7.603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 129 Svar

Hvad skal jeres næste hund hedde? (hyggeemne) Hvad skal jeres næste hund hedde? (hyggeemne)

Har I overvejet, hvad jeres næste hund skal være (af race) og hvad den skal hedde (kaldenavn, ikke stambog)?

Læg gerne et billede ind af den valgte race smiley

Selv skal vi have en langhåret collie og vi glæder os helt vildt smiley Navn har vi ikke helt fundet på, men vi har haft Scarlet, Fenja, Maggie og Hailey oppe og vende.. Det er dog først til vinter, så vi har god tid. smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.
  • Græsplænen skal slås 375 kr.
  • Montering af skrivebord(købt fra Jysk)og hold i væggen for en spejl 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeres næste hund hedde? (hyggeemne)
  • #1   3. jun 2015 Aner det ikke. Mine har som regel navn når jeg overtager dem smiley

• #3   3. jun 2015 Lige et lille billede af mig og en "låne collie". Vi var til arrangement med vores kommende opdrætter og fik lov til at låne Donna her, til at prøve noget rally med. Det var rigtig sjovt (og lidt snyd, fordi Donna kunne jo allerede alle øvelserne), men både kæresten og jeg, lærte en masse om rallylydighed smiley

Hunden på billedet er Lapinette´s Prima Donna

profilbillede
  • #6   3. jun 2015 Jeg går og truer lidt med, at når Baby han skal have en lille søster, skal hun hedde pus eller pusling smiley

Baby og Pusling... Hihi smiley

Men har ikke nogen seriøse ideer smiley

Og den næste bliver endnu en puddel. smiley

profilbillede
  • #7   3. jun 2015 Jeg regner med at min den næste skal hedde Pjat, så har jeg Pjevs og Pjat, det vil være helt fint;)

• #8   3. jun 2015 Det bliver højst sandsynlig en sheltie, og jeg er vild med navnene Eevee, Iris, Artemis (lidt langt), Gaia, Leda og en masse andre... jeps. Kører pokémon og græsk stil smiley
    (Men som CF siger, synes jeg det er svært at vurdere uden at have set og dannet sig et indtryk af hunden)

Her et tilfældigt billede fra Google, farven er med tiden blevet mere underordnet, kunne i starten bedst lide blue merle, men er gået hen og blevet mere vild med zobel og tricolor smiley

profilbillede
  • #9   3. jun 2015 Jeg syntes også at Europa var et GENIALT tæve-navn. Jeg var virkelig hooked. Det var et skidegodt navn. Indtil jeg prøvede at sige "Europaa, kom her" ..

• #12   3. jun 2015 Moren til min kommende hvalp. Hun skal hedde Effie eller Ellie..
    En Shetland sheepdog

profilbillede
  • #13   3. jun 2015 Ellie er da et vildt nuttet navn smiley

• #14   3. jun 2015 først og fremmest skal jeg ikke have ny hund, før de to vi har ikke er her mere, og de er forholdsvis 2 år og 5 mdr, så der går rigtig mange år, forhåbentligt.
    Men så skal kæresten først have en SBT, hanhund, navn har vi slet ikke tænkt på, og farve er vidst lige underordnet, pt tror jeg han er mest til den mørke og jeg er mest til de røde smiley
    Derefter bliver det igen min tur, og jeg kan når han har hanhund i den race, kun få tæver, så det er så nemt. Men jeg drømmer lidt om forskellige farver indenfor chihuahua, sådan en lille skid skal jeg altid have tror jeg. Men hvis jeg lige skal nævne en, kunne jeg godt tænke mig en lille langhåret creme tæve, ved navn Cleo smiley

Har lige nu disse to black and tan ballademagere, de er mere end rigeligt smiley
    De hedder Lucky og Rosa. Jeg køre så vidt muligt disney navne.

profilbillede
  • #15   3. jun 2015 Fünke: ja det mega sødt men er mere til Effie men nu ser vi smiley

• #16   3. jun 2015 Det kommer måske også lettere når man ser hunden smiley

• #17   3. jun 2015 Ja nemlig og Manfred skulle have været en Odie (men det kunne manden ikke lide) smiley

• #19   3. jun 2015 Det bliver med ret stor sikkerhed en dogue de bordeaux hanhund
    Men ved ikke hvad navnet bliver

• #22   3. jun 2015 Det ved jeg faktisk ikke helt endnu, men jeg ved at det skal være en tæve ^^ Så er spørgsmålet bare, om det skal være en kromfohrländer eller en bc. Har kigget mere på BC her på det sidste.

