{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og høns
  • #1   12. apr 2020 Vores gamle tæve vil foretrække at jagte mus/rotter. De andre vil tage hønsene. Hvis mine hunde skal lære hønsene at gå, så er det ikke pædagisk indlæring. Mine terriers har meget jagtintinkt og det accepterer jeg og har derfor ikke høns og hunde sammen. De vil i øvrigt også æde sig mætte i klatter hahaha.
    Er der ikke så meget jagt i dine hunde, så tror jeg ikke det er umuligt at lære dem at lade hønsene være.


    profilbillede
  • #2   12. apr 2020 Ha ha jeg kan godt huske det fra jeg var barn Louise
    Både vores airedales, men faktisk mest vores norwicher tog altså en høne når de kunne slippe afsted med det smiley
    Men jeg håber lidt at Zelda og Hund kan lære det, selv om Zelda indtil videre ser ud til at hun helst vil spise dem


  • #3   12. apr 2020 Vi startede med at have hønsene i en lille gård så både katte og hunde kunne få at vide de skulle fise væk fra mors høns. Og så hønsene i ro og mag kunne finde ud af hvor de var homesafe. Og de andre dyr kommer ikke i hønseværelset.
    Ærligt de små kyllinger ved jeg ikke hvordan de ville reagerer på. Men hønsene er hyggelige har de fundet ud af. De prutter dejlig hønselort. Og man kan hoppe lidt efter dem så skræpper de sjovt op.
    Men ingen af vores hunde decideret jagter.
    Gnocchi her vil dog gerne flytte dem rundt i haven. Hun er så dårlig til at holde dem samlet.

    Men ja hegn i starten og snor bag efter og opsyn.


    profilbillede
  • #4   12. apr 2020 Jeg tror også bare at vi skal holde hundene fra dem til de bliver større. Men det er nok en god taktik at lade dem se dem lidt an under overvågning, uden de kan komme til dem.
    De er vant til at se høns i hønsegården hos mine svigerforældre, men der er Zelda også super interesseret, så jeg håber interessen falder.


  • #5   12. apr 2020 De første gange uden snor gav vi foder på græsset til hundene så er de optaget

  • #6   12. apr 2020 Godt råd Ginne gjorde I også de i starten i snor, eller holdt i dem bare ?

  • #7   12. apr 2020 Der gik vi bare omkring. Trænede lidt øvelser i snoren og hold hunden beskæftiget. Først en hund, så to hunde, så 3 og 4.. flokken kan jo trække for individet. Så selv om man opfører sig pænt alene så er det noget andet når ens søskende også er med.
    Og Audi var på det tidspunkt gammel mental. Så hun kunne ikke altid huske hvad hun måtte og ikke måtte. Hun var den sidste der fik snoren af. Mynte og Gnocchi var vi aldrig i tvivl om ville opfører sig pænt. Gnocchi i hvert fald under opsyn. Når vi er tilstede så sætter hun ikke en pote forkert. Mynte skal bare vide at sådan er det så acceptere hun de høns hære til. Asger fatter intet Menhar kun leg i sig. Han kan ikke tage dyr i munden. Men han kan stadig finde på at løbe efter dem og gø. Og han lærer aldrig at lade vær. Forhåbentlig kender hønsene ham efterhånden.


  • #10   13. apr 2020 ude ved hestene har vi høns gående. De er dog ret skrappe, for Bassen prøvede en gang at gå efter en af dem og han fik 4 høns i nakken. Han prøvede en gang til et par uger senere men opgav da hønsene begyndte at lægge op til angreb. De kan stadig finde på at gå efter ham hvis vi går for tæt på selv når han går pænt i snor, dog kun når de er flere sammen.
    Går der kun en enkelt høne alene, så kan han stadig finde på at løbe efter, så da kræver det man holder øje, men så kan han kaldes ind.


  • #11   13. apr 2020 ja. Vi har to schæfere, og ingen af dem jagter vores fritgående høns.

    dvs. Anton, den yngste, går med snuden helt oppe i bagdelen på hønsene og venter på at de lægger en klat smiley Det er tilsyneladende en stor delikatesse.

