{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.291 visninger | Oprettet:

Jeres næste race {{forumTopicSubject}}

Hvad bliver den næste race I skal (/drømmer om at :D) have en hvalp af? Og hvorfor?

Min bliver enten saluki eller silken windhound (blanding af whippet og borzoi). Salukier er bare så smukke og yndige og dejlige. Hilste på mange på Roskilde-udstillingen og jeg blev helt vild med den race. Silken tror jeg er en fed blanding (anerkendt race i bl.a. USA), en mini-borzoi med knap så meget pels og lidt mere pleaser end en rigtig borzoi.

Hvilke racer er I blevet varme på? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres næste race
  • #1   31. maj 2013 jeg tror det bliver en ren whippet,

  • #2   31. maj 2013 Altid boxer smiley

    Men ellers drømmer jeg om at få en briard engang.


  • #3   31. maj 2013 Belgisk hyrdehund - Tervueren - suk! smiley

  • #4   31. maj 2013 En lagotto romagnolo tror jeg. For synes det virker til at være en skøn race og så ønsker min mand sig at vores næste hund bliver en der ikke fælder.

  • #5   31. maj 2013 Chinese Crested. Kunne dog godt finde på at få en Powder Puff i stedet for en hårløs næste gang smiley

    Men næste gang jeg skal have hund er nok fordi Lilly ikke er her mere... selvom hun lever evigt, så drømmer også lidt om at finde en hund i stil med hende. En som gider træne tricks med mig på et lidt højere niveau end en CC vil smiley


  • #6   31. maj 2013 Drømmer om rottweileren, har dog hverken tid eller plads til den pt. og kan ikke sige om det bliver den næste smiley

  • #8   31. maj 2013 Jeg skal helt 100 have en staff mere, det er altså bare en uovertruffen hund smiley
    Ellers kunne jeg godt være brændt lidt varmt på en kromförhländer(eller hvordan pokker det nu staves). Er bare lidt i tvivl om det bliver en snert for meget jagthund for mig.. sidst jeg var på udstilling forelskede jeg mig også håbløst i de Jack russels der blev vist.

    I teorien kunne det også være en spids(er generelt vild med allesammen), men er i tvivl om jeg måske ville blive lidt skuffet over deres egenrådighed og lidt reserverede facon, når jeg nu er vant til en staff der er 0% reserveret.


  • #9   31. maj 2013 En boston terrier eller en olde english bulldogge smiley
    Dejlige smukke hunde! med fede personligheder!


  • Amanda
    Amanda Tilmeldt:
    apr 2013

    Hunde: 2 Svar: 7
    #10   31. maj 2013 Cocker eller fransk bulldog smiley

  • #11   31. maj 2013 Calule: Kromfohrländeren er da en rendyrket selskabshund?

  • #12   31. maj 2013 Hvis jeg ikke kan få rotte igen (Grundet hundeloven), så bliver næste hund, enten en American Akita eller en Boxer smiley

    De to racer tiltaler mig sindsyg meget, men har begge nogle punkter hvor jeg er sådan lidt hmm, så har ikke låst mig helt fast på den ene frem for den anden endnu smiley
    Dog ved jeg hvor jeg vil ha hvalp fra, ligemeget hvilken en af racerne det bliver smiley


  • #13   31. maj 2013 Mmmh, dejligt emne :o)

    For mit vedkomne hedder det:
    Skye Terrier, FT Spaniel og Australian Shepherd..

    Skye til Udstilling, evt. jagt og Agility - Super smuk hund, jeg så første gang til CRUFTS på livestream og jeg var solgt! Da jeg så begyndte at læse mere om den, er det gået op for mig at den har sådan et temperament som jeg synes det ville være sjovt at arbejde med smiley

    FT Spaniel til jagt og evt lydighed.. Super smuk hund igen og med de rette linjer, en jagthund efter min smag - brains and beauty i én og samme hund..

    Aussie til udstilling og Lydighed/agility.. Igen super smuk hund! Og lige en udstillingshund efter mit hoved, hvor der her også er Brains and beauty i én og samme hund...

    Og ja selvfølgelig skal jeg da have en Lapphund også :o)


  • #14   31. maj 2013 Jagt eller dual golden eller lab. Det bliver nok tilfældigheder der afgør hvilken af racerne jeg vælger når det endelig bliver aktuelt..

