{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

Racer til agility {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hger smiley

Nu er det jo ikke lige foreløbig vi skal have ny hund. Men en dag når vi har større børn og jeg får tid til at gøre noget mere ud af hundesport end jeg gør nu, så vil jeg gerne have en hund der egner sig lidt bedre til agility end whipperne gør.

Dog skal den kunne leve med whipperne da vi altid kommer til at have min. 1 whippet smiley

Jeg vil gerne dyrke agility lidt mere seriøst men ikke på top konkurrence niveau smiley

Jeg overvejer selv at kigge på følgende racer hen af vejen:
- mudi
- pyrenæisk hyrdehund, glathåret
- miniature American shepherd
- chodsky pez

Men jeg ved ikke om der er andre jeg burde kigge på/overveje?

(Min kæreste kommer aldrig til at gå med til puddel)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racer til agility
  • #2   10. mar 2020 Kelpie? ??

  • #3   10. mar 2020 Du kan sige til kæresten, at en storpudel er til manden der ikke behøver at bevise noget smiley

  • #4   10. mar 2020 Hippie - jeg skal ikke have sheltie igen. Har haft dem.

    Ziva - årh ja den har jeg aldrig rigtig tænkt på.

    Lene - Hahaha xD


  • #5   10. mar 2020 - mudi, pyrenæisk hyrdehunde, mini aussier og kelpier er alle super fine til agility og især pyrenæisk hyrdehunde baner vejen for tiden smiley

    Har dog fra flere py-ejere hørt, at det er en meget speciel race smiley de er de rene arbejdsmaskiner, som skal have opgaver for at trives.
    De kelpier jeg har set løbe kan godt give den gas, men kan også være sløve til at komme op i gear smiley


  • #6   10. mar 2020 Camilla - Jeg har aldrig rigtig mødt dem, så de næste par år skal netop gå med at møde racerne og tale med folk og se hvordan de er. Er lidt svært at få et indblik i det når man kun har set et par enkelte xD

  • #7   10. mar 2020 Når det er agility kommer man jo ikke udenom border collie smiley

    Og så er jeg jo 100% farvet nu, men papillonen er også et rigtig godt bud hvis det må være i den lille kategori. Der er virkelig nogle af dem der er vilde til det, prøv at søge det på YouTube, hold fast de har fart på. smiley


  • #8   10. mar 2020 Så vil jeg helt sikkert anbefale dig at komme til Viby i Maj hvor der afholdes Maxi Zoo cup smiley Det er et stort agilitystævne med alle mulige racer smiley Dog primært border collie og sheltier.
    Der har jeg oftest set Mudier løbe, kelpierne ses også og især pyerne er repræsenteret smiley


  • #9   10. mar 2020 Den Australske Kelpie bliver brugt en del til agility i udlandet, den har bare ikke helt slået igennem herhjemme endnu(da border collien er dominerende i de kredse) , men der er da nogen som løber med dem herhjemme og med gode resultater smiley

  • #10   10. mar 2020 Solvej - Jeg ville elske en lille sommerfugl, men den passer ikke skidegodt sammen med whippets for mig xD Men måske hvis datteren vil have egen lille hund en dag xD I hvert fald lige nu.

    uuh det vil jeg holde øje med om jeg kan komme ud og se.
    Sidste år havde vi et større agi stævne her i ringe, der var en del forskellige racer.

    Ja BC er der jo altid, men den er bare så mainstream xD og kæresten er ikke udpræget fan af den.


  • #11   10. mar 2020 Anya: Der bor en Chodsky-avler på Fyn, som ganske givet gerne vil vise sin tæve. Ellers er du altid velkommen til at komme og hilse på min Zaon, hvis du vil smiley

  • #12   10. mar 2020 Hvis du ender på MAS ville jeg overveje at kigge med Tyskland eller England smiley
    Jeg mener, at blandt andet kennel My Magic i Tyskland og Basilea's Minis i England har lavet nogle ferme agilityhunde smiley

    Jeg tror, racen egner sig særdeles godt til sporten.


  • #13   10. mar 2020 Tak det vil jeg undersøge, der var dog en kennel med chodsky der vist ikke havde rent mel i posen her i dk. Kan dog ikke huske navnet på den.

    Tak Anine det skal jeg huske smiley tænker egentlig man skal udlands for de fleste af racerne, hvis ikke den alle.


