{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

vil hellere have de andres mad. {{forumTopicSubject}}

Puuh jeg syntes der kommer mange emner fra mig for tiden, håber i overlever smiley

Thea har altid elsket mad!
Før Baby kom på slankekur, havde hundene altid mad til at stå. Her kunne skålen næsten ikke nå at blive tom, før Thea fortalte der skulle mere i.

Nu er hundene blevet delt op, fordi Baby er på skrump, og Melanie skal have special foder.
Men Thea vil ikke spise sit! Hun vil have de andres mad..
Jeg kan til nød få hende til at spise, hvis jeg sidder ude ved hende, og håndfodre hende.
Hun suser ud og tjekker de andres skåle, når de er færdige, og hopper og danser i køkkenet, for at se om der skulle være noget til hende.. Men æde sot eget mad? Nul, det vil hun altså ikke.

Hvad dælen gør jeg? Skal jeg ud og købe noget vådfoder at blande i? Eller skal hun bare have lov at gå uden mad?

Thea taber sig ret hurtigt, og spiste generelt meget før de blev delt op... Nu spiser hun nærmest ikke? - medmindre jeg tilbyder de andres mad...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil hellere have de andres mad.
  • #1   5. mar 2020 Prøv at tilsætte lidt vand i hendes mad, det hjalp på Phoebe? ?????????

  • #3   5. mar 2020 Hvad får hun nu?

  • #4   5. mar 2020 Er det muligt at snyde hende? så du måske bare lader hende vente, og så fylder noget i en af de andres skåle, så hun tror at hun spiser de andres, men det i virkeligheden er hendes eget? smiley

  • #5   5. mar 2020 Så giv hende noget af de andres mad ... hvis hun kan trives på det ...

  • #6   5. mar 2020 Vil helst undgå at vende hende til at der skal snask i maden. Men hvis det bliver nødvendigt gør jeg det selvfølgelig.

    Det er ikke fordi hun ikke kan lide maden. Hun har altid fået det, og været meget glad for det.


  • #7   5. mar 2020 Kan du ikke fylde noget i de andres skåle som hun kan finde når de andre er færdige?

  • #8   5. mar 2020 Det er slankefoder og foder til urinvejs problemer, så tror ikke det er noget Thea skal have.

  • #9   5. mar 2020 Bland de andres med hendes eget i en periode?

  • #10   5. mar 2020 Det der med at snyde hende, vil jeg prøve! Det kan jo være det virker smiley

  • #11   5. mar 2020 Må hun godt få deres foder, når det er sådan noget special foder?

  • #12   5. mar 2020 Hvis du blander det går det nok. Dine andre hunde lever jo af det, så det er nok ikke noget der gør hunde syge smiley

  • #13   5. mar 2020 Hvilken slags urinvejsproblemer er foderet beregnet til? For noget af det ville jeg være påpasselig med at give til en rask hund.

  • #14   5. mar 2020 Melanie får hills C/D.

    Nu har jeg forsøgt at blande med Baby's slankefoder, men hun sortere dælme i det smiley haha hun er slet ikke så dum..


    profilbillede
  • #15   5. mar 2020 Lige C/D ville jeg ikke blande med, da det jo er lavet til at behandle krystaller og urinsten ved at ændre urinens PH-værdi. Det er ikke så smart hos en hund uden den type problemer smiley

    Men hun er da ikke uintelligent, den unge dame, hvis hun ligefrem sortere i maden smiley
    Mon ikke hun kan få slankefoderet, hvis bare hun sættes en smule op i dosis? Lige det skal jeg ikke kloge mig på smiley

    Kan da være, hun bare er blevet træt af sit eget foder og trænger til noget nyt og "spændende". Så spændende som tørkost nu engang kan blive smiley


  • #17   5. mar 2020 Jo det kan da godt være jeg skal købe en ny lille pose af et eller andet, som måske kan virke spændende, og så køre hende tilbage på det gamle når den nye pose er tom.

    De har altid fået taste of the wild med enten laks eller and. Og hun har aldrig brokket sig før.
    Besværlige, lille diva! smiley


  • #18   5. mar 2020 Jeg ville da bare forsøge at snyde. Hvis hun tjekker de andres skåle, så lad der være noget i en af de andre.