  • #15   31. maj 2013 Uha den er svær, men det bliver én af disse:

    Sankt Bernhard
    Landseer
    Newfoundlænder
    Irsk ulvehund
    Douge de Bordeaux

    Jeg hælder mest i retning af Sankt Bernhard eller Newfoundlænderen smiley


  • #16   31. maj 2013 Henriette rotte mor
    American Akita, det er da en meget anderledes type hund end rotte og boxer ?


  • #17   31. maj 2013 En gang DSG, altid DSG smiley De stjæler ens hjerte, og giver det ikke igen - og prøv I bare at rende efter dem for at fange det - for det kan man dælme ikke x3

  • #18   31. maj 2013 Ginger: Ja i følge racebeskrivelsen er den jo under selvskabshundene, og der står i racebskrivelsen af der kun ønsket lidt jagtdrift, men hunde passer jo ikke altid på racebeskrivelsen, og kunne godt frygte at fox'ens jagtgener var for dominerende.

  • #19   31. maj 2013 De skulle ikke ret gerne have gener tilbage fra den oprindelige blanding. De skulle jo gerne følge den standard de har smiley Men der er nok mere jagt over dem end fx en Chinese Crested smiley

  • #20   31. maj 2013 Bella..
    Ja, og så alligevel ikke smiley
    De opdrættere og ejere jeg har snakket med, har på flere punkter sagt at de godt kan se ligheder mellem rotten og akitaen i deres sind smiley

    Begge hunde er meget selvstændige, og har en røvfuld selvtillid der gør at de ikke bare pleaser for at gøre ejeren glad smiley
    De er begge rigtig intelligente og har nemt ved at lære nye ting, dog er der igen det med, at det i højere grad skal kunne betale sig for dem, hvor der jo er racer som gør næsten alt, bare fordi mor/far siger det smiley
    Og begge racer er eftersigende (kender jo ikke akitaen personligt) super gode familiehunde..

    Så ja, af udseende er den meget forskellig fra rotten og boxeren.. Men ikke så meget af sind når det kommer til rotten smiley



  • #21   31. maj 2013 Staffordshire bull terrier+stambog med 110 procent sikkerhed. Det er simpelthen en fantastisk race og de er kanon lærenemme samt kanon for børn.
    Elsker den race og vil aldrig have andet.


  • #22   31. maj 2013 Grand danois smiley
    Tror aldrig jeg slipper af med de store, savlende sofa kartofler;)


  • #23   31. maj 2013 Endnu en whippet og forhåbentlig af egen avl, løbetidsstøv må gerne sendes denne vej smiley

  • #24   31. maj 2013 Grand danois for altid smiley

  • #25   31. maj 2013 Kirsten

    har du fundet en han? hvem? :b


  • #26   31. maj 2013 Kirsten..
    Altså vi har MASSER af højløbskhed her i huset, så du kommer bare og henter *G*


  • #27   31. maj 2013 Engang Border collie altid Border collie smiley

  • #28   31. maj 2013 Røsle - Ja, ham har jeg fundet for længe siden, før han blev dansk champion, han hedder Magic colour silver sunshine smiley

    profilbillede
  • #29   31. maj 2013 Den er svær. For min kæreste vil gerne ha noget større næste gang. Men chihuahua en er så perfekt som jeg havde drømt om, så kunne da godt tænke mig en til smiley men herren vil ha en mops, så det ender det jo nok med. Men det kommer nok også lidt an på hvad lucky kan fungere med. Men jeg tror ikke vi er I tvivl når den rette hvalp er der uanset race. Jeg var ikke I tvivl med hverken min gamle hund eller lucky, det var bare sådan det skulle være.

  • #30   31. maj 2013 Uh Henriette - Det er lige før jeg kommer springende smiley

  • #31   31. maj 2013 Åhh, jamen min næste race bliver helt klart en Bull Terrier.. Om det bliver standarten eller miniaturen, det ved jeg ikke endnu.. Men jeg har heldigvis nogle år endnu til at finde ud af det.. smiley

  • #32   31. maj 2013 Så er det jo spørgsmålet om hvor hurtigt oprindelige gener og formål kan avles ud, så gammel er racen jo heller ikke. Ved nu ikke om en jagthund ville være så skidt, kunne da sagtens se mig selv gå spor med en hund fx smiley
    Men er jo vant til en hund der ikke jager andet end blade, der helt uden problemer kan være sammen med vores marsvin..

