{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.322 visninger | Oprettet:

Hanhunde slås - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Sidder helt med ondt i maven over det her.
Jeg har Kody på 15 måneder og Simba på 6 måneder.
De har begge to samme far, 100% Shiba. Kodys mor er en mops/beagle blanding og Simbas mor er en mops/beagle/fransk bulldog blanding.

Kody vejer omkring 9 kg. og Simba omkring 12 kg.
Og vi har haft dem begge fra de var 8 uger gamle.

Nu står vi så i den situation at i de seneste 3 ugers tid, har de været oppe og toppes 7 gange, over enten et ben, eller legetøj. Vi fodre dem hver for sig, da Simba virker meget overbeskyttende over sin mad.
Problemerne opstår f.eks. ved hvis de begge har fået et ben, så Kody bliver først færdig, hvis han er inden for 1,5 meter fra Simba så flyver Simba på ham. Hvis Simba lige synes et legetøj er ekstra godt (ikke alt legetøj), også Kody kommer i nærheden, flyver Simba igen på Kody..

Problemet (tror vi) er at Simba har "fundet" ud af at han er stærkere end Kody, og derfor ikke vil lade sig bukke under for ham. Så når de først begynder at slås, så stopper de ikke, fordi ingen vil give sig..

Nogen der har nogle gode råd (mens jeg venter på svar fra et adfærdscenter...)

- Julie


Kommentarer på:  Hanhunde slås - HJÆLP
  • #1   14. okt 2020 Jeg er ikke ligefrem pædagog.

    Men jeg ved hvordan man stopper ens køter i at slås om mad.

    Du står og holder øje, og når den hund der nærmer sig den anden for at stjæle (det er utroligt dårlig adfærd for en hund at stjæle fra en anden hund).

    LIge inden at den laver sit "angreb" der råber du nej, og får øjeblikkeligt fjernet den.

    Du opnår efter lidt tid to ting.

    Hundene lærer begge at du sørger for "lov og orden". Så er det ikke værd at lave ballede.

    Jeg tror nemlig ikke hundene endnu slår for alvor. De markerer stadig bare meget voldsomt. Var det kamp for alvor skal du jo til dyrelægen. Men du er på stadiet lige inden.

    Det er derfor du skal gøre noget nu, for bliver de for alvor utrygge ved hinanden, er det meget svært at rette op.


  • #2   14. okt 2020 Du omplacerer den ene af hundene...




  • #4   14. okt 2020 #1 Det er bare problemet, Kody prøver ikke at stjæle Simbas mad, det er nok han bare går forbi inden for 1,5 meter, så flyver Simba på ham. Kody er generelt ikke den "mad glade" type, han gider f.eks. ikke træne med godbidder, hellere sin bold. Der i mod er Simba MEGET mad glad, og vil for alt i verden ikke have nogen hunde i nærheden af maden.

    Men kan sikkert bruge tippet når det gælder legetøj, for det vil de begge to meget gerne have smiley

    Jeg tror også det lyder meget mere voldsomt end det er, men det er aldrig rart at se dem sådan...

    Synes efter det skete i går, kunne man se på Kody at han holdte afstand fra Simba, kan dog ikke fornemme om det er af frygt, eller fordi han ikke magtede at situationen skulle eskalere igen..


  • #5   14. okt 2020 #2 - vi har haft tanken, men vi vil jo selvfølgelig aller helst at de kan leve sammen jo.. Vil jo nødigt at med en af dem.. smiley

  • #7   14. okt 2020 Er bare i tvivl om hvordan en adfærdskonsulent skal kunne hjælpe? Har kontaktet en, og forklaret situationen og afventer svar. Men det kræver vel stadig at en af dem giver sig og de begge indfinder sig i hierkiet, eller vil det jo forsætte resten af deres dage? smiley

  • #8   14. okt 2020 Det er ganske normal hundeadfærd at den der har noget ikke vil af med det. Det kaldes ressourceforsvar.

    Det kan kun "trænes" ved at det ressourceforsvarende hund ikke føler den risikerer at miste noget, og sådan som din lyder, har den enten meget stærke erfaringer med at få frataget sin mad/legetøj/whatever, eller også er forsvaret så voldsomt at det er noget I må lære at leve med under nogle meget skarpe regler.

