{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken shampoo til sort hund?
  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.958
    #3   22. feb 2020 det findes.... men virker det er spørgsmålet smiley

    jeg ved det findes til katte... meeen.... Jeg ville købe en normal


  • #4   22. feb 2020 Både k9 har til sorte og røde og hvide det samme har Grommers Edge. Jeg har brugt begge dele til mine og synes Grommers er det bedste. Men hvis det fordi din sorte hund bliver brunlig om sommer, skal du bruge minkolie (det beskytter pelsen sol blegning) måtte jeg gøre ved min sheltie

  • #5   22. feb 2020 Ps hvis din hund har hvidt på sig skal du passe på med minkolie set farver det gult;)

  • #6   22. feb 2020 Jeg bruger Biogance® Dark & Black til den sorte om sommeren. Den farver jo ikke, men den får det bedste frem i hans pels, synes jeg.

  • #7   22. feb 2020 Kelco - Black star. Den er super god - mega drøj, og gør pelsen lækker lækker!
    Har hunden hvidt på sig så bliver det kun hvidere.
    Og prisvenlig.
    Brug den nogle gange op til udstilling for at få den helt mørke dybet ind i pelsen (farve tar tid). Hvis din race ikke må være for blød i pelsen så brug en vask med mere struktur i op til selve udstillingen eller vask nogle dage for inden.


  • #8   22. feb 2020 Isabelle - du kan få det hele smiley

  • #9   22. feb 2020 Obs: når du bruger farveshampoo så fortynd dem endelig i en beholder og omryst lige før påføring - tar du bare en klat og massere i pelsen risikere du en hund med plamager. Det er nok ikke det værste med sortshampoo på en sort hund. Men det er fandme vigtigt du ikke står med en hvid hund med lilla pletter kan jeg love for smiley

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.958
    #11   22. feb 2020 Jeg undrer mig og så

    så lærte jeg lige det i dag smiley


  • #12   22. feb 2020 #5: "Ps hvis din hund har hvidt på sig skal du passe på med minkolie set farver det gult;) "

    Interessant, jeg har brugt KW's minkolie shampoo i rigtig mange år til hvide hunde uden at rende ind i det problem. Jeg siger ikke, at det ikke kan ske, men jeg tror da ikke, at det er normen.
    Jeg har for øvrigt også prøvet den til hvide hunde, den synes jeg ikke nær så godt om.


  • #15   22. feb 2020 Det er minkolie spray jeg snakker om (viste ikke man kunne få det shampoo) mink lever jo af fisk og der det røde noget i som kan farve pelsen. Har set en hvid hund få gul pels ved for meget brug af den, men på mørk pels virker sen som solbestykkelse så pelsen ikke afbleges

  • #17   22. feb 2020 Til en udstilling er det mindst lige så vigtigt at vaske hunden i en shampoo der giver pelsen den rigtige følelse og struktur. smiley
    Så hvilken race kunne være godt TS ?


  • #18   22. feb 2020 Ginne jeg bruger da "hvid" shampoo og nogle gange ufortyndet. Jeg har nu aldrig oplevet plamager.
    Jeg bruger Plush Puppy Herbal whitening.


  • #19   22. feb 2020 Okay, jeg har aldrig prøvet sprayen.

    Det er som Isabelle er inde på, laks i foderet kan give misfarvning i pelsen. Jeg mener dog kun, det gælder laks fra opdræt, for der tilsættes rød farve i deres foder for at få den røde farve fisk, som kunderne vil have.


  • #20   23. feb 2020 Jeg fatter aldrig det her smiley Både generelt Shampoo til en hund der har fungerende pels.
    Men også hele det her udstillings gøjl, med at manipulere hundens udseende så den fremstår som noget den ikke er naturligt smiley smiley


  • #21   23. feb 2020 LIgefrem manipulere hundens udseende synes jeg måske er en lidt voldsom måde at beskrive på, at man gerne vil dukke op på udstilling med en ren og velplejet hund.

    Der er altså også shampooer, jeg synes bedre om til mit eget hår, så det er vel ikke så underligt, at der også er noget, man synes fungerer bedre til sine hunde end andet. Jeg foretrækker KW minkolie shampoo, fordi hundene hurtigt får deres normale struktur tilbage, hvor nogle shampooer gør pelsen for blød. Det er sikkert forskelligt fra race til race, hvad man gerne vil opnå.
    Jeg benytter for øvrigt samme shampoo, når jeg en gang i mellem vasker en hund, der ikke skal udstilles. Der kan jo være andre grunde end lige udstilling til at vaske sin hund.


  • #22   23. feb 2020 Det er jo langt fra alle racer der vaskes. Fx Kerry Blue T, Irish Soft Coated Wheaten T, Bedlington T og andre af de små pelsracer uden underuld, har netop en pels der klippes og fedter som menneskehår. De bør vaskes regelmæssigt.

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.958
    #23   23. feb 2020 aslan skal heldigvis være gul smiley

  • #24   24. feb 2020 Vaske og fremhævning af farve er måske ikke slemt.
    Men der er jo også hunde der får "makeup" til øjne osv, Tapede øre som hvalp, diverse klipning, visse racer skal være små fede for at leve op til racestandard etc..

    I couldn't care less om folks personlige præferencer, men til udstilling bør en hund stå uberørt og naturlig, særligt ifht avl.


  • #26   24. feb 2020 Johnny, jeg er også enig mht. make up, tape, osv. Men at forsøge at finde den shampoo, der passer bedst til sin hund, synes jeg er helt ok.

    Og i øvrigt meget enig med Pia i #25.


  • #27   24. feb 2020 jo de findes.. lissom der findes shampoo til hvid hund.
    Tør dog ikke vædde min venstre lunge på hvor godt de virker.


  • #28   25. feb 2020 Tak alle sammen.
    Jeg har en groenendael med lang fin og blank pels.
    Men i fældesæsonen bliver hendes underuld grålig inden den fældes og det ser tosset ud på udstilling smiley


  • #30   25. feb 2020 En vask vil formentlig også fjerne underulden, når hunden allerede er i fældning. Så hunden vil formentlig stå fin og sort tilbage efter vask uanset, om det er med shampoo beregnet til sorte hunde eller ej.

Kommentér på:
Hvilken shampoo til sort hund?

Annonce