{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.810 visninger | Oprettet:

hanhunde der kommer op og slås {{forumTopicSubject}}

vi har en lille gammel hanhund på 4 kg også har vi en oeb på 8 mdr de har altid fungeret fint sammen på trods af str forskellen, og ved hjælp af os er hvalpen lært og lege noglunde stille med den gamle.

når men problemet er at vi har altid haft mad ståene til dem begge og hvalpen har respekteret at den gamle spiser først og ham bagefter, men het for nogle mdr siden gik det galt da den lille(gamle) makeret sig lidt mere end han plejer og de ende med at komme op og slås og da der jo er en stor forskel på str måtte vi en tur til dyrlægen med den lille og der var heldigvis ikke sket noger slemt..

vi har så øvet med dem begge i at spise på sammen tid, lære i sær den store at der altid er mad/godbidder nok også eller være over dem eller holde dem adskildt når de spiser så vi ikke opstår en sitution igen.
men her til aften var jeg ikke helt opmærksom nok de fik lodt af vores rester og den lille gavde spise sit og gå så over til den store jeg nå ikke helt og opfatte hvad der skete men jeg er sikker på den gamle knurre ofså reger hvalpen og de kommer op og slås,

hvad gør vi, det jeg er bange for er at hvalpen gå hen og bliver en aggasitv hund?? hvilkede han slet ikke er som i overhovede i andre situtioner??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanhunde der kommer op og slås
  • #2   25. feb 2020 Det du kan gøre er altid at holde dem adskilt når de har mad, uden undtagelse, for så sker der heller ikke smuttere.

    I skal være opmærksom på at hvalpen er ved at blive kønsmoden, så det kan sagtens være at de ikke bliver ved med at være gode venner og slet ikke hvis de bliver ved med at have mulighed for at komme op og toppes.


  • #3   25. feb 2020 Du holder dem adskildt i alle situationer hvor der er mad involveret og helt ærligt, så må du krydse fingre for at det er nok, en oeb er en race som meget ofte er eget køns aggressiv .
    Når den allerede som 8 mdr svarer igen når den bliver irettesat af en voksen hund, så kan du roligt regne med at det bliver værre


  • #4   25. feb 2020 okay tak, vi må bare være mere opmærksom og holde dem adskilt hver gang de få mad


  • #5   25. feb 2020 Ville overveje, i tilfælde af du taber noget spiseligt på gulvet, at indlære ordet MIT, med hver i sær. For at undgå slåskampe i sådan en situation.

  • #6   25. feb 2020 Jeg vil også anbefale fodring to forskellige steder.

    Vores to mopser er adskilt fra hinanden med et børnegitter, når de spiser, da de ellers kan blive godt sure på hinanden.


  • #7   25. feb 2020 hvalpen har lært feks hvis man taber noger mad på gulver og der bliver sagde nej så ved han, at han ikke må tag den og han er faktidk ligeglad om den gamlem så feks tag den så bliver han rost og få en godbid

  • #8   25. feb 2020 Julie, jeg ville ikke lege med ilden på den måde, din OEB er snart i en spændende alder, og der er ingen grund til, at udfordre skæbnen. Man kan desværre ikke tage det tilbage, hvis først de rigtig har været oppe og toppes.

  • #9   25. feb 2020 okay nej men det har de jo desværre været, vi må bare være meget opmærksom omkring mad


  • #10   25. feb 2020 Og så skal du nok lægge den opfattelse på hylden, at din OEB er en hvalp. Den er blevet kønsmoden, den er en unghund, det er netop derfor problemet opstår, tænker jeg.

    Indse at du har to efterhånden voksne hanhunde sammen, og det kræver for især den ene race nogle foranstaltninger ifm. fodring.