    Vores grund er 23.000 m2 og både hunde og høns går frit. Hundene jagter fasanen ud, men jagter aldrig hønsene.

    De har lært at omgås hønsene på fredelig vis som de har lært alt andet. Ved hjælp af afledning og positiv forstærkning og en hel del overvågning i hvalpe perioden.


  • #12   13. apr 2020 Her giver høns (14 antwerpener skæghøns) og hunde (3 maltesere) ingen problemer, høns og hunde kan sagtens være samen i haven, faktisk er hønsene de slemme, for hvis hundene har et kødben eller noget andet lækkert, så skal hønsene næsten helt ind i hundenes mund smiley
    Vores hunde accepterer generelt alle andre dyr, mens hønsene ikke var vant til hunde, da de flyttede ind her, men de var bare under opsyn i starten, og så gik det bare helt gnidningsløst smiley

    Da jeg var barn, havde vi 2 schæfer og en masse høns. Min far tog hundene med, når han lukkede hønsene i haven, og hunde og høns kunne spise sammen, men der var så lige en dag, hvor min far ikke lukkede hønsene ud I haven, og de dumme kræ valgte så at flyve ud af hønsegården, hvilket førte til, at hundene nakkede alle hønsene, for de var jo ikke blevet lukket ud.


  • #13   13. apr 2020 aslan flyttede ind hos en familie med høns i haven. han bevogter dem og slår alarm så han er i sit es. Det er jo det racen er lavet til

    han har aldrig jagtet dem

    så nogle hunde kan. også helt uden træning smiley


  • #16   13. apr 2020 Vi lukkede dem bare ud da de havde været her en uges tid - og så Gik de sammen smiley de kan endda finde på at vade ind i huset uden hun siger noget

  • #17   13. apr 2020 Jeg håber du har ret Isabelle, der er ingen tvivl om at Zelda lige p.t. gerne vil spise dem, hun er heldigvis ikke helt lige så vild over svigerforældrenes voksne høns

  • #18   14. apr 2020 #16 - her er det ok, at hønsene går ind i huset, men når de besætter hundekurvene, så er det uuuddd smiley

  • #19   28. jun 2020 Louise har du mod på kønsbestemmelse?

  • #20   29. jun 2020 Jeg vil gerne gøre et forsøg

  • #21   29. jun 2020 Den grå

    profilbillede
  • #22   29. jun 2020 Den lysegrå

    profilbillede
  • #23   29. jun 2020 Den grå

    profilbillede
  • #24   29. jun 2020 Den hvide

    profilbillede
  • #25   29. jun 2020 Plymouth rock

  • #26   29. jun 2020 Vil klart mene den hvide er hane. Er lidt i tvivl om den grå. Den KUNNE altså godt være en høne.

  • #28   29. jun 2020 Louise den lysegrå eller en af de mørkegrå?
    En anden har budt på at de tre grå er haner og den hvide en høne
    Alle mine plymouth rock er desværre haner smiley


  • #29   29. jun 2020 Troede det var den samme grå hahaha.
    Altså spidse halefjer er haner. Synes den hvide har klart mere spidse end i alle fald den ene grå.
    Ærgerligt med de stribede, men så er der da lidt at spise.
    Af vores 10 Kamphøns, er kun 2 høner. Men skidt da det er til slagt og der er mere mad på hanerne


  • #30   29. jun 2020 Tror det afhænger en del af race.

    Min Grosser kunne man slippe løs i en hønsegård.

    Han ville beskytte dem, men det vil han også med katte eller mus.

    Han har ganske enkelt ikke skyggen af et jagtinstinkt indbygget i sig.

    Kom der en anden hund, som så jagtede “hans” høns. Så ville der opstå ballade.


  • #32   29. jun 2020 Jeg kan se på Zelda at det nok desværre ikke kommer til at ske, at hun bliver venner med hønsene smiley

Kommentér på:
Hunde og høns

Annonce