    Så ingen ben når hundene er i samme rum, ingen legetøj der bare ligger og flyder, ingen fodring sammen, maden fjernes, så snart de er færdige og de sættes kun sammen, når de er færdige med at spise.

    At råbe af den hund, der angriber, stopper angrebet, men det stopper jo ikke ressourceforsvaret, og den dag du ikke er der, ryger de i totterne på hinanden igen.


  • #9   14. okt 2020 #8 Måske det kan have noget at gøre med at Simba er fra et kuld med 12 andre? Der har de nok skulle kæmpe om tingene...

    Vi prøver at fjerne alt legetøj, og udelukkende mad hver for sig. Vi har altid været vant til at der altid er legetøj fremme, så det bliver en omvæltning, men ved ikke om de kommer til at "mangle" det? smiley

    Tak for rådet smiley


  • #11   14. okt 2020 #10 Det må vi prøve, tak smiley

  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 101
    #12   14. okt 2020 Det er ret almindelig med et stort ressource-forsvar hos shiba. Så det er nok der, det kommer fra. Men ikke til at vide med blandinger...

  • #13   14. okt 2020 #12 ja, og de er jo begge to 50% shiba. Vi forsøger med at fjerne alt legetøj og ikke fodre dem sammen. De gange de er kommet op og toppes har været pga. legetøj eller mad, så krydser fingre smiley

  • #16   14. okt 2020 Du har én hund midt i kønsmodningen og én hund i den psykiske modningsfase. Det er ikke optimalt med så kort aldersmæssigt spænd mellem to hunde.
    Man anbefaler 2 år mellem hunde, for at undgå konflikter.


  • #17   14. okt 2020 De skal ikke have mad og legetøj sammen.
    Så er I heldige at det måske kan stoppes
    Vi stod i noget lignende og måtte desværre omplacere den ene


  • #19   14. okt 2020 Man kemisk kastrere ikke en hund på 6 måneder, endvidere så hjælper det hellere ikke på ressourceforsvar.

    At stille sig op, vente på balladen og så råbe efter hundene løser hellere ikke problemet.

    Jeg er fuldkommen enig med Malene, når I anskaffer jer to hunde med så lille aldersforskel, så b'er i jo ligefrem om problemer, og speciel med Shibaer.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg omplacere den unge på 6 måneder inden der sker noget alvorligt.
    Om placer så hurtig som muligt, for des yngre hunden er des bedre.
    Jeg er ret sikker på, at des ældre hundene bliver, des værre bliver problemerne.

    Og tag dine forholdsregler, lad dem ALDRIG være alene sammen så meget som 5 minutter.
    Du kan aldrig vide, om den ene finder en krumme, et blad fra en blomst eller andet og så sker katastrofen.

    Hvis du gerne vil have to hunde, så vent til din hund er fuldkommen færdig udvokset.


  • #20   14. okt 2020 Ja som flere af de andre skriver, er aldersforskellen simpelthen for lille. Vil I beholde begge, så skal I forhindre at disse situationer opstår. Ikke altid lige nemt, men super vigtigt.
    Det har intet at gøre med hvor mange hvalpe der var i kuldet (jeg har haft ét på 14 og ét 10 samt nogle mindre). Om det handler om hvordan avleren er, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det er nogle meget spøjse racer at sætte sammen og dét i sig selv vil jeg mene kan give nogle udfordringer.


  • #21   14. okt 2020 Enig med dem som skriver, at hundene ligger for tæt aldersmæssigt. Ingen af dem er voksne og hviler i sig selv endnu. I min optik handler det ikke om hierarki eller hvem der bestemmer.

  • #26   15. okt 2020 Enig i, at de "oplagte" ressourcer skal fjernes for en tid - men jeg er ret sikker på, at det kan bliver bedre med træning.
    Man KAN træne ressourceforsvar i ret stort omfang. Og det er jeg sikker på, at den adfærdsbehandler, I afventer, kan lægge et godt program for.

    Ellers risikerer man, som der også skrives, at det istedet eskalerer, og breder sig til alt muligt forudsigeligt.
    Det er vigtigt, at der også arbejdes på, at Kody nu "holder afstand".
    Selvom der skal være en naturlig respekt for hinandens personlige rum, så må det ikke udvikle sig til, at han kravler langs panelerne for at undgå konflikt (lidt groft sat op - men der kan man godt ende)

    Så - jeg håber virkelig, at I får nogle redskaber til at arbejde med begge dele.