  • #19   5. mar 2020 Det er normalt at de reagerer på at blive opdelt, hvis de er vant til at spise sammen. Mange hunde æder bedst når der er konkurrence ved madfadet.
    Vi passer pt en hanhund, som ikke spiser ret meget derhjemme. Her hos os æder han rub og stub, uanset hvad han tilbydes (også det samme som han får derhjemme).


  • #20   5. mar 2020 Altså, jeg havde nok bare givet hende slankefoderet, hvis det er det, hun vil have.

  • #21   6. mar 2020 Jeg passer engang imellem en hund der også hellere vil havde Zitas mad, her hjalp det at sætte et gitter imellem dem så ved han at han ikke kan komme til Zitas mad og æder sit eget med det samme smiley

  • #22   6. mar 2020 Der sker altså ikke noget ved at give en rask hund noget mod urinvejslidelser, det har Ozzy fået i snart 3 år da det er meget nemmere de bare får det samme foder .Mailo har fået fjernet urinvejssten og har en nyresten så han SKAL have det foder . Dyrlægen ved godt at Ozzy får samme foder, og det har de sagt der ikke er noget problem i .
    Vi fodre dog med Royal Canin urinary, men valgte selv det fremfor Hills, dyrlægen sagde det var hip som hap : - )


  • #23   6. mar 2020 Jeg har Labrador, men på et punkt er han sgu ikke rigtig Labrador! Han vil ikke altid spise smiley

    Så hver gang der bestilles nyt foder, så bestilles der en anden smags variant. Ellers vil han ikke æde. Og jeg har altid 2 sække stående jeg har gang i, så han får altid 2 forskellige varianter om dagen.

    Jeg bruger forresten wolf of wilderness som købes på zooplus. De har en variant der hedder soft! Den er et kæmpe hit herhjemme!

    Måske var det en mulighed for Thea?


  • #24   6. mar 2020 Hundene er delt op når de spiser, for ellers kan Melanie og Thea hurtigt blive enig om, at Baby's mad er bedst smiley
    Jeg har forsøgt at lade Thea spise, så hun kan se hvad Baby spiser. Det virker ikke. Jeg har forsøgt at lukke hende helt væk, så hun slet ikke kan se de andre. Det virker heller ikke.

    Jeg tager ned i vores lokale Dyrehandel og ser hvad de har idag.
    En soft variant var måske ikke helt dum!


  • #25   6. mar 2020 Topper er ihvertfald meget glad for soft pillerne, og de dufter seriøst så godt at de kan få mit mundvand til at løbe smiley smiley

  • #26   6. mar 2020 Hvad nu hvis Baby og Thea spiser sammen og så begge får Babys foder. Og det kun er Melanie, der spiser for sig selv, da hun skal have sit specialfoder ? Du kan måske også lade dem spise sammen og så selv være der når de spiser og stoppe ethvert tiltag til at ville stjæle fra hinanden. Mine har lært at det er strengt forbudt at forsøge at stjæle mad fra hinanden.
    Der er bare nogen hunde der helst kun spiser hvis der er lidt konkurrence. Min mors hund er fuldstændig som den hanhund Malene beskriver i #19; hun spiser ikke særlig meget derhjemme, men hos os spiser hun sin mad i en fart. Hos os skal hun spise sammen med to madører, der sluger deres mad. Coco er vist lidt bange for at de skal tage hendes mad smiley


  • #27   6. mar 2020 Abby vores nye labrador har altid haft mad stående fremme og er meget småt spisende. Nej, hun var småspisende. Nu kæmper hun også entusiastisk for at få sin egen mad ud af foderbolde og slikke den ud af kongs og finde den.

    Kan godt være Abby ikke gider spise, men hun vil i hvert fald ikke have at Ziva spiser det smiley nu er hun så entusiastisk at hun tilmed tager imod godbidder på tur.


