{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste hundesele?
  • #1   24. mar 2020 Jeg er meget glad for Dog Copenhagen Comfort Walk Air, især fordi den ikke skal over hovedet på hunden.

    Jeg har også en Hurtta Weekend Warrior som også virkelig er lækker og blød i matrialet.


  • #4   24. mar 2020 Hurtta Active eller Ruffwear Range. smiley

  • #5   24. mar 2020 Non stop y selen smiley

  • #6   25. mar 2020 Jeg er blevet ret glad for Dog Copenhagen Air selen..
    Min hund er ret lang, slank og smal, men som en af de få sidder selen nu uden at rutche rundt på ryggen når vi er ude og gå eller løbe.


  • #7   25. mar 2020 Bedste råd er at se på hvad passer bedst til lige præcis din hund. INgen seler er perfekte til alle hunde.

    Personligt er jeg mest til læderseler fra Kenjan de der er mane indstillingsmuligheder, så den passer den enkelte hund bedst muligt


  • #8   25. mar 2020 Zero DC Shorter er den model jeg har oplevet passer bedst på flest hunde smiley
    Din hunds anatomi har stor betydning for hvilken sele du kan anvende.. Har hunden højt ansatte skuldre (rough shoulders) så vil langt de fleste, hvis ikke alle, seler sidde dumt for hunden..


  • #9   25. mar 2020 Non-stop Dogwear Line Harness

  • #10   26. mar 2020 Til mine store hunde foretrækker jeg læderseler, som f.eks den jeg har her fra Kenjan.


    profilbillede
  • #11   26. mar 2020 Hvad skal selen bruges til??

  • #12   26. mar 2020 Til mine små Terriers syntes jeg at Hurtta active selerne sidder rigtig godt på dem.
    ( lidt svært at se på billedet )
    Har også brugt Dog Copenhagen comfort til mine Grander, når de var hvalpe. Også meget tilfredsstillende smiley


    profilbillede
  • #13   27. mar 2020 Tusind tak for alle jeres gode svar smiley Godt at have lidt at kigge på - flere af navnene genkender jeg da i hvert fald, så det må sige noget om kvaliteten at det stadig er dem man går til 10 år efter.

    Det er en mellemstørrelses blandingshund, hvilket jo kan betyde alt mellem himmel og jord smiley Og selvfølgelig er der ikke én sele der passer alle, men det vil være fint at have noget klar når hun kommer, og så kan vi altid tage hende med ud og prøve seler, når hun er tilpas med det.


  • #14   27. mar 2020 Det er umuligt for folk der sidder bag en skærm uden at have set hunden at sige hvilken sele der passer din hund smiley Din hunds bygning er altafgørende; dyb/smal eller rund/bred brystkasse? stejl skulder eller godt tilbagelagt skulder? spinkel eller kraftigt bygget hund og meget mere.
    En sele må ikke hæmme hundens forbensbevægelser og - seriøst - det gør langt de fleste af dem bortset fra de rigtig trækseler. Rigtig mange af selerne glider op og trykke på halsen præcists som et halsbånd når hunden trækker. Så kig dig godt for, prøv selerne på hunden og vær kritisk inden du vælger. Det værste seler er ofte dem der sælges som 'ergonomiske'....... Og de der 'veste' mindre hunde stoppes i er helt fjollede; jeg ser dem hele tiden på hvalpehold og de genere seriøst hundene i armhulerne.
    Når jeg cykler med doberen har hun en hurtha Y sele på. Den er OK for den er blød og bøjelig og hæmmer ikke hendes skulderbevægelse, men den glider hid og did på hende. Ellers bruger jeg kun sele (Bøttcher) til spor på doberen. Clinton er ved at dø i 17 afdelinger hvis man dukker op med en sele i hånden, så han slipper smiley


  • #15   27. mar 2020 Nu kunne jeg aldrig finde på at bruge en sele til at gå tur, så måske er den jeg her foreslår så ikke egnet til lige netop det?

    Men jeg vil slå et slag for en sele, der bliver lavet i Polen af en malle - schæfer opdrætter. Den hedder Kynomaniacs og den er intet mindre end genial !

    Den sidder sygt godt på hunden, den glider aldrig op og spærrer for halsen, den glider aldrig ned og spærrer for forbenene .... den sidder langt bedre end samtlige de seler, jeg igennem mit lange hundeliv har prøvet smiley

    Udover det så er prisen til at dø af grin af - og så kommer den i seriøst ALLE farver .. jeg ser lige om jeg kan finde ud af at sætte et billede ind af min hund, hvor han har en på.

    Den kan varmt anbefales smiley


  • #16   27. mar 2020 Det kunne jeg smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Bedste hundesele?

Annonce