    Ved I noget om, hvornår adfærdsbehandleren kan komme?


  • #29   15. okt 2020 Jeg kender også en del, hvor det ikke har kunnet løses - det indrømmer jeg.
    Men det har primært været enten tæver, eller racer der var kendt for massiv eget-køns-aggressivitet.
    Så længe det "kun" er ift. ressourcer, så tror jeg på det smiley


  • #30   15. okt 2020 Jeg må så erkende, at jeg er meget skeptisk over for, at en 6 MÅNEDER (!!!!) gammel unghund, allerede er så problematisk. Og nej, jeg har ingen tro på at det kan løse sig. Tværtimod bliver det kun værre de næste mange måneder, når den lille får endnu flere hormoner, og samtidig ikke har en hjerne der fungerer smiley

    Havde det været den anden vej rundt, altså at det var den ældste der var problematisk, kunne det måske løse sig med den rette hjælp, men jeg tror simpelthen ikke på det.


  • #34   15. okt 2020 Det er hunden på 12 måneder (Simba), der er den problematiske, A - såvidt jeg lige forstår det.

    TS skriver:

    Jeg har Kody på 15 måneder og Simba på 6 måneder.
    ...
    Kody vejer omkring 9 kg. og Simba omkring 12 kg.
    ...


    Problemerne opstår f.eks. ved hvis de begge har fået et ben, så Kody bliver først færdig, hvis han er inden for 1,5 meter fra Simba så flyver Simba på ham. Hvis Simba lige synes et legetøj er ekstra godt (ikke alt legetøj), også Kody kommer i nærheden, flyver Simba igen på Kody..

    Problemet (tror vi) er at Simba har "fundet" ud af at han er stærkere end Kody, og derfor ikke vil lade sig bukke under for ham. Så når de først begynder at slås, så stopper de ikke, fordi ingen vil give sig..


    Simba er 6 måneder, og vejer 12 kg, som jeg forstår det. Der er ingen hund på 12 måneder i huset.


  • #35   15. okt 2020 At man nogengange kan have hunde af samme køn med mindre eller ingen aldersforskel kan ikke rigtig bruges her, der er enorm forskel på racer og at have hunde af racer i forvejen kan have det anstrengt med andre hunde, så tæt på hinanden i alder, er problematisk, når en 6mdr gammel hund allerede nu viser problemer, så bliver det ikke bedre! De kan meget vel ende i regulært slåskamp med risiko for alvorlige skader!
    Er man glad for sine hunde så bør de skilles ad nu, enten ved Omplacering eller ved at gitter i mellem dem når man ikke er over dem konstant.


  • #37   15. okt 2020 Jeg kender også en del, hvor det ikke har kunnet løses - det indrømmer jeg.
    Men det har primært været enten tæver, eller racer der var kendt for massiv eget-køns-aggressivitet.


    Og det er Shibaen ikke ?

    Fuldkommen enig med Bodil.


  • #38   15. okt 2020 Du kan prøve at holde dem helt adskilt når der er mad og legetøj fremme men det er ikke altid at det kan lade sig gøre.

    Jeg måtte indse at nu var nok med mine hunde og omplacerer en af dem, vi prøvede alt men desværre virkede det ikke.
    vores ene hund udviklede ressourceforsvar efter en slem omgang med borrelia, vi udelukkede smerter og prøvede alt muligt for at få det til at fungerer igen.
    Ved os der opstod der primært problemer hvis jeg var hjemme, hvorfor det var sådan får jeg nok ikke svar på, det var slet ikke sådan at de ikke kunne sammen hele tiden, de var ofte ude i haven sammen og legede fint men lige så snart der var en ressource indenfor og vi(mest mig) var hjemme så var der problemer.
    Vi havde dem adskilt i hjemmet i lang tid uden de store problemer men efter 2 episoder på en uge efter en gæst ikke var opmærksom nok så kom de op at slås, og det var simpelthen ikke fair for den der blev angrebet.
    Jeg ved godt at det ikke er det du vil høre men sandheden er at det ikke altid kan lade sig gøre, jeg kan fortælle dig at den hund vi omplacerede stor trives i sit nye hjem, han lever et fantastisk stress frit liv uden at skulle frygte at blive angrebet i tide og utide.
    Med det sagt så synes jeg også at du kan prøve at træne det væk men gør alt i din magt for at holde dem adskilt når der er ressourcer fremme, så den hund som bliver angrebet ikke udvikler lignende adfærdsproblemer og ikke skal være bange i sit eget hjem.


