duft, på en eller anden måde
    Men det er godt nok mærkeligt


  • #34   28. jan 2020 Gode bud - jeg synes i grunden bare at han er sær (hunden ikke manden .. eller jo, manden sq lidt også smiley ) -og er lidt glad for at se, at han ikke er den eneste smiley

  • #35   28. jan 2020 Min gamle hanhund gjorde det, da han blev ældre. Og nogle gange spiste han det, for derefter at ørle det op.

    Velbekomme smiley

    Vi fandt aldrig ud af hvorfor. Spærrede bare 1. salen af, og problemet var løst. Og det var i øvrigt altid eksmanden der kom først hjem, og skulle gøre rent smiley


  • #36   29. jan 2020 Vi har førstesal hvor ungerne har deres værelser og 90 % af deres legetøj. Hundene kommer der aldrig da de sover med os voksne nedenunder.

    Men vores ældste tæve går derop og tisser og skider, hvis det er regnvejr og der ikke er lukket af op til førstesalen.. det er så KLAMT..
    Men hun gør det, fordi hun så slipper for at få våde poter af græsset udenfor.


  • #37   29. jan 2020 Markering af at tingene ikke er som de plejer

  • #38   29. jan 2020 Jeg bider mærke i at du skriver at din mand har kunder med på kontoret.
    Kunne der være en sammenhæng der?

    Hvordan oplever din hanhund situationen når der skal kunder ind på kontoret? Bliver han evt. lukket væk imens? Hilser han på kunderne?

    I kunne evt. prøve at ændre på rutinerne når der kommer kunder, og så se om det gør en forskel? (og lige have i mente at det hurtigt kan blive en vane, så resultater ses måske ikke med det samme)


  • #39   29. jan 2020 Uha, hvis kærestens kunder - som iøvrigt ikke er ret talrige, da de fleste møder bliver holdt "ude i byen", så vi snakker vel .. 3-5 stykker siden 1. juli - skulle forbi hunden, kunne han dreje nøglen om smiley
    Hunden accepterer kun mig - kæresten lidt måske - så det er et no-go.

    Det er ikke en tråd efter "råd" - det er nemt klaret, ved at huske at sætte ham i hundegård når jeg kører på job, eller evt spærre af til 1. sal, så kan han jo ikke komme derop.

    Det var bare "hvorfor F har han fået den åndssvage ide" - jeg var som bare nysgerrig. Det er ret sjovt at høre, at jeg heldigvis ikke har den eneste tossede køter herinde - heldigvis da smiley



  • #40   29. jan 2020 Nope Martine - du er ikke den eneste... Her har jeg hele 4 stk hunde, der har fået den “hjernedøde” ide, at skide i mit klinikværelse (under ombygning) hvis døren står åben derind smiley Selvom de er små tæppetissere, skal jeg nærmest bruge skovl smiley
    De er ellers 100% renlige alle 4, og gør det ikke andre steder. Hvorfor f.... de gør det, er et godt spørgsmål. Men problemet er jo nemt løst ved at lukke døren - selvom håndværkeren nogen gange glemmer det smiley


  • #41   29. jan 2020 Martine - hvis det var til mig det du skrev omkring "råd", så undskylder jeg da på det ydmygeste..
    smiley


  • #42   29. jan 2020 Vores sidste nye møj hund går ud i brusekabinen, det er helt sikkert en vane, hun kan komme ind udefra og styrte ud i brusekabinen og sætte sig straks smiley lukker jeg døren til badeværelset er der intet;) så jeg forsøger at huske at lukke døren, glemmer jeg det er brusekabinen jo nem at gøre ren så problemet er ikke så stort

