{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Bortløbne hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg undre mig altså ekstremt meget over så tit man hører at nu er min hund løbet.
Idag fandt jeg selv en hund der var stukket af og der er startet en tråd hvor hunden nu er løbet væk for 2 gange

Hvorfor i alverden passer folk ikke på deres hunde, holder man ikke øje med dem når de er selv eller hvorfor er der så mange bortløbne hunde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bortløbne hunde
  • #1   16. jul 2007 Har tænkt det samme. Self kan det nok ikke undgåes at der engang imellem er en hund der forvilder sig hjemmefra, men synes godt nok der er mange, og der var endnu flere i foråret tror jeg, og nogen hvor det er den samme hund flere gange...

• #2   16. jul 2007 Selvfølgelig sker det, men som du siger michelle det er da næsten dagligt man læser eller hører det

• #3   16. jul 2007 den tråd med hunden der er løbet væk for anden gang, blev altså passet da den løb væk

• #4   16. jul 2007 Jeg har en lille coton, og han er desværre begyndt at stikke af : ( I starten kunne jeg ikke forstå hvorfor han stak af... Men nu tror jeg måske at der er en hun som er i løbetid... For han gør rundt og pive og kigger ud af vinduet... Der er et sted i haven som er lidt svært at hegne ordenligt af.. Så nu får han snor på endtil det er lavet...

• #5   16. jul 2007 Så jeg vil gerne forsvar de folk som har en hund som synes det er lidt sjovere at være uden for haven... Det er altså ikke altid nemt, bare du vender ryggen til et øjeblik - så er hunden væk : (

• #6   16. jul 2007 at den blev passet er vel egentlig irrelevant

• #7   16. jul 2007 Hundesind... -det er bare desværre ikke den eneste der er løbet væk mere end én gang.

• #8   16. jul 2007 Charlotte -Jamen Møffe har osse været på springtur en enkelt gang. Hun fandt et sted at krybe under og væk var hun. Men da jeg aldrig lader hende uden opsyn, nåede jeg at se hende spæne over naboens plæne, og så var hun jo hurtigt fanget...

• #9   16. jul 2007 Ja mine er stukket af 2 gange i den forløbende uge, pga hegnet ikke har været ordentlig lukket...Har godt nok ikke lavet en tråd om det, så jeg indgår ikke i statistikken på HG.....

• #10   16. jul 2007 Hmm...skal man lade sine hunde være under opsyn når de er udenfor på matriklen ?????

• #11   16. jul 2007 At hunden blir passet kan være en årsag.. Den kan være utryg og dem der passer den,er måske ikke helt vant til at omgåes hund..
    Samt mange tror at man bare kan ta en fremmed hund og slippe løs evt i en have uden opsyn..
    En dør på klem er jo nok til at vapsen render,samt den kan være blevet skræmt eller sat af efter en kat og kan ikke finde tilbage..

Mine hunde er aldrig rendt og vi har ikke hegnet..

Men har en rottetæve nu,som jeg ved vil stryge på jagt,hvis vildtet er der..
    Så vi træner på at løse det problem ellers må vi igang med at hegne noget at grunden ind

• #12   16. jul 2007 at den blev passet er vel egentlig irrelevant

nej, for så er da ikke ejernes skyld

• #13   16. jul 2007 SS Battie stikker af og ind til naboen, hvis vi er derinde og ungerne glemmer at lukke havelågen S men haven er hegnet kraftigt ind så det er kun muligt at stikke ud når ungerne glemmer SS

• #14   16. jul 2007 Kan da ske for enhver........

Det er såmænd bare en tur i skoven hvor drifter og instinkter overtage og væk er hunden.

Ingen har 100 % kontrolover sin hund.

• #15   16. jul 2007 Altså når jeg åbner op ud til haven, løber mine hunde bare rundt derude... Jeg går da ikke og holde øje med dem... Er jeg den eneste som ikke gør det??

• #16   16. jul 2007 Charlotte...Nej vores er også alene ude...Ellers skulle jeg faktisk til at sove udenfor ...

• #17   16. jul 2007 nope Battie elsker at være i haven her om sommeren - vi er ikke ude og holde øje med ham hele tiden da, kan ikke se grunden til dette. Vi kan sagtens høre ham hvis der skulle ske et eller andet..

• #18   16. jul 2007 Ja i den her tid står døren altså også bare åben - hele dagen faktisk hvis vi er hjemme... Hvis de begynder at gø, kalder jeg på dem... Jeg synes da godt de må ligge ude i haven uden jeg skal holde øje med dem...