  • #15   10. mar 2020 Min erfaring med agility indtil videre er at de fleste racer kan løbe agility - vil du op og konkurrere er de tunge racer selvfølgelig ikke at foretrække.

    De små hunde virker "nemmere" at løbe med ifht. hastighed - fordi de store, lette/adrætte hunde ER bare hurtigere. Når det så er sagt, går det okay for mig med at løbe med Nicki og jeg er på INGEN måde i god kondition - og hun er nu altså ret hurtig smiley

    Men det kunne måske lyde som om I er mest til de små/mellemstørrelses hunde?


    profilbillede
  • #16   10. mar 2020 Milla - Jeg vil helst have en i samme str ca som whipperne og det er egentlig det jeg har prøvet at ramme xD

    Whipperne her er 48-51 cm over skulderen, eller de 2 jeg har nu er 50 og 51 men altså xD

    Vi er ikke helt vildt til tunge racer generelt, men jeg kan bare godt se at en BC hurtigt bliver lidt en udfordring fordi den er hurtig og signalfølsom xD Så tænker at hvis vi lander i mellemklasse er der en chance for jeg kan følge med også smiley


  • #17   10. mar 2020 Der er givet en del bud her i tråden, så vil bare lige komme med en kommentar, har mødt flere mudier og pyrinæriske hyrdehunde, det er altså nogle specielle racer, reserveret, udadreagerende/ problematiske med andre hunde. Måske du allerede ved det, og er indforstået med det, så se bare bort fra mit svar. God ide at komme til det store 3 dags stævne i DKK Viby, der er i hvert fald repræsenteret stort set alle racer, og du kan se hvordan hundene reagere.

  • #18   10. mar 2020 Maya - tak for kommentaren - jeg har kun hørt mudier kan være specielle, men aldrig rigtig mødt dem.

    Så jeg vil gerne møde dem.
    Dog bor vi på Fyn og skal til Jylland tidligere i maj så jeg tror desværre ikke lige det bliver en mulighed smiley

    Men skal se om det er og ellers må jeg se mig om efter andre agi stævner hvor der kommer mange smiley tror jeg så nogle til det der var i ringe sidste år. Kan dog ikke huske hvad det stævne hed.


  • #19   10. mar 2020 Der er en dansk opdrætter af mudi, Kennel mudiblues, de har en gruppe på facebook. Pyrnæren kender jeg kun fra klubben og der advares i hvert fald i at komme for tæt på. Men super lækre hunde, man skal bare gøre op med sig selv, hvad man er til, og hvad der er det vigtigste. Nu har jeg selv en meget sensitiv hund, ikke på nogle måder problematisk overfor andre mennesker og hunde, men det gør det svært i forhold til at ha hende med ude til stævner da hunpludselig bliver rigtig utryg og ikke vil mere.
    Det har bare gjort det tydeligt for mig, at det er sjovere med en hund hvor der ikke skal tages så mange hensyn og hvor man ikke skal trække sig fra et løb, for nu fungere det pludseligt ikke mere for hunden.
    Men vi er jo alle forskellige og passer med forskellige racer.


  • #20   10. mar 2020 Ja det rigtig ham mødte jeg nede til det stævne. Det husker jeg. Han havde en fin sød sort tæve.

  • #21   10. mar 2020 Ja de har også en hvid der var ret social smiley De løber jo selv agility og har solgt til flere seriøse agility udøvere, så ville tage fat i dem, han snakkede også med mig om kenneler i udlandet så han vil sikkert kunne hjælpe med at finde en god opdrætter, hvis det var.

    Altså jeg ville ønske man kunne få en labrador i en pakning ala mudi, den har en super fin størrelse.


  • #22   10. mar 2020 Har ikke mødt dem, men ser folk i usa bruge dem til alt muligt spændende.. Så måske Berger Picard kunne være en mulighed?
    De er dog 10-15 cm højere end whippen


  • #23   10. mar 2020 Om Pyrenæisk Hyrdehund står der i standarden, at de ofte er mistroiske overfor fremmede, så det kan man forvente, at en del af dem er. Og de fleste af dem, jeg har mødt, har også været det.
    Jeg har dog indtryk af, at man også kan få dem lidt mere sociale, hvis det er det, man er til. Men man skal nok se sig lidt for på det punkt, og ikke umiddelbart forvente at få en hund, der bryder sig om kontakt med fremmede. Og for nogen er det fint, for andre ejere måske mindre praktisk.