  • #11   25. feb 2020 Din unghund er midt i sin kønsmodning. Det er naturligt der kan komme udfordringer mellem individer af samme køn - især i situationer hvor noget værdifuldt er på spil.
    Tænk det som både mad, godbidder, legetøj, og nogle hunde kunne også reagerer på jeres opmærksomhed og kælen.
    Undgå alle situationer hvor der kan opstå stridigheder, og vurder løbende om det er fornuftigt at have hundene sammen når de er alene. Hvis der opstår for mange fysiske konfrontationer vil din oeb hurtigt lære hvor stor den er i forhold til den lille.. og det kan være problematisk for den lille.


  • #12   26. feb 2020 Det er ikke sikkert de bliver ved med at kunne sammen, og I bliver nødt til at være OBS konstant, heller ikke lade dem være alene sammen. Med den store størrelses forskel kan det blive fatalt for den lille hund

  • #13   26. feb 2020 hov det skal lige sige at de aldrig er alene, når de er alene hjemme er de lukkede hver for sig og sådan har det altid været.

    og nej han er vel ikke hvalp mere men mere unghund.
    efter første eppisode købte vi en ny madskål til vores oeb den som er højer så den lille kan faktisk ikke nå den. også søre jeg for den lille få mad ,em den store har mad hele tiden for ikke der opstår at han er sultet det var lidr det der skete første gange.

    her har de begge været alelen hjemme længer tid end de plejer 5 timer de havde begge adgang til mad og vand men ingen af de spiser de ligger bare og sover, så da de endelig kom ud og sku ha mad ville de begge to spise og tror simpelhen at de begge var sulten og den lille knurret og så knurret obe"en igen også gik det galt derfor valgt vi at de skulle vide at der var mad nok hele tiden..

    de kan saksen sidde ved siden af hinanden og få godbidder unden problemer


  • #14   26. feb 2020 Udfra hvad du skriver så ville jeg helt sikkert også stoppe med at give dem godbidder når de sidde lige ved siden af hinanden. Det er en ulykke der venter på at ske.
    Det var faktisk sådan Asti blev overfaldet og bidt af en anden hund tilbage i oktober. Det var et fremmet sted og der sad i hund en meter fra os, ejeren til den hund begynder at give den godbidder. Asti og jeg gør ingenting og kigger ikke engang derhen, det var alligevel for meget for den anden hund og ud af det blå flyver den på Asti og får bidt hende, udover at hun måtte syes, så blev der også taget røntgenbilleder da hun kom til skade med sin pote i forsøget på at komme væk.


  • #15   26. feb 2020 Det vil ikke gøre nogen forskel om hundene ved at der er mad nok, så den tankegang kan du godt lægge fra dig. Det handler om resource forsvar og den kan være være der overfor legetøj, mennesker, hvilested mv.

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #16   26. feb 2020 "har de begge været alelen hjemme længer tid end de plejer 5 timer de havde begge adgang til mad og vand men ingen af de spiser de ligger bare og sover"
    uha - jeg får helt kuldegysninger, jeg synes godt nok du er"modig" eller ??


  • #17   26. feb 2020 enig med de andre. al mad væk og fodr hver for sig.

    I har været heldige men husk nu også at i jo ikke har gjort det med vilje. nu er i blevet klogere og det bliver vi alle hele tiden smiley op på hesten og skab sikre rammer herfra


  • #18   26. feb 2020 Hama?

    Hvad er det der er forkert i det?? Forstå ikke helt din kommentar??


  • #19   26. feb 2020 HL
    Tak nej det er lidt hårdt synes jeg få så dårlig somvittighed at det er sket??


  • #20   26. feb 2020 selvfølgelig men nu kan I gøre det anderledes fremover. du kan ikke rejse tilbage i tid så se fremad smiley

  • #21   26. feb 2020 Bare tag det med ro. Den slags uheld kan jo ske.

    Jeg passer tit en lille hund på 1,8 kilo, og min er lidt større.

    Der er aldrig noget i mellem dem, men mad bliver givet separat.