• #23   3. jun 2015 Border collie
    Hvis tæve så skulle hun hedde Fly eller mist
    Hvis hanhund har jeg ingen ideer ..

• #25   3. jun 2015 Fransk bulldog - dreng og han skal hedde Einar smiley

• #26   3. jun 2015 Åhhh det er svært at sige på forhånd, men jeg har da nogle sjove navne, alt efter om det bliver en ulvehund eller en mindre terrier næste gang.
    Bjarne fik jeg lige skrevet på listen i går smiley
    Lukas, Flemming, Otto, Morten, Toke.. Gunleif er et fint ulvenavn smiley

• #29   3. jun 2015 Den kunne også komme til at hedde Putte? smiley Putte puddelhund smiley

• #30   3. jun 2015 Jeg er altså også ret vild med nogle klassiske navne som Sonja, Jane, Ingrid, Heidi mm. Men kunne forestille mig at det ville virke lidt underligt at råbe "Heidiii" efter en hund, og så hedder min mormor også Sonja.. ja det skal da ikke være nogen hindring smiley

• #31   3. jun 2015 Fünke, Baby's opdrætter har en tæve der hedder Heidi smiley Det er så skønt et navn! smiley

• #32   3. jun 2015 frejdig-Heidi.. smiley

• #33   3. jun 2015 Min næste hund bliver... Surprise surprise.. En Boxer igen.. smiley

Om det bliver en han eller tæve.. Det vides ikke endnu.. Der kommer nemlig først en ny Boxer ind i hjemmet når rappenskralden (Afrodithe) ikke er her mere eller når Costa ikke er her mere.. smiley

Men den må gerne være helt mørkt tigret lige som Krummes Dicte eller den "gammeldags" røde farve.. smiley smiley

Navnet kan jeg først beslutte mig for når jeg kender stamtavlenavnet og når jeg ser hunden..

Men jeg kan garantere for at det bliver lige så specielt som Afrodithe og Costa.. smiley

• #34   3. jun 2015 Kunne dog være fedt at have en hund der hed Rudolf.. smiley

Smide et par bjælder på hunden og slippe den fri i december hvor der er sne, og så gå og råbe "Ruuuuudolf, kom her".. smiley

• #35   3. jun 2015 Ja, vi har jo næsten lige fået hund nr. 2, som er en mops, der hedder Bodil (på billedet). Næste hund, der kommer ind i flokken (som jo så nok først bliver om nogle år, når vi har mere plads og flere penge), bliver nok også en mops. Måske det skal være en Prop. så har vi en Prop og Berta smiley

profilbillede
  • #36   3. jun 2015 Hahaha Carina, og bare navnet Rudolf er da skide kært smiley

• #37   3. jun 2015 Wow, man burde tema-opkalde alle sine hunde efter julemandens rensdyr

• #38   3. jun 2015 Jeg har altid gerne villet have en Puppy, men det gider min kæreste ikke smiley

• #39   3. jun 2015 Fünke - Kunne bare se så fedt ud, at der kom en stor boxer med bjælder på løbende hen imod en fordi at den hed Rudolf.. smiley

Især hvis man så også lige smed et sæt gevirer på.. smiley

• #40   3. jun 2015 My Only - Hehe, det er så fordelen ved at være single.. smiley

Man bestemmer helt selv.. smiley

• #41   3. jun 2015 Rudolf er her smiley

profilbillede
  • #42   3. jun 2015 MLA - Hahahaha.. Genialt.. smiley

• #43   3. jun 2015 Gandalf kan også smiley

profilbillede
  • #44   3. jun 2015 Hvordan kender du FORSKEL på dem?? smiley

• #47   3. jun 2015 Det bliver en shih tzu han om forhåbenlig 7 uger smiley
    Navn har jeg ik noget af i nu men overvejer da at begynde at kigge forskellige navne sider igennem smiley

• #48   3. jun 2015 Berta vil gerne være rensdyr sammen med Gandalf og Morgan - størrelsen har ingen betydning!

profilbillede
  • #50   3. jun 2015 Min den næste bliver formindelig en sheltie, dog er det ikke helt bestemt endnu. Men det bliver også først når ziga ikke kan mere, hun er kun 5 år, så jeg tror og håber på hun holder længe endnu, selvom man aldrig kan vide hvornår hendes dårlige hjerte siger stop.
    Navnet ved jeg ikke endnu, sådan noget kan jeg ikke beslutte uden at havde set hunden.