  • #28   6. mar 2020 Zenta var småtspisende i de første par år. Indtil Laika flyttede ind. Zenta har spist sin mad siden smiley

    Men oplevede det samme i sommers. Mine forældre har en Schæfertæve der ikke gider spise sin mad. Hun har ofte sin mad stående og ender tit med at spise sin morgenmad til aften eller omvendt.
    Min søster har en spidshunde blanding der heller ikke gider æde sin mad.

    Begge hunde, både min søsters og mine forældres hund, var her en uge i sommers og blev passet mens familien var i sommerhus. De var her en uge sammen med Zenta. ALLE 3 hunde spiste deres mad, både morgen og aften, alle 7 dage.


  • #29   6. mar 2020 Jeg købte 3 kilo nyt foder til Thea idag.
    Jeg blandede det med både det gamle foder, og Baby's foder.
    Det åd hun det hele af! smiley så mon ikke jeg kan få hende snydt over på det gamle igen med tiden smiley


  • #31   7. mar 2020 Ej Pia stop.
    Jeg har dyb respekt for min hund, og kommer da aldrig til at tvinge hende til at spise noget hun ikke vil.

    Jeg er ret sikker på, at grunden til hun ikke gider det gamle foder, er fordi de 2 andre får noget nyt og spændende. Derfor har jeg jo netop købt noget nyt og spændende til hende også.
    Hun spiser det, sammen med det gamle, og når den nye pose er begynder at blive tom, forsøger jeg gradvist at køre hende tilbage på det gamle.

    Hvis hun STADIG ikke vil have det gamle foder, så skal hun selvfølgelig ikke det.

    Det er 10 kg af det gamle foder tilbage, og det smider jeg altså ikke bare ud, fordi madammen syntes de andres mad er sjovere.
    Så selvfølgelig vil jeg da forsøge at få det brugt, inden jeg skifter til noget andet.
    Jeg er ikke rig.


  • #33   7. mar 2020 Fik for mange år siden at man koger 2 liter vand med en okse bouillon terning. Derefter fryser man det i isterninge poser og tilsætter en til maden 15 min før det serveres.

  • #35   7. mar 2020 Jeg hælder faktisk til Pias holdning. Jeg kan ikke holde tanken ud om, at mine hunde skal spise det samme dag ud og dag ind, og jeg gør hvad jeg kan for at variere. Hvis Thea hellere vil have noget andet, så lad barnet. Køb 2-3 små poser af noget andet foder, og skift mellem de forskellige hver dag. Der burde ikke være noget problem i at køre hendes gamle foder hver anden dag, og så skifte mellem de andre øvrige dage.

    Jeg har en meget madglad hund, og så en som har været meget småtspisende. Sidstnævnte har fået stor ædelyst, efter jeg er begyndt at variere i foderet. Det er bare en fornøjelse at fodre en ivrig hund, frem for at skulle tvinge mad i hende.


  • #36   7. mar 2020 Jeg syntes debatten køre lidt af sporet.
    Jeg forsøger ikke at tvinge Thea til at spise noget hun ikke vil. Jeg forsøger derimod at finde en løsning, så hun finder sin egen mad interessant igen.
    Idag bil hun heller ikke have det nye mad jeg har købt, men sidder bare og kigger efter de andres skåle.
    Næste step bliver at forsøge at snyde hende.

    Jeg er ærligt ikke vild med at skulle give hende hverken Melanies foder, eller Baby's slankefoder.
    Hvordan dosere jeg slankefoder, til en hund der ikke skal slankes?


  • #37   7. mar 2020 Hæld en blanding mellem passende og stor mængde op og kig på det bagerste ribben. Du skal ikke kunne tælle, men du skal kunne se hvor det er. Juster mængden derefter smiley

  • #38   7. mar 2020 Ziva -Thea er en italiensk mynde, hun skulle gerne have flere ribben, end bare det bageste synligt smiley

    Krøllet - Har du prøvet at lege med hende inden spisetid, få hende kørt godt op i gear/jagtmode. Det får de af mine Whippets der har været småtspisende til at æde stort set alt.


  • #39   7. mar 2020 Godt vi har dig Kirsten smiley


  • #40   7. mar 2020 Altså jeg kan også godt li pizza men gad ikke spise det hver dag hele livet

Kommentér på:
vil hellere have de andres mad.

Annonce