    Alligevel er det sket en gang, at min snappede ud efter den lille (stærk advarsel), fordi jeg ikke havde set at den hoppede op til mig (altså den er jo mindre end en kat). Den slags uheld kan ske.

    Jeg er dog enig i at en OEB er en af dem man skal passe på med.


  • #23   26. feb 2020 @Pia med guldvingerne.
    Jeg bryder mig ikke hvad du skriver.

    Jeg skriver da netop at den konstellation af racer kan være uheldig.

    Jeg har ikke været heldig med mine egne.

    Den ene er en Malteser og den anden er en Grosser.

    En Grosser avlet til at beskytte andre dyr. Om det er en mus, høns, pixi hunde eller får er lige meget for den.

    Sandsynligheden for at den nogensinde gjorde en mindre hund fortræd er meget lille.

    Altså det er da meget normalt, at folk har forskellige størrelser racer sammen.

    Min oplevelse er, at kun enkelte folk med små racer, der tror at de ikke kan lade sig gøre.

    Hunde er normalt ikke op satte på at slås og bide. Det er i de fleste racer overhovedet ikke deres funktion.


  • #25   26. feb 2020 @Isabelle.
    Beklager jeg ikke er så drama.

    Jeg skriver en gang til:

    Jeg er dog enig i at en OEB er en af dem man skal passe på med.

    Nu kan jeg hvis ikke klappe den tydeligere ud. smiley


  • #27   26. feb 2020 Vi har selv stået i det med to hanhunde (dog samme vægtklasse)
    Vi måtte desværre omplacere den ene.
    Der gik flere måneder fra de røg på hinanden første gang til det gentog sig, og pludselig kunne de bare ikke tåle synet af hinanden, selv om de havde haft det supergodt sammen
    (Og det var ikke engang over mad, de blev ikke fodret sammen)
    Det blev virkelig alvor og havde en ene været meget mindre var den død


  • #28   26. feb 2020 Jeg er ked af at skrive det, men jeg tror faktisk, jeg har til gode at opleve en OEB, der kunne bo sammen med en hund af eget køn, efter den var blevet kønsmoden, medmindre de HELE TIDEN blev holdt adskilt.

    Jeg håber selvfølgelig, at det går bedre for jer, men I skal nok være forberedt på, at det er sådan, det kan endnu.


  • #29   26. feb 2020 TS, jeg vil igen appellere til at du bliver lidt mere realistisk smiley
    En hund er et dyr, den kommer ikke frem til konklusionen om at der er "mad nok", hvis den har ressourceforsvar (som det lyder til at begge dine har). Den sidder ikke og tænker, "Nå, men hvis min nabo her får to godbidder, så er det jo rimeligt at jeg også kun får to." Den rationaliserer heller ikke frem at hvis naboen får mad, så gør den også.

    En hund med ressourceforsvar vil ha' (det vil de fleste hunde sådan set, der er bare forskel på hvor stor trangen er), og den får ikke på et tidspunkt nok smiley


  • #30   27. feb 2020 Som én, der har mange års erfaring med at have store og små hunde sammen, så jeg vil give dig det råd, at du skal være ekstremt påpasselig med at holde dem adskilt fremover, både når de skal fodres, og være alene hjemme.

    Én ting er, når en hund markerer, og det bliver respekteret af den anden hund. Det i sig selv, kan ende galt, når der er stor størrelsesforskel.

    Noget andet er, når de faktisk har været oppe at slås. Det kan ende fatalt, hvis ikke I passer meget på.

    Hunde er nogen bæster, og har ikke samme “sentimentale” følelser og tankegang, som os mennesker. De har resourceforsvar, og det kan godt gå hedt for sig, hvis ikke de bliver stoppet.
    En OEB kan godt være barsk overfor andre hunde, så vær forsigtig !!

    Jeg har selv måtte afsted til dyrlægen med en lille hund, som blev flænset af en stor (begge hunde var mine). Jeg har lært, på den hårde måde, at det ikke altid er let, at have hunde af forskellige størrelse sammen.

