{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Hund og høns {{forumTopicSubject}}

Vi vil gerne have et par små silkehøns og de skal kunne gå rundt i haven. Sidst jeg havde hund og høns sammen var det en pekingeser og han fik respekt for dem efter han fik et hak i tuden af hanen. Og han var en hygge-fætter. Nu har vi en hund der nok ville skulle trænes lidt mere.
Jer med hunde og andre dyr, hvordan har i gjort? Kan det lade sig gøre?
Hunden er overvejende spidshund såeh..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og høns
  • #1   10. aug De fleste hunde kan lære at hønsene også må være der.

Jeg har selv Antwerpener skæghøns, de er meget små og livlige, og de flyver en del.
    Sia har endnu ikke lært, at hønsene også må være her. Hun gør dem ikke noget, men det er jo rigtig sjovt at løbe efter dem, når de flagrer rundt.

Efter min mening er silkehøns ikke egnet til at gå løse i haven de bliver våde og beskidte, også på parykken, og så hænger hovedet..

Det vil klart være nemmest for hunden at acceptere en rolig/tung hønserace.

Du skal dog huske, at dit barn træder i hønselort, og slæber det med ind, når du har fritgående høns i haven.

I dit tilfælde ville jeg nok gå efter et hønsehus med en gård til. Hønsene kan så lukkes ud i haven efter behov.

• #2   10. aug Tak for info smiley det havde jeg ikke tænkt på. Vi havde dværg-kochin uden problemer men silkehøns er måske mere sarte

Det er også det vi tænker på, om vi skal hegne et stykke ind som er hønsenes. Jeg vil have at hønsene skal kunne komme ud hver dag eller slet ikke have høns

• #3   10. aug Du bør i det hele taget undgå høns med fjer på benene/fødderne.
    De bliver snavsede og klamme, hvis de går i haven.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 110 Emner: 1 Svar: 405
    #4   10. aug Jeg fik 4 høns af min far engang.
    Mike slog den 1 ihjel da den kom ud smiley
    Men de 3 andre gik han løs sammen med smiley
    Til allersidst var der kun en tilbage og den med Mike ind i stuen når han sku sove.
    De blev meget tætte.

Kan godt forstå du vil ha høns. smiley

• #5   10. aug Vi har 5 terriers og har i 23 år haft terriers af 3 forskellige racer. De kan ikke lade hønsene være. Vi har virkelig prøvet alt bortset fra de helt upædagogiske metoder, og der sætter vi grænsen. Det er jo racernes natur at jagte, så vi har valgt at hønsene enten har været hegnet ind, eller som de seneste år, er i en anden del af haven.

• #6   11. aug Jeg har også haft høns og hunde med jagtinstinkt. Hønsene havde en stor hønsegård at gå rundt i. Kun en af mine hunde gennem tiden har kunnet finde ud af at gå løs rundt sammmen med hønsene.
    Og så er der lige Penny der overraskede mig lidt da vi var et par dage hos min søster i Jylland. De har høns og havde en græsningsbur med kyllinger på græsset. Jeg tænkte 'F****ck' da jeg så det og i samme sekund kunne se Penny drøne derhen. Men altså hun konstaterede 'Nåååå, det er bare sådan nogle kedelige fjerkoste'. Og så lod hun dem være resten af tiden i de dage vi var der. Det havde jeg ikke lige ventet af en hund med så kraftig byttedrift smiley

• #7   11. aug Er der ikke noget med, at din hund har sart mave?
    Hvis du har høns til at gå rundt i haven, skal du nok forvente, at vuffi æder masser af hønselort.

• #8   11. aug Lise-Lotte ja og det giver temmelig meget "uro" i maven haha

• #9   12. aug Jo det har han. Vi troede det var noget allergi men det er det heldigvis ikke alligevel. Hans mave fungerer godt på sit foder men han skal ikke æde alt muligt

• #10   14. aug Ja høns er så skønne smiley som ekstra kæledyr de men hjælper også til med æg og ''rydde op''. Tror vi prøver at lave en stor hønsegård og så ser vi om de kan komme ud.

• #11   14. aug Det er også t foretrække, da d e alligevel skal være hegnet inde fra tid til andet pga fugleinfluenza

Kommentér på:
Hund og høns

Annonce