  • #40   15. okt 2020 Christina, der er næppe nogen der foreslår noget frem for andet, for at være en nar. Og hverken du eller jeg eller andre har patent på sandheden. Men vi svarer hver især ud fra vores bedste overbevisning. At andre har en anden holdning end dig, gør os ikke til idioter, selvom du gerne vil have det til at fremstå sådan.

    Og når nu du hader rygklappere så meget, så burde du jo sætte pris på forskellige holdninger, i stedet for at hælde galde ud smiley


  • #41   15. okt 2020 Christina, vil du godt fortælle, hven det er herinde der skifter hund som andre skifter sko?

    Jeg kan godt nok ikke rigtig komme i tanke om, hvem det kunne være.
    Og hvis det er mig du hentyder til, så synes jeg da godt nok at du er mega modbydeligt, for jeg ville da virkelig ønske, at Taliban var blevet ældre end 5 år.
    Hun kostede masser af penge og tårer, og jeg græder stadig over den hund og savner hende, selv om det er 2 1/2 år siden hun døde.
    Jeg ville virkelig have været foruden at jeg måtte skifte hund.
    Men jo jo, vi skifter hunde som andre skifter sko og du er den perfekte hundeejer, som aldrig kunne komme ud for at det er nødvendig at skifte hund. Det er virkelig dejlig for dig og jeg glæder mig på dine vegne.


  • #43   15. okt 2020 Godt at du har haft en god dag, og at du er sådan en perfekt hundeejer.
    Men når du kan smide sådan en nederdrægtige beskyldning om, at nogen herinde skifter hunde som sko, så må du også kunne stå til ansvar for det du skriver og fortælle hvem du hentyder til.

    Og hvorfor mener du, at det er et personligt angreb?
    Du kan vel stå til ansvar for det du selv skriver?


  • #44   15. okt 2020 #37 - Nej, jeg må indrømme, at jeg ikke selv tæller shibaen mellem racer med "massivt egetkøns-aggressivitet".
    Jeg kender en hel del shibaer, som trives fint med andre hunde (uanset køn) og også nogle stykker, der deler hjem med én af samme køn, uden problemer.

    Men det kan sagtens være, at der er mange, der har den udfordring - det er bare ikke dem, jeg har mødt smiley


  • #46   15. okt 2020 Men Christina, er det så ikke nok at skrive, at du er uenig? Er det nødvendigt at komme med en masse meninger om andres meninger?

    Det må være utrolig svært at begå sig på et forum, hvis man har så svært ved at folk kan have andre holdninger smiley


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #48   19. okt 2020 Hvis det ikke bliver bedre, med dine hunde, ville det være en god idé, at begynde at overveje hvordan du ønsker dine hunde skal være, på længersigt
    Det er ikke sundt, at du går rundt med dårlig mave. Om så du velger at den ene hund skal til et andet menneske eller ej. Bliver det ikke nemt at tage sådan en stor beslutning, det er en tid med mange tåre.
    Det kan være svært at opdage striss hos hunde, der findes både positiv og negativ former for striss.
    Hunde kopierer ejernes striss niveau.
    stress hos hunde er ligesom hos mennesker. Det er ikke særlig sundt. Det kan både give anledning til frygt.

    Hos alt for mange hundeejere er fokus på at gøre hunden træt og udmattet, på en gåtur, men det er altså en skrøne, at det er måden , hvorpå hunden skal stimuleres. Det kan nemlig være en af årsagerne til striss, behov for at få stimuleret, sine sanser, så alle de beroligende hormoner i hundens krop bliver stimuleret. Hvis hundens aktivitetsniveau er for højt, bliver strissniveaue ofte ligeledes forhøjet. Hvis man gerne vil undgå en strisset hund, skal man altså ikke tage sin hund med på sin daglige løbetur, eller kaste boldt.
    Meningen er som regel, det bedste, vi vil gerne stimulere vores hunde, gennem aktiviteter, så den bliver udmattet og tilfreds. I mange tilfælde får den dog, den modsatte virkning, og er stedet med til at gøre hunden strisset.