    Håber at det går godt hos jer. Men kan godt frygte at det ender galt, hvis ikke I seriøst passer på at holde de 2 adskilt.


  • #31   27. feb 2020 @Isabelle.
    Vi er enige.

    Snappe ud er da bare en bette ting (pis af).

    Jeg har dog heller ikke læst at TS hunde har været i direkte kamp.

    Med en OEB så var det afgjort.

    Måske jeg læser forkert.


  • #32   27. feb 2020 Martin, glemte du at læse dette?

    makeret sig lidt mere end han plejer og de ende med at komme op og slås og da der jo er en stor forskel på str måtte vi en tur til dyrlægen med den lille


  • #34   1. mar 2020 ja de har desværre være oppe og slås..

    vi er meger opmærksom nu og de er altid adskelt når de såiser eller er alene..

    det med at vi skriver at vi prøver og lære dem at der er mad nok er noget vi har læst se at en hunde træner siger man skal lære sine hunde så det er der vi har det fra før hen fik de nemlig mad 2/3 gange om dagen

    det gå fin og vores oeb er glad for vores gamle lille hund og er ikke agasiv over for ham på andre måder en de 2 gange det har været om mad.. men vi er meget opmætksom nu.

    den lille er en gammel herre og han har ikke mange år i nu, men er stadig frisk hvad man kan forstille sig i han alder..


  • #35   1. mar 2020 det skal også lige siges de 2 gange de har været oppe og slås har oeb ikke bid så den lille kome til skade eller bid hul

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #36   1. mar 2020 vi har læst se at en hunde træner siger man skal lære sine hunde så det er der vi har det fra

    Er det muligt du har et link ??
    Vi er vist mange her i forummet som gerne vil læse om dette smiley


  • #37   1. mar 2020 Det er dogwisper ( den danske )han lære sine hunde at de ikke skal slås om manden og at der er nok mad til alle? Det vil sige han lære sine hvalpe ved at smide en masse godbidder ud på gulvene sådan så der er nok til alle så de ikke lære at de skal kæmpe over maden! Kan ikke lige finde en video hvor han fortælle om det?? Der er nemlig mage når man søger

  • #38   1. mar 2020 Jeg kan ligeså godt sige det lige ud, hvis du følger hundevrøvlerens råd og vejledning, så er du på vej den helt gale retning med dine hunde.

  • #39   1. mar 2020 Gå langt langt uden om alt hvad der kommer fra ham

  • #40   1. mar 2020 Og især med sådan en bulldog, så får du altså problemer, hvis du følger faxefjolsets filosofi...

  • #43   2. mar 2020 Det er bare sjov for han har selv oeb og arveret dem selv?? men ja vi prøve bare og gøre det bedste vi kan??

    Jo vi tig til dyrlæge da den lille halte på benet ( han har problemer med det bene i forvej så der skal ikke meget til men da vi kom frem var der intet og dyrlæge sagt at han nok har slået det i “kampen” og sagde også at han ikke kunne se at han der ikke var bidt hul nogle steder.. så. I tig til dyrlæge fordi vi sku være sikker på at hans ben ikke var kommer til skade..

    Og vi er stoppede med at følge hans råd og nu få se mad hver for sig og er aldrig alene


  • #44   2. mar 2020 Ja det gør han desværre. Men folk der kender til racen i forvejen, køber heller ikke hans opdræt.

    Man kan ikke vide alting når man har hunde, det lære man hen af vejen smiley heldigvis skete der ikke mere end det, og i har taget jeres forholdsregler. I kan forhåbentlig bare nye jeres skønne vovser nu, uden de store problemer indbyrdes.


  • #45   2. mar 2020 Ja har godt høre at han ikke altid er så populær,

    Nej præcis vi gør i hverfald hvad vi kan få at de kan leve sammen under de store problemer


Kommentér på:
hanhunde der kommer op og slås

Annonce