{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.861 visninger | Oprettet:

Hvilken shampoo? {{forumTopicSubject}}

Efter at vi har været på sommerferie i Sverige trænger Balou virkelig til et bad.
-Men sys der er SÅÅÅ mange shampoo´er på markedet at jeg ikke ved hvilke der er gode.
Balou er en blanding af en japansk spids og islandsfårehund nogen der kan anbefale en god shampoo evt. også balsam til sådan en lang, tyk hvid pels?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken shampoo?
  • #1   27. jul 2009 Jeg bruger mink-shampoo'en fra KW. Det fungere rigtig godt med en pomeranian-pels- som nok er noget lig din hunds smiley

  • #2   27. jul 2009 Pepsi er jo helt anderledes selvom han også er halvt islandsk fårehund.
    Men vil anbefale shampoo fra KW. men der er mange forskellige og ved der er en til hvide hunde. Vi bruger den med minkolie


  • #3   27. jul 2009 Jeg kan helt klart anbefale 2 in 1 shampooen fra www.økohundeshampoo.dk til en japansk spids.

    De bliver super flotte og så vasker man med god samvittighed overfor miljøet smiley


  • #4   27. jul 2009 KW shampoo, det er kanon, og mildt... Der kan du også købe balsam osv.

    Man kan få mange forsk. Kw shampoo's... Jeg bruger pt en kw hvalpe shampoo :O)

    Og ikke nok med de er milde, så dufter de simpelthen skøøønt på hunden! Dufter lidt af alm håndsæbe eller lign. Ss


  • #5   27. jul 2009 Er personlig vild med kw minkolie shampoo, den dufter godt og vasker udemærket.

  • #6   27. jul 2009 KW's minkolie shampoo eller
    Jean Peau Crystal White


  • #7   27. jul 2009 Okay:) mange tak:) -bruger i så ikke balsam?

  • #8   27. jul 2009 Ikke kun mig der er glad for KW mærket kan jeg høre :O)

  • #9   27. jul 2009 Jeg har en balsam stående, men har ikke fået den brugt endnu.
    Sammy's pels er dejlig nem at børste, og hans pels er simpelthen så fin efter et bad med KW shampoo :O)


  • #10   27. jul 2009 Sarah A: synes ikke det er nødvendigt med minkolie shampooen.

    Pia n: nope. smiley Deres grooming powder er også genialt til en tørvask en gang imellem- dufter fantastisk, suger fedtet fra pelsen og gør børstning så let (og man kan selv bruge det, hvis det skal gå lidt stærkt smiley )


  • #11   27. jul 2009 NÅr nu din hund er hvid, vil jeg anbefale en shampoo specielt til hvide hunde. Ellers kan de godt få et let gulligt skær. JEg bruger selv pet-silk og er vældig glad for det...

  • #12   27. jul 2009 Jeg ville ikke bruge balsamn i en pels som japansk spids. Balsam bruger man mest til malteser, cuton, shih, lhasa osv..

    En japansk spids skal jo have en fylig pels og med balsamn så "glatter" man den og får den til at falde ned, hvis du forstår ?? smiley

    Kunne heller aldrig finde på at bruge balsam til mine egne sheltie og da er det lidt det samme som med islandsk og japansk.. Undtagelsen skulle være at den havde SÅ meget pels at man skulle børste den igennem hver uge for at den ikke filtre..


  • #13   27. jul 2009 Er der nogen der har erfaring med disse produkter -

    (link fjernet)


  • #14   27. jul 2009 Julie, ja det er genialt :O)
    Har også købt deres pote-voks, og en salve til forsk. ting.

    Sarah, KW shampoo fås også specielt til hvide hunde smiley


  • #15   27. jul 2009 Okay. Så balsam skal jeg ikke bruge. Hmm kunne være jeg skulle prøve den fra KW till hvide hunde

  • #16   27. jul 2009 Jeg ville bruge Chris Chistensens Black on Black, den er helt fantastisk og egner sig vildt godt til hvide hunde, da den gør pelsen HELT kridhvid og det er ret pænt...
    Husk først at bruge en alm shampoo til at vaske ren med, det skal man altid gøre og det behøver ikke være et af de dyre mærker...


  • #17   27. jul 2009 Sarah, jeg ville i hvert fald starte med at bruge KW shampoo'en alene.. Jeg tror ikke balsam er nødvendigt. :O) Men KW har også en balsam man kan bruge, hvis du gerne vil bruge balsam også.

    Kan i hvert fald generelt varmt anbefale det mærke. :O)


  • #18   27. jul 2009 Det lyder ulogisk men den shampoo der bliver lavet til hvide hunde gør ikke pelsen nær så hvis som den til sorte hunde. Så hvis du vil have en ren HVID hund skal du bruge black on black...

    Fås hos www.petsilk.dk under Chris Christensen...

    Og nej, man skal aldrig bruge shampoo i sådan en type pels, det forlænger tørretiden helt vildt og får pelsen til at klaske...
    Det bedste resultat fås ved at tørre hunden med en føntørrer eller en blower, så bliver pelsen vildt smuk...


  • #19   27. jul 2009 NB, det lyder da lidt besværligt? Hvorfor skulle det være nødvendigt at vaske med en anden først?

  • #20   27. jul 2009 Nu forstår jeg det ikke. -Vil det sige at man først skal vaske med en shampoo og så derefter med en anden?

    Ja det lyder meget ulogisk med en shampoo til sorte hunde når jeg har en hel hvid hund


  • #21   27. jul 2009 NB - det forstår jeg ikke... prøv lige at foklare hvorfor en shampoo til sort hund er bedre??