• #51   3. jun 2015 Jahhhh Berta er hermed medlem af rudolfklubben smiley

i to andre; prøv at sammenlign dem, der ER stor forskel, meget faktisk.
    Gandalf har mega meget hår, godt med skæg og lysere ører og øjne end Morgan smiley

• #52   3. jun 2015 Ja, kunne godt se at han havde mere hår ned i øjnene, men på afstand... ville aldrig kunne skelne dem fra hinanden, selv hvis der er højdeforskel smiley

• #54   3. jun 2015 Jo til en BC hanhund tror jeg han skal hedde Drift men det er længe til før jeg skal have hund igen smiley

• #56   3. jun 2015 Har altid synes Svende skulle have en blue Merle lillesøster a la den på billedet...kaldet Lotta smiley

Men kæresten mener, det er rigeligt med en lavbenet og stædig vovse i huset smiley

profilbillede
  • #57   3. jun 2015 Helst en Bullterrier miniature.. hvis tæve så Solvej smiley

Hanhund Leif, Mogens, Arne.. kunne blive ved smiley

• #59   3. jun 2015 pomfrit er da også genialt smiley

• #60   3. jun 2015 Det bliver en sheltie mere

Min hedder zeus = konge og far til guderne.

Vil have en tæve , så det bliver Hera = dronning af guder

• #61   3. jun 2015 Nok en pharaoh eller en ibicenco.
    Navnet? Så åndssvagt som muligt, ala Myrna...

• #62   3. jun 2015 Selvom jeg havde sagt jeg ikke ville have en cairn mere, så ender det nok med sådan en igen, men så skal det være en tæve og den skal hedde Pizza smiley

• #63   3. jun 2015 Jeg håber på en tæve næste år og ville rigtig gerne kalde hende Esther, men det hed min farmor og mine familie synes det er lidt mærkelig. Synes godt det må passe ind i samme gruppe, som mine andre hunde, der hedder Viola og Leopold (Leopoldo), Så jeg tænker på Ellinor, Elvira, Carmen, Agnes eller Vera. Men kan også godt lide navne som Havanna, Sookie og Cuba. Så godt der er næsten et år til endnu smiley

profilbillede
  • #64   3. jun 2015 Det har du ret i Carina, men det er måske lidt overkill at kyle ham ud for et hundenavn smiley

Haha Louise, den havde jeg ikke lige set komme. tror aldrig jeg har hørt om en hund der hed Solvej, men jeg vil da være beæret over at dele navn med en smiley
    Nu er jeg ikke selv så vild med bullterrier looket, men ud fra hvad jeg har hørt om deres personligheder og sådan, passer Solvej glimrende, for jeg er også en stædig en der gør hvad jeg selv vil smiley

• #66   3. jun 2015 My only - Haha, ja bare lidt overkill.. smiley

Men der er da også mange fordele ved at være i et forhold..

Der er f.eks. altid en til at lufte hundene når man er syg.. smiley

Og sådan en kunne jeg virkelig godt bruge lige nu.. Der er virkelig ikke noget mere nederen end at lufte hunde når alle luftveje er stoppet helt til.. smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #68   3. jun 2015 Min næste hund bliver nok en whippet eller endnu en ruhåret vizsla.

Når det gælder navnet, kommer jeg nok til at tage udgangspunkt i stambogsnavnet, men skulle det vise sig håbløst, har jeg "Pølse" og "Bacon" i baghånden smiley

• #70   3. jun 2015 Jeg ville ikke turde at sælge hvalp til halvdelen af jer herinde smiley ha ha smiley
    Af ren og skær frygt for den der : "hvad pokker er det da for nogle galninge hun sender sine hvalpe ud til?" smiley

• #71   3. jun 2015 Får jeg en irsk terrier, skal han hedde Canelo. smiley

• #73   3. jun 2015 Hahaha hold kæft minion, hvor er det godt!
    Og Skinke, det er da et perfekt hundenavn smiley Lidt ligesom Skank..

