{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Hjælp sygdom {{forumTopicSubject}}

Jeg er på ferie hos min familie i filippinerne, de har 4 hunde 3 hvalpe og moderen. Alle 4 klør sig og har tabt meget pels. De klør sig så meget at de har flere sår rundt omkring. De har ingen lopper, men ene af hvalpene har noget der kunne minde om små væskesamlinger inde under huden.
Jeg vil jo gerne hjælpe hundene da har utrolig ondt af dem. Jeg har købt noget ordentlig hvalpefoder til dem + shampoo og crem til dem.
Hvad kan jeg ellers gøre for dem, og er der nogen der har nogen ide om hvad det kunne være?
De for nok at spise, og er ellers i fin stand.

Håber at høre fra nogen.

Mvh Juliet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp sygdom
  • #1   19. jul 2007 Mon ikke de har fået skab?

  • #2   19. jul 2007 Det eneste jeg kan se at du kan gøre, hvis du virkelig vil hjeælp er, at tage dem til dyrelægen og helst igår end imorgen *S*

    Det lyder for mig som at det meget vel kan være noget de smitter hinanden med - skab - mider - andre hudsygdomme. her hjælper god mad og alm. shampo ikke.

    Held og lykke med det og sikke en god gerning du gør, at tage ansvar for nogle små, der vist har meget brug for det.


  • #3   19. jul 2007 Ja, er klar over dyrlæge ville være det bedste. Men sådan en er svær at finde her. Her er hunde ikke kæledyr, de er der bare. Hvis det er noget som smitter, kan jeg ikke gøre det helt vilde. Der render 100 vis af hunde rundt i området. Og kan desværre ikke tage dem alle under behandling. Hundene er ellers glade og hvis jeg bare kan lindre deres kløe ville det være fint.

  • #4   19. jul 2007 få fat i noget shampoo mod skab... skab er ikke for sjov, det stresser hunden at skulle klø sig hele tiden...

  • #5   19. jul 2007 Synes altså heller ikke det lyder særligt rart. Hvad siger familien om hundene?
    Er du klar over det og vil de betale for dyrlægeregningen?


  • #6   19. jul 2007 Hunde er bare hunde her. De passer sig selv, får noget mad og så er det det. Pengene er små her i landet, og man sørger for at ens familie har mad, og kommer børnene kommer i skole.
    Jeg skal se om jeg kan finde noget mod skab, men det bliver nok besværlig, da jeg ikke har nogen ide om vor der findes en dyrelæge, og familien har heller ikke.


  • #7   19. jul 2007 Såvidt jeg ved skal specialshampo mod fx skab købes hos en dyrelæge, skab behandles også med Advocat og det smitter AHT på lang sigt + den kan også smitte til mennesker - såvidt jeg ved.

    Hvis ikke din familie vil/kan hjælpe - også når du tager hjem - så synes jeg desværre at det ser lidt svært ud for de hunde. Men jeg ved da at der ER mennesker i landet, der også holder af deres kæledyr og derfor går til dyrelægen/dyrehospitalet - er det slet ikke muligt for dig at finde sådan et, så ved jeg ikke hvad du kan gøre - desværre..


  • #8   19. jul 2007 Men er der slet ingen dyrehospitaler eller lign. i området?
    Tænkte, at du kunne få en snak med dem og evt. få noget meget stærkt shampoo med tilbage, når nu du ikke kan have hundene med rundt.

    Hvad er det for nogle hunde forresten? (spørg bare fordi jeg er nysgerrig)


  • #9   19. jul 2007 Selvfølgelig er der mennesker der holder af deres dyr her. Men kun dem i overklassen har råd til at tage deres dyr i behandling. Men hvis det skal vaskes, så bliver de vel smittet igen når de kommer i kontakt med andre hunde igen.

    Det er blandingsrace, de formere sig bare om de vil.

    Jeg må se om jeg kan finde en dyrelæge...


  • #10   19. jul 2007 Æv det var kedeligt du ikke kan stille noget op med problemet.

    Held & lykke.


  • #11   19. jul 2007 Et andet tegn på skab, kan være at deres ører bliver tykke. Skab kan også smotte mennesker.

  • #12   19. jul 2007 læste at man også kan bruge spot-on pipetter.men stadig når der er andre hunde med skab i området virker det vel ikke...

  • #13   19. jul 2007 Det virker mere som det er pelsmider, dette kan kureres med et spot on produkt der hedder stronghold, og så skal de selfølgelig også have pennicilin.

  • #14   19. jul 2007 tak for alle jeres svar, jeg må se hvad jeg kan gøre for at hjælpe de små...

Kommentér på:
Hjælp sygdom

Annonce