1.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hundevalp foder (Golden Retriever) Hundevalp foder (Golden Retriever)

Hej alle

Min lille Golden Retriever hvalp på 21-22 uger bliver på nuværende tidspunkt fodret med Sportsman's Pride hvalpefoder, som var det vi fik fra opdrætter. Det har vi fortsat med indtil nu, hvor vi tænker at han skal skifte til noget andet. Jeg synes at hans afføring er for blød og at han laver for mange prutter i løbet af dagen. Min dyrlæge har anbefalet at prøve at skifte til noget andet foder, så det vil vi prøve.

Dyrlægen anbefaler Virbac hvalpefoder, men jeg synes det er ret dyrt. Vi fik dog en foderprøve med hjem og han slubrede det i sig som om det var godbidder. Men det koster også 650 kr for 12 kg....

Hvad bruger i andre og hvad kan i anbefale? Jeg har overvejet at prøve hvalpefoder fra Essential Foods, da jeg har hørt ret godt om det.

Mvh Thomas og Eddie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundevalp foder (Golden Retriever)
  • #1   11. apr 2020 Find noget med så meget kød i som muligt smiley

• #3   11. apr 2020 Det her bruger jeg i pensionen, det er simpelthen det bedste foder jeg har prøvet, der er stort set ingen hunde med maveproblemer efter at jeg er begyndt på det;)
    https://uniqnordicgold.com/shop/8-uniq-nordicgold/

• #4   11. apr 2020 Min golden retriever bliver fodret med Essentials, og det fungere hun godt på. En sæk på 12,5 kg holder ca 2 mdr, men har også en gavmild 3 årig i huset, så nogle gange bliver hunde-aftensmaden sløjfet, da hun har fået nok at spise:).

Golden retriever er som regel ret madglade, jeg har endnu ikke oplevet, at der var noget hundefoder min hund ikke kan lide.

• #5   11. apr 2020 Hehe jeg håber aldrig i bliver nød til at skulle på en diæt variant, hvis du syntes overståede er dyrt ;).

Essentials er et fint foder smiley det kan du godt give et forsøg i hvert falde.
    Jeg har været glad for wolfsblut til min gamle hund, det er kornfrit. Hvis man gerne vil det smiley

• #6   11. apr 2020 #5 haha, nej det har du nok ret i. smiley

#2 Ja, det kan du have ret i. Har dog tjekket og det er stadig dyrere end det han får nu trods alt. omkring 150-200 kr dyrere pr. sæk.

#3 det mærke kender jeg ikke smiley det må jeg lige tjekke ud.. både gluten og kornfrit kan jeg se.

#4 godt at høre fra en der fodrer med Essential Foods smiley Må jeg spørge hvordan pillerne ser ud? Store eller små og tørre eller fedtede? Hans nuværende er meget tørt, hvor det vi fik fra Virbac var fedtet og "lækkert". Hvor mange gange om dagen prutter din hund på essentials foder? (underligt spørgsmål, i know...) smiley

• #7   11. apr 2020 Der er iøvrigt flere fra hans kuld som er skiftet over på Arion. Har i erfaringer med det?

• #8   11. apr 2020 Jeg brugte Arion til min som hvalp, det fungerede han rigtig fint på. Som voksen får han deres kornfrie variant som han er virkelig glad for.

Noget hundene ellers plejer at være begejstret for i smagen er Platinum - som er semi moist smiley

• #10   11. apr 2020 Vi fodrer vores (stor og lille race) med Essential og har gjort det 5-6 år. Hundene fungerer ret godt på det og ligeledes vores hvalpe. Det er naturligt nok også dét foder vi giver med og foretrækker hvalpekøberne bruger min de første 1,5 år.

• #11   11. apr 2020 Selvfølgelig anbefaler dyrlægen Virbac.. det er jo det de selv sælger.
    Mig bekendt indeholder Virbac en del fyldstoffer, ligesom Arion, Royal Canin mv.
    Jeg ville se på noget med lidt mere kød i, fordi så optager hunden mere af foderet, og skal så have en mindre mængde.

Herhjemme fodrer jeg flokken med Essential.
    Det giver fantastisk stabil vækst på min hurtigtvoksende race.
    Du skal blot være obs på at lave et roligt foderskifte hvis hunden et vant til mange fyldstoffer i sit foder, da den ellers kan reagere i maven.
    Min erfaring er at hunde skider det antal gange de fodres pr døgn. Din hvalp skal fodres 2-3 gange pr døgn. Når den er et halvt år, kan du gå over til to gange.

• #12   11. apr 2020 Min labrador fik Virbac som hvalp. Hvis du kan få din dyrlæge til at tage 16 Kgs sække hjem er det lidt billigere.

• #13   11. apr 2020 #Malene og huskierne
    Han er næsten et halvt år nu og vi er begyndt at udfase middagsmåltidet faktisk.. Vi har også kigget på essentials foder og jeg tror vi prøver det af smiley Det bliver selvfølgelig en glidende overgang, det er klart

Kommentér på:
Hundevalp foder (Golden Retriever)

Annonce