989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Klør efter flytning Klør efter flytning

Vi er lige flyttet for ca. 1,5 uge siden og Nicki er begyndt at klø sig ret meget. Easy også lidt, men ikke lige så meget..

Min første tanke var lopper, men de fik bravecto ca. 2 uger før flytningen - og det tager jo også lopper (?)

Eller tager den måske kun de lopper der er, når man giver den? (der var med sikkerhed ingen, vi giver den for at forebygge flåter)

Har I ellers nogle bud udover lopper? Uden er ikke irriteret og ingen ændringer i kosten.. Hun har heller ikke vist tegn på allergi før eller lignende.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klør efter flytning
  • #1   14. apr 2020 Stress over i er flyttet. Min sheltie klør sig når hun er stresset

• #2   14. apr 2020 Jeg tænker også at kløeriet er en overspringshandling sfa. Af stress i forbindelse med flytning smiley

• #3   14. apr 2020 I er flyttet 2 gange på få måneder, ikke? Jeg er enig med de andre - hunden er presset over alle de forandringer.

• #4   14. apr 2020 Hmm måske - hun plejer bare ikke at stresse over sådan noget og virker heller ikke stresset.

#3 Sidst vi flyttede er et år siden - men det er korrekt vi boede hos min forlovedes forældre, mens de var på ferie i uge 7. Det er dog ikke første gang vi gør det, det er nærmest hendes andet hjem smiley

• #6   14. apr 2020 #5 Tak - så er det i hvert fald ikke lopper..

• #7   14. apr 2020 Jeg ville sprøjte med Teinol 810 for en sikkerheds skyld. Der kan sagtens ligge lopper i sprækker og disse vågner op når der kommer "mad".

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #8   14. apr 2020 Jeg har oplevet det samme som Louise ved en flytning

hvis hundene ellers trives ville jeg ikke tænke psýke. en normal hund, som dine, bør også kunne tåle det du beskriver her så overvej om det er noget i omgivelserne

skimmelsvamp kan også give reaktioner... men næppe efter så kort tid

• #9   14. apr 2020 Kan man godt sprøjte det på gulvtæpper ?

Skimmelsvamp er det næppe, det er vi lige flyttet fra smiley

• #10   14. apr 2020 Du skrev bare i februar, at I lige var flyttet ud af huset med skimmelsvamp, og nu er I flyttet igen? Og har mellemlandet hos din kærestes forældre i en uge?

• #11   14. apr 2020 #10 Ja, den "flytning" i februar, var nemlig i uge 7, hvor vi boede i deres hus i lidt over en uge. Så "flytningen" i februar og mellemlandingen er det samme.

Vi havde rigtig nok håbet ikke at behøve skulle tilbage til huset, men sagen med udlejer kunne desværre ikke afgøres så hurtigt som vi havde håbet, så det blev kun et ophold på en uge, i stedet for en midlertidig bopæl. Men altså - om vi sover der en uge på ferie eller om vi "flytter" derhen i en uge er jo det samme i hundenes øjne.

Kort sagt, så flyttede vi ikke mere, end vi har gjort de andre gange vi har boet deroppe i ferierne, men vi håbede på mere smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#12   14. apr 2020 A har dine reageret meget på flytninger? mine har aldrig.

de har lige skyllet opfriskes i alene hjemme et nyt sted men er gået direkte ind

jeg synes ikke noget her peger på at hundene stresser og skader sig selv med patologisk adfærd som kløe pga stress er.

De fremstår som to glade og sunde hunde, også mentalt. og hvis de ellers er helt normale så tror jeg ikke på så voldsom en reaktion. så ville Milla se andre ting også og det lyder det ikke som om hun gør

overdreven soignering hører under patologisk adfærd som mindsker individets mulighed for at overleve. normalt ser man andre tegn som apati, spisevægring og udtalt rastløshed også.

Jeg er ret sikker på at en ejer som Milla ville have opdaget det.

men vi kan kun gætte Milla. du ser dem. for mig lyder det bare som lopper eller andet i omgivelserne. Jeg har svært ved at se for mig at to hunde som dine skulle reagere så voldsomt på at flytte som du beskriver.

• #13   14. apr 2020 Ja det kan du sagtens. Alle andre steder end på hunden smiley
    Det er langtidsvirkende. Vi sprøjter ét rum af gangen. Lukker nogle timer og lufter så ud. Derudover bruger vi Capstar sammen med og giver en pille hver 2. dag. Det sker jeg får hunde med lopper ind i salonen og der er kun 2 døre imellem den og så hvor vi er.

• #15   14. apr 2020 Louise, er du HELT sikker på at bravecto kun holder 2mdr mod flåter? Jeg ringede lige og tjekkede med dyrlægen og de siger at de har fået oplyst af producenten at det holder 12uger...

• #18   14. apr 2020 Tænker også at producenten oplyser et minimum af virke tid (12uger).. Hos Mille varer effekten også længere er min umiddelbare oplevelse..

• #20   14. apr 2020 Der står en slags flåt i 8uger og en anden 12uger.. Måske deraf forvirringen smiley

• #21   14. apr 2020 Vi har ikke mærket til nogen kryb - og jeg synes heller ikke Easy klør sig særlig meget.. Umiddelbart fælder Nicki ikke ret meget - hun klør sig mest i nakken og der er jo nærmest intet underuld ??

Det er meget mærkeligt - jeg lagde mærke til det første gang i går eller forgårs. Vi flyttede ind d. 3/4.

Hvis det var en lokal irritation burde jeg vel kunne se noget på huden, ikke?

• #23   14. apr 2020 Pernille det har jeg ikke skrevet. Jeg bruger slet ikke de produkter.

• #24   14. apr 2020 Louise, du skrev det holder 8uger mod flåter?

• #25   14. apr 2020 Det var Trine der skrev det holdte 2 måneder smiley

• #26   14. apr 2020 Nå gud beklager smiley

• #27   14. apr 2020 No harm done hahaha smiley

• #28   15. apr 2020 A har dine reageret meget på flytninger? mine har aldrig.

Næh, men som du måske kan læse, så troede jeg, at de lige var flyttet for 2. gang på 2 måneder. Og så tænker jeg egentlig ikke at det er relevant hvad mine hunde reagerer på. For så ville jeg sige, at hunden havde fået oksekød, for det får min den ene til at klø smiley

Selvom hundene får Bravecto, kan flåter jo godt bide, så det kan være noget så simpelt som, at der har siddet en flåt, som nu er død og faldet af. Det kan give lidt lokal irritation.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#29   15. apr 2020 Jeg spurgte fordi du tror det er stress. det ser jeg ingen tegn på. men måske du havde en erfaring du skrev ud fra men det har du så ikke smiley

• #30   15. apr 2020 HL, skal jeg klappe indlægget i #10 for dig? Det var fordi jeg TROEDE at de var flyttet TO GANGE på få MÅNEDER, altså KORT EFTER hinanden. Så skriver Milla i #11, altså indlægget lige efter #10, at de IKKE er flyttet to gange, som jeg TROEDE.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#31   15. apr 2020 A det må du gerne hvis du ikke har andet at lave men jeg kan ikke høre det så det er nok spildte kræfter smiley

du reagerer meget voldsomt. Jeg stillede et spørgsmål men ingen angriber dig. tror du læser det anderledes end det er ment

smiley

Kommentér på:
Klør efter flytning

Annonce