    Men kan læse mig til at den er anerkendt i ruhåret og glat, men når jeg googler den kommer der en masse langhårede frem - kan ikke lige gennemskue hvad det går ud på - måske er den godkendt i langhårsvarianten i andre lande smiley ?

    Ja kunne godt forestille mig der nok er lidt mere jagt over dem end en CC smiley


  • #33   31. maj 2013 Du er velkommen Kirsten, ellers er vi i Jylland fra Mandag - Fredag *G*

    Trods det har været super nemt gennem alle løbetiderne, så er jeg nu alligevel glad for at det er sidste gang vi skal det igennem smiley
    Nu bliver underlivet fjernet, og så er vi ude ovre det med at have bur slået op og sådan smiley


  • #34   31. maj 2013 Helt klart G.D igen

  • #35   31. maj 2013 Kirsten: Hvis du mangler mere højløbskhed end hvad Rottemor kan klare så har vi tons her! Der hyles og bræ'es fra altanen efter de mulige bejlere, og en gåtur der før tog 10min tager nu det dobbelte fordi hun har så travlt med at finde ud af hvor det er hannerne går hen - når nu de ikke kommer op på altanen til hende... suk smiley

    Det er i øvrigt virkelig en flot han du har fundet dig der, er vild med farven! smiley


  • #36   31. maj 2013 Ausatralsk Cattledog eller American Akita

  • #37   1. jun 2013 Calule..
    DEN slags højløbskhed har vi heldigvis slet slet ikke smiley
    Så ville jeg dælme da dø, når man tænker på jeg også har intakt hanhund i huset *GG*

    Niks, vi er meget meget meget fin på den, og INGEN hanhunde vi endnu har mødt er gode nok.. Men derfor kan vi godt give ud af evnen til at tage imod alligevel *GG*


  • #39   1. jun 2013 Kirsten, han er lækker! bliver et spændende kuld. er det dit første?

  • #40   1. jun 2013 Calule - Lyder som om du hygger dig smiley
    Mine 3 tæver plejer at komme i løbetid samtidigt og jeg plejer næsten på dato at kunne regne ud hvornår de starter, men det kolde forår har åbenbart forskubbet det hele denne gang.

    Han er så lækker og har det mest fantastiske sind smiley



  • #42   1. jun 2013 Røsle - Det er mit første whippetkuld, men jeg har en garvet opdrætter i baghånden, der har "godkendt" mit valg af han smiley

    Jeg har haft et kuld gravhundehvalpe for mange år siden.


  • #43   1. jun 2013 glæder mig til at følge dem! det skal nok gå godt. hvilke farver regner du med kommer ud af dem?

  • #45   1. jun 2013 Røsle - der kan komme lidt af hvert smiley

    Begge hunde har både rød og blue fawn, blåbrindlet, lys brindlet og parti colour i anerne.
    Det eneste, der vil overraske mig er hvalpe helt uden hvidt, men man skal aldrig sige aldrig.


  • #48   1. jun 2013 Kato er jo egentlig min fars hund - specielt efter jeg er flyttet sammen med min mor i stedet for.
    Så når jeg helt selv skal ud at have en schæfer, så vil jeg ud og have min helt egen langhårede schæfer :-)!


  • #49   1. jun 2013 Der er mange racer jeg er forelsket i. Men ligenu tror jeg det er staff'en der passer bedst på alle mulige måder smiley

  • #51   1. jun 2013 Kirsten og Rottemor: Ja jeg hygger mig smiley Det er første løbetid, og hendes hormoner raser - så jeg er lidt overbærende :o) Synes også den var relativt kort(hun bløder ikke mere og er nærmest ikke hævet) og hun var højløbsk hurtigere end hvad jeg har læst er normalen, så måske er det derfor hun er så skør smiley
    Hendes kærestevalg er dog om muligt endnu mere skøre, for de to lækreste fyre i området er (åbenbart) en kæmpe bordercollie og en yorkie på knap 2kg smiley