  • #43   29. jan 2020 Pia - det var godt smiley smiley smiley

  • #45   29. jan 2020 Jeg tænker slet og ret bare dårlig vane og ja, den eneste 'kur' er nok at huske at lukke så han ikke kan komme derop smiley
    Min veninde har siden jul fået samme problem med en af sine labber; den går ud på badeværelset og skider hvis døren ikke er lukket. Den er 8 år gammel og har altid været renlig, Der er ikke ændret noget i hundens hverdag og den lader virkelig ikke til at fejle noget eller mangle 'stimulering' og aktivering (den er jagthund og min veninde arbejder hjemmefra så den er faktisk aldrig alene). Den gør både nr 1 og nr 2 udenfor om morgenen. Kort tid efter går den og lægger en 'klat' på badeværelset. Men altså kun hvis døren er åben. Er den lukket holder den sig til næste gang den kommer ud.
    Jeg har et lille issue med Clinton og tisseri; hos mine svigerforældre går han konsekvent ind i stuen og strinter et par steder. Aldrig hjemme eller hos andre. Kun hos svigerforældrene og kun i deres stue. Det vil jeg tro er ren markering; svigerforældrene har to tæver som Clinton har et rigtigt godt forhold til. Problemet er løst ved at han er iført en 'gentelemanwrap' når han er med på besøg smiley


  • #46   29. jan 2020 Min hanhund fik for vane at tisse i pyntepuderne i sengen, (de var i soveværelset, når de var alene). Vi blev efterhånden ret trætte af det, og nu er de alene hjemme i et andet rum, og vi har ikke oplevet det problem siden. Hunde får vist nogle dårlige/underlige vaner indimellem

  • #48   29. jan 2020 #47 … john … hø hø … Så er der dælme mange hunde i denne tråd der går rundt med smerter ---> som kun bryder frem , når døren til 1. salen eller soveværelset er lukket .

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.954
    #49   29. jan 2020 Det tror jeg ikke John. som jeg skrev havde min Hugo det men det betyder jo ikke at andre har det.det var en strøtanke blandt flere, en lille brainstorm på indlægget med erfaringer om hvad jeg har set ved mine men jeg tænker dette er en duft eller en vane. ellers ville hunden gøre det andre steder også for årsagen var jo ikke væk.

    her er årsagen væk når der er lukket. jeg tror også Martine ville opdage hvis hunden havde ondt

    noget andet er, jeg kunne slet ikke leve med det. Jeg hader urenlighed uanset årsag. Jeg bliver skidt ved tanken men folk har forskellige grænser kan man se i tråden. Jeg kunne så leve med andre ting i stedet som andre ryster på hovedet af smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.954
    #50   29. jan 2020 nittib ja for pokker! tænk hvis smerter var så let at løse smiley

  • #51   29. jan 2020 Jeg tror han markerer sig, afsætter duft så din kæreste ved han er der...

    Måske din kæreste skal begynde at gøre det samme? smiley smiley smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.954
    #52   29. jan 2020 I hans løbegård!

    good Luck! hahaha


  • #53   29. jan 2020 Mon ikke John er lidt sarkastisk her smiley

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.954
    #54   29. jan 2020 tror jeg smiley

  • #55   29. jan 2020 #53 Mette med Præsidenten …. Jo … selvfølgelig er han det … og Martine ventede jo også bare på den kom . … ( den kommer jo ALTID i trådene , hvor der er noget i vejen med folks hunde uanset hvad det er ) … smiley smiley

  • #56   30. jan 2020 normal er der en grund til katte tisse de forkert steder, det kan ofte skylle at katten er stresse heller bange heller der har forgårs noget nyt. i huset. smiley måske har denne hund bare en god lugt ved din mands ting og mener det okay . men kan os være hvis i har bygge i huset og den så føler sin mere tryg ved og pølle derinde (:

  • #57   30. jan 2020 Den har nok altid drømt om et toilet på 1 sal.
    Eller bare ikke helt fattet at det altid skal foregå udendørs når man er hund.
    Så JA jeg vil sige rigtig dårlig vane.


  • #58   30. jan 2020 At den ikke har fattet at det skal foregå udendørs .. naaa ... sætter jeg noget for trappen, så er han forbavsende renlig smiley

    Det handler om noget andet - hvad, ved jeg ikke. Men som sagt, glad for at jeg ikke er den eneste udstyret med en underlig hund smiley


  • #59   30. jan 2020 Jeg ville foreslå kæresten at gøre det samme i Czhaps hundegård, hvis det altså ikke var fordi, at det er mig der gør rent derude smiley

    Men ellers meget god ide - især hvis kæresten venter til hunden IKKE er derinde .. for ellers bliver det mere end *biip* der skal tørres op smiley