• #74   3. jun 2015 En Chihuahua der skal hedde Rambo smiley Eller King smiley

• #75   3. jun 2015 Bjarne er mit Minion! smiley om det bliver en cairn, JR, eller en boston T (eller mindsteungen får sin vilje og får en mops) ved jeg ikke, men Bjarne er genialt til en lille lort smiley

• #76   3. jun 2015 Nu vi er i de lidt omvendte navne kender en hun har en GD og CHI
    Hendes CHI hedder King
    Og hendes GD hedder Princess haha der bliver også vendt hoveder og grinet i krogene ..

• #78   3. jun 2015 schnitzel er da også genialt smiley

• #80   3. jun 2015 Vi er ikke helt sikre på racen herhjemme, men noget der er markant mindre end en labrador. En tæve, også skal den hedde Pixie. Vores græker hed Meegó, men han blev kaldt Pixiemax, så som minde om ham skal den hedde Pixie, også kunne jeg godt tænke mig at prøve at have en tæve næste gang.

• #81   3. jun 2015 eller bacon smiley

• #82   3. jun 2015 Min næste hund bliver en ruhåret dværg gravhund igen...hvis det bliver en han,skal han hedde Fætter-hvis det bliver en hun,skal hun hedde Fie eller fru Olsen ...

• #84   3. jun 2015 MLA - jeg har haft en kat, der hed Bjarne, men hun kom aldrig, når jeg kaldte. Hun burde egentligt have heddet skrasss-knitre-rasle, for bare jeg rørte posen med tørkost, kom nu omgående. Skøre kat, smiley

• #87   3. jun 2015 genialt med Bjarne til en kat, hun eller ej.. det er faktisk derfra jeg har fået ideen smiley

Rynke: næææææææææææææææææææææ neej! ikke flere hunde.. jeg skrev NÆSTE gang smiley
    når en eller to ikke er mere.. smiley

• #88   3. jun 2015 MLA - mopsen fylder jo ellers ikke meget - medmindre den ligger i sengen smiley så stjæler den både puden og skubber en ud til kanten smiley

• #90   3. jun 2015 Jeg ELSKER når der er byttet om på navnene, de dér fimsede navne til store hanhunde eller maskuline navne til små tæver, altså jeg siger bare, det kunne være ret sjovt med en lillebitte tæve der hed Bent eller sådan noget smiley

• #91   3. jun 2015 Concita Wurst GGGG

Ida; jaja, den er god med dig.. smiley
    Har slet ikke råd til flere munde at mætte, mit tøj er i laser og børnene får kun mad tre gange om ugen.. det går ikke hvis de skal skæres yderligere smiley

• #92   3. jun 2015 Zeus

profilbillede
  • #93   3. jun 2015 Mødte en gang em amf der hed Mis.. kunne ikke andet end at grine smiley

• #94   3. jun 2015 Vi snakkede faktisk om det der med maskuline og fimsede navne til hvalpe træning sidste gang. De syntes bestemt at Rosa skulle have haft et mere maskulint navn, men hun kunne jo ikke rigtig hedde King, når hun er en lille tæve. Heller ikke selvom vores træner blev ved med at kalde hende en ham/han smiley

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.557
    #95   3. jun 2015 Min næste hund skal hedde Gaddafi eller Apache. smiley
    Mine hunde er altid opkaldt efter terrorister eller indianerstammer.

• #97   3. jun 2015 Engang, så skal jeg ha' to bordeauxer - en hanhund, som skal hedde Manny og så vil jeg gerne have en tæve som skal hedde Ziva. Det har jeg i princippet haft, men det blev alt for kort tid - så selvom det er lidt weird at genbruge navnet gør jeg det nok alligevel smiley

Den næste hund bliver dog nok en westie eller to først - navnene dertil kommer nok den dag jeg finder dem smiley Har ingen sjove planer dér...