  • #52   1. jun 2013 Min drøm er en American Akita, men p.g.a. mit helbred må jeg nok erkende, at jeg nok ikke vil kunne klare sådan en, og så vil jeg jo også gerne have mere end en, men det kan ikke blive aktuelt med mindre kæresten og jeg flytter sammen et sted udenfor byen. Alternativt en Norsk Elghund, som dog er mere vagthund men stadig meget krævende. Eller Finsk Lapphund, som er mindre krævende m.h.t. motion MEN:

    Tror så helt sikkert det bliver en Keeshond - og jeg ved faktisk også hvilken opdrætter jeg evt. skal skrives op hos - Ja de er yderst forskellige af sind og temperament, og jeg tænker så på mit eget energiniveau, når Keesha om min 10 år ( smiley ) ikke kan mere. Jeg vil ikke have en "pleaser" men heller ikke en hund der render på væggene, hvis den ikke bliver stimuleret, men dog en klog og selvstændigt tænkende hund, så der er udfordringer i træningen....



  • #53   1. jun 2013 Jeg skal ha en Aussie igen... og jeg har allerede en aftale med en svensk opdrætter - om 100 år, når Luka ikk er mere....

  • #54   1. jun 2013 Mit højeste ønske er grå schæfer igen, men mit helbred er bare ikke til det, så det må blive nok en sheltie, måske collie eller japansk spids, der er hvad, jeg kan honorere, og jeg tænker mest på hunden smiley

  • #55   1. jun 2013 Vi havde tænkt en Engelsk Mastiff når vores gamle Sankt Bernhard ikke kunne mere. Men da det kom til stykket kunne vi ikke undvære bernharden i huset og fik en ny. Så jeg tænker at den næste om forhåbentlig mange år også bliver en bernhard smiley

  • #57   1. jun 2013 Lagotto romagnolo smiley
    En krøllet "Frederik", der kan med alt og alle.


  • #58   1. jun 2013 jeg er nok tilbage ved schæfer, når den tid kommer

  • #59   1. jun 2013 Har lige fået en ft cocker efter at have haft tervueren i mange år;) den er godt nok sjov;) fiser rundt og er i alt, det sødeste lille kræ.
    Jeg er ellers til hyrdehunde har haft collie, groenendael og tervueren, men det her lille vimse dyr har da i den grad fanget mig, sød kvik og umådelig lærenem, jo jeg har slet ikke fortrudt


  • #60   1. jun 2013 Næste race kunne godt blive en chodsky pes.

  • #63   1. jun 2013 Endnu en Malamute, vi er simpelthen bidt af racen og dens fantastiske væsen! Vi har fundet moderen og venter nu på hun skal parres om godt et år ca smiley

  • #66   1. jun 2013 Hos os bliver de næste hunde også maltesere, men da den yngste, Emily, kun er 8 måneder, håber jeg, at der går mange år endnu:-)

  • #67   1. jun 2013 Hvis vi en dag skal skifte staffen ud (evt på grund af hundeloven) bliver den næste nok en bull terrier miniature, hvis det så kan lade sig gøre.
    Vores hjerter tilhører bullracerne, så hvis bulleren også ryger på forbudslisten, ja så ved jeg det sgu ikke.


  • #68   1. jun 2013 Jeg er på mops igen næste gang. Det bliver nok bare fawn frem for sort.

  • #70   1. jun 2013 Hos os drømmer vi om en Engelsk Bulldog . smiley

    Hvor er det for øvrigt sjovt at mange lader til at holde meget fast i én bestemt race. Jeg har aldrig haft hund før, men har lagt mærke til den tendens. Mange vender tilbage til samme race igen og igen... smiley og det kan jo være at jeg også ender der en dag , men nu skal vi jo lige have anskaffet os den første hund, førend vi beslutter hvad nr. 2 skal være smiley


  • #71   1. jun 2013 Rottweiler - én gang rottweiler, altid rottweiler smiley
    For os, er det den perfekte hund.
    Skøn trænings makker med stor personlighed og egen mening om tingene (det kan jeg godt lide hehe), skøn hygge basse hjemme i sofaen, velovervejet i nye situationer og så kan jeg godt lide størrelsen (jeg er dog til de lettere brugstyper)... og den er jo hamrende smuk! smiley
    Så ja... den perfekte race for os og derfor den race jeg skal have - altid hvis jeg kan smiley


  • #72   1. jun 2013 Jeg vakler, så heldigvis er der nok mange år til jeg skal tænke i de baner, men når det sker bliver det nok enten en Norwitch Terrier eller en West Highland White Terrier.
    Jeg er også helt syg med den langhåret version af Welsh Corgie, men der er nok for meget fældning.

