Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Silken Windhound
  • #1   20. feb 2020 Der bor en dame her på møn med en, og den er simpelthen så pisselækker!!!

• #2   20. feb 2020 Britta? Hende har vi skrevet lidt med om dem på facebook. Håber på at kunne svinge forbi og møde dem engang, men der er lidt halvlangt bare for en smuttur smiley

• #3   20. feb 2020 Hun har en borzoi også.
    Jeg flipper helt når jeg ser dem altså, godt nok en sjov flok

• #4   20. feb 2020 Jeg ved ikke ret meget, racen er ret ny i DK, den første kom hertil for 4 år siden fra Norge og jeg ved, at ejer har hentet en mere derfra.

Vær obs på forvekslingsmuligheden med Silken Windsprite når du søger info, mit indtryk er at der ofte sker forveksling.

• #5   20. feb 2020 og ja, det er Britta som har de to jeg nævner smiley

• #6   20. feb 2020 Jeg er lidt lunken ved, at det er så ny og ukendt en race, og at den ikke er FCI-godkendt, men på alle andre punkter er jeg ret lun. Faren er, at den næsten lyder for god til at være sand på papiret, sammenholdt med, at der så ikke er ret mange, man kan spørge til råds om erfaringer. Det er svært at vide, om det bare er et salgstrick smiley

• #7   20. feb 2020 Altså den Britta har er pisse lækker, andet er der ikke at sige

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #8   20. feb 2020 Googlede den lige. Den ser mega charmerende ud.

Hvad er forskellen på den og hvad hedder de nu.... bonzoi... eller hvad de hedder smiley de ligner da hinanden gør de ikk?

• #9   20. feb 2020 Det er en amerikansk opfindelse fra engang i 80'erne, der er brugt whippet, sheltie og borzoi til at skabe racen.

Størrelsesforskellen er markant, mit indtryk er, at de temperamentsmæssigt varierer meget.

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#10   20. feb 2020 Hold da op ja... de er mega søde at se på!

• #11   20. feb 2020 Nej hvor er den yndig. Jeg må have sådan en hvis den engang bliver FCI godkendt smiley

• #12   22. feb 2020 Ej, hvor ser de bare fine ud smiley
    Er ret vild med borzoi, så en mini borzoi er da bare for uber nuttet smiley

• #13   22. feb 2020 Fik at vide fra en opdrætter, at en god talemåder er, at en Silken sover mere end en Whippet, men er mere vågen end en Borzoi smiley

De varierer vist en del i størrelse. Nogle er whippetstørrelse, men en del af dem er vist større

• #14   22. feb 2020 Danielle - Jeg håber ikke, der er meget mindre aktivitet end hos mine whippets, for så kan man vist lige så godt have en tøjhund smiley

De borzoier jeg kender er mere krævende end mine whippets, men hvis vedkommende sammenligner med visse whippets af amerikanske linjer, kan jeg forstå sammenligningen, en del af dem er meget mere aktive end mine smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#15   22. feb 2020 Det er jo en kat! Jeg må ha en smiley

• #16   22. feb 2020 Kirsten, jeg tror hun hovedsageligt refererede til hvalpetiden smiley og måske også drivet. De borzoier jeg har set til lure coursing har været... Kedelige.. Ikke mange af dem gad at ulejlige sig med at løbe hele turen, men det kan også være, jeg har været uheldig. Tænkte i hvert fald, at dem var der ikke meget sjov ved smiley

• #17   22. feb 2020 Nej drivet/det store jagtinstinkt er desværre pillet ud af de fleste Borzoier i tak med at de er blevet hr. og fru Danmark hunde smiley

Hvalpetiden med en whippet kan være ret underholdende smiley

• #18   26. feb 2020 Jeg har jo fået min første greyhound, og er faktisk overrasket over hvor meget jagtinstinkt der er i ham, og hvor meget han bruger synet, i forhold til de andre hunde/racer, som jeg har haft, og det er på trods af, at han er ud af rene udstillingslinjer.
    Han er den første hund, som jeg har haft, der tydeligt kigger på bilerne oppe på landevejen. Sikkert fordi de ser små ud, og har fart på smiley
    Sjovt selv at opleve forskellen på en mynde, og en “almindelig” hund smiley

Kommentér på:
Silken Windhound

Annonce