Men har lige hentet en kaninunge hos en veninde, og spurgte så om han var blevet navngivet og hun var ret hurtig til at sige "JA!!!!" og forsøge at komme op med noget meget hurtigt fordi, jeg altid kommer med mærkelige kryptiske underlige navne og dét synes hun alligevel ikke kaninen skulle udsættes for, LOL smiley smiley
    - Min forslag var dog noget så simpelt som Arian og dét blev trodsalt godkendt! smiley

• #98   3. jun 2015 min næste hund bliver nok endnu en Salik slags hund igen. Bliver det en hanhund og det gør det nok kommer den til at hedde Icon, Ecco eller Kalsifer.

profilbillede
  • #99   3. jun 2015 Kalsifer, som efter 'Calcifer' i Howl's Moving Castle?? smiley

• #100   3. jun 2015 Fünke præcist - enten Kalsifer eller Calcifer smiley og ja netop fra den film smiley

• #102   3. jun 2015 Eej den er nuttet. Ej, jeg bliver helt inspireret. Man kunne også køre tema og opkalde sine hunde efter Studio Ghibli film selvom det jo egentlig er en bog (ja jeg er ret vild med temaer) ... hvor ville det være fedt at have en hund, der hed "Howl's Moving Castle" på stambogen og så kalde den Calcifer eller Howl...
    Mine drømme går helt amok af den her tråd smiley smiley

• #104   3. jun 2015 ja ik - det synes jeg også ville være vildt sødt og ret originalt. Jeg ville i hvert fald gerne have en Totoro, Ponjo, Jiji, Moro, Satsuki eller noget i den dur smiley Men Calcifer den har jeg altså reserveret.

• #105   3. jun 2015 Salik vil nu altså også gerne være med rensdyrbølgen smiley

profilbillede
  • #106   3. jun 2015 Jahhh Rudolf-Salik smiley

• #107   3. jun 2015 Jeg har lige bestemt mig. Min næste hund kommer til at hedde Totoro. Og det bliver en tæve.

• #108   3. jun 2015 Da jeg fik Alvin, havde jeg besluttet at han skulle hedde Genba... Men da hende jeg købte ham af, sagde han hed Alvin.. Ja så kunne han ikke hedde andet!! smiley

profilbillede
  • #109   3. jun 2015 Min næste kommer først om forhåbentlig mange år tænker jeg... Ihvertfald minimum 3 *lol*

Det skulle undremig grumt om det ikke varen tæve mere og det bliver nok også endnu en ft cocker.

De nuværende hedder Karla, Johna og Wilma. Tænker at den næste bliver en Olga eller Sonja (hvis den kommer til fordi jeg må sige farvel til Johna).
    Hvis den kommer fordi jeg bestemmer mig til 4 hunde, så bliver det nok en Bertha, Helle, Inga eller Else.

• #112   3. jun 2015 Har allered Pølse og Rulle, så næste må skulle hedde Smør eller Rugbrød

• #116   3. jun 2015 Ahahahahaha MLA, jeg har faktisk i mange år drømt om en hund der skulle hedde Bacon, og gerne en med mange deller smiley

Men her i huset ender vi nok med en dværg pinscher igen næste gang ( om forhåbentlig mange år) , og den skal helt sikkert have en gammel dansk navn, altså sådan noget Henning, Herman, Bjarne, Åge eller sådan noget smiley

Jeg er generelt ikke særlig vild med tuttenut navne til dyr, eller de der traditionelle navne ( siger kvinden med to hunde med netop almindelige hundenavne smiley ) Men altså vores Ozzy er altså opkaldt efter Ozzy Osbourne, så lidt rock n rolle er han da, og Mailo havde sit navn da vi fik ham

• #117   3. jun 2015 Racen er jeg slet ikke lagt fast på endnu. Det kommer an på hvornår jeg får hund og hvordan vi bor til den tid. :o)

Tankerne går lidt på samojede, cocker spaniel, sheltie, dansk spids, dalmatiner, collie og corgi - nogenlunde i den rækkefølge. :o) Så det er ret bredt ;o)

Navne er endnu værre. Til hanner er jeg lige nu vild med Jax og til tæver er jeg lidt blank, tror jeg. :o)

• #118   4. jun 2015 Mine skal have "menneskenavne", alt andet duer slet ikke i min verden

• #119   4. jun 2015 Racen bliver næstene sikkert en Kees (om mange år) og nok en tæve.
    Navnet plejer først at dukke op, når jeg ser hvalpen, men jeg synger lidt på navne som:
    Mitcha, Cypress, Ayita, Macha, Kwanita, Ankti, Ayasha/Ayashe, Miacoda og andre "indianernavne", men det bliver nok noget helt andet smiley

profilbillede
  • #120   4. jun 2015 En mops der hedder bacon - det må være NAVNET til sådan en smiley