  • #22   27. jul 2009 Hvis man vasker hunde sådan helt generelt skal man ofte vaske to gange hvis de har en stor eller lang pels. Første omgang vask er for at fjerne alt skidtet, anden omgang for at give den behandling der er nødvendig, såsom mere fylde eller en bestemt tone...
    Vasker man med "effekt" shampoen først får den ikke sin effekt da skidtet i pelsen modvirker det som shampoen kan. Pelsen skal altid være 100 % ren inden man giver sig i kast med at få den lækker.
    Og husk at vaske hunden "rigtigt" - det er no go at hælde en klat shampoo ud på ryggen af hunden og så bare smøre det rundt. Hvis man vil have en hund rigtigt ren så skal man fortynde shampoen i en spand med vand og sæbe hele hunden ind med en stor svamp efter man har gjort den våd.. Jeg synes ikke det er mere besværligt end at vaske den forkert og stå med en hund der har klamt hår bag ørerne og under maven og skulle vaske den om igen smiley

    Kan ikke forklare hvorfor det er smart med sort shampoo til hvide hunde, men kann fortælle at de opdrættere jeg kender der har hvide hunde bruger den med stor succes og også andre racer får den smukkeste farve. Personligt ville aldrig bruge andet til hverken min sorte han, mine røde tæver eller de andre hunde jeg ofte vasker. Den kan noget helt specielt den shampoo. Den får alle farver til at blive enormt smukke...


  • #23   27. jul 2009 Hvis jeg kan give jer et eksempel så kig på det sidste billede i Travis profil, der er hele hans krop vasket med Black on Black shampoen - også det hvide som fremstår kridhvidt ..
    Han er naturligvis vasket ren i alm shampoo først...


  • #24   27. jul 2009 Men hvad er det så for en alm. shampoo man først ska vaske med?

  • #25   27. jul 2009 Jeg bruger bare den billigste til mennesker fra Netto eller Bilka, det fungerer fint til at vaske rent med...

  • #26   27. jul 2009 Eiii jeg ville altså aldrig bruge en menneske shampoo til hunde fordi vores PH værdi er helt anderledes og de risikerer at klø og det er ikke sundt. brug altid hunde shampoo og til nød hesteshampoo, deres PH værdier er meget lig hundes.

  • #27   27. jul 2009 Pepsi - jeg er dybt uenig... Jeg har brugt den slags shampoo i lang tid på alle mine hunde uden et eneste problem.
    Alle de her ting har jeg lært af en af landet s dygtigste hundefrisører som gennem flere år også bruger den slags shampoo til at vaske de hunde i der kommer i salonen - også uden problemer!

    Men hvis man vil helgardere sig kan man vaske i All Systems cleansing shampoo, den er beregnet til hunde. Personligt synes jeg det er spild af penge, men det må være op til hver enkelt at vurdere...


  • #28   27. jul 2009 NB - Mange tak for hjælpen:)

  • #29   27. jul 2009 Sarah - så lidt. Du må endelig skrive hvis der er andet, jeg kan hjælpe med...

  • #30   27. jul 2009 NB - Har lige fulgt lidt med, og ville bare lige høre om du også bruger den der thicker N' thicker og after bath eller kun shampooen fra chris christensen?

  • #31   27. jul 2009 NB: ok - jamen vi har jo vær vores meninger.... sådan er det jo:-)

    Nedenstående er et link om vask/pleje skrevet af dyrlæger.
    har skrevet et udsnit af det, men hele linket nedest kan måske være til hjælp Sarah.

    Hvilken shampo skal jeg benytte til min hund?
    Det er meget vigtigt at du benytter en mild kvalitets hundeshampo til din hund. Menneskeshampo og babyshampo er uegnet til din hund, fordi hundens og menneskets hud er forskellig. Hundens hud er tyndere end menneskets hud. Hundens hud har ligeledes en neutral pH-værdi, mens menneskets hud har en mere sur pH-værdi. Hos hunde ligger hudens pH-værdi mellem 6.5-7.0, mens menneskets hud har en pH-værdi på ca. 5.5. Menneskeshampo indeholder ofte parfumer som er helt unødvendige og irriterende for hundens hud, pels og lugtesans.

    http://www.hundeleksikon.dk/pleje.html


  • #32   27. jul 2009 Pepsi: mange tak, vil jeg da lige læse:)

  • #33   27. jul 2009 Helle - jeg bruger som oftest Thick and Thicker blandet sammen med black on black fordi man gerne ser aussierne så fluffy som overhovedet muligt og thick and thicker hjælper virkeligt til at give pelsen mere volumen.
    After bath bruger jeg slet ikke...

    Pepsi - ja det har vi bestemt. Jeg er enig i at hunden har en anden PH end mennesket, det er faktum. Man skal bare lige huske at holde sig for øje at den slags artikler omkring shampoo er skrevet af dyrlæger der sælger hundeshampoo og det er der RIGTIGT mange penge i.
    Jeg er helt enig i at hvis man har en hund med sart hud så skal man bruge en mild shampoo uden parfume.
    Men til en sund og rask hund er det ikke nødvendigt efter min mening, og som sagt så kan man bruge All systems eller lignende, evt KW.
    Bare husk at mange gode hundeshampoer også indeholder tons af parfume og tilsætningsstoffer...

    Jeg tror i realiteten at man sikrer sig bedst ved at bruge en økologisk shampoo uden noget som helst...men det vasker jeg simpelthen for ofte hund til at anvende, man skal jo bruge store mængder af shampoen ikke en lille klat...


  • #34   27. jul 2009 NB - ok tak. det behøver jeg nok ikke så. tror jeg vil prøve shampooen på min vovse :o)

  • #35   27. jul 2009 God ide, den er helt genial smiley Synes jeg ihvertfald smiley Husk at bruge en hel handfuld og så blande op med vand ...

Kommentér på:
Hvilken shampoo?

Annonce