  • #49   19. okt 2020 Og hvis man er i tvivl om hvad der stresser hunde, kan man med fordel spørge en træner eller en adfærdskonsulent.

    Nej, unge hunde skal ikke med på løbetur, men det må voksne hunde MEGET gerne!


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #51   19. okt 2020 Ja en voksen hund, hvis man gerne vil ha en opkørt hund, i højt gir


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #52   19. okt 2020 Isabelle. Hvorfor tror du der findes ordbøger. Det er nok forde at man kan bruge dem. Det er noget man har lært i skolen

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #55   19. okt 2020 Ja det er bestemt godt, for en hund at bruge sin krop, og træne, det siger sig selv. Man bestemmer selv hvordan man vil ha sin hund, På længersigt.

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #58   19. okt 2020 Ondt i maven.
    er også et meget stort udtryk for mavesmerter, eller kan skyldes pludselig problemmer, som opstår.



  • #59   19. okt 2020 Helen, undskyld, men du skal simpelthen lære at kende din grænse, og så skal du ikke skrive så bestemt, om noget du tydeligvis ikke aner et klap om. Du risikerer at gøre enorm skade, hvis nogen tror på dit ævl om at hunde konstant skal dæmpes, være rolige og at de ikke må bruge deres kroppe.

    En sund hund skal kunne bruge sin krop, spurte alt hvad den kan, hoppe over væltede træer, svømme i søer og hav. En sund hund kan hoppe over et lodret spring, der er højere end du er.

    En hund der ikke får lov at bruge sin krop, mangler muskler og finmotorik, og har dårlig kondi. Dårlig kondi giver flommede hunde med risiko for samme sygdomme som hos mennesker - dårligt hjerte, dårligt kredsløb, diabetes m.m. Manglende muskler og finmotorik giver skader, både hvis hunden en dag skulle få lov at løbe, men også skader, som i en vis udstrækning kan forebygges med en sund og muskuleret krop - diskusprolapser, dårlige knæ, dårlige hofter.

    “Ondt i maven” er et udtryk på linje med “lange patter”. Det er ikke ensbetydende med diarre for det første, og nye BH’er for det næste. Det er udtryk, som fortæller om en følelse noget giver.

    TS, er der nyt fra adfærdsdimsen? Eller nyt overhovedet?


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #61   19. okt 2020 Det er noget hysterisk, det du kommer med. Du kan tydeligvis ikke behandle andre mennesker med respekt. surt for dig. Du mangler indsigt i dine medmennesker. Du kender tydeligvis ikke dine egne grænser. Lange patter. Den form for skrivelse, kan jeg ikke tage alvorligt. skader i hjernen er noget man er født med, eller får det måske senere i livet. ligesom mennesker kan få. Dårlig knæ, det kommer når man bliver ældre. hvis man er meget uheldigt, kan man være disponeret til at få dårlig knæ som ung. Dårlig hjerte er også noget man kan være disponeret til. Ligesom det er for os mennesker.
    Men nu er det jo ikke dig, det handler om. Du kan åbenbart ikke forstå, at vi mennesker er lige så forskelligt indrettet som hunde. Det vil sige at der er mange forskellige måder at være sammen med sin hund.
    Man mærker selv efter, hvordan man vil ha, sin hund, Om det er en hund, som er oppe at kører eller er i ro. det kommer ikke sagen ved.
    Jeg siger ikke at hunde ikke må løbe, det gør alle hunde, det siger sig selv.


  • #62   20. okt 2020 Heller noget hysterisk end noget, som er bare dum.