• #122   4. jun 2015 Jeg ved ikke hvordan jeg skal toppe at have hunde der hedder Hund og Vovse

• #123   4. jun 2015 Vores næste om maaaaange år skal være en cavalier igen. Vi elsker racen og sindet herhjemme. Jeg synes Cocio er et åndssvagt navn og mega besværligt at råbe. Han hedder altid bare Muffi. Den næste skal nok højst sandsynligt hedde Jensen og skal være en han igen. smiley

• #125   4. jun 2015 Den næste jeg helt selv må bestemme over bliver en bolo mere. Det skal være en tæve og navnet bliver noget gammelt dansk, måske med noget plantenavn ind over, alt efter hvordan opdrætteren navngiver. Jeg vil gerne have navet ind i stambogsnavnet hvis muligt.

• #126   4. jun 2015 Ditte du kan også få en puppy smiley

• #127   4. jun 2015 Det bliver først om 10 år og afhængig af land jeg bor i på det tidpunkt, så nok en bulldog race og den skal hedde Bobby eller Miley smiley

• #128   4. jun 2015 Hvis jeg får nogensinde får en Bull Terrier igen, tæve, så skal hun hedde Gurli smiley

• #129   4. jun 2015 Orv ja rynke smiley

• #131   4. jun 2015 Ditte> hvad med Vov , Bjæf eller Gø? Hehe

• #132   4. jun 2015 Bjæf, dét er et godt navn! Jeg stemmer for Bjæf smiley Selvom Vuffi og Puppy nu også er gode kandidater

• #133   4. jun 2015 Jeg er mest til sådan nogle ting jeg kunne finde på at kalde dem under alle omstændigheder, også hvis de hed noget andet
    Og jeg ville helt sikkert ikke sige gø eller puppy smiley

• #134   4. jun 2015 Vi skal hente denne her smukke pige om en måned. Hun er blanding af border collie og husky/ malamute. Hun skal hedde Ellie smiley

profilbillede
  • #135   4. jun 2015 Når jeg har fået sparet op til det, så står den på en irsk ulvehund smiley Helst en tæve, og hun skal hedde Udu smiley

• #136   4. jun 2015 Jeg synes aldrig mine planlagte navne holder, når jeg møder hvalpene i virkeligheden. Jeg havde i MANGE år snakket om, at jeg engang ville have en rød husky-han, som skulle hedde Redfield. Men da jeg så stod med Aqui i armene, kunne han umuligt hedde det...

Lige nu planlægger jeg at min næste husky skal være en Gabriel.. Men lur mig, om det ikke også går i vasken smiley

• #137   4. jun 2015 Tænker på racer som belgisk hyrdehund (gerne en grå tervueren), schæfer, Australian shepherd eller måske en eurasier....

Zepto, Othello, Calcifer eller Jax måske..

Har en del i tankerne

• #139   4. jun 2015 Min næste hund bliver nok endnu en Chinese Crested - vil gerne have en tæve næste gang og planen er et hun skal hedde Kirsa. Men hvis hun ikke ligner en Kirsa, så finder jeg nok på noget andet.

profilbillede
  • #141   4. jun 2015 Haha Rynke! Nu har jeg kun haft en skaldet rotte, men han var varm og blød at røre ved smiley smiley

• #142   4. jun 2015 Ditte - Hvad med Køter? smiley

• #143   4. jun 2015 Ha ha CTS den var faktisk ikke utænkelig smiley

• #144   4. jun 2015 Jeg vil rigtig gerne have en corgi engang og vil nok kalde den Arnold eller Valentino smiley

• #145   5. jun 2015 Mig og kæresten har allerede bestemt at når vi får en lab tæve skal den hedde Exotic smiley

• #148   7. jun 2015 Jeg har ikke tænkt så langt.. Lige PT har jeg nok i Robin smiley

Min næste hund skal helt klart være voksen, det der hvalpe halløj er simpelthen for stressende for mig, og voksne hunde har somregl allerede et navn smiley

• #149   7. jun 2015 Rynke: Både og. Deres hud er dejlig blød at røre ved, men når de bliver barberet og håret vokset ud igen, kan de godt stikke lidt. Det er lidt som at røre ved dit eget ben.
    Det er slet ikke som en hårløs kat fx - de er super bløde - men de har også et tyndt "usynligt" lag pels over det hele. Tror hårløse rotter er lidt på samme måde.