  • #24   10. mar 2020 Kooiker, kromi, dsg og FT cocker vil jeg betegne som generelle nemme og gode begynderhunde indenfor agility.
    Af de racer du selv nævner ser jeg højden som det største problem. Mudi og Py er ofte lige på målet 43 cm ( kan du finde en under så er det selvfølgelig fint) og MAS kan havner i alle tre agilitystørrelser.
    Mudi og Py er meget specielle racer som ofte kræver en del.
    Chodsky har jeg ikke rigtig set i aktion. Den havner vel altid i stor klasse og det bliver nok meget svært blandt alle BCerne. Men måske en ok lærehund.
    Der er agilitystævne i Højme 4-5 juli


  • #26   10. mar 2020 Ft cocker/alm cocker har vi også overvejet.
    Kan man udstille en ft cocker?

    Altså selvfølgelig vil jeg nok helst undgå stor klasse men det slet ikke det der er vigtigst for mig, men om den passer til vores familie i temperament osv smiley

    Kromi har jeg overvejet men kan kun lide den glathåret af udseende og har aldrig mødt nogle xD

    Dsg bryder jeg mig ikke om.
    Kooiker, har jeg ikke overvejet, har hørt de ret nervøse?


  • #27   10. mar 2020 Marianne - jeg vil helst ikke have så stor en hund. De er jo alligevel 10-20 cm højere end vores.

  • #28   10. mar 2020 En toller?

  • #29   11. mar 2020 Den havde jeg faktisk ikke overvejet. Vil kigge nærmere smiley

  • #30   11. mar 2020 Mener ikke FT cocker kan udstilles men ved det faktisk ikke.
    Kooiker er lidt reserveret men bør ikke være nervøs. Dem jeg ser til agility og rally virker meget stabile.
    Men hvis du ikke vil løbe på topniveau hvorfor bruger du så ikke bare dine whippets ? De har vel kun godt af at arbejde.
    https://youtu.be/zRa0IQTj09Y


  • #32   11. mar 2020 AG - fordi jeg dyrker LC med mine Whippets og fordi jeg gerne vil have en race der giver mere mening ift til agility. Så jeg har muligheden for konkurrence selvom det ikke skal være på topniveau smiley

  • #33   11. mar 2020 Kan hunde der dyrker LC ikke løbe agility?
    Der skulle vel ikke være noget til hindre for at I starter agilitykonkurrencer når blot træningen er på plads. Alle racer med en god fysik kan bruges til agility. Ja selv en mops ( hvilket nok mere er undtagelsen end reglen) kan løbe agility på konkurrenceplan.
    Du må selvfølgelig vælge lige hvad race du vil. Men hvis whippets er din favorit så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare starter op med dem. Måske ændre dit ambitionsniveau sig med tiden og så kan du jo vælge en af top racerne indenfor sporten


  • #34   11. mar 2020 Du skal da "down size" smiley De her er virkelig skarpe og bliver brugt rigtig meget i udlandet til agility, klippet er fra FB men kan også findes på Youtube : https://www.facebook.com/absolutedogs/videos/132214854890441/ Det er ft. cocker og nej de kan ikke udstilles, har selv et skønt eksemplar af racen/typen smiley

  • #35   11. mar 2020 Så nogle FT cockere til Crufts, de er skisme dygtige agility hunde! ??

    Planen for min kromi var at vi skulle agility, og det skal vi stadig en dag ?? Når vi har en bil og faktisk kan komme til en træningsplads. For jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at han både ville synes det var fedt og ville være god til det ??

    Btw. så er han glathåret og vi bor i Odense hvis du gerne ville møde en smiley


  • #36   11. mar 2020 Bumble Bee
    Super lækker race med smæk på smiley


  • #37   11. mar 2020 AG det fint hvis du ikke forstår hvorfor jeg ikke bare bruger whipperne, men jeg kunne godt på sigt tænke mig en race der egner sig bedre. Også fordi de racer der er listet og nævnt er nemmere at træne med og mere villige til det end whipper ofte er.