    Har du nogensinde hørt den her talemåde ?
    Hellere holde munden lukket og give indtryk af at man er dum, frem for at åbne den og udelukke enhver tvivl.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #63   20. okt 2020 Alle mennesker burdte lære, at ha respekt for andre.
    Hvis man ikke,har noget godt,at sige, så Thi


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 139
    #64   20. okt 2020 https://www.dyrefondet.dk/oplysning-om/laes-anders-hallgren/indlaert-hjaelpeloeshed-det-gaar-staerkt/

    Helen Jeg tror måske du forveksler ro og indlært hjælpeløshed, og det er altså pokkers synd for en hund.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #65   20. okt 2020 Jeg er ked af at se det her, du har sendt. Det vil jeg selvfølgelig få læst igennem her i morgen.
    Jeg tror at vi misforståer hinanden. Hvad ro er, for mig, og for jer.
    Det er åbenbart ikke det samme vi mener, omkring ro.
    Jeg er ikke en person som vil skade min hund og heller ikke jeres hunde


  • #67   20. okt 2020 Og her er vi så igen med Helens dobbelt profil. smiley

    Læg mærke til den væsentlige forskel mellem de to sidste indlæg. Det ene er fyldt med stave -og grammatikfejl imens det seneste er bedre formuleret... smiley

    Btw, lad os lege, at din historie med den dér fake-hanhund var rigtig, så er du nok den sidste, der skal rådgive omkring det at have to hunde.... smiley


  • #68   20. okt 2020 Motion forebygger faktisk stress.

  • #69   20. okt 2020 @TS: Det er ikke sikkert at dine to hanhunde nogensinde kommer til at være gode venner. Det betyder dog ikke at de ikke kan bo under samme tag. Man kan tage forholdsregler så de ikke kan ryge i totterne på hinanden og lære dem at det er absolut forbudt så meget som at skele til den andens mad/godbidder/legetøj osv. Det kræver en stor indsats og den er livslang træning med begge hunde. Fx skal begge hunde lære at når du/i siger ’NEJ’ så betyder det 'STOP ØJEBLIKKELIGT det i har gang i' og at det er indlært godt nok til at begge hunde efterkommer det hver gang.
    Har man to hunde der slås, så skylder man dem at de ALDRIG skal være sammen uden opsyn. Dvs. at de kan bo hver for sig i huset når de IKKE er under opsyn og at de ikke skal være sammen uden at du/i kan fokusere 100% på hundene. Det er nemlig vigtigt at i ser de små tegn der er til at noget er under opsejling så i kan nå at stoppe det INDEN det når at blive til slagsmål.
    Jeg har selv haft to irske terrier tæver (15-16 kg meget temperamentsfuld og egetkønsaggressiv hund ;-)), der absolut ikke kunne lide hinanden. Vores hjem var indrettet med børnegitre, så de kunne holdes adskilt når ikke vi kunne fokusere på dem. Havde vi dem i samme rum så havde vi fokus på dem, så vi kunne vi nå at se de små signaler der ledte frem til en konfrontation og stoppe dem. De blev som regel kaldt hen på plads eller dækket af så man i stedet fik en anledning til at rose og løsne stemningen op.
    Jeg brugte begge hunde til LP og AG træning så de fik en masser af træning og aktivering hver for sig. Men det var virkelig HÅRDT at have hund på den måde og ikke noget jeg har lyst til at gentage.
    Når alt dette er sagt så skal man jo altså huske på at den yngste er i begyndende kønsmodning. Hans hormoner raser lige nu. Det er stadig muligt han ændrer sig til det bedre, når hormonerne falder til ro igen.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #70   20. okt 2020 Når hunde ikke kan enes.
    Det kan være svært at håndtere, Når der opstår aggressiv adfærd mellem hunde, der bor sammen, Desværre er det tit sådan, at en aggression imellem hunde, vil gentage sig og kræver, hjælp fra fagfolk.
    Der er situationer, som trigger hundene til konflikter, der er tidspunkterne, hvor hundene er ophidsede. Det kan for eksempel være, kontrol omkring legetøj. Er aggressionen blivet alvorlig og har der måske allerede været slåskampe med fysisk skader, da vil jeg selvfølgelig altid anbefale, adskillelse og uden legetøj. Når du giver din hund et stykke legetøj, er det så, for din egen fornøjelse skyld. Hvis man ønsker at være sammen med sin hund på. Sådan en måde. Så god fornøjelse med det. Man gør præcis det man vil ha, i sin hverdag. Med sine hunde.
    Man kan få oplysninger omkring, at kunne formulere sig meget bedre med tiden. Men det kræver overskud.
    Mennesker som hele tiden skal kører på andres stavefejl og formulering, er mennesker, som er ubehagelig og er ubegavet, og har ikke forståelse for andet ind sig selv. Prøv at være positiv. Det giver en større sammenhæng i dit livet.