    Saluki ville det blive hvis jeg havde helbredet og plads til den kunne strække ud. Den er jeg meget varm på.


  • #73   1. jun 2013 Jeg håber da, at jeg kan blive ved med at have Labber i mange år endnu - men en dag må jeg jo nok erkende, at de bliver for store og voldsomme for mig. Og så vil jeg gerne have en Miniature Bullterrier smiley

  • #74   1. jun 2013 Hos mig hedder det næste gang enten endnu en cavalier (helst en black and tan) eller en løwchen. Grunden er at jeg vil have en lille hund jeg kan arbejde med, og begge racer har kvaliteter jeg virkelig sætter pris på, min egen cavalier er en absolut drøm at arbejde med (vi træner agility).
    Ellers er jeg absolut fascineret af mynder, især saluki og wippet. Det ville dog kræve en helt anden boligsituation. Da jeg gerne ville kunne have en stor indhegnet have til dem.


  • #75   1. jun 2013 engang Sh<3ba altid Sh<3ba

  • #76   1. jun 2013 jeg synes den er svær... for jeg har flere racer i kikkerten

    I den lille afdeling har pixel gjort at jeg kunne overveje en pekingeser.
    Så har vi en hund i området, som bare er SÅ bedårende og lækker, så Shi Tzu er osse på listen.

    Af store hunde, så kunne jeg godt overveje en Riesenschnauzer. Mest fordi min gamle søko var halvt sådan en, og hjerneaktiviteten og makkerskabet var noget helt unikt.
    Ellers er jeg til de muskuløse hunde.. som f.ex. Rottweiler.


  • #77   1. jun 2013 Jeg drømmer om en stor dejlig basse af Grand Danois, som skal være min 'lille' skødehund smiley
    Er også helt forelsket i Chinese Crested hårløs, fuldstændig modsat af Grand Danois smiley
    Håber en dag på at få disse to racer (og få plads til min kommende GD smiley )


  • #78   1. jun 2013 Det er helt sikkert jeg skal have en rottweiler engang om nogen år, når jeg har fået den gård jeg drømmer om.
    Men jeg er for tiden på udkig efter en lille hund, helst fransk bulldog eller papillon.
    Var allerede skrevet op til et kuld der er født, men vores bil synes absolut dens bremser skulle stå af midt i det hele, så jeg måtte takke nej smiley


  • #79   1. jun 2013 Enten staffordshire bulterrier, miniature bullterrier eller fransk bulldog .. (Alt efter hvad hundeloven er blevet til når den tid engang kommer hvor vores elskede amstaff og sbt ikke er her mere) ..
    Vil gerne have en lille hund, som alligevel ikke her helt lille, en som er god med børn, som sagtens kan være doven, men også aktiv smiley


  • #80   1. jun 2013 her hjemme er vi helt enige, næste vuf bliver uden tvivl en pembroke welsh corgi, med dkk tavle, så jeg kan komme ud og prøve kræfter med udstillinger osv smiley

  • #81   1. jun 2013 Chinese crested powder puff.....elsker deres specielle , til tider, næsten menneskelige sind.....

  • #82   1. jun 2013 Det bliver Groenendael eller Tervueren igen, med mindre jeg ikke kan følge med længere, så bliver det sandsynligvis en Hvid Hyrdehund eller en Collie... eller måske slet ingen hund.

  • #83   1. jun 2013 collie,har 1 og hun er perfekt.har også en chihuahua,hun er også fantastisk, men tror faktisk at jeg er mere til collie,pga deres lærnemhed...chien er også rigtig nem,og har ikke mange "fejl" ,men hun lære ikke triks ret nemt...

