{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

det fanme underligt.. *LÀNGT* {{forumTopicSubject}}

vi har her for små 14-3uger siden hentet en "bette" hvalp hjem,,
det gik perfekt præsis en uge. så gik det galt.
loca, min rottetæve, er noget li´ det dejligste der findes, hun er super forsigtig med hvalpe. meeeeeeget tålmodig og ikke tilnærmelsesvis aggresiv. hun er ikke underdanig, men hun er en meget stille hund der hellere stopper slagsmål end starter dem, og kun siger fra når alt bliver alt alt alt for meget,, kan slet ikke beskrive hvor stille hun er.

pludselig en dag, spæner hun hen mod hvalpen og løber direkte ind i ham og begynder at stille sig ovenpå ham og generalt gøre ting hun ALDRIG har gjort før.. hun stopper da jeg henter hende og fjerne hende fordi hun bare ikke stoppede...
hele ugen blev det ved med jævnemellemrum at hun skulle vælte ham og bide ham, og her itl sidst ej heller slippe ham.(han hverken siger fra eller det de rminder om det han piver bare)

jeg ringede til etologisk institut for at få vejledning og fik afvide jeg har valgt en hvalp som har samme sind som min tæve og de derfor ikke kan finde ud af at få det til at fungere... at han tilsyneladende har været underdog hele vejen igennem fra fødsels(han har ar over kønsdelene så det passer fint) og derfor ikke siger fra.
at hun nu ved hun kan tryne ham og ikke vil stoppe det.

så min konklusion er selvfølgelig det bedste vil vre at finde et andet sted, men så gik det egentlig godt i weekenden, men nu er det bare gået galt igen, hun vil ham ikke, gider ham ikke.. og vil ikke være i nærheden af ham, de opholder sig helst i hver sin ende at stuen, den lille slikke rloca i mundvigende hver gang han er tæt på hende og viser et ellers tydelig kropssprog.
hun beskytter ham ellers når vi er i hundeskoven , som i dag med en veninde og hendes hund, og så bliver den dejlige dreng jo overmodig smiley
men på et tidspunkt hvor den lille intet havde lavet af nogen slags, provokation eller det der ligner(og de gange det er sket gør han INTET for det) så kommer hun og vælter og begynder på hendes pjat indtil jeg fjerner hende, ellers bliver hun ved,,

synes bare det er så synd for ham for han er bare en evig kærlig hund der bare vil det bedste..
og loca er så rar en hund så medgørlig og tålmodig , men ham her kan hun bare ikk med.. og tanken om at skulle af med ham gør bare SÅ ondt.

skulle lige ha luft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det fanme underligt.. *LÀNGT*
  • #1   18. jul 2007 ved det ikke, men måske opdrager hun ham, ligesom moderen gør.. det kan godt virke lidt voldsomt nogen gange.. eftersom at han er en hvalp, burde det jo ikk betyde noget om de har samme sind..
    ville nok prøve at give hende lidt ekstra opmærksomhed så hun ikk føler sig udenfor.. og så sidde med begge hunde og rose hende når de sidder tæt og hun ikk gør noget ved ham..
    kan muligvis godt være et tilfælde a jaolusi (stavelse??)


  • #3   18. jul 2007 jaolusi ved jeg det ike er da vi har haft en hvalp boende her før... jeg er meget opmærksom på hende og bruger megen tid med hende, men de her ting sker, selvom jeg ikke er i nærheden af ham?

    opdrager ham gør hun ikke. det gjorde min venindes hund, da loca sagde stop til venindens hund..

    den anden hvalp jeg havde måtte vi af med fordi jeg skulle flytte, men ham opdragede hun på, og det her er hvad jeg kan se ren og skær mobning af den lille hun stopper ikk og bider sig fast i baglåret på ham og løfter ham up , slipper ikke når jeg tager fat osv, hun virker virkelig irritere på ham,

    men hvor lang tid kan keg blive ved? personlig synes jeg det så voldsomt jeg knap turde lade dem være alene, de sidste to ture hun har haft med ham har hun enda væet koncentreret om noget andet: vi kastede bold, og på vej tilbage beskuttede hun sig på at hoppe på ham så jeg måtte øfte hende væk(hun havde enda en bold i munden?, - her den sidste gang leger hun med venindens og uden varsel er på den lille)

    og han er den ENESTE hun nogensinde har været sådan ved, - hvalpe vi passer/passet og unghunde og voksne,, ingenproblem det er KUn ham her


  • #4   18. jul 2007 kan sagtens følge dig/ jer men det er som sagt ikke første gang loca bor med hvalp. jeg har også førhen passet hvalåpe for venner i længere periode, alle har været af stærkere psyke og ved støre mod end ham vi har nu..

    så derfor tror jeg heller ikke hun er jaolux, da det ikk er et problem for hende eller har været..
    men okay KAN det være jalouxsi selvom jeg ikke er i nærheden af den lille?