    Maya - vil super gerne møde dig og din kromi smiley

    Bumble bee - har kigget på fter men tæller lidt ned at den ikke kan udstilles xD


  • #38   11. mar 2020 Anya, ja det kan jeg faktisk godt forstå, de andre racer jeg har, kan bruge både til udstilling og hundesport, men nøj jeg er glad for min lille brune ft'er smiley


  • #39   11. mar 2020 Anya
    Den første agilityhund fungere faktisk mest som din læremester. Du skal lærer alt agilityhandling, timing, flow, læse banes linjer, hundens løbelinjer, huske banesekvenser m.m.
    Mange der starter agility op med en lynhurtig hund får det aldrig lært da det er for vanskeligt for en nybegynder.
    Så det var faktisk bare et godt råd, for at du får så meget erfaring og viden om agility inden du vælger en god agilityrace.
    De whippet jeg kender er faktisk ok lydige på lukket område. Men ja agility kræver en ret lydig hund med et rimelig drive.



  • #40   11. mar 2020 Maja v
    Hvis du en dag er forbi petworld i odense, så vil jeg da germe møde din kromi smiley


  • #41   11. mar 2020 Salla det skulle nok kunne lade sig gøre ?? Måske vi kigger forbi i næste uge smiley

  • #42   11. mar 2020 Anya: Hvorfor vil du ikke ha sheltie igen, det er jo en ret optimal agility race?

  • #43   11. mar 2020 Vi har også haft flere whippets, der har gjort det SÅ fint på agilitybanen.
    Mudi, Kooiker, Py, chodsky - der ville jeg virkelig kigge meget grundigt på temperamentet. Har godt nok mødt en del, der ikke var særlige velfungerende,

    Og så giver jeg AG ret. Når man bare skal ud og lære agility, så kan en hvilken som helst rimeligt trænbar race bruges. Vi har haft alt fra mops over karelsk bjørnehund til Leonberger, der har nået øvet niveau i klubben.

    Hvad med en stabyhound?


  • #44   11. mar 2020 Maya - fordi jeg gerne vil kunne udstille hunden også uden alt for meget pelspleje og det der der hurtigt i en sheltie.

    Karina - Jeg møder nu ikke mange Whippets Jeg vil kalde rimelig trænbar. Måske hvis man er vant til så selvstændige racer men jeg kommer fra hyrder og elskede at træne/arbejde. Det gør whipperne bare ikke på den måde.

    Jeg har lagt nemmere ved at træne en hyrde.

    Vi har trænet en del indkald med Ciah ex, men hvor jeg ville være 100 på en hyrde kom eller en retriever, så bliver jeg det aldrig med Ciah på samme måde. Hun skrider gerne hvis hun synes noget er mere spændende.


  • #45   11. mar 2020 Helt forståeligt - når du kommer fra hyrde-hunde, så er whippets bestemt ikke trænbare i sammenligning smiley



  • #46   11. mar 2020 Jeg håber i hvert fald det giver lidt mening xD

    Men jeg har da bestemt tænkt mig at hyggetræne med de 2 jeg har, og det jo derfor jeg gerne vil have en mere egnet race på sigt også smiley


  • #47   11. mar 2020 Bestemt - jeg har også altid nydt at have noget lidt mere oplagt at arbejde med, ved siden af huskyerne. Ikke fordi jeg ikke elsker at arbejde med dem, men indimellem har man bare brug for, at tingene går lidt nemt smiley

    Så tror jeg iøvrigt, at jeg vil kaste Nuuk-hunden med i puljen. De passer både i størrelse og sind smiley


  • #48   11. mar 2020 Altså en af de andre racer jeg har er meget brugt i vores nabo lande til agility, den skal så have klippet faner og hår på ørerne ind imellem, men det kan hurtigt læres
    Det er welsh springer spaniel, hende den mindste jeg har er lynende hurtig, og de kan udstilles, faktisk er der ikke mange her i DK, heller ikke på udstillinger smiley


    profilbillede
  • #49   11. mar 2020 Karina - Det er PRÆCIS den følelse jeg har. Jeg elsker whipperne, men nogle gange er det altså bare lækkert hvis det er lidt nemmere xD

    Hvad er Nuuk-hunden for en? xD Hund fra grønland?

    Bumble bee - Den er bare så fin. Hvad kræver sådan en?