  • #84   1. jun 2013 Tror aldrig jeg kommer uden om shibaen, elsker dem :-).
    Men en corgi pembrok eller en pyrenærisk hyrdehund, kunne det også blive til. Der er bare så mange fantastiske racer smiley


  • #85   1. jun 2013 det er altså sjovt at høre alle de forskellige typer hunde der passer til folks liv. tror vi har været næsten hele vejen rundt nu smiley

  • #86   1. jun 2013 En malamute og en husky. Igen :b
    Ej, vil også gerne have en lab på et tidspunkt.


  • #87   1. jun 2013 Jeg kan så lige tilføje endnu en ny race til paletten:

    Kerry Blue terrier, men det bliver først når jeg bliver rigtig voksen om en 10-15 år smiley


  • #88   1. jun 2013 Min næste hund bliver en miniature bull terrier - og går alt vel, så henter jeg ham om 8 uger smiley

  • #89   1. jun 2013 Nu går der mange år før jeg skal have en ny hund igen, pt har jeg en gammel tøs på 8 år, en teenager på 2 år og en hvalp på 5 mdr, og nu gider jeg ikke flere hvalpe i meget lang tid *LOL*

    Men når tiden engang kommer igen, bliver det enten endnu en cavalier, eller en Saluki, en dag skal jeg bare eje en lækker Saluki smiley


  • #90   1. jun 2013 Mit største ønske er en Coton de Tuelar - det er lige mig. Skal både gå til lydighed agylity og udstilling - og prøve et par kuld hvalp. Jeg har haft Rottweiler sammen med en eks - den var for stor og for motionskrævende til mig. Jeg har også haft dværg-puddel - elskede den meget højt, men der var nogle ting ved personligheden, som var svære at arbejde med - det var en omplacerings tæve på 5 år. Hun var meget egenrådig og overlegen overfor andre hunde. Og kunne ikke fordrage hvalpe - gik bare til andgreb. Men ellers var hun en super dejlig hund, som jeg elskede at gå tur i skoven med. Men en coton virker helt perfekt til mig af både størrelse, aktivitetsnivaeu og sind - og jeg vil elske at nuse og pleje dens pels smiley Jeg skal have en hvalp i løbet af efteråret, når jeg har fået sparet penge nok sammen - og har fundet den helt rigtige opdrætter smiley

  • #91   1. jun 2013 Corgi cardigan, en sheltie eller en whippet smiley

  • #92   1. jun 2013 Collie eller tervueren
    "faren" er nok at jeg aldrig vil finde en tervueren som min gode gamle Dess, så måske skal jeg holde mig fra den race


  • #93   1. jun 2013 En gang om 13-14 år, kunne vi vel godt tænke os en ren golden. Lige nu vil vi blot nyde vores kære selskab, af dejlige Marley. :o)

    profilbillede
  • #94   1. jun 2013 En gang om 13-14 år, kunne vi vel godt tænke os en ren golden. Lige nu vil vi blot nyde vores kære selskab, af dejlige Marley. :o)

    profilbillede
  • #95   1. jun 2013 Jeg skal altid have chihuahua. smiley skulle jeg have en til, udover de to jeg har nu, så blev der en han. Kunne godt tænke mig en husky - eller cremefarvet.

  • #96   1. jun 2013 Broholmer, forhåbentlig af eget opdræt ??
    Har lige søgt kennelmærke, min tæve er godt kun 8 mdr, men hun lover godt indtil videre. Kommer hun ikke i avl, er drømmen at finde en tævehvalp af gode sunde linjer, som så forhåbentlig kan avlsgodkendes. På sigt ønsker jeg mig at have 2 tæver og en hanhund, der er ikke noget smukkere end en stor flot maskulin broholmerhan, det vil jeg ikke undvære, selv om drømmen er opdræt.

    Min mand har set sig lun på tibetansk Mastiff. Men så skal parcelhuset i forstaden vist byttes til et hus på landet..


    profilbillede
  • #97   2. jun 2013 Miniature Bull Terrier eller Saluki - hvor end der dukker den perfekte hvalp op først..

  • #98   2. jun 2013 Mit hjerte bløder for den danske spids, men ellers ville min ønskehund være en
    Border collie eller en Australian shepherd...men det ved jeg at jeg aldrig får.....suk.....men skønne er de! Elsker også de islandske fårehunde!


