{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Ann M
Ann M
Tilmeldt:
4. maj 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

hanhunde slås {{forumTopicSubject}}

vi har to mopser

Gizmo ca 7 år
sofus ca 4 år

de har gået rigtig fint sammen indtil for ca 1,5 år siden hvor vi oplevede den første slås kamp mellem dem som vi tilskrev at Sofus var ved at blive mere voksen og de skulle have fundet ud af rangordnen mellem sig...

siden da har det så heddet at når vi fik gæster kunne de godt finde på at slås.. er som om at især gizmo ser alle gæsterne som hans og sofus må ikke få opmærkskomhed.. vi gør det at vi skiller dem ad og smider dem ud i haven hvor de så stopper med det samme.. derudover har de fået forbud mod at være i sofaen når vi har gæster. hvilket hjalp et godt stykke tid.. derudover blev sofus meldt til hundetræning da han er noget mere aktiv og vi tænkte at han især måske kunne have godt af at bruge hovedet lidt mere...

men nu er det som om det optrapper og vi har oplevet flere gange at min mand kommer hjem om aftenen hvor jeg er gået i seng - hundene ligger ved mig og han kommer ind og løfter sofus op(han kan ikke selv gå ned af trappen) for at tage dem med ud i haven og få tisset af.. Gizmo går helt amok i disse situationer nu og render over inden min mand når at få sofus væk og overfalder ham.. i går lå jeg imellem dem og fik nogle grimme rifter men det er jo hvad det er - vi er faktisk langt mere nervøse for at det en dag er vores lille søn der ender imellem dem...

hvad pokker gør vi - ideer modtages med kyshånd

vi syntes det inden for de sidste 4 mdr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanhunde slås
  • #2   4. maj 2016 Der mangler et eller andet i din histories slutning for at det skal give mening.

  • #3   4. maj 2016 Jeg ville få en adfærdsbehandler ud. Når først I ved HVAD der udløser de her kampe, så vil I også få hjælp til hvordan I undgår dem.
    Man skal dog være obs. på at det hænder at to hunde der har set sig sure på hinanden, IKKE lære at enes igen.


  • Ann M
    Ann M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   4. maj 2016 det sjove er bare at de fint enes ellers - ligger og putter sammen både før og efter sådan en kamp.. er simpelthen så mærkeligt.. smiley

  • Ann M
    Ann M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   4. maj 2016 hov sidste linie skulle ikke have været med...

  • #8   4. maj 2016 Har I fået tjekket, at den ene af dem ikke fejler noget og derfor dufter forkert? Tænker, at der også kan være en helbredsmæssig årsag til, at deres kommunikation glipper over det sidste stykke tid? Og hunde kan altså mærke og dufte det lang tid før vi andre.

  • #10   4. maj 2016 Skader de hinanden? Eller er det "bare" råben og fysisk skubberi?

  • #11   4. maj 2016 Men I overser sikkert noget og derfor er det smart at få en person ud.

  • #12   4. maj 2016 #9 - den var god at have i baghånden, hvis man støder på lign. problemstilling i vennekredsen, tak for link.

  • Ann M
    Ann M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   4. maj 2016 Lyder til vi må prøve at være mere konsekvent med at de ikke skal være i møblerne eller være med ved gæster - den med at bære Gizmo er nok også værd at prøve, men ellers syntes jeg vi er gode til at det et ham først hvad angår fx mad og snor på først... Grunden til det kun er sofus der er til træning er at han syntes det et super sjovt, så imens går jeg en tur med Gizmo, for han gider det simpelthen ikke... Vi har prøvet at kontakte dch da de vist skulle have noget gratis hjælp til adfærd så må se om de vender tilbage... Tusind tak for alle jeres ideer, ved godt det er lidt svært når i ikke kan se hvad der sker, men sætter rigtig meget pris på at i gider komme med lidt ideer... Vi har Selv tænkt om der måske for gizmo også drejer sig lidt om at han et skubbet lidt til side efter vi fik vores søn - var nemlig deromkring første episode skete... At han kæmper for ikke at skulle dele mere opmærksomhed en højest nødvendig... For det ville jo lidt kunne forklare at han bliver sur når gæster snakker med sofus... Ved så bare ikke helt hvordan den passer på at han skal overfaldet i sengen inden de skal ud at tisse... Men måske fordi min mand går efter sofus for at løfte ham??? Lyder det helt åndssvagt... Og er det bare igen at holde dem fra gæster og møbler g blive ved med Gizmo først også med af trappen selv om han godt kan selv ??

  • Ann M
    Ann M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #15   5. maj 2016 Det lyder som en god ide med ekstra massage og børstning for det er ihvertfald noget han elsker - han har også dårlig ryg så en gang om mdr er han afsted til massage ved en hundemassør, så måske hun kunne for et par fif til hjemme brug så vi heller ikke gør noget dumt er ryggen og så ellers en god omgang med børsten lidt oftere smiley tusind tak for den ide smiley

Kommentér på:
hanhunde slås

Annonce