    Hippie og Nissen.
    For mig virker i magtesløse. Frustreret, rasende. På længersigt ville i blive Indebrændt, bitterhed, had, nedtrykthed, og meget aggressiv adfærd. Som i allerede, ligger for dagen.


  • #72   20. okt 2020 Adminbesked : Nu stopper I altså med de der personangreb . Det er fint at være uenig, mene en bruger er forkert på den, men så hold debatten til at argumentere fremfor at blive personlige som flere er i denne tråd.

  • #74   20. okt 2020 Så Helen må gerne skrive at andre er ubegavede, ubehagelige og med tiden bliver aggressive? smiley

    Altså, som man råber i skoven, får man svar! Og stavefejl eller ej, så er hun satme ude med riven efter alle, der er uenige med hende. Men hun pakker det bare ind i at hun har svært ved at formulere sig, og så er det pludselig ok smiley

    At folk er imod hendes indlæg, har ikke noget med hverken hendes stavefejl eller person at gøre, men at vi slet og ret er uenige i indholdet. Og dét skal der altså være plads til på et debatforum.


  • #76   20. okt 2020 INGEN skal have gang i personangreb, hverken fra den ene eller anden ande side, præcis derfor nævnte jeg heller ingen navne . Jeg har intet nævnt med stavefejl eller hvilke angreb det drejer sig om, jeg beder ALLE stoppe med personangreb, og så er den sådan set ikke længere.

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #78   20. okt 2020 Stavefejl eller ej.
    Svært ved at formulere sig, eller ej.
    Uenige eller ej.
    Kommer ikke sagen ved.
    Der er heldigvis opfundet ordbøger.
    For at kunne bruge.
    Men nok om det.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #80   20. okt 2020 Jeg sagde , ikke at du skal være enige i mine metoder. Hvad man gør med sine egen hunde, er et valg.
    Er en beslutning. Så længe man bare selv kan holde det ud. Er alt jo godt.


  • #81   20. okt 2020 Men Helen, bider det ikke bare en lille smule på dig, at alle mener det helt modsatte af dig? Giver det dig ikke lyst til måske at undersøge, om du kan være forkert på den? Kan du et øjeblik være åben for muligheden for, at motion afhjælper stress? At fysisk udfoldelse skaber en stærk krop?

    Når man spørger på et forum, i stedet for at spørge fagfolk som svarer i kraft af en uddannelse, må man selvfølgelig også tage med, at man risikerer at få dårlige råd, eller endda råd som er direkte skadelige. Men jeg kan da afsløre, af op til flere af dem, der svarer i denne tråd, mig selv inklusiv, har både erfaring og relevant uddannelse bag sig smiley


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #82   20. okt 2020 Selvom der er flere tal, som der mener det samme, betyder det ikke at jeg er forkert på den. Min hund har bestemt ikke taget skade, af ikke at få legetøj, og at jeg ikke leger med hende. Og det betyder ikke at hun er understimuleret, jeg gør bare tingene på en anden måde. Min hund løber og leger, med andre hunde.
    Troede ikke der fandtes en uddannelse for hundetræning, er det et kursus man kan tag.
    Det kunne være, at jeg skulle overveje, at komme på et kursus, omkring hundetræning. Og få mere affraning.
    Er der et kursus, som du kan anbefale.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #83   20. okt 2020 Jeg kan jo selvfølgelig gå ind og læse om, de mange forskellige metoder, omkring hundetræning.
    Man tager selvfølgelig de metoder som man kan bruge til noget, som passer ind i hundens hverdag.


  • #84   20. okt 2020 Hej ts. Efter min mening har i et ret massivt problem på hænderne. Det er 2 meget unge hunde som allerede nu viser takter der alt for nemt kan eksplodere mellem hænderne på jer.
    Jeg har aldrig haft 2 hanhunde samtidigt. Men har haft 2 tæver (plejemor og barn) der ragede uklar efter at have boet sammen i 6 år, da den gamle begyndte at vise svagheder. Da ville den unge til og den gamle ville ikke afgive magten. Det endte med et brag og de kom aldrig til at være i samme rum igen. Min daværende svigermor ville gerne give den gamle et godt hjem så hun fik hende og jeg så hende regelmæssigt og var med til det sidste. Hun fik 2 år hos dem.

