{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Vores hanhunde slås! Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Vores to hanhunde har den seneste tid set sig sure på hinanden..De har været oppe og slås for alvor et par gange. Men her i dag er det gået helt galt.. De springer på hinanden ligeså snart de ser hinanden og er ikke til at skilde ad igen.

De virker til at være lige gode om det. Den ene er snart 4 år og kastereret, den anden 16 mdr og ikke kastereret.

Vi ved ikke hvad vi skal gøre, de kan slet ikke gå sammen. Vi har nu skildt dem ad og kører Timon óp til min mor weekenden over.

Vi vil prøve at kontakte en adfærdsterapeut og se om de kan hjælpe os, ellers er vi nød til at skille os af med den ene.
Vi vil selvfølgelig også tale med dyrlægen om dette, men da Timon er lidt nervøs er vi bange for at få ham kastereret. Vi kan selvfølgelig prøve med medicinsk først, men føler bare ikke tiden er der til det..

Nogen der har nogle råd eller kender en god arfærdsterapeut omkring Aalborg?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hanhunde slås! Hjælp
  • #1   10. mar 2011 Det er især hvis vi vil snakke med den ene, hvis der kommer gæster eller vi kommer ind af døren, så ryger de i totterne på hinanden.
    Sætter vi så Timon udenfor døren og lukker ham ind efter 1 minut, så kryber han rundt ved siden af den gamle hanhund vi har. Men der går ikke ret længe så bliver de uvenner over et eller andet igen.

    Det virker på mig som om, at Simba (4 år) vil bestemme, men Timon (16 mdr) er begyndt at trodse ham. Det er altid Timon der for alvor begynder at blive sur.

    Jeg tror desværre heller ikke de kommer til at gå, men vi er jo nød til at prøve. Desværre bliver det ikke nemt for os at sende Timon ud til et nyt hjem da han som sagt er nervøs.


  • #2   10. mar 2011 Årh hvor en træls situation, håber virkelig i finder en løsning sammen med adfærdsterapeuten

  • #3   10. mar 2011 Tak.
    Vi har ikke kontaktet en adfærdsterapeut endnu, men ringer i morgen.
    Men Timon bliver kørt op til mor nu.

    Hvis nogen har erfaring med en god terapeut ved Aalborg vil vi gerne høre fra jer


  • #4   10. mar 2011 Rigtig dårlig ide at give den yngste en bonus ved ikke at kastrere ham. I skal da kastrere ham, det er synd for den "gamle" han at han berøves for sine naturige evner. Tydeligt et handikap for den gamle hund.
    Og nu min skræk historie: Hav aldrig 2 hanner sammen, min kollega kom hjem og fandt at den ene Schæferblanding havde dræbt den anden. Det har intet med schæfere at gøre, det kan alle hunde gøre


  • #5   10. mar 2011 Som Anne med rottweilere har fortalt har du 2 hunde af samme køn, og det giver med garanti problemer. Jo, men de var forbigående her med de 2 tæver vi har nu, 2 samt 3 år gamle, de er bare et rigtigt koppel hunde, løber "side by side" ved enhver lyd i området. Vi havde een episode hvor de for alvor kom op at slås, De var på en fri luftetur, og af en eller anden årsag "hængte" de sammen, kunne i et minut ikke slippe den anden, det lød voldsomt, men ingen skader.

  • #6   10. mar 2011 Altså jeg har altid kun haft hanner indtil for godt 6 mdr siden og har ALDRIG haft problemer. Dermed ikke sagt det ikke kan give problemer, men det er ikke med garanti

  • #7   10. mar 2011 Susanne T: nu er det ikke fordi, at vi ikke vil kasterere ham. Men fordi han er meget nervøs og vi gøre ham mere nervøs.
    Taler med dyrlægen i morgen om kemisk kasteration, så må vi prøve det først.


  • #8   11. mar 2011 susanne

    det kommer altså utrolig meget an på hvilke racer man har..

    Jeg vil aldrig sige det med garanti vil give problemer.

    for sådan er det altså heller ikke helt. Men vælger man to af samme køn skal man sætte sig ind i racen først som det mindste.

    . jeg ved intet om chi'er smiley

    TS

    håber i finder ud af det. godt i er "store" nok til at se i øjnene i har brug gor hjælp smiley


Kommentér på:
Vores hanhunde slås! Hjælp

Annonce