    Et eller andet sted er det en ret sjov tråd, som viser at nogle af os siger "tåbelige irriterende klamme dumme osv .. hund" - og andre overanalyserer og forsøger at finde årsager.
    Jeg talte med en igår som jeg fik ros af - ja, tænk engang - fordi jeg, som hun siger, er enormt god til at acceptere mine hundes særheder. (Altså ikke lige den med at han skider på gulvet, det er p... ulækkert og jeg gider det IKKE !!!), men sådan helt generelt.
    Min forrige hund, stod altid og "knaldede mit ben" - han kunne gøre det i forskellige situationer og det var ikke altid når .. det og det ..
    Det fik han lov til, for det gav åbenbart god mening for ham.
    Czhap er ved at æde mig når han bliver lukket i traileren - han kan finde på at stille sig i åbningen hvis jeg ikke er hurtig nok til at få lukket lågen og lige der skal jeg bare ikke røre ham.
    Det får han lov til, for det giver åbenbart mening for ham.
    Freydis har noget med de "bånd" der hænger i mine hoodies - de SKAL i hendes mund og gumles når hun står op af mig (nogle maller hænger på deres ejere), og har jeg en trøje på uden de der bånd, så tager hun dimsen på min lynlås og står med i munden.
    Det får hun lov til, for det giver åbenbart mening for hende.

    Jeg er faktisk enormt fan af, at man lader hunden gøre de ting der nu giver mening - SÅLÆNGE MAN IKKE GENERER ANDRE MENNESKER MED DET - altså, hvis det gav mening for min hund at stå og gø none stop - det kan den jo ikke pga naboer - men ellers .. jeg har haft en del hunde fordi jeg er så enormt gammel, og de har altid "en eller anden ting" .. det elsker jeg dem for smiley


  • #61   30. jan 2020 Nu spørger jeg ikke .. " hvorfor gør den det " …. meeen

    Nu vejer jeg Lilly en gang imellem .. ( bare sådan fordi at være sikker på hun ikke tager på )

    Jeg henter vægten på badeværelset … vejer mig selv først …. ( min vægt er en der "snakker" og fortæller hvad jeg vejer og det synes Lilly er MEGET morsomt )

    Når jeg går ned af vægten for at tage Lilly op på armen for at veje os begge sammen ( så jeg kan se hvad Lilly så vejer) … går Lilly hen og sætter poten op på vægten ( for så snakker den jo til hende smiley smiley )

    Når vi er blevet vejet løber hun ud på badeværelset og træder på hylden , hvor vægten plejer at stå ……. YES … hun er MAJET klog …. og sød … smiley


  • #63   30. jan 2020 #62 … Isabelle … Du må have en vægt der både " snakker " = kalder på hundene … OG giver godbidder... så skal du bare se. … smiley smiley smiley

  • #64   4. feb 2020 "Czhap er ved at æde mig når han bliver lukket i traileren - han kan finde på at stille sig i åbningen hvis jeg ikke er hurtig nok til at få lukket lågen og lige der skal jeg bare ikke røre ham."
    Når jeg skal afsted på arbejde og låser yderdøren så kaster Clinton sig rasende op ad ruden smiley Tænderne er blottede og han ser i det hele taget ikke særlig venlig ud og han lyder somom han vil æde mig hvis døren gik op. Der er aldrig den slags når man kommer hjem eller når der en meget sjælden gang i mellem kommer nogen og banker på. Det er KUN når jeg låser døren smiley Det er ikke noget jeg gider analysere eller forsøge at gøre noget ved. Jeg siger bare 'Jamen også god dag til dig din skøre kokosmåtte smiley ' og kører afsted. Ja, det slider lidt på døren, men so what.


  • #65   4. feb 2020 Mette, hvad så hvis du har glemt noget inde i huset? Pelser han dig så når du åbner døren?

  • #66   4. feb 2020 Nej, så kommer jeg jo tilbage og det er uanset om jeg har været nået ud til bilen eller bare har vendt mig om inden jeg nåede at tænke 'arrh jeg glemte jo ....' Så er han bare tæskeglad og overlykkelig for at jeg vendte hjem igen. Når jeg så går ud af døren og låser igen, så er den røde drage tilbage ved døren smiley
    Måske han er virkelig pissed over at jeg efterlader ham alene med Perle - who knows smiley


Kommentér på:
Hvorfor gør den det ...

Annonce