• #150   7. jun 2015 Jeg leder helt sikkert efter en Japanese chin eller en Pekingeser. og det bliver nok Lolly eller blob

• Ebbe S
    Ebbe S Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 13
    #151   7. jun 2015 For mit vedkommende bli'r der ingen næste.
    Ham jeg har, er umulig at stikke. Og jeg har lovet ham, at han skal ha' et L A N G T og godt liv, dvs MINDST 10 år endnu, og til den tid er jeg ved at være, hvad man på fremmedlandsk kalder "an old fart", hvis jeg vel at mærke selv klarer den så langt. :o)
    Mvh Ebbe

profilbillede
  • #154   7. jun 2015 Min næste bliver en Australian Shepherd, en pige er blevet bestemt smiley
    Hun skal hedde Du Der.

profilbillede
  • #155   8. jun 2015 Har altid forestillet mig at min første hund skulle være en fin Border Collie-hanhund. Forelskede mig i racen da jeg gik i skole, hvor min skoleleder havde sin Border Collie-hanhund Monty rendende frit omkring. Læste alt hvad jeg kunne finde om racen og besluttede mig hurtigt for at hunden skulle hedde Monty for at ære min skoleleders Border Collie, der desværre gik bort. Intet kunne rykke mig i min stædige beslutning.

Så flyttede jeg i en lejlighed på 49kvm og så tænkte jeg: "Fandme nej, det ville være dyrplageri."

Racen er meget aktiv og uhyggeligt intelligent. Hvis man ikke stimulerer/motionerer hunden nok, kan de få "hyrde-mani" som en veninde så fint kaldte det. Og generelt bare destruktiv adfærd som alle andre hunde der ikke bliver stimuleret ordentligt.

Så jeg besluttede mig for at vente til jeg havde et hus med have som minimum, gerne en gård. Nu har jeg så en hund jeg er overbevist om er kvart gris og kanin. smiley

• #156   8. jun 2015 Min den næste bliver en FT springer mere (Det er min nuværende Funky på billedet) Enten tricollour eller sort/hvid. En tæve.

Navn tør jeg ikke byde ind på. Det ved jeg først når jeg sidder med den og ved hvad det er for en lille sjæl jeg har i hænderne.

Ingen af mine har heddet det jeg troede de skulle have heddet og kun EN har beholdt sit navn da han flyttede ind (en 8 årig husky.).

Men næste hund og de næste mange bliver en FTer!

profilbillede
  • #157   8. jun 2015 Jeanette: ja så har jeg været bigtime dyreplager. Jeg har boet ganske småt med mine 3 tøser. Men er så af den holdning at man motionere kræet udendørs og langt væk fra haven.. en border collie bliver ikke lykkelig af at have en have eller et hus på 200 kvm.

• #158   8. jun 2015 Jeg er også af den holdning, at du sagtens kan have din Border Collie på 49 kvm, Jeanette smiley
    Det er da ikke det, der skal ødelægge drømmen. Det afgørende er, hvordan du stimulerer den og arbejder med den udenfor - den kan SAGTENS få "hyrde-mani" på 200 kvm som Zarah siger, hvis ikke du er skarp nok til at aktivere den.
    Hvorfor skulle aktiveringen foregå indenfor? Har du aktiveret hunden nok udenfor, så behøves den ikke et kæmpe hus og have at spæne rundt i smiley
    Selvom have da selvfølgelig er at foretrække for mange hunde. Men det er slet ikke umuligt eller dyrplageri i lejlighed.

• #160   8. jun 2015 Den næste bliver en sort/hvid BC tæve som vi henter om en måned smiley vi har kig på to af hvalpene fra opdrætter som jeg har fået lov at vælge navn til, Zoey og Sally smiley og så vælger vi hvilken det skal være når de er blevet lidt ældre smiley

• #161   8. jun 2015 Tjaaaa bum bum; jeg mistede jo min Stormydreng forrige fredag. Men der er allerede bestilt en ny hanhvalp. Til sommer, hvis der kommer afbud på en af hanhundene i det kuld pågældende opdrætter har nu. De har nok allerede fået deres stambogsnavne og det var vist et h-kuld. I så fald finder vi først på et navn når vi kender stambogsnavnet og hvad vi kan udlede af kaldenavn fra det. Bliver det ikke fra det kuld så bliver det først til næste forår og så får finder vi på et navn vi kan få flettet ind i stambogsnavnet.