• #19   16. jul 2007 Janie F -jamen man har da ikke hunden løs i skoven? (må man ikke medmindre det er hundeskov) Skulle den rende efter vildtet der må skovfogeden skyde den, så det tør jeg sgu ikke medmindre jeg VED jeg kan kalde den til mig, osse når der er vildt.

• #20   16. jul 2007 Ja min have er så så praktisk at jeg har en indhegnet terasse hvor døren står åben så hun kan gå ind og ud. den kan jeg se både fra køkken og stue. Og så er der haven (self osse hegnet), hvor hun er når jeg osse er ude, eller i køkkenet hvor jeg kan se ud til hende.
    Men nu ved jeg osse at hun stikker af så snart hun ser sit snit til det, gjorde hun osse ved tidl. ejer.

• #21   16. jul 2007 Hmm mine hunde går løs i grønne områder - også skoven hvis det er... De elsker når vi kommer til det grønne område på vores gåtur hvor de kan løbe fri....

• #22   16. jul 2007 Michelle....lad os bare antage det er en hundeskov ;o)

Min pointe var, det kan ske for alle :o)

• #23   16. jul 2007 Jamen Møffe får skam osse lov at løbe frit, men ikke i skoven. Har endnu ikke oplevet ikke at kunne kalde hende til mig selvom der har været vildt. Men det ene sted hvor jeg går i skoven med hende er jeg ikke i tvivl om at skovfogeden skyder hende (eller andre hunde) hvis hun alligevel skulle løbe efter. Så det tør jeg godt nok ikke.
    Og ville forøvrigt osse blive godt gal hvis der kom en løs hund som ejeren ikke lige kunne kalde til sig.

• #24   16. jul 2007 Janie -det har du da ret i (som du kan se ovenfor er Møffe osse smuttet en enkelt gang), men forstår ikke at det sker flere gange på kort tid for samme hund.

• #25   16. jul 2007 Ja nu har vores hele gårdspladsen og en 75 m2 hundegård, her færdes de både når vi er hjemme og når vi er ude...

• #26   16. jul 2007 Oo Hjortsholm og de 4 drenge oO . nå på den måde.... Jo jo jeg tjekker da også lige om mine hunde er der ude : )

Og jo hvis min hund stak af på en gåtur ville det være med mig bagefter : P

• #27   16. jul 2007 Nu er det jo min hund der er løbet væk for anden gang...
    hos mig er hun ALDRIG løbet væk hjemme fra for jeg passer ordenligt på min hund og min have er hegnet ind så hun IKKE kan stikke af, men kan virkelig ikk se det er min skyld at min hund løber væk når den bliver passet??!!!!!!

• #28   16. jul 2007 Jan og Anja......Det er det heller ikke !

Havde hun været hjemme kunne det også være sket. Ingen kan sige sig fri for den risiko, det ville være naivt.

• #30   17. jul 2007 jeg giver ikke fem flade knapper for alle de dårlige undskyldninger, det er simpelthen for dårligt hvis man ikke gider lave de foranstaltninger der kræves for at holde hunden

Jamen børnene lod døren stå åben, og hvad så, så køb en dørlukker eller hvad de hedder så døren automatisk går i.
    Jamen hun stak af da hun var ude i haven, jamen hvorfor pokker havde du hende ikke under opsyn, haven har jo åbenlyst ikke været spærret ordentligt af

I mine øjner er folk selv ude om hvis den stikker af, for den muligheder så smutter den, så lad dog være med at give den muligheden

• #32   17. jul 2007 Thomas: Jeg synes da det er helt fantastisk at der på lille HG findes et fejlfrit menneske som dig.... Dem skal man dælme lede længe efter....!!!
    Vores er dog aldrig løbet væk - de har endda haft muligheden en dag Peter havde glemt at lukke lågen ordentligt... Men dermed ikke sagt at det ikke kan ske en dag... Og vores hundegård er hegnet ind med 1,80 m. stakit hele vejen rundt - meeeen man ved jo aldrig hvad der kan ske....

• #34   17. jul 2007 Ja for mig er det heller ikke noget problem at se stikker af...S.... ærgeligt , men så er den da ikke længere...Selvfølgelig er det ens egen skyld, hvis skulle det ellers være.....

• #35   17. jul 2007 GG du kan sgi da ikke sætte en autodørlukker på en kæmpestøbejerns låge gggggggg men det er da dejligt at der er et komplet perfekt og ufejlbarligt mennes´ke herinde, siden vi andre åbenbart fremtræder som ansvarsløse og tåbelige hundeejere....

• #36   17. jul 2007 Anna...*loool*

Kommentér på:
Bortløbne hunde

Annonce