  • #50   11. mar 2020 Anya, en welsh er en springer spaniel, mindre end den engelske, den elsker at arbejde, det er en hund, hvor du, hvis du lige går ud og sætter kaffen over og du bare vender dig om, så ligger den og du er ved at falde over den, ikke alle mennesker har lyst til en hund, der følger dem som en skygge og har man ikke det, er det ikke en welsh man skal kigge efter, den slapper af inden for, men elsker at skulle ud og lave noget sammen med dig, det er en stødende og apporterende jagthund, den finder fasanerne/andet vildt i brombær buskene/skrub og skov og får dem ud til skytterne. Men de er gode til rally/agility/spor/sweiss, de er meget fører orienterede og er lavet til at arbejde tæt på føreren. De er meget opfindsomme hvis der noget de gerne vil.

    profilbillede
  • #51   11. mar 2020 Ja Nuuk hunden er fra Grønland men se dig for. min veninde fik en derfra som mildest talt er uberegnelig.

    ellers en lækker hund!


  • #52   11. mar 2020 Bumble det lyder som om den har nogle fællestræk med whipperne, men mere drive og lydig/samarbejdsvillig smiley
    - Vil klart kigge nærmere på den smiley


  • #53   11. mar 2020 Welsh springer er skøn smiley Thor handler en ung tæve og hun er noget af det sødeste. Hun er Tillas yndlings legekammerat smiley

  • #54   11. mar 2020 Kirsten H., du kender vist også Trine med Balder (whippet) her fra Fyn, eller tager jeg fejl ?

  • #55   11. mar 2020 Bumble Bee hvilken race er den sort og hvide på billedet :)?

  • #56   11. mar 2020 #55, det er en drentsche patrijshond, hun hedder Lucy smiley

  • #57   11. mar 2020 Jeg ved hvem hun er, men kender hende ellers ikke

  • #58   11. mar 2020 Er der stor forskel de racer du har?
    ( undskyld Anya at jeg lige bruger din tråd)


  • #59   11. mar 2020 Har du udstillet med hende, sammen med Ghini ? Jeg synes bare at jeg kan huske noget, hmm.... Nå men anyways så er de der welsh springere søde smiley

  • #60   11. mar 2020 #58, ja de kan slet ikke sammenlignes, hverken af sind eller arbejds måde. drenten er en stående jagthund, den tager stand/trykker fuglen indtil jægeren kommer op til den og giver den lov til at støde fuglen op, drenten arbejder på større arealer, de skal kunne arbejde selvstændigt på længere afstande, hvor spaniels skal arbejde tæt på føreren. min lille cocker er jo en lille vims en når hun søger, welsh'en går lidt større og til sidst drenten på de større vidder. Welsh'en skal trænes i at være alene hjemme fra den kommer ind for døren som hvalp, ikke at de andre ikke skal, men de har lettere ved at være alene, drenten er også mere selvstændig så det er måske logisk nok at de også er forskellige der. Welsh'er er voldsomt glade hunde, fuld af liv og gang i den, sprudlende er nok et godt ord, men slapper fint af hjemme, men elsker at lege og nusse, der er drenten lidt mere tung i måsen smiley

  • #61   11. mar 2020 Det kan sagtens tænkes og at jeg bare har glemt det smiley

    De er skønne. Jeg har jo haft ft. Cocker for mange år siden, skulle jeg have spaniel igen, blev det en welsh smiley


  • #62   11. mar 2020 Tusind tak for forklaringen bumble Bee. Jeg elsker at høre om racer fra folk der ejer dem og ikke altid hvad der kun står på nettet smiley

  • #63   11. mar 2020 Årh en welsh lyder altså skøn. Måske skrive en liste med racerne og erfaringer hen af vejen smiley

  • #64   11. mar 2020 Hvis du også vil have en hund som kan udstilles uden alt for meget arbejde(pelspleje) så vil jeg fraråde alle spaniels.
    Jeg kender flere som har dem, altså som bruger den aktivt til hundesport og udstiller dem. Og hold da op en masse arbejde de laver inden en udstilling.Hunden skal bades et par gange, fønes, klippes osv og må ikke rende fri uden i skoven eller lignede i ugen op til udstilling.

    Til samligning har jeg en en Australsk Kelpie som lige bliver børstet i 2 minutter inden jeg kører hjemmefra og måske 10 min inden den skal ind i ringen, hvis jeg da husker det, ellers er det ik den store katastrofe hvis jeg glemmer det.