• Signe Olsen
    Signe Olsen Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #162   8. jun 2015 Ville gerne have en gadehund! Som er kommet ind på et internat. Også skulle den hedde Peace smiley

• #163   8. jun 2015 Forhåbentlig får vi en tævehvalp omkring 1. august smiley
    Vi er glade for blomsternavne så hun skal nok hedde enten Bellis eller Lotus - skal lige diskutere det færdigt med manden smiley

• #165   9. jun 2015 Min næste hund skal helt sikkert være en Bull Terrier. Er så forelsket i racen!
    Vil også gerne have en med stamtavle så jeg kan udstille. Men vi snakker langt ud i fremtiden smiley

Men navnene er allerede klar! Jeg har altid haft hanhunde og det bliver jeg ved med. Så det bliver Cino eller Kano smiley

• #166   10. jun 2015 Han hedder Hjamler, og fik ham hjem fra Holland i fredags smiley

profilbillede
  • #168   10. jun 2015 Nej Kicki B, hvor er han da bare totalt skøn.

• #169   10. jun 2015 Minion & Susanne, tusind tak... Er også selv helt forelsket i ham smiley

• #170   10. jun 2015 Åh nej Kicki
    Så misundelig smiley

• #171   11. jun 2015 Kan se at jeg er kommet til at støde nogle herinde. Det var ikke meningen. smiley Det med at JEG ikke syns det er fair at have en Border Collie eller bare generelt en stor hund, har noget at gøre med at det er sådan JEG er vokset op. smiley Jeg har altid lært at mellem/store hunde har man ikke i en lille lejlighed på 49kvm. Derudover er jeg kun glad for at jeg venter med at få en Border Collie, for jeg har alligevel planer om at jeg skal bo på en gård en dag, så hvorfor ikke vente til jeg har masser af grønne arealer til min superaktive hund? smiley
    Respekt til andres holdninger, men jeg er bare opvokset med at det gør man ikke. smiley

• #172   11. jun 2015 For mig var det i hvert fald ikke stødende - jeg tænker bare, at det da ikke er det, der skal holde dig tilbage; er man en kompetent hundeejer kan man SAGTENS stimulere hunden optimalt selvom man kun bor på 49 kvm. Men kan sagtens forstå, hvis du vil vente med at anskaffe dig en, til du alligevel har gode vidder smiley

• #173   11. jun 2015 Selvfølgelig, ville jeg helst have haft en Border Collie, men jeg er det er første gang jeg har hund og tanken om at have så aktiv en hund som min drømmehund, skræmte mig lidt, for jeg var så nervøs at jeg ikke ville kunne finde ud af at være hundeejer. Da jeg så sad og tænkte grundigt over det (hvilket jeg havde en del år til), blev jeg alligevel enig med mig selv i at få en lille hund, der ikke krævede den store motionering, altså en som ikke skulle gå 15 km tre gange om dagen. smiley <-- Det der var vist at overdrive en smule, men pointen er at jeg hellere ville starte i det små og derefter anskaffe mig en Monty senere hen. smiley
    Jeg skal have en Border Collie og det skal jeg, men jeg venter til jeg har mere at tilbyde en så aktiv hund og til jeg er lidt mere selvsikker på mine evner som hundeejer. smiley

• #175   11. jun 2015 Min næste lille hvalp bliver en Welsh Corgi Pembroke pige som skal hedde Hara, og hende får jeg om 3 uger. Jeg glæder mig helt vildt. Jeg har i forvejen 2 Welsh Corgi Pembroke hunde, en han som hedder Egon Olsen og en tæve som hedder Tanya. ??

profilbillede
  • #176   11. jun 2015 Her er Welsh Corgi Pembroke pigen, Tanya smiley

profilbillede
  • #177   11. jun 2015 Og her er Welsh Corgi Pembroke drengen Egon Olsen. smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hvad skal jeres næste hund hedde? (hyggeemne)

Annonce