    Jeg synes i skal gå ind i det med særdeles åbne øjne. Det er noget tuff stuff. Når man har 2 hunde der kan rage uklar på den måde skal du være foran HELE tiden. Det nytter ikke at i er for trætte, ikke lige tænker jer om eller lign. I har ikke et valg. I SKAL være foran, altid, hele tiden.

    Med den baggrund jeg har, og hvor meget krudt det koster vil jeg anbefale jer at finde et godt hjem til den ene inden det sætter uslettelige spor i begge 2.


  • #85   20. okt 2020 Helen
    Jeg vil anbefale instruktøruddannelsen hos hund og træning. Du kan læse om den her:
    https://hundogtraening.dk/egne-udgivelser/instruktoeruddannelsen/hvor-og-hvornaar/


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #86   20. okt 2020 Tak

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #87   31. okt 2020 Må man spørge om hvordan i vil hjælpe en hund som ikke har det så godt , som er gået over gevind.?

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #90   31. okt 2020 Ja. at hunden går amok omkring havekrukker grillen, og hunden fårstå ikke et nej stop.

  • #91   31. okt 2020 Hvad mener du med "går amok"? Det giver da ingen beskrivelse af hvordan hunden reelt er!

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #92   31. okt 2020 Okay har nok lidt svært ved at forklare det, men jeg prøver.
    lige som et barn råber og skriger og kaster rundt med tingene.
    så er det bare en hund som knurre og bidder og splitter alt ting både inde for og ude for. og især ude for, alle planter krukker bliver kaste rundet med og når jeg siger nej stop, bliver det bare værre.


  • #93   31. okt 2020 Helene
    Du giver den bare noget mere hash


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #96   31. okt 2020 Okay, har du en ide hvordan man kan få den til ro udover træning.

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #98   31. okt 2020 Ja jeg er helt med på at der skal trænes meget, men det hjælper bare ikke ret meget på hundens opførsel,
    hunden er ret god til træning.


  • #99   31. okt 2020 Helen - alt det du spørger om her har du spurgt om i din egen tråd med din hanhund du aflivede frem for at opdrage/træne ham korrekt.
    Der fik du også svar på alle dine spørgsmål, men ville overhovedet ikke høre.

    Så hvorfor kommer du nu med de samme spørgsmål i den her tråd og ødelægger den.



  • #100   31. okt 2020 Anni, fordi det lige præcis er dét trolls laver.

    Helen, hvis min hund opførte sig sådan, så ville jeg aflive den. Det er jo bare en sprøjte, og så er problemet løst smiley


  • #101   31. okt 2020 Helen
    Giv hunden noget legetøj, den kan muntre sig med smiley


  • #102   31. okt 2020 Helen du bør virkelig få noget ORDENTLIGT hjælp til dine hunde.

  • #103   31. okt 2020 Man kan ikke hjælpe en, der ikke vil hjælpes

  • #104   31. okt 2020 Nej du har ret... Det er bare hundene der går ud over, med SÅ firkantet en holdning.

  • #105   31. okt 2020 Ja, og vildt frusterende, at man rent faktisk rækker ud efter hjælp, for så ikke at ville lytte.. hvorfor så overhovedet spørge

  • #106   31. okt 2020 Jeg synes egentlig at det er synd for TS, at “Helen” nu også ødelægger hendes tråd. Jeg har gjort som mange andre - sat hende på filter. Resten må være mental blokering. Hvis ALLE gør det, forsvinder trolden ned i sin lille æske igen smiley

  • #107   31. okt 2020 Man behøver da ikke sætte trolde på filter, man kan da bare lade være med at svare dem smiley

    Jeg har aldrig haft nogen på filter og får det nok hellere ikke, ved ikke engang hvordan man gør. smiley
    Dette med at sætte på filter herinde synes jeg er latterligt, for vedkommendes opslag dukker jo stadig op.
    Skal man lave et filter/blokering, så burde det være sådan, at vedkommende man blokerer forsvinder helt, akkurat som på facebook.


Kommentér på:
Hanhunde slås - HJÆLP

Annonce