  • #5   18. jul 2007 sikke et problem...det har jeg ingen forklaring på ...det lyder nu underligt...

  • #9   18. jul 2007 det kan jeg følge dig i, men så er der tænketanke nr 2 - det tog en UGE før hun gav udslag, de puttede sammen var altid sammen - når jeg ikke lavede noget med dem hver for sig. og var virkelig tætte.

    den første hvalp hun havde, var hun slet ikk så kærlig ved, hun var glad for ham men ikk til det punkt hvor jeg vil sig ehun har savnet ham på nogen måde..

    de hvalpe vi har passet kommer her jo stadig , det jo bare vnner vi har hjulpet, det er den ene vi har haft i et stykke tid. som var en meget selvsikker lille bavian - altså den modsatte ende af hiakiet end ham vi har nu

    så følger dig, men kan bare ikk forklar eovertående så


  • #10   18. jul 2007 det vil jeg gøre, lige så snart der er 5min :O)

  • #11   18. jul 2007 nej ringer til ehnde nu, det et stort problem for mig som gør ondt

  • #15   18. jul 2007 hun er der ikk lige nu men skal bestemt snakke med hende..

    fik os af vide derinde at man jo aldrig ved på forhånd om to hunde kan sammen, og har os tænkt at det kan være det her bare er det helt forkerte match - os efter jeg ved hvordan hun er og det her slet ikk ligner hende på nogen måde..


  • #17   18. jul 2007 ja det vil jeg da sender dig en privat når jeg har fået fat i hende smiley

  • #19   18. jul 2007 tak det gør jeg også smiley

  • #20   18. jul 2007 Når din hund har kunnet med andre før, så hænger det også sammen med at den selv kun har været en stor hvalp. Det er jo først nu den skal til at være voksen rent mentalt. Lige som de i 7-8 mdr. alderen kan være "teenagere" så har mange igen senere et tidspunkt hvor de ligesom glemmer hvad de har lært og får et anderledes forhold til andre hunde. Det er også en af grundene til at jeg aldrig anskaffer hund nr. 2 før den første er over 2 år og voksen og fornuftig.

  • #21   18. jul 2007 så har du misforstået de hunde jeg omtaler har været her de sidste 2 mdr,,, og hun fungere stadig med andre hvalpe, så sent som igår med en 8uger amstaff..
    så det ikk før ment men som at det aldrig har været et problem til dato ,, KUn med ham


  • #22   18. jul 2007 jeg har lige haft ringet til uli, og fået snakket lidt da jeg ikke kunne få fat i kisser..

    og jeg blev enig med mig selv om at det her det er på bekostning af begge hundes udvikling i forhold til andre hunde, o gi og med loca kan med alle andre hunde/hvalpe, og ike har haft et problem med en anden hvalp der boede her, er det måske mere et spørgsmål om vorvidt hundenes kemi passer sammen


  • #23   18. jul 2007 Lyder som en rigtig trist situation du står i.

    Jeg hører til en af dem der godt kan se det fornuftige i hvad Etologisk institut kommer med.

    Jeg har ingen råd da jeg ikke selv har erfarring med problemet, men jeg håber I finder en løsning for jer alle.


  • #24   18. jul 2007 det rigtig trist for jeg holde rmeget af den dejlige hvalp. han er virkelig en smuk dejlig kærlig livlig og livsglad hvalp.
    men hvis kemien ikke passer så må man jo vudere på hvilket punkt man står


  • #25   18. jul 2007 Katharina.....det synes jeg lyder fornuftigt.

    Vi er slemme til bare at tage for givet vi kan sammenfører hunde. Det går for det meste godt,men når det ikke gør, må vi se det i øjnene og løse tingene selv om det gør ondt hvis det ender med en videreformidling.


  • #26   18. jul 2007 det ville gøre endnu mere ondt, hvis han skal blive ved med at blive "overfaldet" - fordi jeg vil vente og se om det ikke nok kom til at gå..

    og ja mit hjerte bløder, men det bløder fordi jeg holder af ham og vil ham hans bedste...



  • #27   18. jul 2007 Ved hvad du føler.....afmagt er det værste når man er glad for dem.

    Du må meget gerne holde mig lidt opdateret med hvad der kommer til at ske ok?

    Og krydser alt for I kommer gennem det.


  • #28   18. jul 2007 det vil jeg gøre synes næsten jeg skal ha nogle billeder ind af ham smiley

    2min så ki gi mine galleri efter dogo smiley


Kommentér på:
det fanme underligt.. *LÀNGT*

Annonce