{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Hund og høns {{forumTopicSubject}}

nu har jo snart bodede vi vores dejlige hus i et år.
Jeg vil rigtig gerne have høns.

Men hvordan lære jeg bedst min mutte at de ikke er legetøj??
Håber på at kan få nogle høns der ikke er så gamle endnu, og så stille og rolig introducere hund og høns til hinanden.
Fjerne hunden hvis han bliver for vild, og så holde øje med dem i starten. Så de ikke er alene i haven i starten.

Hønsene skal ikke gå løs i haven, men være i deres hønsegård.

Andre tips og tricks vil vil give ud af??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og høns
  • #1   3. apr 2016 Er det ikke noget med at en Mutte har vældig meget jagtinstinkt? I så fald ville jeg ikke gå ud fra at den kunne lære at lade hønsene være.

    Jeg ville nok lave en meget sikker hønsegård, med hegn der var gravet meget langt ned eller evt. støbt.


  • #2   3. apr 2016 Nu bliver jeg nok upopulær, men der kan sættes elhegn uden på hønsegården.

  • #4   3. apr 2016 Jeg må indrømme, at jeg ikke selv havde taget kampen op, jeg havde bare lavet en solid hønsegård.

    Hvis du insisterer, så havde jeg købt et par meter reb, og haft det i hunden, så du kunne afbryde forsøg på at jage høns.
    Men, jeg ville kun have en malamute og løse høns, hvis jeg var tilhænger af BARF...


  • #5   3. apr 2016 Helene, sjovt.... Jeg barf'er faktisk.....

  • #6   3. apr 2016 Ahem...
    Jeg mente, som i høflig selvbetjening, BARF af egne høns


  • #8   3. apr 2016 Tak rotterne... Rigtig god beskrivelse.... Det var også lidt min tankegang....

  • #11   3. apr 2016 Nu er det lidt noget andet, men jeg kunne godt få min terrier til at lade være med at jagte min kanin og mit marsvin. Møderne foregik i starten i snor indenfor, og hvor kanin/marsvin ikke løber rundt, og sad hos min eks. Maggie i snor. Jeg mener vi først øvede at træne nogle rolige tricks i nærheden, og hun skulle have fokus på mig, men er ikke helt sikker. Det blev ekstremt godt til sidst. Når marsvinet var på gulvet gik hun forsigtigt rundt efter den, for at se hvor den gik hen. Marsvin hoppede gerne op på hundepuderne og lå med hunden og hunden vaskede marsvin smiley
    Men du skal nok være obs på at ude og inde kan være HELT forskellige ting. Min hund laver gerne playbow til en kat indenfor (hun forstår nok ikke helt hvad en kat er, men synes den er sjov) men udenfor og er katten i bevægelse - så skal den altså fanges..

    Jeg er ret sikker på jeg også kaster mig ud i høns her til sommer, og regner med det bliver samme fremgangsmåde som tidligere. Jeg regner også med at starte med kyller, og så øver vi os indenfor. Men går ikke automatisk ud fra at indenfor og udenfor er det samme. Min ene hund har taget en stor fugl før (spørg mig ikke hvordan i alverden den fik fanget den). Tror ikke mine høns skal gå løst rundt, men bygger nok et "græsningsbur" til dem, så jeg kan flytte dem rundt på grunden om dagen, så de kan spiser græs og hygge sig smiley
    Så hundepigerne skal egentlig mest øve sig i at ignorere hønsene smiley


    profilbillede
  • #12   3. apr 2016 Tænker at det måske også kunne være en god hjælp, hvis I går efter en rolig hønsetype, som f.eks. Cockin. De er også forholdsvis nemme at få gjort tamme = mindre panik.

  • #13   4. apr 2016 Jeg har haft terriers med megajagtinstinkt og høns. Vores løsning var en sikker hønsegård. Daffy var umulig at lære at høns ikke var bytte. Jeg har faktisk kun haft en enkelt, hvor jeg kunne lade hønsene gå frit i haven og med sikkerhed vide at han ikke jagtede dem; Carlson var blottet for jagtinstinkt og synes bare at høns var interessante at snuse bagi smiley
    Jeg har trænet min Dobermann til at lade vores kaniner være efter inspiration fra Irene Jarnveds Stop Jagten. Det går kort sagt ud på at belønne for at have kontakt til mig når, der er 'bytte ' til stede og på den måde lære at det bedre kan betale sig at have kontakt til mig end at piske efter byttet. Jeg kan dog forestille mig at det er sværere med en mutte end med min dober, der jo ikke har et intakt jagtinstinkt, men kun har et instinkt, der fortæller hende at når noget bevæger sig så skal hun rende efter det. Hun mangler afslutningen på jagten og bliver derved ikke belønnet hvis hun 'fanger' noget. Vores kaniner har været sluppet ud i haven til hende en enkelt gang og så snart hun havde fået en af dem trængt op i et hjørne, så var den uinteressant (så kunne jeg bare samle den op og bære den tilbage i sit bur). Jeg ville ikke forvente at en mutte stopper der smiley


Kommentér på:
Hund og høns

Annonce