  • #99   4. jun 2013 Jeg vil gerne blive aldrende med en Welsh Corgi! Det er baseret på at jeg holder meget af hyrdehundens intelligens, men også vægter en vis grad af selektiv vilje. Så jeg forestiller mig at vi kan hygge os og være skide irriterede på hinanden til den dag vi dør:)

  • #102   6. jun 2013 Jeg bliver ved retrieverne.. Så enten endnu en lab eller en golden (helst af jagtlinier)

  • #103   6. jun 2013 Nu har jeg en aftale med Bella om at hun bliver 30 år gammel, så der er jo lang tid til ;-). Men må altså eje en Dalmatiner en dag.

  • #104   6. jun 2013 Det må nu nok blive en Flatter, de er ski fantastiske smiley

  • #105   6. jun 2013 For mit vedkommende bliver det snart smiley Skal "bare" finde det rette kuld og få sparet lidt penge sammen smiley

  • #106   6. jun 2013 Spændende Jeanette ! Hvilke kenneler eller hunde har du kig på ? skriv evt. i pb, for at det ikke bliver en rodet tråd smiley

  • #107   7. jun 2013 Min næste race skal helt sikkert være en Russisk Toy, jeg er faldet helt og aldeles for racen, jeg var så heldig at møde et par stykker af dem på DKK s udstilling i Roskilde, og de er da bare for søde.

  • #108   7. jun 2013 Jeg er jo den lykkelige ejer af både en ruhåret gravhund og en ruhåret hønsehund. Begge racer passer genialt til os smiley

    Kunne engang drømme om en ruhåret dværg gravhund, men i dag er avlsmaterialet slet ikke mig smiley så kun hvis de blir bedre.

    Derudover måtte min næste hund godt være på vej, og komme til verden om knap 8 uger :-))))


  • #109   7. jun 2013 Puha jeg har slet ikke rigtig bestemt mig!
    Men har kriterier!

    Er ikke så meget til spidse snuder og en skinger gøen!
    Ingen lang pels der kan kilde mig i næsen!
    Den skal være boxer kort ellers vågner jeg med snot hver morgen! (Lyder måske underligt men ja:0)

    Det skal være store slaskede læber men korte tykke snuder
    Og et rigtig DYBT VOV!
    Og umildbart kan jeg godt lige aftegninger som ambullen har der er sjællendt en der er magen til:0)

    Og så alligevel tror jeg at når jeg engang bliver gammel og doven så skal jeg have mig en stor puddel! For på trods af alle minusserne så er der bare noget over dem!


  • #110   7. jun 2013 Engang når Bamsen bliver voksen og skal have en legekammerat, så bliver det helt sikkert en Berner Sennenhund igen. Det er simpelthen en fantastisk mild race, der er SÅ skøn at arbejde sammen med.
    Vi har snakket meget om Sankt Bernard, Newfoundlænder, rottweiler og boxer.
    Men, vi ender altid med at falde tilbage på Berneren, den er stukket af med vores hjerter smiley


    profilbillede
  • #111   13. jun 2013 enten en borzoi mere, saluki eller irsk ulvehund smiley

  • #113   17. jul 2013 Bullmastiff, rottweiler eller Tibetansk Mastiff. Men det bliver først når de forhåbentlig kommer af advarsels listem, Tinka er ældre og jeg forhåbentlig får mig et hus smiley

  • #114   17. jul 2013 Hmm det bliver først den dag Felix ikke er her mere og han er alligevel kun 3 år nu men har da tænkt det sku være en westie igen. Ved bare ikk om jeg tør for har været meget uheldig med Felix hvor vi har rendt til dyrlægen rigtig tit.
    Har også haft en Border Terrier i tankerne. Både fordi det er en sund race men også fordi den er meget trænbar har jeg læst og god til agility smiley
    Var også på et tidspunkt sikker på jeg sku have en dalmatiner en dag men er hoppet fra. Gider ikk sådan noget fældning, synes den bliver for stor og så tør jeg ikk rigtig fordi den døjer med mange sygdomme


  • #115   17. jul 2013 De næste hunde blir født om 14 dage :-))
    De er ruhårede gravhunde, og hvis der er en fin tæve ibland beholder jeg hende smiley


Kommentér på:
Jeres næste race

Annonce