  • #65   11. mar 2020 #64 Mon ikke at du tænker på cockere, både standard og amerikanske ? Og at de ikke må rende fri i skoven er da direkte noget pjat, at du kender nogle der har det sådan er da trist, for det er bestemt ikke flertallet, selvfølgelig hvis man vælger en hund kun til udstilling og synes at pelspleje er superlækkert, kan det da godt være at de stakkels hunde får nogle begrænsninger. Jeg har heldigvis hunde der må bruges, den ene var på prøve dagen før en udstilling og den ene bane var i et virkelig klamt vandhul, jeg fik så migræne og kunne ikke nå at vaske hende, så det blev en børstning og hun fik cert nr. 6 eller 7 tror jeg det var, nå men heldigvis er welsh'er ikke så pelsrige som cockere smiley

    profilbillede
  • #66   11. mar 2020 About - Ja helst en der kan begge dele smiley
    Og ja det du beskriver er præcis det jeg vil undgå. Derfor jeg ikke overvejer aussie og sheltie. De skal jo plejes i flere timer for at udstilles.

    Jeg kommer aldrig til at være typen der ikke lader min hund komme ud for en udstilling, men det der show aussie folk især laver inden en udstilling er voldsomt i mine øjne xD

    Mit indtryk er ikke at det er så slemt i de fleste nævnte racer. Uden at vide det med sikkerhed self.


  • #67   11. mar 2020 Hov sorry - Nuuk-hunden kan selvfølgelig ikke udstilles. Det er kun beboerne i Nuuk selv, der anser det for en selvstændig race. Den er dannet op grundlag af de hunderacer, der var deroppe oprindeligt. Dvs. primært hyrdehunde men også få retrievere og lidt schæfere.
    De er omkring 50-55 cm og 20-25 kg., og da alle racerne der indgår er absolut samarbejdsvillige, så er de virkelig nemme at have med at gøre.

    Samtidig har de oprindeligt gået løs rundt i byen deroppe, og det betyder at ALLE hunde, der har udvist aggressivitet overfor andre hunde, mennesker eller andre dyr helt konsekvent er blevet aflivet.

    Jeg har haft to - og de har godt nok være nemme og trænbare. Vi har også én på træningspladsen lige nu. Hun ligner en border collie og er lige så kvik. Har fuld knald på, men hviler samtidig fuldstændig i sig selv og har ikke den mindste antydning af stress.


  • #68   11. mar 2020 Karina, er der et sted man kan få god information om Nuuk-hunden?
    Jeg er meget nysgerrig på dem, men synes det er svært at støve noget brugbart op.


  • #69   11. mar 2020 Det ved jeg faktisk ikke? Jeg har min viden fra dem, der bor deroppe, og er frivillige på internatet. Og så mener jeg, at --hmmm... var det Merethe Børgarth?? skrev en artikel om dem engang. Måske endda til Hunden?

    Der er nogle stykker i DK. Både som folk, der har været udstationeret deroppe, har taget med hjem - og som er "importeret" som hvalpe fra internatet.

    Det var Susanne (som også er nævnt i den her artkel) der formidlede nr. 2 til os:
    https://knr.gl/kl/node/112748


  • #70   11. mar 2020 Har du eventuelt kontakt til nogen med "racen"? Kunne være fedt at møde et eksemplar smiley

    Tak for linket!


  • #71   11. mar 2020 Min egen tidligere Qimmit er desværre lige blevet aflivet - men vi har som sagt én på træningspladsen. Hvis vi ikke aflyser pga. Corona, så kommer den til træning i morgen smiley

  • #72   11. mar 2020 Hov - jeg går da også til agility med én.. Hvordan kunne jeg glemme ham. Han er såååå sød!!!

  • #73   12. maj 2020 Vedr. MAS (mini Aussie), så kan jeg give et par råd vedr. disse.

    Jeg så, der var en som nævnte My Magic i Tyskland, ja Ulrike laver fine hunde, men man kan ikke få FCI/DKK stamtavle på dem, da de sælges med MASCE stamtavle og den kan ikke konverteres. Så man skal passe på med at købe MAS i Tyskland.

    og ja Racen kan i den grad løbe Agility og anden hundesport smiley

    Finkes Hot Mini Missile (Hobie) er DKAGCH og DKSPCH smiley
    Mona har en Lydigheds Champ og Thomas er godt på vej med en Rally Champ.

    Mvh
    Leon
    Team Miniaussie.dk


Kommentér på:
Racer til agility

Annonce